Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Pesten csináltattad? Mert engem is érdekelne, én is arra tippeltem h kuplung tárcsa csere vagy felujitás de a szerelő azt mondta h ugy korrekt ha szettet cserélek ,a csapágyam nem zörög nem ad ki hangot de ki tudja .Előre is köszi

Persze, úgy lenne korrekt ha váltót is cserélnél... Főleg a szerelőnek :lol:

Nem, Sásdon van egy ilyen műhely (Novoflex Kft), én oda hordom a cucokat felújítani.

Nekem sem szólt a csapágy, de amikor kiszedtem, kissé lötyögött. Lehet hogy kibírt volna még sokat, de kicseréltem ha már úgy is lentvolt.

Link to comment
Megosztás:

Persze, úgy lenne korrekt ha váltót is cserélnél... Főleg a szerelőnek :lol:

Nem, Sásdon van egy ilyen műhely (Novoflex Kft), én oda hordom a cucokat felújítani.

Nekem sem szólt a csapágy, de amikor kiszedtem, kissé lötyögött. Lehet hogy kibírt volna még sokat, de kicseréltem ha már úgy is lentvolt.

No utánanéztem Pesten isvan egy cég ami ezzel foglalkozik a 17kerben és 7000-10000huf között a felújítás ,Szilasligeten meg van egy szerelő aki 15-be leveszi és vissza szereli ,igy enyém is egykevláros felújított kuplungtárcsát fog kapni . Köszi a segítséget. Üdv Pety

Link to comment
Megosztás:

No utánanéztem Pesten isvan egy cég ami ezzel foglalkozik a 17kerben és 7000-10000huf között a felújítás ,Szilasligeten meg van egy szerelő aki 15-be leveszi és vissza szereli ,igy enyém is egykevláros felújított kuplungtárcsát fog kapni . Köszi a segítséget. Üdv Pety

2 literesekre tök felesleges a kevláros...

Link to comment
Megosztás:

2 literesekre tök felesleges a kevláros...

Nekem azt mondták az ottani szakik, hogy nem csak teljesítményben tud többet, hanem hosszabb is az élettartama.

Nameg asszem volt vagy 2000ft a különbség...

Meg a legfontosabb, hogy ez kész volt 2 óra alatt, a feketéből csak másnapra tudták volna megcsinálni. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hali, Uraim!

Megvettem a motort a gépbe, már át is szerelték. Jövő héten valószínűleg újra gurul a cucc :lol: . Néhány apróság még hiányzik, és bejátszott némi ha-már-úgyis-szét-van-szedve-főtengelyszimmering-csere meg egyebek.

Van valakinek infoja arról, hogy ezek után hol és hogyan kell átíratnom a forgalmiban a motorszámot? Rendőrség, vagy okmányiroda, vagy műszaki állomás a vizsgakor? Van még valami teendő/fizetendő ezek után?

Link to comment
Megosztás:

Hali, Uraim!

Megvettem a motort a gépbe, már át is szerelték. Jövő héten valószínűleg újra gurul a cucc :lol: . Néhány apróság még hiányzik, és bejátszott némi ha-már-úgyis-szét-van-szedve-főtengelyszimmering-csere meg egyebek.

Van valakinek infoja arról, hogy ezek után hol és hogyan kell átíratnom a forgalmiban a motorszámot? Rendőrség, vagy okmányiroda, vagy műszaki állomás a vizsgakor? Van még valami teendő/fizetendő ezek után?

Hát fizetendő az biztos lesz még!! Ebben az országban, ne viccelj...

De legalább nektek nem tartott egy hónapig a motorcsere... :) :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nekem azt mondták az ottani szakik, hogy nem csak teljesítményben tud többet, hanem hosszabb is az élettartama.

Nameg asszem volt vagy 2000ft a különbség...

Meg a legfontosabb, hogy ez kész volt 2 óra alatt, a feketéből csak másnapra tudták volna megcsinálni. :lol:

Ha ezek az érvek, az érthető, bár én csak 3000-res, vagy csipelt dízel alá tennék kevlárt...

Link to comment
Megosztás:

Hali, Uraim!

