Omegatd Elküldve November28, 2010 Elküldve November28, 2010 MalterKoma írta: Nagyon feledékeny vagyok mostanában. Kuriózum? Asszonyra gondolsz? :excl: :( Sok volt a kuriózum aznap, és a végső kuriózumról meg te lemaradtál.... Bővebben? Bár én még nem lettem kirúgva, illetve most már semmin sem csodálkoznék...
MalterKoma Elküldve November29, 2010 Elküldve November29, 2010 Omegatd írta: Bővebben? Bár én még nem lettem kirúgva, illetve most már semmin sem csodálkoznék... Az utolsó üveg mézesre gondoltam...
Omegatd Elküldve November29, 2010 Elküldve November29, 2010 MalterKoma írta: Az utolsó üveg mézesre gondoltam... Arról biztos lemaradtam, mert nem utoljára jöttünk el...
Eriic Elküldve November29, 2010 Elküldve November29, 2010 Sziasztok :( Megoldódott a kormánymű problémám :excl: . Gondoltam leírom ,hátha vkinek ugyanilyen problémája lesz , és segítséget nyújt ez neki. A helyén , nem lehet megcsinálni ,(legalább is nekünk sehogysem jött össze), Sajnos ki kell venni a kormányművet az autóból, de a szerelőm szerint elég kézenfekvőn van megcsinálva (sose szedett még szét ilyet ), német precizitással, tehát értelem szerűen nagyon szépen ki lehet horgászni a helyéről. Magát a kormányművet sem nehéz szétbontani. Nah szval ami a problémát okozza, az egy o gyűrű. Ez gondolom már elvolt öregedve , meg mível dízel autóról beszélünk sztem a nagy futásteljesítmény függésében maga a kormánymű is megvan kopva elég rendesen.Sokan javasolták emiatt hogy csere , vagy felújítás. A cserével az a bajom hogy ki tudja egy használt darab meddig bírná, a Felújítás meg egy kormányművesnél (Kérdeztem) olyan 50.000-be megállt volna. Tudom nem nagy összeg annyira, de vhogy akkor sem akartam ennyit ki adni érte. Tehát marad az hogy csak az o gyűrű csere. Nagyon fontos hogy ne ugyanolyan méretűt vegyünk bele (gondolom a kopás miatt) mert akkor ugyanott vagyunk ahol elindultunk(tapasztalatból mondom) Venni kell bele egy kicsivel nagyobbat és olyat aminek sokkal nagyobb a pereme, az nagyon ,pászosan fog bele menni,de nem fog folyni . Hálistennek letudtam ezt a problémát is. :lol:
Eriic Elküldve November29, 2010 Elküldve November29, 2010 Sziasztok ismét :excl: Ez amit most írok gondolom , inkább a dízeleseket fogja jobban érdekelni, Találtam egy nagyon olcsó probléma megoldást , a melegen , nehezen indulás prolémára. Tudom már lassan megkapom azt kijelentést , hogy miért vagyok ekkora zsugori :lol: mind1 aki megkérdi annak leírom :lol: Nah szval , nem írom le hogy miért van ez a melegen nehezen indulás mert , elégszer leírták már , meg rákérdeztek. Ami kell hozzá, egy db kapcsoló, meg egy kis szerelési tudás.A lényeg az ,hogy direktelni kell az izzitást , hogy melegen is izzitson. Ezt ugy tudod megoldani hogy a szívósor alatt a motor oldalán van két hőgomba szerűség . Az ami a kocsi eleje felé van közelebb, az a Vízhőfokmérő ugytudom , a mögötte lévő meg az izzitásnak az érzékelője, hogy ha 80 foknál(nem tudom pontosan) melegebb a motor akkor már nem izzít. Mert ugye megfelelő nyomás hatására már a meglévő hőtől be kéne robbania, de mivel nincs meg a nyomás már meleg gázolajnál, az adagoltó elkopott része miatt (végülis csak leírtam , nagyából ahogy én tudom) Ha ezt az érzékelőt megtudod szakítani , akkor az autó azt érzékeli hogy hideg a motor , és izzít, meg megy a hátsó tanban lévő szivatyú. A szivatyú is azért lényeges, mert már tudod egy bizonyos nyomást produkálni a rendszerben, és így már nincs meg az a nagyfokú nyomáshiány. Most rá térnék a kapcsolóra hogy miért is kell