Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Üdv Mindenkinek.

Valaki használt már ilyet? http://www.airspring.hu/

Ezt ajánlották a kilágyult hátsó rugómhoz. A rugó közepébe helyezett légrugó.

Tudja valaki mennyibe szoktott fájni egy autómataváltó olajcsere?

Hello :)

Mikor megvettem az autót nekem is ilyen gondjaim voltak a rugókkal, és hát rögtön nem volt pénzem vmit kezdeni velük, elég olcsó megoldást választottam. Autósboltva vettem , a rugó spiráljai közé gumi pogácsákat, asszem az zsigulikhoz gyárjták ezeket , de jó ebbe is , keményebb lett, meg stabilabb a kocsi, annyi hogy pattogott is mint az állat.Fél évig jártam így aztán vettem új rugókat. Ha nem akarsz rá sokat költeni ezt ajánlom neked.

Link to comment
Megosztás:

Esetleg kifúrni és uj menetet belevágni? Anno így oldottunk a kadetnél a problémát .Üdv :)

Ez azért nem ilyen egyszerű, nem igazán fér hozzá amíg az autóban van, vagy hengerfejek le csonkostul, vagy motor ki.Ha kint van - így vagy úgy- akkor kifúrás és menet.

Link to comment
Megosztás:

Ez azért nem ilyen egyszerű, nem igazán fér hozzá amíg az autóban van, vagy hengerfejek le csonkostul, vagy motor ki.Ha kint van - így vagy úgy- akkor kifúrás és menet.

Jah. márpedig a motort kiszedni még mindig egyszerűbb, és költséghatékonyabb mint lebontani a hengerfejet. Bár a szopóbagoly ígyis-úgyis ott huhog :)

Nekem a családi Saab 9000-el voltak szívások, de a végén annyira belejöttünk faterral a motor-váltó leszedésébe, hogy 1-1 óra a ki-beszerelés, és lassan olajat is kiszedett morottal cserél :)

Link to comment
Megosztás:

Jah. márpedig a motort kiszedni még mindig egyszerűbb, és költséghatékonyabb mint lebontani a hengerfejet. Bár a szopóbagoly ígyis-úgyis ott huhog :)

Nekem a családi Saab 9000-el voltak szívások, de a végén annyira belejöttünk faterral a motor-váltó leszedésébe, hogy 1-1 óra a ki-beszerelés, és lassan olajat is kiszedett morottal cserél :)

Igen aki vágja hova kell nyúlni az elég hamar ki-be rakja a mocit.Azért az figyelmet igényel hogy ne törjön össze semmit...

Link to comment
Megosztás:

Igen aki vágja hova kell nyúlni az elég hamar ki-be rakja a mocit.Azért az figyelmet igényel hogy ne törjön össze semmit...

Jaja. 2-3. kiszedés után már könnyen megy a dolog. Párszor ki lett kapva, mert nem bírták az elemek a hajtást. Először a turbó kakukkolt, aztán az egyik csapszeg halta meg magát, utána meg a hajtókarcsapágyak kezdtek el mókázni, mivel megállt az olajszivattyú. De most, miután egy motorcsere történt, majd az eredeti motor az utolsó csavarig fel lett újítva, és visszament a helyére, jól érzi magát, idestova 15e km óta :)

Ugyanez megvolt a váltóval is, szóval van rutin :)

Na jóvan, de nem offolok, még ha valaha GM zászló alatt hajózott a Svéd Repülőgépgyártó Vállalat :D

Link to comment
Megosztás:

Ez ami felszáll s véd? :D :D

Jaja. 2-3. kiszedés után már könnyen megy a dolog. Párszor ki lett kapva, mert nem bírták az elemek a hajtást. Először a turbó kakukkolt, aztán az egyik csapszeg halta meg magát, utána meg a hajtókarcsapágyak kezdtek el mókázni, mivel megállt az olajszivattyú. De most, miután egy motorcsere történt, majd az eredeti motor az utolsó csavarig fel lett újítva, és visszament a helyére, jól érzi magát, idestova 15e km óta :)

Ugyanez megvolt a váltóval is, szóval van rutin :)

Na jóvan, de nem offolok, még ha valaha GM zászló alatt hajózott a Svéd Repülőgépgyártó Vállalat :D

Link to comment
Megosztás:

A szűrő a váltóba kb 1500 ft volt a Csergőben. Vettem egy szimmeringet a váltókar tengelyhez. Az olajat a Vaterán vettem, elvileg Q8 lett volna 1200/liter áron, de nem volt neki és BP-t kaptam helyette. A legdrágább a nyomatékkulcs volt, ami 5 Nm-t mér, mert annyival kellett meghúzni a fékszalagot.

Ma megszenvedtem a betört csavarokkal. 3-szor fel lettek melegítve, lehűtve, de akkor sem akartak kijönni. Így át lettek fúrva, és új menetet fúrtam bele. Mivel nem volt fenn a váltó, elég könnyen hozzá lehetett férni.

Link to comment
Megosztás:

Ma megszenvedtem a betört csavarokkal. 3-szor fel lettek melegítve, lehűtve, de akkor sem akartak kijönni. Így át lettek fúrva, és új menetet fúrtam bele. Mivel nem volt fenn a váltó, elég könnyen hozzá lehetett férni.

"Elég könnyen..." - gondolom, de tisztelet a türelmedért.

Az enyém nyalja az olajat továbbra is, az 5. hengernél lesz valami baja, mert az meg is állt, a gyertya csupa koksz volt és már a szikrát se tudott adni, a többi gyertya OK. Kompressziót méretve az 1-3-5 hengerek 12-12-13bar, szóval ez nem is lenne rossz..ha eltekintünk az olajzabálástól és indítás utáni intenzív füsttől (kipufogót leszedve egyértelműen 1-3-5 hengersorról jön), továbbá menet közben is nyom lightosan. Tuti volt beleöntve valami füstölésgátló, mert vételnél nem csinálta.

Ismerős javaslatára hengerfej le lesz, ha beteg akkor az volt a baja, ha nem akkor olajteknő le és dugó ki, aztán kiderül milyen a lehúzó... :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok :)

Lenne egy olyan gondom ,hogy a 2.5 dízel caravanomban a tankban lévő üzemanyag szivatyyúnál a kimeő ág , tehát amin a motor szívja az üzemanyagot , az vissza ereszti a levegőt. Sztem ennek az lehet az oka , hogy szétszedtem, mert kipucoltam , és rosszul raktam össze :) . Egy dologgal nem vagyok nagyon tisztában hogy ami rámegy a cső az szivatyú tetején lévő kivezetésre az ilyen müanyag pattintós, és hogy azt hogy is kell rendesen a helyére rakni,

Köszi előre

Erik

Link to comment
Megosztás:

Jól néz ki.

Meg az autó is, ha nem lennének az alu taposók/pedálok, a zászló a belső tükrön meg a telefontartó, akkor azt mondanám ez egy prospektusfotó 1994-ből, annyira gyári állapotú... :)

Háááááááááát pedig a telefontartó az a könyöklőben van, ami gyári, viszont van 1 dolog, ami miatt nagyon nem gyári...

Nem a pedál, meg a zászló...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.