Gabo Elküldve Április17, 2005 Megoszt Elküldve Április17, 2005 Angliában nem tudom pontosan hogy is megy, de ott 2000-ig a B kategória 7,5 tonnáig szólt. Most már náluk is 3,5 t. Én is vmi hasonlóról tudtam... Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április17, 2005 Megoszt Elküldve Április17, 2005 Dark! Eléggé sokértelműen lehet felfogni az új "uniós" forgalmit. :D Tehát a forgalmi szerint van ilyen bejegyzés, hogy saját tömeg (1490kg), meg együttes tömeg (2115kg). Viszont nincs benne olyan, hogy megengedett legnagyobb össztömeg, amire a szabály hivatkozik. Tehát már itt bukik az a dolog, hogy jogosan büntet meg az út szélén a kpm-es, ugyanis nála nincs hivatalos papír arról, hogy mennyi a legnagyobb megengedett össztömege az autómnak. :D Tehát tőlem elmehet a picsába, és bármit baszakodik, hívok egy rendőrt, és megbeszélhetik egymás között a definíciókat. Én meg közben szépen megyek az utamra. :( De legrosszabb esetben is feltesznek a teherautóknak kirakott mérlegre, és elhiszik hogy nincs 3,5t az omega + tréler megengedett össztömege. :D Namost továbbmenve, amint meglesz a gépkönyv, lesz intézve az új forgalmi az Astrára, és abban már nem 1035kg lesz bejegyezve. :D És lehet 400, valamint 450kg önsúlyú trélert hozni, aminek 1,5t a megengedett össztömege. Itt már csak kilók kérdése a kicsúszás a 3,5 tonnából, amin asszem nem fogunk összeveszni az út szélén. Remélem. :lol: Ha meg ezért képesek kib@szni velem, akkor csesszék meg. Leteszem az Omegát eléjük, bezárom, és megyek tovább a versenyautóval. :D Utánam biztos nem fognak jönni. :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabo Elküldve Április18, 2005 Megoszt Elküldve Április18, 2005 Csak keményen Gabi :( Igazad van amúgy... De azért azt ellenőrizd le, hogy hitelesített-e a mérleg, ha mérnek :twisted: Me ha nem.. 8) :twisted: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április18, 2005 Megoszt Elküldve Április18, 2005 Akkó mondom neki hogy hajoljon le... :twisted: :( :( Más: valaki tud segíteni abban, hogy Omegánál a 296-os és a 286-os tárcsához más-más, vagy egyforma a betét? Mert az EPC-n külön cikkszámon szerepel, de pl. a Bárdinál egyforma cikkszámon fut az u.gy. cucc mindkettőhöz. Jó lenne ha egyforma lenne. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Blitz Elküldve Április18, 2005 Megoszt Elküldve Április18, 2005 Ha az Ate katalógust nézem, akkor ott különböző formákat ad a két tárcsához. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Flowachild Elküldve Április18, 2005 Megoszt Elküldve Április18, 2005 Látom, moderáltál, Dark barátom... :wink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április18, 2005 Megoszt Elküldve Április18, 2005 Blitz! Csak azt nem tudom, hogy a gépemen most Lucas vagy Ate féknyereg van... :roll: Mert az ATE-re Bárdi is másikat ír, de Lucas-ra ugyanazt. A fene se tud már kiigazodni a sok változtatáson egy típuson belül... :shock: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Blitz Elküldve Április18, 2005 Megoszt Elküldve Április18, 2005 Blitz! Csak azt nem tudom, hogy a gépemen most Lucas vagy Ate féknyereg van... :roll: Mert az ATE-re Bárdi is másikat ír, de Lucas-ra ugyanazt. A fene se tud már kiigazodni a sok változtatáson egy típuson belül... :shock: 2.0 és 2.0 16V V1999999 alvázszámig egy féle (Ate), a későbbiek, illetve a nagyobb motorosok egy másik fajta(Lucas). ( Ha a betét tetején bajuszrugó van, akkor Lucas, ha a betét két oldalán szárnyacska van, akkor Ate) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dark Angel Elküldve Április18, 2005 Megoszt Elküldve Április18, 2005 Gabi! Azt hiszem nem értetted... Az "együtes tömeg" a saját tömeg és a teherbírás összege (erre van a KPM-nek egy belső rendelkezésű útmutatója). Ez a megfogalmazás (tudomásom szerint) a teherjárművek miatt van. Szóval amennyiban a forgalmiban az autó együttes tömegének és a tréler együttes tömegének tömegének az összege több mint 3500 kg "E" kategóriára van szükség. Az ellenkezőjét nem hinném hogy bármelyikkel (rendőr, KPM-es) sikerül elhitetni. Mindezeknek azért jártam utánna, mert egy 1200 kg-s Bayliner motorcsónakkal mennénk a nyáron Horvátországba... Arra jutottam, hogy beíratkozom autósiskolába, és lesz "E"-s jogsim. Kevesebbe fog kerülni, minthogy egyszer véletlenül az emberemre akadjak KPM-es vagy rendőr személyében... Lehet csűrni-csavarni a dolgot, de egy közlekedési előadót, vagy bírót szerintem nem tudsz meggyőzni az igazadról. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április18, 2005 Megoszt Elküldve Április18, 2005 Én értem miről beszélsz, de nem hiszem hogy +65kg olyan kimagyarázhatatlan lenne esetemben. :( Sajnos nincs annyi lóvém, hogy E jogsit csináljak. Ami igazán idegesít az egészben, az az, hogy Én érezzem magam szemét szabályszegő undorító féregnek ezért, míg az audis és terepjárós bunkók büntetlenül állnak meg buszmegállóban, zebrán, vagy éppen hajtanak át piroson... Vagy egy nálam sokkal idősebb féktelen ifa jön szembe az úton olyan környezetszennyezést csinálva, hogy felezési időt lehet rá számolni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