Megvettem a motort a gépbe, már át is szerelték. Jövő héten valószínűleg újra gurul a cucc :lol: . Néhány apróság még hiányzik, és bejátszott némi ha-már-úgyis-szét-van-szedve-főtengelyszimmering-csere meg egyebek.

Van valakinek infoja arról, hogy ezek után hol és hogyan kell átíratnom a forgalmiban a motorszámot? Rendőrség, vagy okmányiroda, vagy műszaki állomás a vizsgakor? Van még valami teendő/fizetendő ezek után?

Akkor most eladod?

Ha típusaznost tettél bele, akkor számla, vagy adásvételi a motorról, eredetvizsga, aztán okmányiroda, új forgalmi és törzskönyv...

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Én is motorcsere előtt állok, tegnap hoztam haza az új cuccot. Én szeretném kicserélni, bár Omegában még nem csináltam ilyet. Utána néztem a szakirodalomban, és azt írták, hogy mielőtt a motort kiszedném, le kell szednem a váltót. Ez igaz? Nem lehet elkerülni a váltó leszedést? Azelőtt Mantán úgy csináltam, hogy felbakoltam a váltót, és a motort enyhén megdöntve simán szét tudtam akasztani őket. X20SE motorról van szó, ami szinte elveszik a motortérben, ha kiszedem a hűtőradiátort, ránézésre simán lehet annyit előretolni a motort, hogy a nyelestengely kiakadjon. Vagy ez hülyeség? Köszi

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Én is motorcsere előtt állok, tegnap hoztam haza az új cuccot. Én szeretném kicserélni, bár Omegában még nem csináltam ilyet. Utána néztem a szakirodalomban, és azt írták, hogy mielőtt a motort kiszedném, le kell szednem a váltót. Ez igaz? Nem lehet elkerülni a váltó leszedést? Azelőtt Mantán úgy csináltam, hogy felbakoltam a váltót, és a motort enyhén megdöntve simán szét tudtam akasztani őket. X20SE motorról van szó, ami szinte elveszik a motortérben, ha kiszedem a hűtőradiátort, ránézésre simán lehet annyit előretolni a motort, hogy a nyelestengely kiakadjon. Vagy ez hülyeség? Köszi

Szerintem a váltó leszedése egyenlő a felbakolással. Azé' kell leszedni, hogy le ne essen...

Link to comment
Megosztás:

Szerintem a váltó leszedése egyenlő a felbakolással. Azé' kell leszedni, hogy le ne essen...

nem kell leszedni,csupán alá kell bakolni!!

Ezt ugy tedd meg amikor a motor le van lazitvaés emelésre kész,azért van erre szükség,hogy amikor rakod vissza a motort,ne akadjon el a bölcsőben.

remélem segitettem:)

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Én is motorcsere előtt állok, tegnap hoztam haza az új cuccot. Én szeretném kicserélni, bár Omegában még nem csináltam ilyet. Utána néztem a szakirodalomban, és azt írták, hogy mielőtt a motort kiszedném, le kell szednem a váltót. Ez igaz? Nem lehet elkerülni a váltó leszedést? Azelőtt Mantán úgy csináltam, hogy felbakoltam a váltót, és a motort enyhén megdöntve simán szét tudtam akasztani őket. X20SE motorról van szó, ami szinte elveszik a motortérben, ha kiszedem a hűtőradiátort, ránézésre simán lehet annyit előretolni a motort, hogy a nyelestengely kiakadjon. Vagy ez hülyeség? Köszi

üdv

a hütőt mindenképpen vedd ki,igy lesz hely a motornak

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Én is motorcsere előtt állok, tegnap hoztam haza az új cuccot. Én szeretném kicserélni, bár Omegában még nem csináltam ilyet. Utána néztem a szakirodalomban, és azt írták, hogy mielőtt a motort kiszedném, le kell szednem a váltót. Ez igaz? Nem lehet elkerülni a váltó leszedést? Azelőtt Mantán úgy csináltam, hogy felbakoltam a váltót, és a motort enyhén megdöntve simán szét tudtam akasztani őket. X20SE motorról van szó, ami szinte elveszik a motortérben, ha kiszedem a hűtőradiátort, ránézésre simán lehet annyit előretolni a motort, hogy a nyelestengely kiakadjon. Vagy ez hülyeség? Köszi

Váltót leszedni mennyi idő is? kb 20 perc... se! :lol:

És akkor nem kell kínlódni az alábakolással, meg visszarakni sztem egyszerűbb a motort, ha nincs bent a váltó.

(igaz, én emelőről csináltam. váltót fogja elöl a motor, azokat a csavarokat ígyis-úgyis kiszeded, hátul meg fogja a gumírozott tartója. ja meg a kardán, ami szétcsúszik simán. max 15 perc. és visszarakásnál nincs semmi útban :) )

ráadásul ha a váltót kiszeded, a motort majdnem ki lehet emelni felfele, így nem kell lebontani az egész motorteret. egy cimborám x20xev-ből kiszedte úgy a motort, hogy a klímarendszert nem bontotta meg (leszedte csak a kompresszort, és a motort felfele kivette).

persze nem kér kenyeret a hűtő sem, meg legalább be lehet állni a motor meg a zárhíd közé, ha nincs ott semmi :lol:

Link to comment
Megosztás:

Azért nem akartam a váltót is leszedni mert még sosem csináltam ilyet. Szóval valószínűleg nekem több lenne mint 15-20perc. Ilyen kardán központosítás,meg váltóállítások és hasonló rémálmok itt nincsenek? Lesz elég szívás a szívósorral, szervóval,vezérléssel,stb-stb. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Azért nem akartam a váltót is leszedni mert még sosem csináltam ilyet. Szóval valószínűleg nekem több lenne mint 15-20perc. Ilyen kardán központosítás,meg váltóállítások és hasonló rémálmok itt nincsenek? Lesz elég szívás a szívósorral, szervóval,vezérléssel,stb-stb. :lol:

Ha a V6-os motort ki lehet cserléni váltó leszedés nélkül, akkor az X20SE-t is... Csak ahogy előttem mondták, amikor leszeded a motort a váltóról, akkor legyen alábakolva, hogy ne essen le. Azért egy jó zsiráf emelő nem árt hozzá. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Azért nem akartam a váltót is leszedni mert még sosem csináltam ilyet. Szóval valószínűleg nekem több lenne mint 15-20perc. Ilyen kardán központosítás,meg váltóállítások és hasonló rémálmok itt nincsenek? Lesz elég szívás a szívósorral, szervóval,vezérléssel,stb-stb. :lol:

Ha már a motor és a váltó közti csavarokat kiszedted, akkor a váltót már csak a saját bakja, meg a kardán tartja. Ha jól emlékszem ez 6db csavar. (ja, plusz a váltórúd, ami szintén 1 csavar).

Nem, nincsenek ilyen kellemetlenségek.

Szívósor nem nagy móka. Feltéve ha nem bontották meg már előtte (mert hajlamosak hőálló zsír nélkül összerakni, és akkor aztán csak a flex hozza le...).

Sok sikert! :D

Ha a V6-os motort ki lehet cserléni váltó leszedés nélkül, akkor az X20SE-t is... Csak ahogy előttem mondták, amikor leszeded a motort a váltóról, akkor legyen alábakolva, hogy ne essen le. Azért egy jó zsiráf emelő nem árt hozzá. :lol:

Nem mondtam hogy nem lehet kiszedni. Csak nekem egyszerűbbnek tűnik.

Sőt, legutóbb a karosszériát emeltem le egy Bimmerről (annak is hasonló a hajtás-felfüggesztése).

Ahány ház, annyi szokás :)

Link to comment
Megosztás:

Mindenkinek köszönöm a segítséget, remélem nem lesz semmi probléma. Ja még valami... sehol nem találtam lendkerék-csavar meghúzási nyomatékot. Azzal pedig nem kellene viccelni.

Hayne's Manual-ban van.

Lásd jószívemet: http://forum.omegaforever.info/docu/Opel_O...v_%28eng%29.pdf

És hogy keresni se kelljen: először 65Nm, aztán +30°, aztán +15°

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.