Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

sziasztok! :

azt szeretném megkérdezni, hogy ki az aki ismeri az apolló utcai opel szevízt.

ha igen akkor milyenek a tapasztalataitok?

tud valaki ajánlani jó és viszonylag olcsó szerelőt?

állítólag a vezérmű szijjam olajban áll .a csere óta alig mentem 10000km-t.

most akkor megint előlről komplett vezérlés csere? azt nem tudnám elviselni.

tudom hogy az ollaj nem tesz neki jót ezért akarok valamit kreálni.

köszi

Szerintem senki mert már 3x beírtad a kérdést és senki nem írta azt hogy ismerné.

Pü-t küldtem.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok! :

azt szeretném megkérdezni, hogy ki az aki ismeri az apolló utcai opel szevízt.

ha igen akkor milyenek a tapasztalataitok?

tud valaki ajánlani jó és viszonylag olcsó szerelőt?

állítólag a vezérmű szijjam olajban áll .a csere óta alig mentem 10000km-t.

most akkor megint előlről komplett vezérlés csere? azt nem tudnám elviselni.

tudom hogy az ollaj nem tesz neki jót ezért akarok valamit kreálni.

köszi

Max szíjat kell cserélni. Valszeg elment vagy valamelyik vez.szimmering, vagy a főtengely szimmering. Lehet hogy már nyúzott volt, és az új szíj+erősebb feszítő húzását már nem tudta követni.

Link to comment
Megosztás:

Totalcaron szokta vki olvasni Csikós írásait? Elindult Svédországba egy ponton Mercit venni. Nem lehet gyenge kaland. Az utolsó pillanatban az Opel alájuk tolt egy Insignia 4x4-et.

Én olvasgatom őket! :lol:

Az hagyján hogy nem gyenge kaland, de rizikós is, északon ilyenkor... Stockholm környékén voltam múlt hétvégén, csapnivaló idő volt. Most is -10 fok van északon, és ma reggelre is 15 centi hó esett.

Haver arrafele lakik (a céljuktól 200km-re nyugatra), és mondta, hogy az éjszakai -30,-40 fok is simán elképzelhető, mert zima lesz megint.

Nade rizikó nekünk, halandó embereknek. Aki kölcsönautóval, háta mögött jópár nagy autómárka (Opel, Merci, Volvo) támogatásával indul neki (mint ők), annak csak meló. :)

Link to comment
Megosztás:

Sztem az elektromos acra gondol, mert az tud ám vákumot csinálni, ha nyomod neki :lol:

Sikerült szereznem gyári magasokat az első ajtókba, de az egyik gyengébben szólt mint a másik. Gondoltam, megnézem a hátsó ajtókban lévőket, és amelyik jobb előre rakom. Sajnos a bal hátsó szintén gyenge volt. Azonban igazán akkor keseredtem el, mikor a jobb hátsó egyáltalán nem is szólt. Azért rádugtam egy másik magasat is, de az sem szólt. Hoppá. Itt vmi más gond lesz, ráadásul a hátsó hangszórót kipróbáltam elől,és tökéletesen muzsikált. Széthúztam a B oszlop aljában az ajtókábelt, és kimértem melyik szál van megszakadva. Meglepetésemre mindkettő. Elsőre az volt a tippem, hogy biztos ott van a bibi, ahol kijön a vezeték a 13-as hangszóró alól. Egy tű segítségével megállapítottam, hogy itt jó. Ekkor már kezdett irajzolódni, hogy biztos az ajtón kívül van gond. Sajnos bejött. 3 vezeték teljesen el volt szakadva a gumiátvezetőben, egy pedig a végét járta. Ekkor kiderült, hogy miért nem működött az ablakpárátlanító. Mivel kicsi a hely, így az egész kábelköteget ki kellett szednem, és a gumiban menő szakaszt kicseréltem. Most már minden tökéletes, és iszonyat jól szólnak a gyári magasok elől. Amúgy eddig két Hertz magas volt benn, de csapnivalóan szóltak. Bárlehet, ha vmi komoly erősítővel lennének hajtva mást adnának.

Link to comment
Megosztás:

Valahol elől, az ékszíj hajtja meg.

A szerelő momdta a felújítása KB 40000 ft

Csúnya csapágy hangja van.

Generátor, klímakompresszor, vízpumpa, szervópumpa, ékszíj feszítő.Kb ezeket hajtja a V6-on az ékszíj...csapágy hangja még ettől lehet valamelyiknek..

Link to comment
Megosztás:

Generátor, klímakompresszor, vízpumpa, szervópumpa, ékszíj feszítő.Kb ezeket hajtja a V6-on az ékszíj...csapágy hangja még ettől lehet valamelyiknek..

A szerelő úgy állapította meg, hogy megfogta a szervó gumicsövét, és lehet rajta érezni.Ha bármelyik másik csövet megfogsz nem érzed a rezgést.

Link to comment
Megosztás:

A szerelő úgy állapította meg, hogy megfogta a szervó gumicsövét, és lehet rajta érezni.Ha bármelyik másik csövet megfogsz nem érzed a rezgést.