greg Elküldve Április19, 2005 Megoszt Elküldve Április19, 2005 Sajnos a határt valahol meg kell húzni. Ha 65 kg-ot elnéznek neked, akkor a következőnek a 130 kg pluszt miért ne? A tiednél ő is csak 65-tel több. Ez van. Egy dolog, hogy a sarki rendőr ezt valószínűleg elnézi, de ha az a féktelen Ifa lebontja a versenyautódat a trailerrel együtt, nem lesz olyan biztosító, amelyik kifizeti a károdat, mert 65 kg-mal túllépted a "keretet", és jogsi nélküli vezetőnek sosem fognak fizetni, még akkor sem, ha nem hibás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hagalex Elküldve Április19, 2005 Megoszt Elküldve Április19, 2005 igasszágoszat beszísz tezsvérem! :( :smt045 :smt090 Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Április19, 2005 Megoszt Elküldve Április19, 2005 Fékbetétek: négyhengeresek 97/08-ig: tárcsa átmérő: 286 mm tárcsavastagság új: 24 mm középvastagság finomszabályozás után: 22.5 mm min vastagság: 21 mm betétvastagság: 17,5+-0,6 mm négyhengeres 97/09-től és hathengeresek: 296 mm 28 mm 26.5 mm 25 mm 17,5+-0,6 mm De felhívtam jakab gyulát pécsen. Válasza: nem ua.mint a hathengereseké a négyhengeresé kissebb és a gyári garnitúra 10500 huf, a hathengeresé pedig 11600 huf. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április19, 2005 Megoszt Elküldve Április19, 2005 Greg! Az a része be van vállalva. Max ifás bácsi utána leesik véletlenül egy lépcsőről. 8) Nekem a "hivatalos közeg" ne duzzogjon, az a fő. :( Kori! Köszi az utánajárást. Mondjuk engem az érdekelne, hogy az A Omega 296-os nyergéhez való fékbetét (2.6,3.0,3.6 volt a dobozán) jó-e a 286-hoz, mert akkor nem kellene vennem feleslegesen, mivel a versenyautón most ilyen van, és azt Ferodora szeretném amúgy is cserélni. Csak mielőtt szétszedjük mindkét autó fékét, jó lenne okosodni. :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Április19, 2005 Megoszt Elküldve Április19, 2005 sztem az a és b omi féke ugyanaz lehet, mert még a kerékcsapágy is megegyezik.tehát sztem nem lesz jó neked :? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve Április19, 2005 Megoszt Elküldve Április19, 2005 Sajnos nem, az A Omegák féke kisebb. 286-os, vayg még kisebb... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Blitz Elküldve Április19, 2005 Megoszt Elküldve Április19, 2005 Az A Omega 3,0 24V -hez való fékbetét jó a B Omega 296-os tárcsájához. Mindlettő Lucas rendszer Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április19, 2005 Megoszt Elküldve Április19, 2005 No Nekem az Astrán az A Omega 3.0 296-os tárcsához tartozó nyerge van. Az Omegámon pedig 286-os tárcsa. De ezek szerint nem ugyanaz a betét van a kettőben. :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Blitz Elküldve Április19, 2005 Megoszt Elküldve Április19, 2005 Erre próbáltam utalni Link to comment Megosztás: More sharing options...
Flowachild Elküldve Április19, 2005 Megoszt Elküldve Április19, 2005 Az A Omegák 256/286/296-os tárcsákkal voltak szerelve motortól függően. A négyhengeresekben volt a legkisebb, aztán 2.6/3.0 12 szelep, végül a legnagyobb a C30SE-hez. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április19, 2005 Megoszt Elküldve Április19, 2005 Elméletileg a 2.6,3.0 és 3.6 motoron voltak 296-os tárcsák. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Flowachild Elküldve Április19, 2005 Megoszt Elküldve Április19, 2005 Elméletileg a 2.6,3.0 és 3.6 motoron voltak 296-os tárcsák. És akkor min volt a 286-os? A 12 szelepes hathengereseken biztosan kisebb tárcsa volt, mint a 24 szelepesen. (A 3.6-os is 12 szelepes!) Vagy ez csak a facelift előttieken volt így? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Blitz Elküldve Április19, 2005 Megoszt Elküldve Április19, 2005 Flowa ! Ez itt a B Omega topic! 8) A B Omiban nem volt soros 6 hengeres. 286-os tárcsa csak a B-ben van. A Omi 3,0 12V-ben van 280-as M10000000 alvázszámig, utána, illetve a 2,6-ban és a 3,0 24V-ben 296mm -es Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április19, 2005 Megoszt Elküldve Április19, 2005 Megvan a betét száma is egyébként: 303-570KEQ De van még rajta több szám is: 90R-01022/191 vagy ASS 382 00 - 0 A lényeg, ehhez ajánlja: Opel Omega 2.5, 2.5i, 2.6i, 3.0i, 3.6i 01.90... Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április19, 2005 Megoszt Elküldve Április19, 2005 Akinek kell ez a betét 80%-os állapotban, az jelentkezzen! Potom pénzért átpasszolom. :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts