Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

www.patacsi.hu a kettő kb 1600 ft de kell venni hozzá sárga égőt ami kb 200/db. bár még égőt nem vettem. de ha kell előtte telefonálj nekik, mert nincs raktáron.

Ok, akkor majd felhívom őket, sárga lámpa nekem nem kell, most is piros led van benne...

Link to comment
Megosztás:

Volt szó itt az utánfutó tömegi kérdésekről...

Nos ma az utánfutós cég, ahonnan kölcsönzöm a trélert, megerősített,

hogy már nem létezik olyan rendelet, melyben megengedett össztömegek alapján kell számolni a vontatmányt, hanem az utánfutó saját tömege, és a rajta levő nettó tömeg határozza meg a vontatmányi adatot, tehát a B jogsihoz így még lehet köze a legalitásnak esetemben. :D

A megengedett össztömeg csak a tréleren szállítható maximális tömegre vonatkozik (-önsúly).

Mivel a rendőröknél nincs mérleg, ezért felejtős hogy ezért büntessenek. :lol:

Remélem ezt ők is hallották már. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ez jól hangzik (utánftóstól meg pláne, mert ő ki akarja adni az utánfutót, sza@rik arra, hogy téged megbüntetnek). Viszont KPM-estől a következőt hallottam:

- sima "B" jogsi esetében, olyan vontatmányt akaszthatsz az autóra, aminek a megengedet legnagyobb tömege nem haladja meg a legnagyobb vontatható össztömeget (még ha nincs fullra terhelve, akkor sem!), és az autó meg a vontatmány megengedett össztömegének összege nem haladja meg a 3500 kg-t

- "B"+"E" esetén pedig a vontatmány (utánfutó önsúlya+rajta lévő teher) nem haladhatja meg a legnagyobb vontatható tömeget, azaz pl Omegával ami 1600 kg-t vontahtaht, az 500kg önsúlyú trélerrel (aminek a megngedett össztömege 2000 kg) szállíthatsz max 1100 kg terhet.

A KPM-es szerint ebben az a ráció, hogy a síma "B" jogsi esetén, a közlekedési rendőr hivatott ellenőrizni a vontatás jogszerűségét, aki nem rendelkezik mérleggel, csak össze tudja adni a számokat.

"E" jogsi esetében, az ellenőrzést a KPM hivatott lefolytatni, aki rendelkezik mérleggel, és annak a segítségével dönt.

Egyszóval, az utánfutós cég kicsit félrevezetett...

Link to comment
Megosztás:

Akkor a szabály hogy is van? Én így tudom:

B Kategóriás jogosítvány:

- a 3500 kg-ot meg nem haladó megengedett legnagyobb össztömegű gépkocsi, amelyben a vezető ülésén kívül legfeljebb 8 állandó ülőhely van

- az ilyen gépkocsiból és a 750 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó pótkocsiból álló járműszerelvény

- az ilyen gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló járműszerelvény, feltéve, hogy a nehéz pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a vonó gépkocsi saját tömegét, és az összekapcsolt járművek megengedett legnagyobb együttes össztömege sem haladja meg a 3500 kg-ot

Ha csak könnyű pótkocsit húzol, akkor mehet 3,5t fölé a szerelvény, ha nehézpótkocsit, akkor nem. Tehát egy bazinagy 3 tonna össztömegű személygkval is húzhatsz 750 kg össztömegű, tehát könnyű pótot, annak ellenére hogy ez már 3,5 t fölé megy.

Továbbá ha az autód össztömege pl 1500 kg, akkor nem lépheted túl a 3 tonnát. Ha pedig 2 tonnás ÖSSZtömegű az autód, akkor nem lehet több az ufó össztömege 1500 kg-nál.

Namármost az ufó forgalmijában is van össztömeg és az autóéban is, és az számít, nem az utánfutó és/vagy autó kihasználtsága. Két számot meg télleg lehet, hogy össze tud adni egy mai rendőr.

Rosszul értelmeztem a fenti jogszabályt?

