Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Én nem vitatkozni akarok,hanem leirtam a véleményem,amit halottam innen-onnan. Nyilván ha valamit az etanolhoz fejlesztenek ki,akkor az ugy jó. Legyen az repülő vagy Saab. Gondolom a repülőknél sem ugy lesz,hogy egyiknaprol a másikra,mást raknak bele. Te is tankolhatnál kerozint..,menne vele. Régen sokan jártak fűtőolajjaal,pedig nem biztos,hogy annyira jó.

Ok, de ha van ilyen topik, felhívom rá a figyelmedet, miért nem okosodsz onnan is? Miért csak olyantól akarsz infót (szerelő, kutas) aki évente 1-2 ilyen autót lát, és ő is "hisz" valamiben? Etanolhoz elektronikát, meg esetleg AC-t fejlesztenek... A jelenleg használt (úgy 80 évektől nyugati) technológia minimumja volt az olaj, benzin és etanol álló ( akkor csak sima denaturált szesz :lol:) pl gumialkatrészek gyártása.

A repülőnél hajtóműnél megjegyezem SEMMILYEN! változtatás nincs fizikailag, az EEC-t (ECU stb néven is ismert) cserélik, hogy a nagyobb üzemanyagigényt kielégítse, oszt szevasz. (Nem mellékesen szvsz jótékony hatással lesz majd az EGT-re, így a turbinalapátok nem halnak meg idő előtt, a tesztben a korróziós hatás vizsgálják majd főleg, mert az alkohol szereti a vizet, és a légkörben meg van egy kevés, és az eddig padon végzett vizsgálatokat áttegyék az életbe, mert ugye az élet nem labor. (Igen tényleg nem egyik napról a másikra, mert biztonsági okból szét kell választaniuk a tüzelőanyag-rendszert, hogy ne legyen átfolyás egyik tartályból a másikba, mivel első körben 1 hajtóművel üzemeltetik majd.)

A benzines nem megy ugyan (100%) kerozinnal, (Bár az injektor, meg szeleptisztító adalékok 70-90%ban kerozint, a maradékban meg különböző alkoholokat tartalmaznak) ellenben a régi szívódízelem simán 100%al ment, minden 20 lityi után 1 kiló 2 ütemű motorolajjal, az adagoló kenésére. A kb 5 fokkal magasabb hűtővíz hőmérsékletet meg lehetett kezelni, ellenben a motort úgy kipucolta, hogy komolyabb koromlerakódásnak stb nyoma nem volt.. egy 23 éves motorban! Szal mindent lehet, ésszel.

A fűtőolaj, meg a gázolaj között a kútfejen lévő, extra színezéket beleadó csövecske volt a differencia, 1 közös tartály volt MINDEN gázolaj/fűtőolaj kúton. Nem véletlenül, mert különben mindenki a fűtőolajat tankolta volna, fele annyiért, mint az akkor kb 70 FT/L gázolajat, és a jövedéki adó meg nem jött volna be az államba. Szted miért nincs "fűtőolaj" mostanában? Mert sose volt :lol: :)

Link to comment
Megosztás:

Nem egy okos cucc. Elég egyszerű, csak az ECU és az injektorok közé van bekötve, van rajta 3potméter,3 LED-del, és az ecu jelére rádob annyi %ot amennyire állítod a potikat. Tehát annyival tovább vannak nyitva az injektorok. 1poti hideg motorhoz, 1üzemmeleg, és 1ilyen téli körülményekhez. Nem lehet gépre kötni, és a lambdát sem figyeli... 10litert soknak tartod?

Ugyan már megvetted, de olvass bele az E85 topikba, és cseréld le Opel16v féle E85 powerre :lol: - bújtatott reklám :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nagyon durván le volt fagyva a kocsi belülről :) Vicces..főleg amikor a műszerfal meg tiszta jég mert lekapartam szélvédőt...

Gondolom pollenszűrő cserés vagy nemtom.... :D

Ja. Vagy ereszt a radiátor. Esetleg a klíma elpárologtatójának kondenzvíz csöve ledugult. Vagy résnyire nyitva hagytad az ablakot vhol. :)

Nekem amúgy a pára ellen van bent egy páramentesítő korong (villamos szekrényekben van alapesetben, korróziógátló céllal). Sose párás az autó, legyen tél-nyár, hó vagy eső (fél évente cserélni kell. nade ingyen van :D ) :P

Link to comment
Megosztás:

Ja. Vagy ereszt a radiátor. Esetleg a klíma elpárologtatójának kondenzvíz csöve ledugult. Vagy résnyire nyitva hagytad az ablakot vhol. :D

Nekem amúgy a pára ellen van bent egy páramentesítő korong (villamos szekrényekben van alapesetben, korróziógátló céllal). Sose párás az autó, legyen tél-nyár, hó vagy eső (fél évente cserélni kell. nade ingyen van :) ) :)

A radiátor talán nem mert szépen leszedi a párát. Anno a senatorom volt olyan hogy fújta a párát a szélvédőre :D Majd ha felenged az autó megnézem.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

azt szeretném megkérdezni ,hogy az olajbetöltőben ha világos homokszínű krémes trutyi van akkor az minek a jele?

amúgy folyik az olaj a motorból sajnos csak tologatom a szervízt magam előtt .

köszi a választ előre is

Ha nincs rajta extrém sok majonéz és nem fogy a víz és mindemellett sok rövid távot mész akkor semmit.Így csapódik ki a motorból, olajból "pára, kondenzvíz" ami a hidegebb felületen (magasan van az oljabeöntő ) majonéz szerű kicsapódást eredményez.

Ha fogy a víz is emellett akkor HF-es is lehet ha nincs egyéb folyás.

Link to comment
Megosztás:

Ja. Vagy ereszt a radiátor. Esetleg a klíma elpárologtatójának kondenzvíz csöve ledugult. Vagy résnyire nyitva hagytad az ablakot vhol. :)

Nekem amúgy a pára ellen van bent egy páramentesítő korong (villamos szekrényekben van alapesetben, korróziógátló céllal). Sose párás az autó, legyen tél-nyár, hó vagy eső (fél évente cserélni kell. nade ingyen van :) ) :D

Ez nagy :D Sztem én is beszerzek mert kicsit párásodik, 3-an beülünk vizes cuccokban és bár nem vészes , de idegesítő. Gondoltam már rá van is itthon lakásba való párátlanító, de az durva lenne.

Link to comment
Megosztás:

Ez nagy :D Sztem én is beszerzek mert kicsit párásodik, 3-an beülünk vizes cuccokban és bár nem vészes , de idegesítő. Gondoltam már rá van is itthon lakásba való párátlanító, de az durva lenne.

Most ilyen 10centi átmérőjű, korong alakú párna van (valami lével átitatva), 2 az utastérben, 1 a csomiban.

Régebbi melóhelyemről viszont drazsírozott szilika-gélt (mint a DO NOT EAT-es zsacskóban a cipősdobozban) tudtam szerezni (kb kilós kiszerelésű papírzacskóban voltak). A korong se rossz, de az a nagy zacskós, az brutál volt. És tartós is, majd 1 évig bírta egy zacsi, utána kezdett el csak dagadni (telítődni).

Link to comment
Megosztás:

köszönöm a választ.

az a baj ,hogy a hűtővizem is fogyogat egy picit.pedig nem szabadna tudom.remélem nem hengerfej ,mert akkor felakasztom magam így évvégére.

Ha a majonéz csak a tetején van, lentebb nem látod, akkor no para, akkor csak az olajhab.

Víz meg millió helyen fogyhat, az akasztófát még ne ácsold! :D

Ha mész 1-2 hosszabb útra valszeg elpárolog a víz, és nincs probléma.

Link to comment
Megosztás:

Gondoltam már rá van is itthon lakásba való párátlanító, de az durva lenne.

Miért, nekem is eszembe jutott hogy beállítok egy ilyen "Ceresit Stop Pára" cuccot a hátsó ülés elé a lábtérbe, hadd tegye a dolgát amíg a parkolóban áll az autó... Mondjuk én sok rövid távot megyek vele, és a gumiszőnyeg sosem tud megszáradni, attól párásodik az autó, mert hál' istennek nem ázik be amúgy sehol.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olvasgattam itt a párás dolgokat, és sztem is jó ötlet lehet ez páramentesítő találtam is róla egy cikket:

http://autofilia.blog.hu/2010/01/20/para_para

itt az utolsó hozzászólásoknál írják hogy nem kell feltétlenül megvenni a nagy dobozt mert az elég érdekes sztem az utastérben, hanem vannak ilyen zacskós korongok is , azok azért barátibbak autóba :D . Nekem még ezzel a párásodással annyi gondom lenne hogy amik a müszerfalon vannak kivezetések a tükrök felé , azok szinte semmit nem fújnak:S és így bepárásodik az oldalüveg és nem látok át rajta a tükörre . Ezeknek állandóan kéne menni , bármilyen fűtés állástól függetlenül? vagy csak valamelyik állásba? Mondjuk nekem sehol sem megy :) . Ki kéne pucolni vagy nemtom. Tudna nekem ebbe valaki segíteni?

