Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Aki nem jár vele és minden kontinensen tart (legalább) egy autót <_<

Azért a munkanélküli 1 évem alatt is 20e km belement... :D...

Hja a legalább "egy" az fekszik, lehet asszonynak kell vennem autót, ha kijön, vagy egy 84-88 as Asconát, Kadettet stb kap, vagy ha terepeznie is kell, akkor Niva-t... az ami elég olcsón van. vagy egy 78 as Commodore-t :D :D Csak azok kezdenek lelakottak lenni :) :D :D

Link to comment
Megosztás:

Hja elvileg lekapcsol de sztem vmiért a kondezátor csak működik, ami segít kicsapatni a párát a kabinból. Nekem télen nyáron "megy" - Mármint párátlanít <_<

Letiltja a kompresszor reléjét a klíma vezérlője. Úgyhogy a klíma fixen ki van kapcsolva. Logikus is a fix kikapcsolás, ugyanis többet árt az üzemeltetése, mint használ.

Az R134a hűtőközeg ugyanis 'plusszos', vagyis negatív tartományban nem képes rendeltetésszerűen működni, mivel -asszem 8 fok alatt- nem párolog el, ezért a kompresszor a szívó oldalon folyadékot szív vissza, amit ugye a fizika is kimond, hogy nem lehet összesűríteni, a szívóoldalon pedig acél lemezszelepek vannak, amik nemigen viselik el a túlerőltetést.

Na meg értelmetlen is, hiszen 0 fok körül már nem sok a pára... kicsapódik fagy alakjában...

Mondjuk ettől függetlenül, szükség lenne a havi 1-2 bekapcsolásra, hogy az olaj megkenje a gumi tömítéseket.

Legalábbis szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Nézd meg hogy a szélvédő elötti lefolyó nincs-e eldugulva. Ha elvan akkor a tűzfalon be tud folyni a víz. A B2ben volt hogy a hátsó ülésig állt a víz :D

Látszik nem régóta van Omegád. Egy jó Omegás ilyenkor azt írja, hogy : " Óvassávissza!!" <_< :D

Link to comment
Megosztás:

Letiltja a kompresszor reléjét a klíma vezérlője. Úgyhogy a klíma fixen ki van kapcsolva. Logikus is a fix kikapcsolás, ugyanis többet árt az üzemeltetése, mint használ.

Az R134a hűtőközeg ugyanis 'plusszos', vagyis negatív tartományban nem képes rendeltetésszerűen működni, mivel -asszem 8 fok alatt- nem párolog el, ezért a kompresszor a szívó oldalon folyadékot szív vissza, amit ugye a fizika is kimond, hogy nem lehet összesűríteni, a szívóoldalon pedig acél lemezszelepek vannak, amik nemigen viselik el a túlerőltetést.

Na meg értelmetlen is, hiszen 0 fok körül már nem sok a pára... kicsapódik fagy alakjában...

Mondjuk ettől függetlenül, szükség lenne a havi 1-2 bekapcsolásra, hogy az olaj megkenje a gumi tömítéseket.

Legalábbis szerintem.

Egyszerűbben szólva a szétfagyás miatt, ok, de azt mondd meg, hogy akkor mi párátlanít mondjuk 1-2 fokban? Mert ECO módhoz képest észrevehetően jobb a páramentesítése.

Link to comment
Megosztás:

Egyszerűbben szólva a szétfagyás miatt, ok, de azt mondd meg, hogy akkor mi párátlanít mondjuk 1-2 fokban? Mert ECO módhoz képest észrevehetően jobb a páramentesítése.

Nem szétfagy. Csak az el nem párologtatott hűtőközeg szétvágja a kompresszort. Mivel folyadékot nem lehet sűríteni. Legalábbis azzal a technikával nem, ami a kocsiban van <_<

Nemtom. Esetleg be-be kapcsolja a kompresszort... ha van -márpedig kell lennie- elpárologtató hőmérőnek, akkor lefagyásig tud hűteni (ha van elég nagy légáram, akkor -5fokig le tudja nyomni az elpárologtató hőmérsékletét, fagyás nélkül).

Link to comment
Megosztás:

Nem szétfagy. Csak az el nem párologtatott hűtőközeg szétvágja a kompresszort. Mivel folyadékot nem lehet sűríteni. Legalábbis azzal a technikával nem, ami a kocsiban van <_<

Nemtom. Esetleg be-be kapcsolja a kompresszort... ha van -márpedig kell lennie- elpárologtató hőmérőnek, akkor lefagyásig tud hűteni (ha van elég nagy légáram, akkor -5fokig le tudja nyomni az elpárologtató hőmérsékletét, fagyás nélkül).

Arra tippelek, hogy a motor felmelegíti a környezetét annyira, hogy mínusz 1-2-3 fokos hőmérsékletig újra gáz nem lesz, a hűtőközeg, és be-be kapcsol.

Repülőn nincs hozzáadott hűtőközeg, az a levegő.. tudod odakint -40 -60 fok van, ez a 200-300 fokos, hajtóműtől elvezetett levegőt elég jól lehűti :D

Link to comment
Megosztás:

Hát én ezért nem fogok garázst építeni minden országban ahol melózom :D.. na az az igazi áldozat.. <_<

A távindítás pl nagyszerű nyáron is... :D a szépen, klímával lehűtött kocsiba beleülni.. ohh hm.. :D :)

Garázst lehet bérelni iss wazzzeee. Nyáron meg, ha garázsból indulsz akkor nem kell negyedóráig nyélgázon mennie a klímának, hogy a 60 fokos autót lehűtse....

Link to comment
Megosztás:

Garázst lehet bérelni iss wazzzeee. Nyáron meg, ha garázsból indulsz akkor nem kell negyedóráig nyélgázon mennie a klímának, hogy a 60 fokos autót lehűtse....

olcsóbb a távindítás, meg a benya <_< Nomeg nem biztos, hogy van garázs ott ahol lakom ugyebár :) .. és elgyaloglni stb... akkor minek van autóm :D :D

Link to comment
Megosztás:

olcsóbb a távindítás, meg a benya <_< Nomeg nem biztos, hogy van garázs ott ahol lakom ugyebár :D .. és elgyaloglni stb... akkor minek van autóm :D :D

Visszatérve a kiinduláshoz...

A távindítás nem segít -bár tudom, téged ez nem érint :) - a hidegindítási problémákon. :D

Marad a garázs, vagy az állófűtés/motor előmelegítés.

Link to comment
Megosztás:

Visszatérve a kiinduláshoz...

A távindítás nem segít -bár tudom, téged ez nem érint <_< - a hidegindítási problémákon. :D

Marad a garázs, vagy az állófűtés/motor előmelegítés.

Valoban nem erint, mert otthonhidegben sem tapasztaltam ilyet. Mondjuk most nem tudom mit tett tonkre apam ... :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.