Link to comment
Megosztás:

greg!

Ezt hol találtad?

a www.magyarorszag.hu-n a következőket találtam:

"B" kategória

a) 3500 kg-ot meg nem haladó megengedett legnagyobb össztömegű gépkocsi, amelyben a vezetőülésén kívül legfeljebb 8 állandó ülőhely van

:D az a) pont szerinti gépkocsiból és 750 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó (könnyű) pótkocsiból álló járműszerelvény. E járműszerelvény megengedett legnagyobb együttes össztömege legfeljebb 4250 kg.

c) az a) pont szerinti gépkocsiból és a 750 kg megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó (nehéz) pótkocsiból álló járműszerelvény, feltéve, hogy a pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a vontató jármű saját tömegét. E járműszerelvény megengedett legnagyobb együttes össztömege legfeljebb 3500 kg.

Úgy tudom, hogy az itt emlegetett "könnyű pótkocsi" valójában a fék nélküli pót. Na mármost egy 3500 kg össztömegű szgk-val elhúzhatsz 750 kg-s pótot. Viszont ha a pót megengedett össztömege nagyobb mint 750 kg, nem lépheted át a 3500 kg...

Szóval Gabi, nézz utánna, hol lehet részletre "E"-s jogsit szerezni (éppen én is ezt teszem...), mert az első KPM-s (vagy "okosabb" rendőr) feljelent jogosítvány nélküli vezetésért :lol:

Link to comment
Megosztás:

És mi a különbség???

Max hogy ebben benne van a 4250 kg, ami amúgyis magától értetődő, mert 3500 kg + 750 kg a legextrémebb könnyűpótos lehetőség. Ami 4250kg-nál nagyobb, ott vagy az autó 3,5t fölötti, vagy a pót 750 fölötti.

ezek szerint jól értelmeztem.

A legnehezebb 2 literes Omega B caravan 2165kg, tehát a vontatható pótkocsi papír szeinti össztömege nem haladhatja meg az 1335 kg-ot.

Ennyi.

Link to comment
Megosztás:

Nekem már sikerült összefutnom ilyen rendőrrel :lol: . Azóta már megszereztem az E-t.

Egyébként a könnyű pótkocsi nem azt jelenti, hogy nincs fékje. Egy 750 kg-os pótkocsi fék nélkúl... Katasztrófa . Az első Omegám elejét amiatt bontottam le, mert elfelejtettem a tolatás után visszakapcsolni a ráfutóféket. :D

Link to comment
Megosztás:

Egyébként a könnyű pótkocsi nem azt jelenti, hogy nincs fékje. Egy 750 kg-os pótkocsi fék nélkúl... Katasztrófa...

Igen, ez a forgalmiban általában meg van határozva, hogy hány kg-os fék nélkülit ill hány kg-os ráfutófékeset vagy átmenőfékeset vontathat. (Megjegyzem, átmenőfékes pótot személyautón még nem láttam, de az nem azt jelenti, hogy nincs olyan.)

Link to comment
Megosztás:

Ja, lehet hogy logikusabb így...

Viszont a tényen nem változtat, hogy a rendőr összeadja az autó meg a pót legnagyobb megengedett tömegét, és ha az több mint 3500, neked meg nincs "E" jogsid, gatya letol, bokafogás, és a rendőr jön hátulról a gumibottal... :lol:

Ezt már próbáltam Gabinak magyarázni, de hülyének nézett :lol:

Gabi, most pont olyan vagy mint a tipikus nő. Ha azt hallod, amit hallani akarsz, akkor boldog vagy :D :oops:

Link to comment
Megosztás:

Igen, ez a forgalmiban általában meg van határozva, hogy hány kg-os fék nélkülit ill hány kg-os ráfutófékeset vagy átmenőfékeset vontathat. (Megjegyzem, átmenőfékes pótot személyautón még nem láttam, de az nem azt jelenti, hogy nincs olyan.)

Végül is lehet, de ezt leginkább légfékkel tudom elképzelni... Mondjuk légfékes autót még nem láttam... :lol:

Link to comment
Megosztás:

És ismét hangsúlyozom (végszóként) hogy a "megengedett legnagyobb össztömeg" nem az utánfutó és a rakomány súlya együtt, mert azt tényleg nem tudná lemérni a pék. Ha valaki pl trágyát szállít, nincs hozzá gyári mellékelt súlyadat dokumentáció, mint pl egy forgalmis autó esetén. Tehát pont azért, mert a yardnak nincs alkalmas mérleg a skodájában, a mérvadó (mint a fenti kifejezés is tükrözi) az, ami max meg van engedve a forgalmiban. (Most a "megengedett" szót a "megengedett" szóval magyaráztam, mert nincs egyértelműbb... :oops: )

Tehát ugyanezt az utánfutót üresen sem vontathatod. Ez van.

:smt102

Link to comment
Megosztás:

És ismét hangsúlyozom (végszóként) hogy a "megengedett legnagyobb össztömeg" nem az utánfutó és a rakomány súlya együtt, mert azt tényleg nem tudná lemérni a pék. Ha valaki pl trágyát szállít, nincs hozzá gyári mellékelt súlyadat dokumentáció, mint pl egy forgalmis autó esetén. Tehát pont azért, mert a yardnak nincs alkalmas mérleg a skodájában, a mérvadó (mint a fenti kifejezés is tükrözi) az, ami max meg van engedve a forgalmiban. (Most a "megengedett" szót a "megengedett" szóval magyaráztam, mert nincs egyértelműbb... :oops: )

Tehát ugyanezt az utánfutót üresen sem vontathatod. Ez van.

:smt102

Pontosan így van!

Ahol béreltünk utánfutót a fóti talira, azt mondták, hogy a 500 kg önsúlyú de 2000 kg megengedett össztömegű trélert nem adják ki, csak ha mutatok "E"-s jogsit, mert azt még üresen sem vontathatom, és ŐT is megbüntethetik, ugyanis mint kölcsönadó KÖTELES meggyőződni, hogy rendelkezem-e megfelelő jogsival.

Nekem azért kell "E" jogsi, mert a Bayliner, amit vontatni akarunk 1100 kg, az utánfutója 200 kg, az Omega 2200 kg, ez így pont 3500, de az utánfutóra rátehető a nagyobbik bayliner is, így a forgalmiban megengedett össztömegnek 1800 van írva...

Link to comment
Megosztás:

esetleg elektromosra. mondjuk úgy mint az egykörös légfékrendszernél (pl IFA). Ha elmegy az áram, blokkol a kerék, egyébként meg a feszültséggel arányosan változna a fékerő.

Wazze az má villamos!!!

De ha kardánhajtás megy a pótra, akkor az meghajthat egy hidromotort, amit fékezésre lehet használni. :lol: :D :lol:

Asszem elkalandoztam... :roll: :roll: :oops: :oops:

Link to comment
Megosztás:

ja, és minden összecsatlakozásnál légteleníthetnél...

Ööö... miért is? Sztem 2 tökéletesen működő gyorscsatlakozó esetén nem negyon van szükség ilyenre. (Szép lenne, minden fékcserénél légteleníteni a féket ott ahol dolgozom. Ott van 1 gyorscsatlakozópár, ami tökéletesen (khm) tömít, és max annyi levegő jut be ami a csatlakozók összenyomásakor a 2 közé szorul (biztos van vagy 1-2 mm3))

Link to comment
Megosztás:

Gabó!

A "fékcsere" aminél nem kell légteleníteni valójában mit takar? Fékbetétnél, tárcsánal/dobnál természetes hogy nem légtelenítesz, hiszen nem is bolygatod a hidraulikus rendszert. Fékmunkahenger és fékcső esetében igenis kell légteleníteni, mert azok levegővel vannak feltöltve.

Szóval, szerintem az a pár mm3 levegő is pont elég a kalamajkához... Ezen vagy valami más okok miatt sima hidraulikával nem csinálnak átmenőféket, pedig igény lenne rá.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.