Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Sziasztok!

Véletlenül nem tud valaki egy összeállítási rajzot a klimakompresszorról?Megnézném mitől mozog de nam akarok hülyeséget csinálni.Szegény omi engedi a gázt és ma szt mondta egy szerelő ,hogy biztosan tömszelence baja van és 20 e ft-ért ki is cseréli.Gondoltam ennyit az én időm is megér.

Ja x20 xev 97-es.

A tömszelence cseréhez nem kell szétszedni a kompresszort, ha ügyes vagy még a helyén is meg tudod csinálni.

-Kitekered a tengelyrögzítő csavart (általában légkulcs nélkül nem megy, mivel nem tudod lerögzíteni sérülés nélkül a kuplungtárcsát...)

-Aztán kell egy inches, belsős lehúzó, amit beletekersz a kuplungtárcsába, és lehúzod azt a tengelyről

-Kipucolod a tömszelencefészket, és kiveszed a Seeger gyűrűt

-Spéci tömszelencekiemelővel kihúzod a tömszelencét

-Spéci tömszelencetüskével felteszed az új tömszelencét (persze beolajozod kompresszorolajjal...)

Amúgy csak a tömszelence 6-8e ft.

Pluszban, ahogy látod, nem árt egy kupac célszerszám (bár meg lehet oldani okosban...). Komplett készlet 80-100e ft.

Ja olajat is ajánlott cserélni, és feltölteni az előírt mennyiséggel (literje 3-4000ft, kell bele 150ml, de csak litereset lehet kapni).

Ja, a Harrison V5-öt 3 fajta tömszelencével szerelt, igazából csak a kiszedéskor tudod meg milyen (kínai-sima-kerámiás). Egyik-másik beszerzése hetekig tart.

Ja, azt elfelejtettem, hogy hűtőközeg le-feltöltés, nyomáspróba, vákuumolás ne maradjon el, ehhez is spéci felszerelés kell.

Ja, és a tömszelence a klíma egyik legérzékenyebb eleme, ha akár csak rosszul nyomod meg, már sanszos hogy nem tömít.

Remélem elvettem a kedved a mókolástól, és elviszed szerelőhöz, aki tanulta a szakmát, és kifizette a szerszámok árát!

Ha saját áramat nézem, 20e ft nem sok érte!

Tudod, ha nagy a hajad, fodrászhoz mész, ha fáj a fogad, fogorvoshoz! :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Nem a munkadíj a legnagyobb a tömszelence cserében... :devlish:

Láttál már dugattyús szivattyút? Na ua... de ha szétszeded, akkor kb még 4 másik tömítést is vegyél... Amúgy ha a szivattyú hal be akkor ált a dió rész megy szét, az meg kuka.. (felújítani drágább mint venni egy újat)

Amúgy én megfesteném az anyagot, megnyomatnám levegővel (NEM használva a klímakompresszort...) és ahol a színezőanyag megjelenik ott a bibi.. nem mindig a tömszelence hal be (sűrűn, de nem mindig) amúgy pl nekem alapból minden töltésnél, ellenőrzésnél benyomtak egy kis színezőanyagot (az olaj mellett), épp a tömítettség ellenőrizhetősége miatt...

A V5 Harrisonon összesen 3 fő tömítés van (két pajzs között 1-1, meg 1 az szabályzó szelepnél), és 1 tömszelence, valamint még 3 belső tömítés a szelepen. Tömszelence ~6-8e ft, tömítésgarnitúra ~5 e ft.

Levegővel klassz megnyomatni, mert a szárítószűrő megtellik légnedvességgel igen hamar, ami nem kell elmesélni mit csinál egy zárt alu-rendszerben (megmondom, gombostűhegynyi lyukak 100-ait az elpárologtatón-kondenzátoron), ráadásul a szárítószűrő is telítődik. Úgyhogy ezt kerülni javallott!

Nomeg sűrített levegővel ritkán tudod megnyomatni 15-20Bar-al, amennyi kellene a próbához (mivel a festék molekulárisan nagyobb méretű mint a hűtőközeg, és kell neki a nyomás hogy kiszivárogjon).

A szakma nem korrózív nemesgázt, pl száraz nitrogént használ e feladatra.

Továbbá a festék lassan szivárog ki, úgyhogy általában beletöltjük a rendszerbe, majd egy fél töltet gázzal útjára bocsájtjuk a kuncsaftot, és visszarendeljük ellenőrzésre pár nap múlva. Ha nagy a rés, akkor az amúgy is kiderül (a nyomáspróbán, CFC-kereső műszerrel, habpróbával), ha meg kicsi, akkor kell neki pár nap, mire látható mennyiségű festék kiszivárog.

Link to comment
Megosztás:

Azért kíváncsi lennék mibe fáj, a magyar üzembehelyezés... mert hogy az nincs benne a 750-ben, az tuti :lol:

Megugye USA rendszámmal nem tudod elmondani azt, mint a szlovákkal, hogy tegnapelőtt voltál vele 'otthon'...

merugye USA-ra nem vonatkoznak az EU-s határok :lol: Így fizetni kell rá valamilyen címen adót...

Meg kérdés hogy kint hogy működik a műszaki, vagy egyéb felülvizsgálat. Nembiztos hogy buli átvinni 1-2 évente :devlish:

Link to comment
Megosztás:

<br />A V5 Harrisonon összesen 3 fő tömítés van (két pajzs között 1-1, meg 1 az szabályzó szelepnél), és 1 tömszelence, valamint még 3 belső tömítés a szelepen. Tömszelence ~6-8e ft, tömítésgarnitúra ~5 e ft.<br />Levegővel klassz megnyomatni, mert a szárítószűrő megtellik légnedvességgel igen hamar, ami nem kell elmesélni mit csinál egy zárt alu-rendszerben (megmondom, gombostűhegynyi lyukak 100-ait az elpárologtatón-kondenzátoron), ráadásul a szárítószűrő is telítődik. Úgyhogy ezt kerülni javallott!<br />Nomeg sűrített levegővel ritkán tudod megnyomatni 15-20Bar-al, amennyi kellene a próbához (mivel a festék molekulárisan nagyobb méretű mint a hűtőközeg, és kell neki a nyomás hogy kiszivárogjon).<br />A szakma nem korrózív nemesgázt, pl száraz nitrogént használ e feladatra.<br />Továbbá a festék lassan szivárog ki, úgyhogy általában beletöltjük a rendszerbe, majd egy fél töltet gázzal útjára bocsájtjuk a kuncsaftot, és visszarendeljük ellenőrzésre pár nap múlva. Ha nagy a rés, akkor az amúgy is kiderül (a nyomáspróbán, CFC-kereső műszerrel, habpróbával), ha meg kicsi, akkor kell neki pár nap, mire látható mennyiségű festék kiszivárog.<br />

Teljesen igazad van...

de tudod a 20 baros kompresszor vizkivalasztoval "csodakra" kepes :devlish: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Azért kíváncsi lennék mibe fáj, a magyar üzembehelyezés... mert hogy az nincs benne a 750-ben, az tuti :lol:

Megugye USA rendszámmal nem tudod elmondani azt, mint a szlovákkal, hogy tegnapelőtt voltál vele 'otthon'...

merugye USA-ra nem vonatkoznak az EU-s határok :lol: Így fizetni kell rá valamilyen címen adót...

Meg kérdés hogy kint hogy működik a műszaki, vagy egyéb felülvizsgálat. Nembiztos hogy buli átvinni 1-2 évente :devlish:

Nekem eleve bűzlik. Ilyen tipus nincs is.(supercharged :lol: ) Na meg ki az hülye ki berendel Kanadából egy omegát ? mert ugyanaz -Németországban csinálták ezt is asszem. Gondolom meg kell rendelni,majd utalni, majd futi a pénz után.....vagy túl pesszimista vagyok ?

Link to comment
Megosztás:

Nekem eleve bűzlik. Ilyen tipus nincs is.(supercharged :devlish: ) Na meg ki az hülye ki berendel Kanadából egy omegát ? mert ugyanaz -Németországban csinálták ezt is asszem. Gondolom meg kell rendelni,majd utalni, majd futi a pénz után.....vagy túl pesszimista vagyok ?

Nem, asszem jól látod a dolgot! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Teljesen igazad van...

de tudod a 20 baros kompresszor vizkivalasztoval "csodakra" kepes :devlish: :lol:

Hát jah. De ha már csináljuk, akkor legalább valahogy!

Kifejetezetten nem használ a rendszernek maga az oxigén sem, mivel az észterolaj erősen abszorptív, így elnyel minden gőzt-gázt, amivel érintkezik.

Nem véletlen kell légmentesen tárolni (meg a klíma-rendszerben olajat cserélni, ha huzamosabb ideig nyitott volt...).

Nameg a 20Bar-os kompresszor előfordulása a műhelyekben szerintem jóval ritkább mint a száraz nitrogén :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nekem eleve bűzlik. Ilyen tipus nincs is.(supercharged :devlish: ) Na meg ki az hülye ki berendel Kanadából egy omegát ? mert ugyanaz -Németországban csinálták ezt is asszem. Gondolom meg kell rendelni,majd utalni, majd futi a pénz után.....vagy túl pesszimista vagyok ?

Szerintem meg rosszul látod.

1. Ez egy Cadillac Catera. Catera típust a Cadillac gyártmányhoz nem lehet választani a használtautón. Max kiegészítésként odaírni...

2. A gyári, 3000-es, V6-os ott is 211 lóerő. Eredetileg. A supercharged meg a feltöltős motort jelöli. Na ettől a feltöltőtől lett ez a gép 286 Le (vagy mivel a kW gyanúsan 210, esetleg a kW helyére írták a lóerőt, akkor viszont milyen supercharged???)

Ha feltöltős moci, akkor olyan nem sok fut, a fritzeknél sem...

Bár asszem ehhez az autóhoz felsorolt olyan extrákat iss, amik kizárt, hogy benne lennének. Érdekes...

És hogy megéri-e forgalomba helyezni? Biztos nem. Azért iss fut olyan sok a hazai utakon, lépten-nyomon Caterákba botlok :lol:

Link to comment
Megosztás:

Jó Nap!!

A belinkelt Catera-ról jutott eszembe,vagyis a rajta levő felnikről,hogy mostanában láttam e-bay-en hasonló Intra kerekeket. Nyilván jobban figyelitek az eseményeket,szóval érdekelne,hogy mennyibe jöhet itthon 4 ilyen 17"-os alcsi?

Gumi nélkül....vagy épp azzal,ha tud valaki árat.!

Köhh

Link to comment
Megosztás:

<br />Gabo. Neked mekkorák a kerekeid az Omegán? A Vaterán van fenn egy garnitura Brock B1-es felni, de félek, hogy nem férne el hátul az et13 és 10 coll szelesseg

9,5" szeles es ET 25. csont nelkul, motyoval, 5 szemellyel probalva, de nekem aut szintszabalyzos, es meg muxik... Anelkul lehet beleerne a kulso perembe. Belul "sok" hely van... Et 13 mal meg beljebb lenne mint az enyem...

Omin van, de nem tod mi mokolas van a verdan futomuvileg... Azert az lutri... mint apam altal vett, elotte Omegan levo felni... oszt csak a agyat kellett cserelni, mert helybe fel is raktak... a 112es felnit :devlish: es egyik luk megadta magat (tom, furat es menet :lol: : D )

Link to comment
Megosztás:

Ha a tied et25,, ez pedig et13, akkor 12mm-rel kijebb jönne, ami beleérne az ivbe az ültetés miatt. Làttam én is, hogy Omegán volt, még emlékszem is, hogy hirdette vasat, de az enyém ültetv van, és a hátsó gumik teteje alaphelyetben belóg a dobba. Ha közelebb lenne,, elmennék megpróbálni.

Link to comment
Megosztás:

Ha a tied et25,, ez pedig et13, akkor 12mm-rel kijebb jönne, ami beleérne az ivbe az ültetés miatt. L&agrave;ttam én is, hogy Omegán volt, még emlékszem is, hogy hirdette vasat, de az enyém ültetv van, és a hátsó gumik teteje alaphelyetben belóg a dobba. Ha közelebb lenne,, elmennék megpróbálni.

Jah, az ültetés miatt, tetszem érteni... :devlish:

Link to comment
Megosztás:

hja igen... egész ponosan 18 al.. ... háát akkor "gumiklérdés.. mert ha kisebb gumát teszel rá.. mondjuk 235 öst akkor trapéz lesz egy kicsit, talán nem ér bele.. meg gumfajája is válogatja...

Ha a tied et25,, ez pedig et13, akkor 12mm-rel kijebb jönne, ami beleérne az ivbe az ültetés miatt. Làttam én is, hogy Omegán volt, még emlékszem is, hogy hirdette vasat, de az enyém ültetv van, és a hátsó gumik teteje alaphelyetben belóg a dobba. Ha közelebb lenne,, elmennék megpróbálni.
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.