skyrangr Elküldve December10, 2010 Megoszt Elküldve December10, 2010 Pesten csináltattad? Mert engem is érdekelne, én is arra tippeltem h kuplung tárcsa csere vagy felujitás de a szerelő azt mondta h ugy korrekt ha szettet cserélek ,a csapágyam nem zörög nem ad ki hangot de ki tudja .Előre is köszi Persze, úgy lenne korrekt ha váltót is cserélnél... Főleg a szerelőnek :lol: Nem, Sásdon van egy ilyen műhely (Novoflex Kft), én oda hordom a cucokat felújítani. Nekem sem szólt a csapágy, de amikor kiszedtem, kissé lötyögött. Lehet hogy kibírt volna még sokat, de kicseréltem ha már úgy is lentvolt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pety79 Elküldve December10, 2010 Megoszt Elküldve December10, 2010 Persze, úgy lenne korrekt ha váltót is cserélnél... Főleg a szerelőnek :lol: Nem, Sásdon van egy ilyen műhely (Novoflex Kft), én oda hordom a cucokat felújítani. Nekem sem szólt a csapágy, de amikor kiszedtem, kissé lötyögött. Lehet hogy kibírt volna még sokat, de kicseréltem ha már úgy is lentvolt. No utánanéztem Pesten isvan egy cég ami ezzel foglalkozik a 17kerben és 7000-10000huf között a felújítás ,Szilasligeten meg van egy szerelő aki 15-be leveszi és vissza szereli ,igy enyém is egykevláros felújított kuplungtárcsát fog kapni . Köszi a segítséget. Üdv Pety Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve December10, 2010 Megoszt Elküldve December10, 2010 És ha azért nem szállnak fel, mert már leestek? :D :lol: :lol: :) :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve December10, 2010 Megoszt Elküldve December10, 2010 No utánanéztem Pesten isvan egy cég ami ezzel foglalkozik a 17kerben és 7000-10000huf között a felújítás ,Szilasligeten meg van egy szerelő aki 15-be leveszi és vissza szereli ,igy enyém is egykevláros felújított kuplungtárcsát fog kapni . Köszi a segítséget. Üdv Pety 2 literesekre tök felesleges a kevláros... Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve December10, 2010 Megoszt Elküldve December10, 2010 2 literesekre tök felesleges a kevláros... Nekem azt mondták az ottani szakik, hogy nem csak teljesítményben tud többet, hanem hosszabb is az élettartama. Nameg asszem volt vagy 2000ft a különbség... Meg a legfontosabb, hogy ez kész volt 2 óra alatt, a feketéből csak másnapra tudták volna megcsinálni. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bögöly Elküldve December10, 2010 Megoszt Elküldve December10, 2010 Hali, Uraim! Megvettem a motort a gépbe, már át is szerelték. Jövő héten valószínűleg újra gurul a cucc :lol: . Néhány apróság még hiányzik, és bejátszott némi ha-már-úgyis-szét-van-szedve-főtengelyszimmering-csere meg egyebek. Van valakinek infoja arról, hogy ezek után hol és hogyan kell átíratnom a forgalmiban a motorszámot? Rendőrség, vagy okmányiroda, vagy műszaki állomás a vizsgakor? Van még valami teendő/fizetendő ezek után? Link to comment Megosztás: More sharing options...
MalterKoma Elküldve December10, 2010 Megoszt Elküldve December10, 2010 Hali, Uraim! Megvettem a motort a gépbe, már át is szerelték. Jövő héten valószínűleg újra gurul a cucc :lol: . Néhány apróság még hiányzik, és bejátszott némi ha-már-úgyis-szét-van-szedve-főtengelyszimmering-csere meg egyebek. Van valakinek infoja arról, hogy ezek után hol és hogyan kell átíratnom a forgalmiban a motorszámot? Rendőrség, vagy okmányiroda, vagy műszaki állomás a vizsgakor? Van még valami teendő/fizetendő ezek után? Hát fizetendő az biztos lesz még!! Ebben az országban, ne viccelj... De legalább nektek nem tartott egy hónapig a motorcsere... :) :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
ntr Elküldve December10, 2010 Megoszt Elküldve December10, 2010 Hát fizetendő az biztos lesz még!! Ebben az országban, ne viccelj... De legalább nektek nem tartott egy hónapig a motorcsere... :) :lol: Szerintem nagyon elkapkodták neki... :lol: Én már csak tudom... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve December10, 2010 Megoszt Elküldve December10, 2010 Nekem azt mondták az ottani szakik, hogy nem csak teljesítményben tud többet, hanem hosszabb is az élettartama. Nameg asszem volt vagy 2000ft a különbség... Meg a legfontosabb, hogy ez kész volt 2 óra alatt, a feketéből csak másnapra tudták volna megcsinálni. :lol: Ha ezek az érvek, az érthető, bár én csak 3000-res, vagy csipelt dízel alá tennék kevlárt... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve December10, 2010 Megoszt Elküldve December10, 2010 Hali, Uraim! Megvettem a motort a gépbe, már át is szerelték. Jövő héten valószínűleg újra gurul a cucc :lol: . Néhány apróság még hiányzik, és bejátszott némi ha-már-úgyis-szét-van-szedve-főtengelyszimmering-csere meg egyebek. Van valakinek infoja arról, hogy ezek után hol és hogyan kell átíratnom a forgalmiban a motorszámot? Rendőrség, vagy okmányiroda, vagy műszaki állomás a vizsgakor? Van még valami teendő/fizetendő ezek után? Akkor most eladod? Ha típusaznost tettél bele, akkor számla, vagy adásvételi a motorról, eredetvizsga, aztán okmányiroda, új forgalmi és törzskönyv... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve December10, 2010 Megoszt Elküldve December10, 2010 Hát fizetendő az biztos lesz még!! Ebben az országban, ne viccelj... De legalább nektek nem tartott egy hónapig a motorcsere... :lol: :lol: Talán azt ISS kérdezd meg, hogy miben fájt neki. Különben meg szívjál gázt kecseg! Link to comment Megosztás: More sharing options...
MalterKoma Elküldve December10, 2010 Megoszt Elküldve December10, 2010 Talán azt ISS kérdezd meg, hogy miben fájt neki. Különben meg szívjál gázt kecseg! Tudtam, hogy mellreszívod!!! Hogy mennyibe került neki?? Hát sokkal többe, mint neked, ez tény... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve December11, 2010 Megoszt Elküldve December11, 2010 Tudtam, hogy mellreszívod!!! Áááááááááá dehogy... Hogy mennyibe került neki?? Hát sokkal többe, mint neked, ez tény... Naugye! Valamit valamiért... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gsi86 Elküldve December13, 2010 Megoszt Elküldve December13, 2010 Üdv mindenkinek! Én is motorcsere előtt állok, tegnap hoztam haza az új cuccot. Én szeretném kicserélni, bár Omegában még nem csináltam ilyet. Utána néztem a szakirodalomban, és azt írták, hogy mielőtt a motort kiszedném, le kell szednem a váltót. Ez igaz? Nem lehet elkerülni a váltó leszedést? Azelőtt Mantán úgy csináltam, hogy felbakoltam a váltót, és a motort enyhén megdöntve simán szét tudtam akasztani őket. X20SE motorról van szó, ami szinte elveszik a motortérben, ha kiszedem a hűtőradiátort, ránézésre simán lehet annyit előretolni a motort, hogy a nyelestengely kiakadjon. Vagy ez hülyeség? Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
MalterKoma Elküldve December13, 2010 Megoszt Elküldve December13, 2010 Üdv mindenkinek! Én is motorcsere előtt állok, tegnap hoztam haza az új cuccot. Én szeretném kicserélni, bár Omegában még nem csináltam ilyet. Utána néztem a szakirodalomban, és azt írták, hogy mielőtt a motort kiszedném, le kell szednem a váltót. Ez igaz? Nem lehet elkerülni a váltó leszedést? Azelőtt Mantán úgy csináltam, hogy felbakoltam a váltót, és a motort enyhén megdöntve simán szét tudtam akasztani őket. X20SE motorról van szó, ami szinte elveszik a motortérben, ha kiszedem a hűtőradiátort, ránézésre simán lehet annyit előretolni a motort, hogy a nyelestengely kiakadjon. Vagy ez hülyeség? Köszi Szerintem a váltó leszedése egyenlő a felbakolással. Azé' kell leszedni, hogy le ne essen... Link to comment Megosztás: More sharing options...
kopymv6 Elküldve December13, 2010 Megoszt Elküldve December13, 2010 Szerintem a váltó leszedése egyenlő a felbakolással. Azé' kell leszedni, hogy le ne essen... nem kell leszedni,csupán alá kell bakolni!! Ezt ugy tedd meg amikor a motor le van lazitvaés emelésre kész,azért van erre szükség,hogy amikor rakod vissza a motort,ne akadjon el a bölcsőben. remélem segitettem:) Link to comment Megosztás: More sharing options...
kopymv6 Elküldve December13, 2010 Megoszt Elküldve December13, 2010 Üdv mindenkinek! Én is motorcsere előtt állok, tegnap hoztam haza az új cuccot. Én szeretném kicserélni, bár Omegában még nem csináltam ilyet. Utána néztem a szakirodalomban, és azt írták, hogy mielőtt a motort kiszedném, le kell szednem a váltót. Ez igaz? Nem lehet elkerülni a váltó leszedést? Azelőtt Mantán úgy csináltam, hogy felbakoltam a váltót, és a motort enyhén megdöntve simán szét tudtam akasztani őket. X20SE motorról van szó, ami szinte elveszik a motortérben, ha kiszedem a hűtőradiátort, ránézésre simán lehet annyit előretolni a motort, hogy a nyelestengely kiakadjon. Vagy ez hülyeség? Köszi üdv a hütőt mindenképpen vedd ki,igy lesz hely a motornak Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve December13, 2010 Megoszt Elküldve December13, 2010 Üdv mindenkinek! Én is motorcsere előtt állok, tegnap hoztam haza az új cuccot. Én szeretném kicserélni, bár Omegában még nem csináltam ilyet. Utána néztem a szakirodalomban, és azt írták, hogy mielőtt a motort kiszedném, le kell szednem a váltót. Ez igaz? Nem lehet elkerülni a váltó leszedést? Azelőtt Mantán úgy csináltam, hogy felbakoltam a váltót, és a motort enyhén megdöntve simán szét tudtam akasztani őket. X20SE motorról van szó, ami szinte elveszik a motortérben, ha kiszedem a hűtőradiátort, ránézésre simán lehet annyit előretolni a motort, hogy a nyelestengely kiakadjon. Vagy ez hülyeség? Köszi Váltót leszedni mennyi idő is? kb 20 perc... se! :lol: És akkor nem kell kínlódni az alábakolással, meg visszarakni sztem egyszerűbb a motort, ha nincs bent a váltó. (igaz, én emelőről csináltam. váltót fogja elöl a motor, azokat a csavarokat ígyis-úgyis kiszeded, hátul meg fogja a gumírozott tartója. ja meg a kardán, ami szétcsúszik simán. max 15 perc. és visszarakásnál nincs semmi útban :) ) ráadásul ha a váltót kiszeded, a motort majdnem ki lehet emelni felfele, így nem kell lebontani az egész motorteret. egy cimborám x20xev-ből kiszedte úgy a motort, hogy a klímarendszert nem bontotta meg (leszedte csak a kompresszort, és a motort felfele kivette). persze nem kér kenyeret a hűtő sem, meg legalább be lehet állni a motor meg a zárhíd közé, ha nincs ott semmi :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gsi86 Elküldve December13, 2010 Megoszt Elküldve December13, 2010 Azért nem akartam a váltót is leszedni mert még sosem csináltam ilyet. Szóval valószínűleg nekem több lenne mint 15-20perc. Ilyen kardán központosítás,meg váltóállítások és hasonló rémálmok itt nincsenek? Lesz elég szívás a szívósorral, szervóval,vezérléssel,stb-stb. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
ntr Elküldve December13, 2010 Megoszt Elküldve December13, 2010 Azért nem akartam a váltót is leszedni mert még sosem csináltam ilyet. Szóval valószínűleg nekem több lenne mint 15-20perc. Ilyen kardán központosítás,meg váltóállítások és hasonló rémálmok itt nincsenek? Lesz elég szívás a szívósorral, szervóval,vezérléssel,stb-stb. :lol: Ha a V6-os motort ki lehet cserléni váltó leszedés nélkül, akkor az X20SE-t is... Csak ahogy előttem mondták, amikor leszeded a motort a váltóról, akkor legyen alábakolva, hogy ne essen le. Azért egy jó zsiráf emelő nem árt hozzá. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve December13, 2010 Megoszt Elküldve December13, 2010 Azért nem akartam a váltót is leszedni mert még sosem csináltam ilyet. Szóval valószínűleg nekem több lenne mint 15-20perc. Ilyen kardán központosítás,meg váltóállítások és hasonló rémálmok itt nincsenek? Lesz elég szívás a szívósorral, szervóval,vezérléssel,stb-stb. :lol: Ha már a motor és a váltó közti csavarokat kiszedted, akkor a váltót már csak a saját bakja, meg a kardán tartja. Ha jól emlékszem ez 6db csavar. (ja, plusz a váltórúd, ami szintén 1 csavar). Nem, nincsenek ilyen kellemetlenségek. Szívósor nem nagy móka. Feltéve ha nem bontották meg már előtte (mert hajlamosak hőálló zsír nélkül összerakni, és akkor aztán csak a flex hozza le...). Sok sikert! :D Ha a V6-os motort ki lehet cserléni váltó leszedés nélkül, akkor az X20SE-t is... Csak ahogy előttem mondták, amikor leszeded a motort a váltóról, akkor legyen alábakolva, hogy ne essen le. Azért egy jó zsiráf emelő nem árt hozzá. :lol: Nem mondtam hogy nem lehet kiszedni. Csak nekem egyszerűbbnek tűnik. Sőt, legutóbb a karosszériát emeltem le egy Bimmerről (annak is hasonló a hajtás-felfüggesztése). Ahány ház, annyi szokás :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gsi86 Elküldve December14, 2010 Megoszt Elküldve December14, 2010 Mindenkinek köszönöm a segítséget, remélem nem lesz semmi probléma. Ja még valami... sehol nem találtam lendkerék-csavar meghúzási nyomatékot. Azzal pedig nem kellene viccelni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve December14, 2010 Megoszt Elküldve December14, 2010 Mindenkinek köszönöm a segítséget, remélem nem lesz semmi probléma. Ja még valami... sehol nem találtam lendkerék-csavar meghúzási nyomatékot. Azzal pedig nem kellene viccelni. Hayne's Manual-ban van. Lásd jószívemet: http://forum.omegaforever.info/docu/Opel_O...v_%28eng%29.pdf És hogy keresni se kelljen: először 65Nm, aztán +30°, aztán +15° Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gsi86 Elküldve December14, 2010 Megoszt Elküldve December14, 2010 Hayne's Manual-ban van. Lásd jószívemet: http://forum.omegaforever.info/docu/Opel_O...v_%28eng%29.pdf És hogy keresni se kelljen: először 65Nm, aztán +30°, aztán +15° Áhhhá,megvan! Köszi szépen! Link to comment Megosztás: More sharing options...
omegacsabi Elküldve December14, 2010 Megoszt Elküldve December14, 2010 Tök jó vettem egy majdnem fullos omegát kipörgésgátloval! Gondoltam kipróbálom milyen is az,de csak a kapcsoló van meg belöle. :lol: Utólag gondolom nem éri meg foglalkozni a beszerelésével. Hóban biztos állat lehet,vagy ne szomorkodjak annyira? Üdv! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts