Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Te, nem lehet az, hogy falsot mutat a műszer?

Elég abszurd, hogy nem tudja felszívni a pumpa a benzint, aztán mégis...

Gondoltam rá mert a hőfokjelzőm is ugrál, de akkor meg az lenne az abszurd hogy menetközben sose fogy ki csak ha indítok. Tegnap meg biztosan volt benne 10 liter. Nagyon nem fogok belemászni a témába max telitankkal járok és félnél tankolok :)

Link to comment
Megosztás:

Gondoltam rá mert a hőfokjelzőm is ugrál, de akkor meg az lenne az abszurd hogy menetközben sose fogy ki csak ha indítok. Tegnap meg biztosan volt benne 10 liter. Nagyon nem fogok belemászni a témába max telitankkal járok és félnél tankolok :)

Ja, ez egy jó teszt lenne.

Link to comment
Megosztás:

Gondoltam rá mert a hőfokjelzőm is ugrál, de akkor meg az lenne az abszurd hogy menetközben sose fogy ki csak ha indítok. Tegnap meg biztosan volt benne 10 liter. Nagyon nem fogok belemászni a témába max telitankkal járok és félnél tankolok :)

Benzin problémádra egy tipp....

A tankban lévő pohárból szívja a benzint.A vissza folyó ág pedig a pohárba megy...Alacsony üa szintnél ha a visszafolyó cső kicsúszott a kkor a benzin kifolyik a pohárból....Nézz bele egy próbát megér!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az lenne a problémám hogy az autó (2.5 td) kormányművéből , elfolyik az olaj, nem vészesen de azért jócskán csökken a szintje a hetek múltával, aknára álltam és alul folyik a bordázott tengelynél:S , gondolom ezt nem könnyű szétszedni esetleg egy szimering cseréért :S de nem tudom mit csináljak :S

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az lenne a problémám hogy az autó (2.5 td) kormányművéből , elfolyik az olaj, nem vészesen de azért jócskán csökken a szintje a hetek múltával, aknára álltam és alul folyik a bordázott tengelynél:S , gondolom ezt nem könnyű szétszedni esetleg egy szimering cseréért :S de nem tudom mit csináljak :S

Ha jól tudom tipushiba a csöpögő kormánymű.Felújitott,vagy jó állapotú bontott darab beszerzése érdemes.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az lenne a problémám hogy az autó (2.5 td) kormányművéből , elfolyik az olaj, nem vészesen de azért jócskán csökken a szintje a hetek múltával, aknára álltam és alul folyik a bordázott tengelynél:S , gondolom ezt nem könnyű szétszedni esetleg egy szimering cseréért :S de nem tudom mit csináljak :S

Ha visszaolvasol, láthatod, hogy ki lehet cserélni a szimmeringet, amitől el is áll a csöpögés. Nem kell leszedni a kormányművet.

Link to comment
Megosztás:

Ott van rajta a csavar, amin 3 kis lyuk van. Azt kell kicsavarni egy speckó közbetét segítségével. De sztem jobban jársz, ha otthon kibányászod őket, és fűrésszel bevágod, hogy csavarhúzóval ki tudd szedni.

Vagy egy esztergályos csinál egy T-kulcsot hozzá, kb 300ft-ért (ha otthon nincs állványos fúród... mert azzal kb 20 perc elkészíteni)

Megfúrsz egy 14-16os csavar fejét, és beleforrasztasz 3 stiftet a biztonsági csavar osztásának megfelelően. ráhegesztesz egy vasrudat a csavar szárára, és kész is a T-kulcs :)

Link to comment
Megosztás:

Üdvözletem Mindenkinek!

Sajnos elkezdtek szólni a hátsó kerékcsapágyaim, szeretném cserélni mindkettőt.

Olvastam, hogy valami spec szerszámot kell gyártani a kiszedéshez.

Valaki leírná, hogyan is nézhet ki, és mire kell használni.

Meg ezt találtam az angoloknál: http://www.omegaowners.com/forum/YaBB.pl?num=1186653928/0

Ha bontás nélkül akarod megcsinálni, akkor kellenek hozzá a célszerszámok (időtakarékos módszer, viszont bazi drága).

Ha nincsenek célszerszámaid (főleg a csapágy kinyomása a mókás), akkor lengőkar leszed, és úgy ki lehet szedni.

A célszerszám, ami szükséges, egy csapágy kihúzó. Lényege hogy a kihúzó megtámaszkodik az agyon, a kihúzón átmegy egy menetes szár, aminek a végén egy keresztvas van, ami nekifeszül a csapágy bent maradt futófelületének, és kihúzza a csapágyat (ami a kihúzóba belecsúszik, mivel nagyobb a belső átmérője mint a csapágy, de még pont felül az agyra).

Ezt le lehet gyártani masszív vascsőből, vagy legegyszerűbb, ha acetilén/oxigén palack kupakjából faragod, az elég masszív, és a mérete is stimmel. A csapágyat meg be lehet rakni zsugorítással. A csapágyat bedobod a mélyhűtőbe, megpucolod, és esetleg megmelegíted (bár nem szükséges) az agyat, és amikor már fehér a csapágy, becsúszik a helyére.

Amúgy az eljárás egyszerű, kocsi fel, féltengely le, rögzítőanya lekap (légkulcs nélkül nem esélyes), agy kihúz, csapágy kihúz, úgy csapágy berak, agy lepucol, agy visszarak, rögzítőanya visszarak, féltengely visszarak, és kész. A nehézségek az agy és a csapágy kihúzásán, meg az új csapágy visszarakásánál vannak. A kivitel nem épp szerelés-barát megoldás.

Ha nem vagy felszerelve, jobb ha neki sem állsz, nem egy egyszerű eset... ha elakadsz, ott marad a mozgásképtelen autó, aztán kereshetsz vkit, aki megoldja...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.