ez. A leglényegesebb az hogy az autó menetközben már ne legyen átverve hogy mindíg hideg, mert gondolom az nem nagyon tesz jót neki, meg a Klíma miatt sem, mert hogy ha megvan szakítva az érzékelő áramköre akkor nem megy a klíma sem, mert azt csak akkor engedi hogy ha vmennyire már meleg a motor, hogy hidegen ne terheljük ezzel is a motort. Az a lényeg hogy az érzékelőbe belefút két kábel, egy pozitív meg egy negatív, ls a pozitív szálat meg kell szakítani a kaocsoló segítségével, amit legjobb az utastérben elhelyezni. Ugy nézki ez a procedura, hogy mikor tudod hogy meleg a motor, átkapcsolod a kapcsolót , izzít, minden , beindul, és rögtön visszakapcsolod, és így már minden újra üzemszerű . Nem ugy fog indulni mint egy tökéletes omega, de 90 fokig , kb normálisnak tekinthető az indulás , vagy 2 másorpec kell neki. Természetesen ha hideg akkor meg nem kell bántani semmit, csak rendesen indítani. Erik :(
Omegatd Elküldve November29, 2010 Elküldve November29, 2010 Eriic írta: Sziasztok ismét :excl: Ez amit most írok gondolom , inkább a dízeleseket fogja jobban érdekelni, Találtam egy nagyon olcsó probléma megoldást , a melegen , nehezen indulás prolémára. Tudom már lassan megkapom azt kijelentést , hogy miért vagyok ekkora zsugori :lol: mind1 aki megkérdi annak leírom :lol: Nah szval , nem írom le hogy miért van ez a melegen nehezen indulás mert , elégszer leírták már , meg rákérdeztek. Ami kell hozzá, egy db kapcsoló, meg egy kis szerelési tudás.A lényeg az ,hogy direktelni kell az izzitást , hogy melegen is izzitson. Ezt ugy tudod megoldani hogy a szívósor alatt a motor oldalán van két hőgomba szerűség . Az ami a kocsi eleje felé van közelebb, az a Vízhőfokmérő ugytudom , a mögötte lévő meg az izzitásnak az érzékelője, hogy ha 80 foknál(nem tudom pontosan) melegebb a motor akkor már nem izzít. Mert ugye megfelelő nyomás hatására már a meglévő hőtől be kéne robbania, de mivel nincs meg a nyomás már meleg gázolajnál, az adagoltó elkopott része miatt (végülis csak leírtam , nagyából ahogy én tudom) Ha ezt az érzékelőt megtudod szakítani , akkor az autó azt érzékeli hogy hideg a motor , és izzít, meg megy a hátsó tanban lévő szivatyú. A szivatyú is azért lényeges, mert már tudod egy bizonyos nyomást produkálni a rendszerben, és így már nincs meg az a nagyfokú nyomáshiány. Most rá térnék a kapcsolóra hogy miért is kell ez. A leglényegesebb az hogy az autó menetközben már ne legyen átverve hogy mindíg hideg, mert gondolom az nem nagyon tesz jót neki, meg a Klíma miatt sem, mert hogy ha megvan szakítva az érzékelő áramköre akkor nem megy a klíma sem, mert azt csak akkor engedi hogy ha vmennyire már meleg a motor, hogy hidegen ne terheljük ezzel is a motort. Az a lényeg hogy az érzékelőbe belefút két kábel, egy pozitív meg egy negatív, ls a pozitív szálat meg kell szakítani a kaocsoló segítségével, amit legjobb az utastérben elhelyezni. Ugy nézki ez a procedura, hogy mikor tudod hogy meleg a motor, átkapcsolod a kapcsolót , izzít, minden , beindul, és rögtön visszakapcsolod, és így már minden újra üzemszerű . Nem ugy fog indulni mint egy tökéletes omega, de 90 fokig , kb normálisnak tekinthető az indulás , vagy 2 másorpec kell neki. Természetesen ha hideg akkor meg nem kell bántani semmit, csak rendesen indítani. Erik :( Ez nagyon szép, hogy jót akarsz, de ezel a megoldással lesznek csodák. Szerinted az Opel mérnökei nem csinálnák, ha ez lenne a legegyszerűbb. Sokkal egyszerűbb, ha a HDK fej javítására nem költesz, akkor kis gázadással kell indítani...
skyrangr Elküldve November29, 2010 Elküldve November29, 2010 Eriic írta: Sziasztok :( Megoldódott a kormánymű problémám :excl: . Gondoltam leírom ,hátha vkinek ugyanilyen problémája lesz , és segítséget nyújt ez neki. A helyén , nem lehet megcsinálni ,(legalább is nekünk sehogysem jött össze), Sajnos ki kell venni a kormányművet az autóból, de a szerelőm szerint elég kézenfekvőn van megcsinálva (sose szedett még szét ilyet ), német precizitással, tehát értelem szerűen nagyon szépen ki lehet horgászni a helyéről. Magát a kormányművet sem nehéz szétbontani. Nah szval ami a problémát okozza, az egy o gyűrű. Ez gondolom már elvolt öregedve , meg mível dízel autóról beszélünk sztem a nagy futásteljesítmény függésében maga a kormánymű is megvan kopva elég rendesen.Sokan javasolták emiatt hogy csere , vagy felújítás. A cserével az a bajom hogy ki tudja egy használt darab meddig bírná, a Felújítás meg egy kormányművesnél (Kérdeztem) olyan 50.000-be megállt volna. Tudom nem nagy összeg annyira, de vhogy akkor sem akartam ennyit ki adni érte. Tehát marad az hogy csak az o gyűrű csere. Nagyon fontos hogy ne ugyanolyan méretűt vegyünk bele (gondolom a kopás miatt) mert akkor ugyanott vagyunk ahol elindultunk(tapasztalatból mondom) Venni kell bele egy kicsivel nagyobbat és olyat aminek sokkal nagyobb a pereme, az nagyon ,pászosan fog bele menni,de nem fog folyni . Hálistennek letudtam ezt a problémát is. :lol: Milyen megkopott O gyűrű? O gyűrű néven gumi tömítés ismeretes, ami így néz ki (készletben): http://tomnerszerszam.hu/shop_ordered/5424...p_pic/S8045.jpg Dízelem régen volt, így homályosak az emlékek... De köztudott, hogy a dízelnek a direkt bekötött izzítás mellett a 'PREVENT HIDEGINDÍTÓ SPRAY' nevű csodaszer is segít. Egy darabig. Aztán cserélhetsz motort. :lol:
kori Elküldve November29, 2010 Elküldve November29, 2010 Eriic írta: Sziasztok :( Megoldódott a kormánymű problémám :excl: . Gondoltam leírom ,hátha vkinek ugyanilyen problémája lesz , és segítséget nyújt ez neki. A helyén , nem lehet megcsinálni ,(legalább is nekünk sehogysem jött össze), Sajnos ki kell venni a kormányművet az autóból, de a szerelőm szerint elég kézenfekvőn van megcsinálva (sose szedett még szét ilyet ), német precizitással, tehát értelem szerűen nagyon szépen ki lehet horgászni a helyéről. Magát a kormányművet sem nehéz szétbontani. Nah szval ami a problémát okozza, az egy o gyűrű. Ez gondolom már elvolt öregedve , meg mível dízel autóról beszélünk sztem a nagy futásteljesítmény függésében maga a kormánymű is megvan kopva elég rendesen.Sokan javasolták emiatt hogy csere , vagy felújítás. A cserével az a bajom hogy ki tudja egy használt darab meddig bírná, a Felújítás meg egy kormányművesnél (Kérdeztem) olyan 50.000-be megállt volna. Tudom nem nagy összeg annyira, de vhogy akkor sem akartam ennyit ki adni érte. Tehát marad az hogy csak az o gyűrű csere. Nagyon fontos hogy ne ugyanolyan méretűt vegyünk bele (gondolom a kopás miatt) mert akkor ugyanott vagyunk ahol elindultunk(tapasztalatból mondom) Venni kell bele egy kicsivel nagyobbat és olyat aminek sokkal nagyobb a pereme, az nagyon ,pászosan fog bele menni,de nem fog folyni . Hálistennek letudtam ezt a problémát is. :lol: Én biztos nem vettem ki a cseréhez a kormányművet. Tudom, akkor miért nem válaszoltam, hogy akkor hogy? Mert már legalább 7 éve volt és nem emlékszem hogy csináltam.
Omegatd Elküldve November30, 2010 Elküldve November30, 2010 skyrangr írta: Dízelem régen volt, így homályosak az emlékek... De köztudott, hogy a dízelnek a direkt bekötött izzítás mellett a 'PREVENT HIDEGINDÍTÓ SPRAY' nevű csodaszer is segít. Egy darabig. Aztán cserélhetsz motort. :excl: Hát igen nem hisznek nekünk, az a baj nem a probléma oldódott meg a melegizzítással, hanem plusz problémát vett a nyakába. Hidegindító, az igen. Kettő durva emlékem van. Az egyik havernak kigyulladt a lészűrő tőle kis PUG 205-ben. Alig tudtuk poroltóval eloltani. A másik az durva volt, 1.6D Kadetton kicsit dragszteres lett a motorháztető. Persze akkor a nagy durranás és reccsenés után ennyire nem volt vicces, inkább siralmas...
MalterKoma Elküldve November30, 2010 Elküldve November30, 2010 kori írta: Egy Cadillac Catera . Jujj, de finoman találta meg fejjel a csomitetőt, áááá :excl:
Gabo Elküldve November30, 2010 Elküldve November30, 2010 Omegatd írta: Hát igen nem hisznek nekünk, az a baj nem a probléma oldódott meg a melegizzítással, hanem plusz problémát vett a nyakába. Hidegindító, az igen. Kettő durva emlékem van. Az egyik havernak kigyulladt a lészűrő tőle kis PUG 205-ben. Alig tudtuk poroltóval eloltani. A másik az durva volt, 1.6D Kadetton kicsit dragszteres lett a motorháztető. Persze akkor a nagy durranás és reccsenés után ennyire nem volt vicces, inkább siralmas... Ki vagy Te hogy csak úgy vakon higgyen az ember Neked? :lol: :lol: :lol: Hm, a Kadettes sztori azért érdekes... lévén nekem is 1,6D -m volt az Asciban, és mikor hengerfejes volt, akkor télen csak úgy indult ben, ha izzítók ki, fecskendőnyi repülő-benzin be mindegyik hengerbe, izzítógyé vissza, indít... bár igaz vártam mikor robban le a hengerfej, ellenben soha nem történt meg... :lol: Meg emlékeim szerint, Manta Ákos ódákat zengett az 1,6 D ről mennyire túlméretezett ... Nem véletlenül azért turbósította?.. :excl: :(
skyrangr Elküldve November30, 2010 Elküldve November30, 2010 Még mindig ABS... Sajnos a közelben nincs Tech2-es lehetőség, így marad a sötétben tapogatózás még egy ideig. Szóval 10ből 8-9 indítás után világít az ABS lámpa (indítózás után elalszik, majd ha mozdul az autó, látszik a műszereken/lámpákon hogy valami meghúzza a feszültséget, majd kigyullad a lámpa). Viszont. Ha ég is a lámpa, és guruló autónál leveszem a gyújtást, majd újraindítom a még mozgó autót, akkor ismét van feszültségesős dolog, viszont a lámpa nem világít, és van ABS. Erre tud vki okosat mondani, mi ez? (jeladók jók, kipróbálva, ellenőrizve)
Omegatd Elküldve November30, 2010 Elküldve November30, 2010 Gabo írta: Ki vagy Te hogy csak úgy vakon higgyen az ember Neked? :lol: :lol: :lol: Ki vagy Te? Nem iismerelek! Gabo írta: Hm, a Kadettes sztori azért érdekes... lévén nekem is 1,6D-m volt az Asciban, és mikor hengerfejes volt, akkor télen csak úgy indult ben, ha izzítók ki, fecskendőnyi repülő-benzin be mindegyik hengerbe, izzítógyé vissza, indít... bár igaz vártam mikor robban le a hengerfej, ellenben soha nem történt meg... :lol: Meg emlékeim szerint, Manta Ákos ódákat zengett az 1,6 D ről mennyire túlméretezett ... Nem véletlenül azért turbósította?.. :excl: :( De túlméretezett és jó kis motor, nekem ISS az volt a barna Kadettban. Nem tudom, a repülö benya milyen, de a hidegíndítót ugyebár a szívótorokba nyomatod és tud gondot okozni. Esetünkben okozott ISS! Neked meg mázlid volt, mint mindig...
kori Elküldve December1, 2010 Elküldve December1, 2010 skyrangr írta: Még mindig ABS... Sajnos a közelben nincs Tech2-es lehetőség, így marad a sötétben tapogatózás még egy ideig. Szóval 10ből 8-9 indítás után világít az ABS lámpa (indítózás után elalszik, majd ha mozdul az autó, látszik a műszereken/lámpákon hogy valami meghúzza a feszültséget, majd kigyullad a lámpa). Viszont. Ha ég is a lámpa, és guruló autónál leveszem a gyújtást, majd újraindítom a még mozgó autót, akkor ismét van feszültségesős dolog, viszont a lámpa nem világít, és van ABS. Erre tud vki okosat mondani, mi ez? (jeladók jók, kipróbálva, ellenőrizve) Az ABS kockában nincs megragadva a villanymotor?
skyrangr Elküldve December1, 2010 Elküldve December1, 2010 kori írta: Az ABS kockában nincs megragadva a villanymotor? Ezt hogyan tudom ellenőrizni? Ha nem világít a lámpa, akkor van ABS, nem csúszik az autó fékezéskor, meg lehet is hallani/érezni hogy működik...
Gabo Elküldve December1, 2010 Elküldve December1, 2010 Omegatd írta: Ki vagy Te? Nem iismerelek! De túlméretezett és jó kis motor, nekem ISS az volt a barna Kadettban. Nem tudom, a repülö benya milyen, de a hidegíndítót ugyebár a szívótorokba nyomatod és tud gondot okozni. Esetünkben okozott ISS! Neked meg mázlid volt, mint mindig... 110/130 as... mondjuk azért 50 ml benya direktbe, a hengerbe tolva..., de túlélte :( :excl:
Eriic Elküldve December1, 2010 Elküldve December1, 2010 Omegatd írta: Hát igen nem hisznek nekünk, az a baj nem a probléma oldódott meg a melegizzítással, hanem plusz problémát vett a nyakába. Hidegindító, az igen. Kettő durva emlékem van. Az egyik havernak kigyulladt a lészűrő tőle kis PUG 205-ben. Alig tudtuk poroltóval eloltani. A másik az durva volt, 1.6D Kadetton kicsit dragszteres lett a motorháztető. Persze akkor a nagy durranás és reccsenés után ennyire nem volt vicces, inkább siralmas... Sziasztok :lol: Tényleg csak segítő szándékkal írtam ezt a direkt izzitás megoldást , mert nekem elég jól bevállt. Persze teljesen igazatok van hogy ez nem megoldás a problémára, mert ettől nem javul meg teljesen. Ez inkább télleg csak valamilyen részleges megoldás, mint pl a egy törésre a Fájdalomcsillapító , hogy nem fáj utána ,de még attól el van törve.no de mind1, nem akarok okoskodni meg semmi :excl: Mert tudom hogy mikor az okos hülyéskedik az nem gond, de mikor a hülye okoskodik az már nem a legjobb :( ezért is olvasok inkább mit írok:P csak maximum akkor ha nagy bajban vagyok vagy netalántán vmi érdemleges amit ide vések :lol: Erik
kori Elküldve December1, 2010 Elküldve December1, 2010 skyrangr írta: Ezt hogyan tudom ellenőrizni? Ha nem világít a lámpa, akkor van ABS, nem csúszik az autó fékezéskor, meg lehet is hallani/érezni hogy működik... Mikor elindulsz, kb 10km/óránál kell csinálnia egy önellenőrzést, amit hallani is lehet. Nekem Tech2-vel lett tesztelve, míg el nem olvadt egy vezeték az ABS elektronikájában. Azt kijavítottam, és arra kötöttem a direkt 12 voltot, de nem ment a motor. Utána lett szétszedve és kipucolva.
skyrangr Elküldve December1, 2010 Elküldve December1, 2010 kori írta: Mikor elindulsz, kb 10km/óránál kell csinálnia egy önellenőrzést, amit hallani is lehet. Nekem Tech2-vel lett tesztelve, míg el nem olvadt egy vezeték az ABS elektronikájában. Azt kijavítottam, és arra kötöttem a direkt 12 voltot, de nem ment a motor. Utána lett szétszedve és kipucolva. Meg is csinálja ezt az öntesztet, de alapesetben, ha álló helyzetből csinálja a tesztet, az önteszt után lámpa. Viszont ha gurul az autó, és akkor indítózok, utána az önteszt ok. Lehet ez azért, mert szorul/akad valami? Mert a feszültségesésből látszik, hogy eléggé meghúzza valami. és ezek szerint az ABS. Ma pl vagy 5-10 percig nyektettem a jégen, akkor is hasonló az eset, amikor működik az ABS, húzza le a feszkót (amikor fékezéskor működik). Fékezés után felvillant az ABS Check, néha elalszik, néha viszont ottmarad... Ghost in the shell :excl: Tudnál küldeni róla valami elektronyos/mech. kapcsolást? Hétvégén ha elmúlik a -10 fok, lehet megnézem...
kori Elküldve December1, 2010 Elküldve December1, 2010 skyrangr írta: Meg is csinálja ezt az öntesztet, de alapesetben, ha álló helyzetből csinálja a tesztet, az önteszt után lámpa. Viszont ha gurul az autó, és akkor indítózok, utána az önteszt ok. Lehet ez azért, mert szorul/akad valami? Mert a feszültségesésből látszik, hogy eléggé meghúzza valami. és ezek szerint az ABS. Ma pl vagy 5-10 percig nyektettem a jégen, akkor is hasonló az eset, amikor működik az ABS, húzza le a feszkót (amikor fékezéskor működik). Fékezés után felvillant az ABS Check, néha elalszik, néha viszont ottmarad... Ghost in the shell :excl: Tudnál küldeni róla valami elektronyos/mech. kapcsolást? Hétvégén ha elmúlik a -10 fok, lehet megnézem... Legfeljebb az OmegBEtnbook-ból tudok képet berakni.
Demó Elküldve December1, 2010 Elküldve December1, 2010 A mai nap tanulsága: A 2,5 V6 kombin is nagy fék van, nem megy rá csak úgy a 7x15 ET33-as A Omega ATS alufelni. :excl: Lehetséges, hogy nekem is akkora az első fékem, mint az MV6-nak? Soha nem néztem még utána, ezért is lepődtem meg.
Gabo Elküldve December1, 2010 Elküldve December1, 2010 Demó írta: A mai nap tanulsága: A 2,5 V6 kombin is nagy fék van, nem megy rá csak úgy a 7x15 ET33-as A Omega ATS alufelni. :excl: Lehetséges, hogy nekem is akkora az első fékem, mint az MV6-nak? Soha nem néztem még utána, ezért is lepődtem meg. Milyen ATS felni az? Csak mert a belső kialakítástól függött (mármint a felniének :( )... Meg nem mondom a betűjelét, de pont annyi volt a difi , hogy elfér a fék.. tom... megjártam én is, csak én rásajtoltam az A Omira a felnit, nem kellett kikukázni... Egéybként sztem 296 os a fék a 2,5 esen is... (lévén, emlékeim szerint a 2,2 esen is az volt :lol: ... de tévedhetek )
Demó Elküldve December1, 2010 Elküldve December1, 2010 Gabo írta: Milyen ATS felni az? Csak mert a belső kialakítástól függött (mármint a felniének :( )... Meg nem mondom a betűjelét, de pont annyi volt a difi , hogy elfér a fék.. tom... megjártam én is, csak én rásajtoltam az A Omira a felnit, nem kellett kikukázni... Egéybként sztem 296 os a fék a 2,5 esen is... (lévén, emlékeim szerint a 2,2 esen is az volt :lol: ... de tévedhetek ) Az a BBS stílusú A Omega felni. Én se kukáztam ki őket, mert már nem voltam hajlandó visszaszerelni mind a 4 gumit a lemezfelnikre. :excl:
Recommended Posts