köszönöm előre is

Erik

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ,van egy pár gond a vassal ,hengerfejes volt , a hengerfej tömítésem kukavolt ,mikor leszedték kiderült hogy 4 hengernél volt egy mm repedés,hengerfej csere (bontott) azt kiprobálva baja nem volt,összerakták kb 30 km mentem vele semmi baja nem volt ,utána csak megállt a motor és nem akart beindulni ,gázzal beindult nehezen haza értem mert néha kihagy egy henger,otthon megnéztem a benzinhidba nem érkezett a benzin ,hátul AC pumpánál megnéz észre vettem hogy ahol az AC pumpa helye van be van horpadva a tank(befele),nehezen visszatoltam a helyérre kapot benzin és egyböl beindult , letekertem a kutnál a benzin tank sapkája sziszegett , valami miatt nem kap szélőzes a tank,( most ugy járok vele hogy félig letekerve), lényege hogy hideg motornál nem észlelek semmi hibát de ahogy felmegy 90C a motor már rángatózik benzinnel és gázzal ,vettem új gyertyákat , gyertya kábelt is fogok cserélni , mi más után kellene néznem mert már a tököm tele van vele most. Víz nem tűnik el a tartályból, nem keményedik a vizcsövem, nem melegszik túl a motor nincs érdekes hangja a motornak ,ugy hogy tanácstalan vagyok .Ha valakinek volt hasonló tapasztalata azt oszza meg ,érdekel,Ezelőtt nem volt ilyen probléma ,még mielőtt megcsinálták a hengerfej cserét annyi volt hogy a 4-ik hengerbe állt a viz és az olajban is került viz mert majónézés volt .Előre is köszi .Üdv Pety

Link to comment
Megosztás:

Valakinek valami ötlete, hogy mitől működhet az Omi ilyen érdekesen ? :

-A., alapjárat ~1500-2000 között folyamatosan ingadozik, mintha a gázpedált rugdosnám

-B., nulla alapjárat, kinyomott kuplunggal leáll a motor

És mindezt menet közben, váltakozva képes produkálni. Ja, és most cudar hideg sincs, hogy arra tudnám fogni.

Az hogy nincs alapjárat, még annyira nem is lenne probléma (de persze az), de az, hogy valaki 1500-2000között rugdossa a gázt helyettem, eléggé zavaró... Sikerült ma félkeresztbe rakni emiatt az autót a jégen. Szegény biciklis kollégám meg is ijedt :D :) :)

Alapjáratállító motor tiszta (legalábbis párezer km-el ezelőtt pucoltam csilli-villire). Mi más buzulhat így? Tempomat, esetleg ECU?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ,van egy pár gond a vassal ,hengerfejes volt , a hengerfej tömítésem kukavolt ,mikor leszedték kiderült hogy 4 hengernél volt egy mm repedés,hengerfej csere (bontott) azt kiprobálva baja nem volt,összerakták kb 30 km mentem vele semmi baja nem volt ,utána csak megállt a motor és nem akart beindulni ,gázzal beindult nehezen haza értem mert néha kihagy egy henger,otthon megnéztem a benzinhidba nem érkezett a benzin ,hátul AC pumpánál megnéz észre vettem hogy ahol az AC pumpa helye van be van horpadva a tank(befele),nehezen visszatoltam a helyérre kapot benzin és egyböl beindult , letekertem a kutnál a benzin tank sapkája sziszegett , valami miatt nem kap szélőzes a tank,( most ugy járok vele hogy félig letekerve), lényege hogy hideg motornál nem észlelek semmi hibát de ahogy felmegy 90C a motor már rángatózik benzinnel és gázzal ,vettem új gyertyákat , gyertya kábelt is fogok cserélni , mi más után kellene néznem mert már a tököm tele van vele most. Víz nem tűnik el a tartályból, nem keményedik a vizcsövem, nem melegszik túl a motor nincs érdekes hangja a motornak ,ugy hogy tanácstalan vagyok .Ha valakinek volt hasonló tapasztalata azt oszza meg ,érdekel,Ezelőtt nem volt ilyen probléma ,még mielőtt megcsinálták a hengerfej cserét annyi volt hogy a 4-ik hengerbe állt a viz és az olajban is került viz mert majónézés volt .Előre is köszi .Üdv Pety

Mielőtt nagyon belemerülnél, sztem vidd vissza a szerelőhöz, és mondd meg neki, hogy félmunkát végzett. HF most jó, de szétrázza a motor az autót.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

B omiba keresek lámpamosóhoz olyan kütyüt,ami a lámpa alá van fogatva,hosszúkás,henger alakú,ez emeli ki a spricni fejet amikor működik.

Lenne Valakinek?! :D

PÜ-t küldj,légyszíves! Kösz

Mindenhol a lámpamosó kísért má'n? :)

Amúgy: http://www.bildelsbasen.se/?link=item&...ost_id=20558362

Csak 250Sek (7500huf), plusz a postaköltség. Ha érdekel, van ott tel. szám, angolul beszélnek, küldenek csomagot külföldre is.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.