_csaresz_ Elküldve Május28, 2010 Megoszt Elküldve Május28, 2010 Kicsit feljebb linkeltem az omegainfo-s linket, ott találsz kapcsolást is, meg leírást a motortéri relékről, abból kimazsolázhatod hogy melyik relé az. Mert így passz. Örülök a sikernek! ;) nézegettem tegnap...csak az a baj hogy összecserélgettem a relék helyét....volt ott kapcsolási rajz is,de az meg német....németül meg nem tudok :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Május28, 2010 Megoszt Elküldve Május28, 2010 nézegettem tegnap...csak az a baj hogy összecserélgettem a relék helyét....volt ott kapcsolási rajz is,de az meg német....németül meg nem tudok :rolleyes: hehe, az szívás ;) akkor marad a google, angol verzióm nekem is csak Mo-n van, az meg messze innen... avagy marad a keresgélés, bogarászás a motortérben... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
_csaresz_ Elküldve Május28, 2010 Megoszt Elküldve Május28, 2010 még egy kérdés ;) a klíma csövén ugye van 2 érzékelő....valaki tudja hogy melyik mit érzékel? :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Május28, 2010 Megoszt Elküldve Május28, 2010 még egy kérdés ;) a klíma csövén ugye van 2 érzékelő....valaki tudja hogy melyik mit érzékel? :rolleyes: Mindkettő nyomáskapcsoló, az egyik alacsony, a másik magas nyomásra kapcsol. Az alacsony megszakítja a kompresszor mágnestekercsének gerjesztőszálát (ha kevés a hűtőközeg), a magasnyomású meg kapcsolja a második fokozatot a venti(ke)n. Link to comment Megosztás: More sharing options...
_csaresz_ Elküldve Május29, 2010 Megoszt Elküldve Május29, 2010 átmostam a motorteret brigéciollal..... nagyon csinatos lett :rolleyes: vki megtudja mondani hogy hány amperes aksit érdemes a kocsimba tenni? most egy 74Ah banner van benne. de ha megy a klíma, lámpa stb,alapjáraton ingadozik az alapjárat. multkor meg mértem a töltést,és ha bekapcsoltam mindent amit lehet, 12voltra vissza esett,volt hogy alá is. lehetséges hogy generátort kéne megnézetni? vagy venni bele egy nagyobb akksit? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabo Elküldve Május29, 2010 Megoszt Elküldve Május29, 2010 A 74 es több mint elég... nek kéne lennie... az dízel akksi (mondjuk nekem is hasonló van benn ;) ) elvileg olyan hatvanvalahánynak elégnek kéne lenni. szóval meg kéne nézni azt a nyenyerátort. meg nem ártana megtölteni az akksit... meg megnzni nincs e benne cellazárlat ilyenek. átmostam a motorteret brigéciollal..... nagyon csinatos lett :rolleyes: vki megtudja mondani hogy hány amperes aksit érdemes a kocsimba tenni? most egy 74Ah banner van benne. de ha megy a klíma, lámpa stb,alapjáraton ingadozik az alapjárat. multkor meg mértem a töltést,és ha bekapcsoltam mindent amit lehet, 12voltra vissza esett,volt hogy alá is. lehetséges hogy generátort kéne megnézetni? vagy venni bele egy nagyobb akksit? Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Május29, 2010 Megoszt Elküldve Május29, 2010 A 74 es több mint elég... nek kéne lennie... az dízel akksi (mondjuk nekem is hasonló van benn :rolleyes: ) elvileg olyan hatvanvalahánynak elégnek kéne lenni. szóval meg kéne nézni azt a nyenyerátort. meg nem ártana megtölteni az akksit... meg megnzni nincs e benne cellazárlat ilyenek. Elvileg 50Ah felett elég, csak legyen 400A indítóáram. Igazából utóbbi a fontos. Nekem egy Bosch Silver volt bent, 45Ah, 400A, most cserés lett. Igaz 7 éves akksi volt. Persze minnél nagyobb, annál jobb. De az ingadozás az tuti nem akksi (hacsak tényleg nem zárlat.) Link to comment Megosztás: More sharing options...
_csaresz_ Elküldve Május29, 2010 Megoszt Elküldve Május29, 2010 2éves az aksim, ritkán rászoktam tölteni, de nincs gond vele.nagyobb terhelés nélkül(asszem csak a lámpák mentek) 13-14volt körül töltött asszem ahogy megmértem. csak amikor a klímát rányomtam akkor esett vissza 12 voltra,meg kicsit alá... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabo Elküldve Május29, 2010 Megoszt Elküldve Május29, 2010 Ja igen azt nem tettem hozzá... de a kisebb indítóáramos meg hamarabb döglik meg, a nagy felvétel miatt - cellazárlat ;) Bár nem láttam 400 alatti 74 est még :rolleyes: Elvileg 50Ah felett elég, csak legyen 400A indítóáram. Igazából utóbbi a fontos. Nekem egy Bosch Silver volt bent, 45Ah, 400A, most cserés lett. Igaz 7 éves akksi volt. Persze minnél nagyobb, annál jobb. De az ingadozás az tuti nem akksi (hacsak tényleg nem zárlat.) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve Május29, 2010 Megoszt Elküldve Május29, 2010 óvassá vissza!... ahogy egy kedves Cartás nyitna egyből.. először is, nem illik teleszórni a topikokat ezzel... másodszor alig 1 oldallal ez előtt épp ezt fejtegettük... szal olvassál vissza szépen, és megkapod a választ) no meg a legutoljára beírt helyen is megmondtam.. :rolleyes: Én is komállak... Amúgy meg csak minket tud kimoderálni Hering cartárs... Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Május29, 2010 Megoszt Elküldve Május29, 2010 2éves az aksim, ritkán rászoktam tölteni, de nincs gond vele.nagyobb terhelés nélkül(asszem csak a lámpák mentek) 13-14volt körül töltött asszem ahogy megmértem. csak amikor a klímát rányomtam akkor esett vissza 12 voltra,meg kicsit alá... Klíma alapesetben nem vesz fel valami sokat. Még két ventivel sem (na jó, induláskor meghúzza a feszkót, de azt korrigálja a fesszab.). Cserélj akksit próbaképp. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabo Elküldve Május29, 2010 Megoszt Elküldve Május29, 2010 Ne félj remélhetőleg az is ki lesz moderálva hamarosan :rolleyes: Ne legyen már üldözési mániád... ;) Tény hogy néha már a legkisebbért is ki van moderálva az egyén, dehát.. ez van :D :D És Hening.. ok? :D A békesség kedvéért... :D :D Én is komállak... Amúgy meg csak minket tud kimoderálni Hering cartárs... Link to comment Megosztás: More sharing options...
_csaresz_ Elküldve Május29, 2010 Megoszt Elküldve Május29, 2010 Klíma alapesetben nem vesz fel valami sokat. Még két ventivel sem (na jó, induláskor meghúzza a feszkót, de azt korrigálja a fesszab.). Cserélj akksit próbaképp. hát ez az hogy nem.... de ha benyomom a klímát,szép lassan elkezd 13voltról 12re vagy az alá esni a fesz :rolleyes: szerintem megnézetem a genyerátort vmelyik nap Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabo Elküldve Május29, 2010 Megoszt Elküldve Május29, 2010 Testeléseket nézd át... meg hogy nincs e megtörve pl a vezeték ami a klímához megy... hát ez az hogy nem.... de ha benyomom a klímát,szép lassan elkezd 13voltról 12re vagy az alá esni a fesz :rolleyes: szerintem megnézetem a genyerátort vmelyik nap Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Május30, 2010 Megoszt Elküldve Május30, 2010 Én is komállak... Amúgy meg csak minket tud kimoderálni Hering cartárs... Amúgy, csak ha kiprovokálod. :D Ne félj remélhetőleg az is ki lesz moderálva hamarosan :rolleyes: Ne legyen már üldözési mániád... ;) Tény hogy néha már a legkisebbért is ki van moderálva az egyén, dehát.. ez van :D :D És Hening.. ok? :D A békesség kedvéért... :D :D Thx. :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Május30, 2010 Megoszt Elküldve Május30, 2010 hát ez az hogy nem.... de ha benyomom a klímát,szép lassan elkezd 13voltról 12re vagy az alá esni a fesz :rolleyes: szerintem megnézetem a genyerátort vmelyik nap Esetleg próbáld meg lehúzni a ventik csatiját, hátha az zárlatos, és szívja le az akksit. Link to comment Megosztás: More sharing options...
