Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Angliában nem tudom pontosan hogy is megy, de ott 2000-ig a B kategória 7,5 tonnáig szólt. Most már náluk is 3,5 t.

Én is vmi hasonlóról tudtam...

Elküldve

Dark!

Eléggé sokértelműen lehet felfogni az új "uniós" forgalmit. :D

Tehát a forgalmi szerint van ilyen bejegyzés, hogy saját tömeg (1490kg),

meg együttes tömeg (2115kg). Viszont nincs benne olyan, hogy megengedett legnagyobb össztömeg, amire a szabály hivatkozik. Tehát már itt bukik az a dolog, hogy jogosan büntet meg az út szélén a kpm-es, ugyanis nála nincs hivatalos papír arról, hogy mennyi a legnagyobb megengedett össztömege az autómnak. :D

Tehát tőlem elmehet a picsába, és bármit baszakodik, hívok egy rendőrt, és megbeszélhetik egymás között a definíciókat. Én meg közben szépen megyek az utamra. :(

De legrosszabb esetben is feltesznek a teherautóknak kirakott mérlegre,

és elhiszik hogy nincs 3,5t az omega + tréler megengedett össztömege. :D

Namost továbbmenve, amint meglesz a gépkönyv, lesz intézve az új

forgalmi az Astrára, és abban már nem 1035kg lesz bejegyezve. :D

És lehet 400, valamint 450kg önsúlyú trélert hozni, aminek 1,5t a

megengedett össztömege. Itt már csak kilók kérdése a kicsúszás a

3,5 tonnából, amin asszem nem fogunk összeveszni az út szélén. Remélem. :lol:

Ha meg ezért képesek kib@szni velem, akkor csesszék meg.

Leteszem az Omegát eléjük, bezárom, és megyek tovább a versenyautóval. :D

Utánam biztos nem fognak jönni. :(

Elküldve

Csak keményen Gabi :(

Igazad van amúgy... De azért azt ellenőrizd le, hogy hitelesített-e a mérleg, ha mérnek :twisted: Me ha nem.. 8) :twisted:

Elküldve

Akkó mondom neki hogy hajoljon le... :twisted: :( :(

Más: valaki tud segíteni abban, hogy Omegánál a 296-os és a 286-os tárcsához

más-más, vagy egyforma a betét? Mert az EPC-n külön cikkszámon

szerepel, de pl. a Bárdinál egyforma cikkszámon fut az u.gy. cucc

mindkettőhöz. Jó lenne ha egyforma lenne. :lol:

Elküldve

Blitz!

Csak azt nem tudom, hogy a gépemen most Lucas vagy Ate féknyereg van... :roll:

Mert az ATE-re Bárdi is másikat ír, de Lucas-ra ugyanazt.

A fene se tud már kiigazodni a sok változtatáson egy típuson belül... :shock:

Elküldve
Blitz!

Csak azt nem tudom, hogy a gépemen most Lucas vagy Ate féknyereg van...  :roll:  

Mert az ATE-re Bárdi is másikat ír, de Lucas-ra ugyanazt.

A fene se tud már kiigazodni a sok változtatáson egy típuson belül...  :shock:

2.0 és 2.0 16V V1999999 alvázszámig egy féle (Ate), a későbbiek, illetve a nagyobb motorosok egy másik fajta(Lucas). ( Ha a betét tetején bajuszrugó van, akkor Lucas, ha a betét két oldalán szárnyacska van, akkor Ate)

Elküldve

Gabi!

Azt hiszem nem értetted...

Az "együtes tömeg" a saját tömeg és a teherbírás összege (erre van a KPM-nek egy belső rendelkezésű útmutatója). Ez a megfogalmazás (tudomásom szerint) a teherjárművek miatt van. Szóval amennyiban a forgalmiban az autó együttes tömegének és a tréler együttes tömegének tömegének az összege több mint 3500 kg "E" kategóriára van szükség. Az ellenkezőjét nem hinném hogy bármelyikkel (rendőr, KPM-es) sikerül elhitetni.

Mindezeknek azért jártam utánna, mert egy 1200 kg-s Bayliner motorcsónakkal mennénk a nyáron Horvátországba... Arra jutottam, hogy beíratkozom autósiskolába, és lesz "E"-s jogsim. Kevesebbe fog kerülni, minthogy egyszer véletlenül az emberemre akadjak KPM-es vagy rendőr személyében...

Lehet csűrni-csavarni a dolgot, de egy közlekedési előadót, vagy bírót szerintem nem tudsz meggyőzni az igazadról.

Elküldve

Én értem miről beszélsz, de nem hiszem hogy +65kg olyan kimagyarázhatatlan lenne esetemben. :(

Sajnos nincs annyi lóvém, hogy E jogsit csináljak.

Ami igazán idegesít az egészben, az az, hogy Én érezzem magam szemét

szabályszegő undorító féregnek ezért, míg az audis és terepjárós bunkók

büntetlenül állnak meg buszmegállóban, zebrán, vagy éppen hajtanak

át piroson... Vagy egy nálam sokkal idősebb féktelen ifa jön szembe

az úton olyan környezetszennyezést csinálva, hogy felezési időt lehet

rá számolni...

Elküldve

Sajnos a határt valahol meg kell húzni. Ha 65 kg-ot elnéznek neked, akkor a következőnek a 130 kg pluszt miért ne? A tiednél ő is csak 65-tel több. Ez van.

Egy dolog, hogy a sarki rendőr ezt valószínűleg elnézi, de ha az a féktelen Ifa lebontja a versenyautódat a trailerrel együtt, nem lesz olyan biztosító, amelyik kifizeti a károdat, mert 65 kg-mal túllépted a "keretet", és jogsi nélküli vezetőnek sosem fognak fizetni, még akkor sem, ha nem hibás.

Elküldve

Fékbetétek:

négyhengeresek 97/08-ig:

tárcsa átmérő: 286 mm

tárcsavastagság új: 24 mm

középvastagság finomszabályozás után: 22.5 mm

min vastagság: 21 mm

betétvastagság: 17,5+-0,6 mm

négyhengeres 97/09-től és hathengeresek:

296 mm

28 mm

26.5 mm

25 mm

17,5+-0,6 mm

De felhívtam jakab gyulát pécsen. Válasza: nem ua.mint a hathengereseké a négyhengeresé kissebb és a gyári garnitúra 10500 huf, a hathengeresé pedig 11600 huf.

Elküldve

Greg!

Az a része be van vállalva. Max ifás bácsi utána leesik véletlenül

egy lépcsőről. 8)

Nekem a "hivatalos közeg" ne duzzogjon, az a fő. :(

Kori!

Köszi az utánajárást. Mondjuk engem az érdekelne, hogy az A Omega

296-os nyergéhez való fékbetét (2.6,3.0,3.6 volt a dobozán) jó-e a 286-hoz,

mert akkor nem kellene vennem feleslegesen, mivel a versenyautón

most ilyen van, és azt Ferodora szeretném amúgy is cserélni.

Csak mielőtt szétszedjük mindkét autó fékét, jó lenne okosodni. :(

Elküldve

No Nekem az Astrán az A Omega 3.0 296-os tárcsához tartozó nyerge van.

Az Omegámon pedig 286-os tárcsa. De ezek szerint nem ugyanaz a betét van a kettőben. :(

Elküldve

Az A Omegák 256/286/296-os tárcsákkal voltak szerelve motortól függően. A négyhengeresekben volt a legkisebb, aztán 2.6/3.0 12 szelep, végül a legnagyobb a C30SE-hez.

Elküldve
Elméletileg a 2.6,3.0 és 3.6 motoron voltak 296-os tárcsák.

És akkor min volt a 286-os? A 12 szelepes hathengereseken biztosan kisebb tárcsa volt, mint a 24 szelepesen. (A 3.6-os is 12 szelepes!) Vagy ez csak a facelift előttieken volt így?

Elküldve

Flowa !

Ez itt a B Omega topic! 8) A B Omiban nem volt soros 6 hengeres. 286-os tárcsa csak a B-ben van. A Omi 3,0 12V-ben van 280-as M10000000 alvázszámig, utána, illetve a 2,6-ban és a 3,0 24V-ben 296mm -es

Elküldve

Megvan a betét száma is egyébként:

303-570KEQ

De van még rajta több szám is: 90R-01022/191 vagy ASS 382 00 - 0

A lényeg, ehhez ajánlja: Opel Omega 2.5, 2.5i, 2.6i, 3.0i, 3.6i 01.90...

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.