A szervó csövén ebként is érezni lehet a rezgést/remegést. Ugyanis a szivattyú nem folyamatosan szállítjí az anyagot, hanem szakaszosan. Ezt ne úgy értsd, hogy minden szökőévben lök egy adagot, hanem sok apró lökete van, ezért rezeg.

Link to comment
Megosztás:

Valahol elől, az ékszíj hajtja meg.

A szerelő momdta a felújítása KB 40000 ft

Csúnya csapágy hangja van.

Sztem mielőtt vákuumszivattyút keresel, szerelőt keress másikat. Ahogy GSIZoli írta, generátor, szervószivattyú, klíma, feszítő szólhat. Le kell akasztani a szíjat, és átforgatni mindet kézzel. Ha erős a csapágyhang, akkor a rágást (ugrálást) kézzel forgatva is hallani(érezni) fogod.

Ha a klíma valamelyik csapágya szól, és nincs pénzed a javításra, rakd fel a rövidebb szíjat, mert hihetetlen hamar meg tud tréfálni a megszoruló klímakompresszor... Jobb esetben csak eldarálja a szíjat fél perc alatt, rosszabb esetben (ha a belső csapágy szorul, bár ez annyira nem jellemző) szét is veri a kompresszort!

Szervószivattyú szólhat akkor is nagyon csúnyán ha szűken van a tartályban a szervó-folyadék...

A generátor meg no komment, csapágy, bronzgyűrű, stb...

Feszítő meg nem olcsó, de legalább drága. De szervízintervallumos cucc az is, akárcsak a vezérlés.

Remélem segített vmelyik öteletem! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Én olvasgatom őket! :lol:

Az hagyján hogy nem gyenge kaland, de rizikós is, északon ilyenkor... Stockholm környékén voltam múlt hétvégén, csapnivaló idő volt. Most is -10 fok van északon, és ma reggelre is 15 centi hó esett.

Haver arrafele lakik (a céljuktól 200km-re nyugatra), és mondta, hogy az éjszakai -30,-40 fok is simán elképzelhető, mert zima lesz megint.

Nade rizikó nekünk, halandó embereknek. Aki kölcsönautóval, háta mögött jópár nagy autómárka (Opel, Merci, Volvo) támogatásával indul neki (mint ők), annak csak meló. :)

Híjj, EZTcsúnyán megszívták. Faxa lehet, épp csak elindultak...

Link to comment
Megosztás:

Híjj, EZTcsúnyán megszívták. Faxa lehet, épp csak elindultak...

Jah. Kíváncsi leszek a fejleményekre... Nem volt (meg remélem nem is lesz) biztosítási ügyem itt, de tudván hogy holnap péntek... nem sok jót jósolok nekik. (nehéz ügy, mivel finn kamionos, svéd rendőr, magyar a tulaj, az autó hovatartozása meg tisztázatlan...)

Főleg hogy ha a kamionos nem ismeri el a felelősséget, nyomozás, helyszíni rekonstrukció, meg a stb...

Nemhiába írta valaki, hogy lehet hogy jobban jártak volna egy tréleres bulival... Nade ígyjárás, sajnálom hogy így jártak, szép volt egyben a vas.

Link to comment
Megosztás:

Hát igen. Mondjuk a nagy gáz az, hogy eddig volt egy vételára kétszeresét érő veteránja a Csikinek, ami érintetlen volt. Na ez ugrott most gyorsan.

Azért remélem hamar kikerülnek ebből a csávából és utána már gond nélkül jutnak haza.

Azt hiszem ha a Csikós helyében lennék, most az öngyilkosság különböző válfajain törném a fejem.

Link to comment
Megosztás:

Hát igen. Mondjuk a nagy gáz az, hogy eddig volt egy vételára kétszeresét érő veteránja a Csikinek, ami érintetlen volt. Na ez ugrott most gyorsan.

Azért remélem hamar kikerülnek ebből a csávából és utána már gond nélkül jutnak haza.

Azt hiszem ha a Csikós helyében lennék, most az öngyilkosság különböző válfajain törném a fejem.

Egyik cimbora úgy járt, hogy átvette az új autót, a szalonból, kiálltak vele az udvarra, és a betolató tréler meg sz@rrá zúzta a vadák új, kifizetett, fóliás autót. Srác majdnem agyvérzést kapott.

De szerencséjére voltak annyira rugalmasak, hogy kapott helyette egy másik autót (a tréleres cég biztosítására), igaz, azért fel kellett autóznia Győrbe. De legalább ez volt a garancia, hogy nem a rommá tört vackát pofozták helyre :lol:

Link to comment
Megosztás:

A manuál váltóval együtt beugrott 2 első lengőkar, 2 stabpálca és a régi vasból a 2 első gátló Irmscher rugókkal meg a 2 hátsó irmscher rigó. Most jutottam el a futóműveshez 2 hétig így mászkáltam vele.Mondjuk fura volt hogy kicsit nagy terpeszben állt az eleje (kinézetre vagyány volt) meg az hogy 30-al kanyarodva csikorog a kerék - mindig néztem ki ez az állat aki mellettem kanyarodik, bár a 3. alkalom után leesett - főleg hogy nem ment mellettem senki.. :lol: -

Futóművesnél a beszélgetés:

Szaki ránéz a kocsira...mi lett ezen cserélve...?

Mondom...

Szaki:Jézus..Biztos, hogy jó lengőkarok lettek bele véve?

Mondom remélem...

Szaki odamegy ingával, csóválja a fejét - a kerék alsó része és felső része közöt volt vagy 6-8 cm eltérés -.Hát nem tudja ennyi kijön e belőle...

Mondom...csikorgott.. ;)

Szaki: Nem csodálom...

Mindegy jó lett és kijött belőle. :)

....pár hete érzehető az olajszag a kocsi elejénél, szépen folyik a kipufogóra...ma kinyitottam a géptetőt leállítás után...hááát égett le róla mint az atom..nagy füst nagy korom. Meglesz az az olajfogyi..

Link to comment
Megosztás:

A manuál váltóval együtt beugrott 2 első lengőkar, 2 stabpálca és a régi vasból a 2 első gátló Irmscher rugókkal meg a 2 hátsó irmscher rigó. Most jutottam el a futóműveshez 2 hétig így mászkáltam vele.Mondjuk fura volt hogy kicsit nagy terpeszben állt az eleje (kinézetre vagyány volt) meg az hogy 30-al kanyarodva csikorog a kerék - mindig néztem ki ez az állat aki mellettem kanyarodik, bár a 3. alkalom után leesett - főleg hogy nem ment mellettem senki.. :lol: -

Futóművesnél a beszélgetés:

Szaki ránéz a kocsira...mi lett ezen cserélve...?

Mondom...

Szaki:Jézus..Biztos, hogy jó lengőkarok lettek bele véve?

Mondom remélem...

Szaki odamegy ingával, csóválja a fejét - a kerék alsó része és felső része közöt volt vagy 6-8 cm eltérés -.Hát nem tudja ennyi kijön e belőle...

Mondom...csikorgott.. :P

Szaki: Nem csodálom...

Mindegy jó lett és kijött belőle. :)

....pár hete érzehető az olajszag a kocsi elejénél, szépen folyik a kipufogóra...ma kinyitottam a géptetőt leállítás után...hááát égett le róla mint az atom..nagy füst nagy korom. Meglesz az az olajfogyi..

baaazmeg ;) ez azért ordas hibának mondható ;)

Link to comment
Megosztás:

Kori!

Ha jól emlékszem, neked 235/45 gumijaid vannak. Azokkal a gumikkal iss megy keresztbe szar úton az autó? Változott valamit az ültetés hatására? Mekkora a felnit Et-je? Hátha az a megoldás

Nekem mindkét Omegán a nagykerékkel/szélesgumival ment/megy keresztbe szar úton a gép, mind a 18-asokkkal, mind a 17-esekkel, 225-össel iss, meg 245-össel iss...

Idei gumiválasztás miatt kérdem, hátha segít a döntésben

Link to comment
Megosztás:

Kori!

Ha jól emlékszem, neked 235/45 gumijaid vannak. Azokkal a gumikkal iss megy keresztbe szar úton az autó? Változott valamit az ültetés hatására? Mekkora a felnit Et-je? Hátha az a megoldás

Nekem mindkét Omegán a nagykerékkel/szélesgumival ment/megy keresztbe szar úton a gép, mind a 18-asokkkal, mind a 17-esekkel, 225-össel iss, meg 245-össel iss...

Idei gumiválasztás miatt kérdem, hátha segít a döntésben

Havernak 16"-os felnin van 215-ös nyárigumi, és azt mondta, hogy (a gyári, 195/65/R15-ös téliekhez képest) azzal is viszi az út a kocsit, ahogy a nyomvájúk szabdalják...

Link to comment
Megosztás:

Havernak 16"-os felnin van 215-ös nyárigumi, és azt mondta, hogy (a gyári, 195/65/R15-ös téliekhez képest) azzal is viszi az út a kocsit, ahogy a nyomvájúk szabdalják...

Azért ez függ a gumi kialakítástól is... pl a Pirelli Nero rossokat nem vitte annyira a nyomvájú mint az ugyanakkora, de full kocka kialakítású Fuldákat, ne azzal móka volt a régi hetes főleg éjjel, sietve...

de pl a 265 hátul meg sem érzi a nyomvájút (miért is tenné, szélesebb majdnem mint az ifakerék :) )

Ma megnéztem egy 2,6 V6 ost idekint... háát gyerekek, nem elég hogy drága, de még 4 hengeresnek se vettem volna meg... zakatolt mint egy dízel.. és 89000 Rand (x25 Ft !!!!!!!!) nem olcsó ellenben szar... gáz ez az ország (is:P) :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.