lgabor81 2.5v6 Elküldve Május31, 2010 Megoszt Elküldve Május31, 2010 Sziasztok! A következő lenne a kérdésem. 2.5 v6 motoron a két oldalán a leömlőn van két fém cső ami most el van szorítva, de gyárilag egy elektromos motor fújja bele a levegőt indításnál. A kérdésem a következő? ez mire szolgál? És ha én kicserélem a csonkokat és bekötöm őket oda ahol eredetileg voltak akkor azzal rontok rajta vagy jót tesz a motornak? Az utolsó kérdésem: hogy kell ezeket bekötni? Hova pontosan és mi kell hozzá? Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Május31, 2010 Megoszt Elküldve Május31, 2010 Sziasztok! A következő lenne a kérdésem. 2.5 v6 motoron a két oldalán a leömlőn van két fém cső ami most el van szorítva, de gyárilag egy elektromos motor fújja bele a levegőt indításnál. A kérdésem a következő? ez mire szolgál? És ha én kicserélem a csonkokat és bekötöm őket oda ahol eredetileg voltak akkor azzal rontok rajta vagy jót tesz a motornak? Az utolsó kérdésem: hogy kell ezeket bekötni? Hova pontosan és mi kell hozzá? Köszönöm! Szekunder levegőről beszélsz, ami arra szolgál, hogy hidegindításnál a dús kipufogógázt 'higítja', így nem terheli annyira a katalizátort, valamint az oxigéndús üzem miatt a katalizátor hamarabb eléri az üzemi hőfokot. Ártani nem ártasz vele, biztos segít a katalizátornak vmennyit, nomeg kisebb lesz az emissziód hidegen. Amúgy abszolút nem kritikus rendszer, szerintem pusztán súly(és hang)többlet az autóban :rolleyes: Tehát tulajdonképpen a motorhoz semmi köze nincs. Soka autón nincs is ilyesmi (persze ezt a más katalizátortechnika is indokolja), sőt, ha valaki egy komolyabb kipufogót vagy leömlőt rak az autó alá, akkor se szoktak vele foglalkozni, kidobják, és kész. Ami kell hozzá, az maga a szekunder kompresszor (bal doblemez előtt csücsül), a gumicsövek hozzá, meg a visszacsapószelep(ek). Villanyilag elvileg ki van kábelezve, az ECU-tól kapja a delejt hideg motor esetén. Link to comment Megosztás: More sharing options...
eszeky Elküldve Május31, 2010 Megoszt Elküldve Május31, 2010 sziasztok! hasonlót akarok én is kérdezni.nekem ha ki van kapcsolva a klíma akkor bohóckodik egy picit,ingadozik az alapjárat . erre azt mondta a szerelő hogy v6 3000ccm ez nem gáz mindegyik így csinál.hát nem tudom.lehet hogy nem kell úgy járnia mint a doxa? amúgy ha a klímát rányomom akkor megszűnik egyből a mocorgás.az akkumulátorom zsír új.amiatt biztos hogy nem lehet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Május31, 2010 Megoszt Elküldve Május31, 2010 sziasztok! hasonlót akarok én is kérdezni.nekem ha ki van kapcsolva a klíma akkor bohóckodik egy picit,ingadozik az alapjárat . erre azt mondta a szerelő hogy v6 3000ccm ez nem gáz mindegyik így csinál.hát nem tudom.lehet hogy nem kell úgy járnia mint a doxa? amúgy ha a klímát rányomom akkor megszűnik egyből a mocorgás.az akkumulátorom zsír új.amiatt biztos hogy nem lehet. kapcsold be a klímát! :rolleyes: Amúgy V6-nál sokminden lehet az oka a bohóckodó alapjáratnál, tanultabb V6os kollégák majd biztos mondanak okos (és elkeserítő) dolgokat! Link to comment Megosztás: More sharing options...
gsizoli Elküldve Május31, 2010 Megoszt Elküldve Május31, 2010 sziasztok! hasonlót akarok én is kérdezni.nekem ha ki van kapcsolva a klíma akkor bohóckodik egy picit,ingadozik az alapjárat . erre azt mondta a szerelő hogy v6 3000ccm ez nem gáz mindegyik így csinál.hát nem tudom.lehet hogy nem kell úgy járnia mint a doxa? amúgy ha a klímát rányomom akkor megszűnik egyből a mocorgás.az akkumulátorom zsír új.amiatt biztos hogy nem lehet. Lecserélném a szerelőt és kipucolnám az alapjárati motort és fojtószelepházat első körben... Link to comment Megosztás: More sharing options...
eszeky Elküldve Május31, 2010 Megoszt Elküldve Május31, 2010 erre a sok okos dologra várok. hátha el tudok csípni valamit. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gsizoli Elküldve Május31, 2010 Megoszt Elküldve Május31, 2010 Leszedtem a HF-eket, az 5. henger falán (a motor közepe felőli részén, a hengerfalon középtájt) kb. 1,5cm hosszú 1-2mm széles kézzel is tapintható vízszintes bevágódás van :rolleyes: Hogy mi okozhatta arra nincs 5let, viszont sanszos, hogy ez okozza az olajfogyasztást és a füstölést. A HF diagnózisa holnapra lesz meg, de innentől már mindegy, mert gépműhely lesz belőle így nem okés. A hengerfal egyébként ezt leszámítva mindenhol gyönyörű, váll sincs felül sehol. Hogy mi a tosztól van benne ez a bamardódás 5let?Létezik hogy gyűrűtörött volt (akár anno) és befordította maga alá a letört gyűrű darabot majd lehullot a forgattyús házba az? A gépműhely szétkapta és vizsgálata alapján az eredmény: 5. henger perselyezés 6 henger dugattyúja repedt -> bontott dugattyú megy bele Gyűrűzés Főtengely csapágya csere, és köszörülés Szerdán lehet hogy vissza is kapom a blokkot és indulhat a visszaépítés. Jó is ez a V6, remek kis móka... Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Május31, 2010 Megoszt Elküldve Május31, 2010 A gépműhely szétkapta és vizsgálata alapján az eredmény: 5. henger perselyezés 6 henger dugattyúja repedt -> bontott dugattyú megy bele Gyűrűzés Főtengely csapágya csere, és köszörülés Szerdán lehet hogy vissza is kapom a blokkot és indulhat a visszaépítés. Jó is ez a V6, remek kis móka... Az igen. Így vegyen az ember autót :rolleyes: Ötlet hogy mitől repedt meg hatoska? 5-ös hengerfal mitől lett karcos, kiderült? Gyűrűtörés, vagy csapszeg? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Május31, 2010 Megoszt Elküldve Május31, 2010 A gépműhely szétkapta és vizsgálata alapján az eredmény: 5. henger perselyezés 6 henger dugattyúja repedt -> bontott dugattyú megy bele Gyűrűzés Főtengely csapágya csere, és köszörülés Szerdán lehet hogy vissza is kapom a blokkot és indulhat a visszaépítés. Jó is ez a V6, remek kis móka... Sajnos a használtautó lutri. Remélem utána jó lesz a gép. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts