Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Pesten csináltattad? Mert engem is érdekelne, én is arra tippeltem h kuplung tárcsa csere vagy felujitás de a szerelő azt mondta h ugy korrekt ha szettet cserélek ,a csapágyam nem zörög nem ad ki hangot de ki tudja .Előre is köszi

Persze, úgy lenne korrekt ha váltót is cserélnél... Főleg a szerelőnek :lol:

Nem, Sásdon van egy ilyen műhely (Novoflex Kft), én oda hordom a cucokat felújítani.

Nekem sem szólt a csapágy, de amikor kiszedtem, kissé lötyögött. Lehet hogy kibírt volna még sokat, de kicseréltem ha már úgy is lentvolt.

Elküldve
Persze, úgy lenne korrekt ha váltót is cserélnél... Főleg a szerelőnek :lol:

Nem, Sásdon van egy ilyen műhely (Novoflex Kft), én oda hordom a cucokat felújítani.

Nekem sem szólt a csapágy, de amikor kiszedtem, kissé lötyögött. Lehet hogy kibírt volna még sokat, de kicseréltem ha már úgy is lentvolt.

No utánanéztem Pesten isvan egy cég ami ezzel foglalkozik a 17kerben és 7000-10000huf között a felújítás ,Szilasligeten meg van egy szerelő aki 15-be leveszi és vissza szereli ,igy enyém is egykevláros felújított kuplungtárcsát fog kapni . Köszi a segítséget. Üdv Pety

Elküldve
No utánanéztem Pesten isvan egy cég ami ezzel foglalkozik a 17kerben és 7000-10000huf között a felújítás ,Szilasligeten meg van egy szerelő aki 15-be leveszi és vissza szereli ,igy enyém is egykevláros felújított kuplungtárcsát fog kapni . Köszi a segítséget. Üdv Pety

2 literesekre tök felesleges a kevláros...

Elküldve
2 literesekre tök felesleges a kevláros...

Nekem azt mondták az ottani szakik, hogy nem csak teljesítményben tud többet, hanem hosszabb is az élettartama.

Nameg asszem volt vagy 2000ft a különbség...

Meg a legfontosabb, hogy ez kész volt 2 óra alatt, a feketéből csak másnapra tudták volna megcsinálni. :lol:

Elküldve

Hali, Uraim!

Megvettem a motort a gépbe, már át is szerelték. Jövő héten valószínűleg újra gurul a cucc :lol: . Néhány apróság még hiányzik, és bejátszott némi ha-már-úgyis-szét-van-szedve-főtengelyszimmering-csere meg egyebek.

Van valakinek infoja arról, hogy ezek után hol és hogyan kell átíratnom a forgalmiban a motorszámot? Rendőrség, vagy okmányiroda, vagy műszaki állomás a vizsgakor? Van még valami teendő/fizetendő ezek után?

Elküldve
Hali, Uraim!

Megvettem a motort a gépbe, már át is szerelték. Jövő héten valószínűleg újra gurul a cucc :lol: . Néhány apróság még hiányzik, és bejátszott némi ha-már-úgyis-szét-van-szedve-főtengelyszimmering-csere meg egyebek.

Van valakinek infoja arról, hogy ezek után hol és hogyan kell átíratnom a forgalmiban a motorszámot? Rendőrség, vagy okmányiroda, vagy műszaki állomás a vizsgakor? Van még valami teendő/fizetendő ezek után?

Hát fizetendő az biztos lesz még!! Ebben az országban, ne viccelj...

De legalább nektek nem tartott egy hónapig a motorcsere... :) :lol:

Elküldve
Hát fizetendő az biztos lesz még!! Ebben az országban, ne viccelj...

De legalább nektek nem tartott egy hónapig a motorcsere... :) :lol:

Szerintem nagyon elkapkodták neki... :lol: Én már csak tudom... :D

Elküldve
Nekem azt mondták az ottani szakik, hogy nem csak teljesítményben tud többet, hanem hosszabb is az élettartama.

Nameg asszem volt vagy 2000ft a különbség...

Meg a legfontosabb, hogy ez kész volt 2 óra alatt, a feketéből csak másnapra tudták volna megcsinálni. :lol:

Ha ezek az érvek, az érthető, bár én csak 3000-res, vagy csipelt dízel alá tennék kevlárt...

Elküldve
Hali, Uraim!

Megvettem a motort a gépbe, már át is szerelték. Jövő héten valószínűleg újra gurul a cucc :lol: . Néhány apróság még hiányzik, és bejátszott némi ha-már-úgyis-szét-van-szedve-főtengelyszimmering-csere meg egyebek.

Van valakinek infoja arról, hogy ezek után hol és hogyan kell átíratnom a forgalmiban a motorszámot? Rendőrség, vagy okmányiroda, vagy műszaki állomás a vizsgakor? Van még valami teendő/fizetendő ezek után?

Akkor most eladod?

Ha típusaznost tettél bele, akkor számla, vagy adásvételi a motorról, eredetvizsga, aztán okmányiroda, új forgalmi és törzskönyv...

Elküldve
Hát fizetendő az biztos lesz még!! Ebben az országban, ne viccelj...

De legalább nektek nem tartott egy hónapig a motorcsere... :lol: :lol:

Talán azt ISS kérdezd meg, hogy miben fájt neki. Különben meg szívjál gázt kecseg!

Elküldve
Talán azt ISS kérdezd meg, hogy miben fájt neki. Különben meg szívjál gázt kecseg!

Tudtam, hogy mellreszívod!!!

Hogy mennyibe került neki?? Hát sokkal többe, mint neked, ez tény...

Elküldve
Tudtam, hogy mellreszívod!!!

Áááááááááá dehogy...

Hogy mennyibe került neki?? Hát sokkal többe, mint neked, ez tény...

Naugye! Valamit valamiért...

Elküldve

Üdv mindenkinek!

Én is motorcsere előtt állok, tegnap hoztam haza az új cuccot. Én szeretném kicserélni, bár Omegában még nem csináltam ilyet. Utána néztem a szakirodalomban, és azt írták, hogy mielőtt a motort kiszedném, le kell szednem a váltót. Ez igaz? Nem lehet elkerülni a váltó leszedést? Azelőtt Mantán úgy csináltam, hogy felbakoltam a váltót, és a motort enyhén megdöntve simán szét tudtam akasztani őket. X20SE motorról van szó, ami szinte elveszik a motortérben, ha kiszedem a hűtőradiátort, ránézésre simán lehet annyit előretolni a motort, hogy a nyelestengely kiakadjon. Vagy ez hülyeség? Köszi

Elküldve
Üdv mindenkinek!

Én is motorcsere előtt állok, tegnap hoztam haza az új cuccot. Én szeretném kicserélni, bár Omegában még nem csináltam ilyet. Utána néztem a szakirodalomban, és azt írták, hogy mielőtt a motort kiszedném, le kell szednem a váltót. Ez igaz? Nem lehet elkerülni a váltó leszedést? Azelőtt Mantán úgy csináltam, hogy felbakoltam a váltót, és a motort enyhén megdöntve simán szét tudtam akasztani őket. X20SE motorról van szó, ami szinte elveszik a motortérben, ha kiszedem a hűtőradiátort, ránézésre simán lehet annyit előretolni a motort, hogy a nyelestengely kiakadjon. Vagy ez hülyeség? Köszi

Szerintem a váltó leszedése egyenlő a felbakolással. Azé' kell leszedni, hogy le ne essen...

Elküldve
Szerintem a váltó leszedése egyenlő a felbakolással. Azé' kell leszedni, hogy le ne essen...

nem kell leszedni,csupán alá kell bakolni!!

Ezt ugy tedd meg amikor a motor le van lazitvaés emelésre kész,azért van erre szükség,hogy amikor rakod vissza a motort,ne akadjon el a bölcsőben.

remélem segitettem:)

Elküldve
Üdv mindenkinek!

Én is motorcsere előtt állok, tegnap hoztam haza az új cuccot. Én szeretném kicserélni, bár Omegában még nem csináltam ilyet. Utána néztem a szakirodalomban, és azt írták, hogy mielőtt a motort kiszedném, le kell szednem a váltót. Ez igaz? Nem lehet elkerülni a váltó leszedést? Azelőtt Mantán úgy csináltam, hogy felbakoltam a váltót, és a motort enyhén megdöntve simán szét tudtam akasztani őket. X20SE motorról van szó, ami szinte elveszik a motortérben, ha kiszedem a hűtőradiátort, ránézésre simán lehet annyit előretolni a motort, hogy a nyelestengely kiakadjon. Vagy ez hülyeség? Köszi

üdv

a hütőt mindenképpen vedd ki,igy lesz hely a motornak

Elküldve
Üdv mindenkinek!

Én is motorcsere előtt állok, tegnap hoztam haza az új cuccot. Én szeretném kicserélni, bár Omegában még nem csináltam ilyet. Utána néztem a szakirodalomban, és azt írták, hogy mielőtt a motort kiszedném, le kell szednem a váltót. Ez igaz? Nem lehet elkerülni a váltó leszedést? Azelőtt Mantán úgy csináltam, hogy felbakoltam a váltót, és a motort enyhén megdöntve simán szét tudtam akasztani őket. X20SE motorról van szó, ami szinte elveszik a motortérben, ha kiszedem a hűtőradiátort, ránézésre simán lehet annyit előretolni a motort, hogy a nyelestengely kiakadjon. Vagy ez hülyeség? Köszi

Váltót leszedni mennyi idő is? kb 20 perc... se! :lol:

És akkor nem kell kínlódni az alábakolással, meg visszarakni sztem egyszerűbb a motort, ha nincs bent a váltó.

(igaz, én emelőről csináltam. váltót fogja elöl a motor, azokat a csavarokat ígyis-úgyis kiszeded, hátul meg fogja a gumírozott tartója. ja meg a kardán, ami szétcsúszik simán. max 15 perc. és visszarakásnál nincs semmi útban :) )

ráadásul ha a váltót kiszeded, a motort majdnem ki lehet emelni felfele, így nem kell lebontani az egész motorteret. egy cimborám x20xev-ből kiszedte úgy a motort, hogy a klímarendszert nem bontotta meg (leszedte csak a kompresszort, és a motort felfele kivette).

persze nem kér kenyeret a hűtő sem, meg legalább be lehet állni a motor meg a zárhíd közé, ha nincs ott semmi :lol:

Elküldve

Azért nem akartam a váltót is leszedni mert még sosem csináltam ilyet. Szóval valószínűleg nekem több lenne mint 15-20perc. Ilyen kardán központosítás,meg váltóállítások és hasonló rémálmok itt nincsenek? Lesz elég szívás a szívósorral, szervóval,vezérléssel,stb-stb. :lol:

Elküldve
Azért nem akartam a váltót is leszedni mert még sosem csináltam ilyet. Szóval valószínűleg nekem több lenne mint 15-20perc. Ilyen kardán központosítás,meg váltóállítások és hasonló rémálmok itt nincsenek? Lesz elég szívás a szívósorral, szervóval,vezérléssel,stb-stb. :lol:

Ha a V6-os motort ki lehet cserléni váltó leszedés nélkül, akkor az X20SE-t is... Csak ahogy előttem mondták, amikor leszeded a motort a váltóról, akkor legyen alábakolva, hogy ne essen le. Azért egy jó zsiráf emelő nem árt hozzá. :lol:

Elküldve
Azért nem akartam a váltót is leszedni mert még sosem csináltam ilyet. Szóval valószínűleg nekem több lenne mint 15-20perc. Ilyen kardán központosítás,meg váltóállítások és hasonló rémálmok itt nincsenek? Lesz elég szívás a szívósorral, szervóval,vezérléssel,stb-stb. :lol:

Ha már a motor és a váltó közti csavarokat kiszedted, akkor a váltót már csak a saját bakja, meg a kardán tartja. Ha jól emlékszem ez 6db csavar. (ja, plusz a váltórúd, ami szintén 1 csavar).

Nem, nincsenek ilyen kellemetlenségek.

Szívósor nem nagy móka. Feltéve ha nem bontották meg már előtte (mert hajlamosak hőálló zsír nélkül összerakni, és akkor aztán csak a flex hozza le...).

Sok sikert! :D

Ha a V6-os motort ki lehet cserléni váltó leszedés nélkül, akkor az X20SE-t is... Csak ahogy előttem mondták, amikor leszeded a motort a váltóról, akkor legyen alábakolva, hogy ne essen le. Azért egy jó zsiráf emelő nem árt hozzá. :lol:

Nem mondtam hogy nem lehet kiszedni. Csak nekem egyszerűbbnek tűnik.

Sőt, legutóbb a karosszériát emeltem le egy Bimmerről (annak is hasonló a hajtás-felfüggesztése).

Ahány ház, annyi szokás :)

Elküldve

Mindenkinek köszönöm a segítséget, remélem nem lesz semmi probléma. Ja még valami... sehol nem találtam lendkerék-csavar meghúzási nyomatékot. Azzal pedig nem kellene viccelni.

Elküldve

Tök jó vettem egy majdnem fullos omegát kipörgésgátloval! Gondoltam kipróbálom milyen is az,de csak a kapcsoló van meg belöle. :lol: Utólag gondolom nem éri meg foglalkozni a beszerelésével. Hóban biztos állat lehet,vagy ne szomorkodjak annyira? Üdv!

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.