Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Én iktattam a fűthetőket, mert az egyik darabjaira esett, a másikról bedig lerohadt az egyik vezeték. Most simák vannak rajta a mocitértető alá berakva, a gyári hely pedig behegesztve.

Ja, ez nagy ötlet, nekem is eszembe jutott, de már csak aztán, hogy elkészült az új géptető fényezése :lol:

Mondjuk nekem az jutott eszembe, hogy a lapátokra rakok spricnit... na majd a következőnél :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ja, ez nagy ötlet, nekem is eszembe jutott, de már csak aztán, hogy elkészült az új géptető fényezése :lol:

Mondjuk nekem az jutott eszembe, hogy a lapátokra rakom a spricnit... na majd a következőnél :(

A lapátokra??!! :D És akkor a melletted elhaladókat lövöd vele. Mert ugye ha nyomatod a mosót, automatikusan elindul az ablaktörlő. Na most a felső holtponton öööö, hová iss spriccel??!!! :lol:

Link to comment
Megosztás:

A lapátokra??!! :lol: És akkor a melletted elhaladókat lövöd vele. Mert ugye ha nyomatod a mosót, automatikusan elindul az ablaktörlő. Na most a felső holtponton öööö, hová iss spriccel??!!! :lol:

Buszokon, kamionokon, de pár személyautón is van lapátra szerelt spricni.

Nem a szélvédő közepére nyomja állandóan a levet, hanem -mivel a fúvóka (ák) a lapát tengelye mentén helyezkednek el- a fúvókákon keresztül pontosan az ablaktörlő elé nyomja pár centivel az anyagot (ahogy a legtöbb lapátos lámpamosónál is van, pl Saab, Volvo).

Így ráadásul ki lehet valamelyest küszöbölni a szárazonfutást, merugye a lapát élét szinte azonnal benedvesíti a szélvédőmosó.

Én ILYESMIT raktam fel a Saab fényszórómosójára, mert a gyáriakat letörték suttyók (hogy szakadjon le a kezük tőből!), sztem ablaktörlő karra is pompásan megfelel, mert terít mint állat.

Azt nem mondtam, hogy a gyári spricnit rakom oda... Az tényleg vicces lenne :(

Link to comment
Megosztás:

Buszokon, kamionokon, de pár személyautón is van lapátra szerelt spricni.

Nem a szélvédő közepére nyomja állandóan a levet, hanem -mivel a fúvóka (ák) a lapát tengelye mentén helyezkednek el- a fúvókákon keresztül pontosan az ablaktörlő elé nyomja pár centivel az anyagot (ahogy a legtöbb lapátos lámpamosónál is van, pl Saab, Volvo).

Így ráadásul ki lehet valamelyest küszöbölni a szárazonfutást, merugye a lapát élét szinte azonnal benedvesíti a szélvédőmosó.

Én ILYESMIT raktam fel a Saab fényszórómosójára, mert a gyáriakat letörték suttyók (hogy szakadjon le a kezük tőből!), sztem ablaktörlő karra is pompásan megfelel, mert terít mint állat.

Azt nem mondtam, hogy a gyári spricnit rakom oda... Az tényleg vicces lenne :lol:

Áhhááá, éééértem. Akkor én voltam a tudatlan, bocs. nem láttam még ilyet, és soha nem volt kamionom. :lol: De akkor a mosófolyadékot a lapáton el iss kell vinni odáig, tehát lesz egy gumi/műanyag vezetéked odáig. Ami minden törlésnél mozog, alul a motortér felett meg hajlik állandóan. Tehát vmi spéci cső kell, hogy ne törjön el a mozgás, a hideg, a meleg meg az UV hatására...

Link to comment
Megosztás:

Áhhááá, éééértem. Akkor én voltam a tudatlan, bocs. nem láttam még ilyet, és soha nem volt kamionom. :lol: De akkor a mosófolyadékot a lapáton el iss kell vinni odáig, tehát lesz egy gumi/műanyag vezetéked odáig. Ami minden törlésnél mozog, alul a motortér felett meg hajlik állandóan. Tehát vmi spéci cső kell, hogy ne törjön el a mozgás, a hideg, a meleg meg az UV hatására...

Sima mezei fekete gumicsövet (vagy mipoláncsövet, vagymi) használnak a teherautókon, buszokon (nomeg a fényszórómosóknál), és mivel a hajlásnak nagyon nagy a sugara, ezért előbb fog az autó szétesni mint a cső eltörni.

Másrészt meg az UV ellen védi valamelyest a motorháztető széle (meg ugye a fekete műanyag nem olyan érzékeny az UV-re, mint a világosabbak).

A csövet esztétikusan a lapát belső felére lehet rögzíteni, úgy hogy nem is látszik.

Vagy akár ha körülszaglászik az ember, biztos kapni spéci bilincset is rá, a teherautókra is kis műanyag klipszekkel van rögzítve (avagy 2 apró, fekete gyorskötöző elrejtve valahol...).

Fényszóró-törlő valami ilyesmiről lenne szó. Persze ez spéci mosókar (meg hát fényszóró, meg hát Volvo...), aminek a belsejében direkt van hely a csőnek, de hát egy kis kreativitás mindenhol akad :lol:

Amúgy tudtátok hogy eredetileg svédben a felverődő hó miatt kellett anno törlőlapátot rakni a fényszórókra (mivel ugye a spricnis cucc nem viszi le a havat)? Aztán később megenyhültek a hatóságok (mivel javult az utak tisztasága is a civilizálódással), és most már elég a spricnis fényszórómosó. Viszont valaminek kötelező lennie az autón.

Link to comment
Megosztás:

automatából lettél manuál?

Bizony. Hiányzott már a manuál. Nekem az autómata nem jött be. Kényelmes, de ennyi. Ez az összes pozitívum számomra, erő nincs benne sőt inkább tehetlenség jelzővel illetném amit produkál autómatával az autó.A manuál direktebb,vadabb - igaz valóban nem olyan kényelmes.Továbbá fogyiba a manuál közel -2 liter....

Link to comment
Megosztás:

A múltkor nyöszörögtem mert el kezdett csepegni az adagolóm igaz a végén már folyót szinte. Oldjawás adott egy címet a Mogyoródi úton, Elmentem meg nézettem és nagyon korrekt volt az ember, meg csinálta gyorsan "olcsón" és még jó is lett!

Nagyon :lol: vagyok!

Link to comment
Megosztás:

A múltkor nyöszörögtem mert el kezdett csepegni az adagolóm igaz a végén már folyót szinte. Oldjawás adott egy címet a Mogyoródi úton, Elmentem meg nézettem és nagyon korrekt volt az ember, meg csinálta gyorsan "olcsón" és még jó is lett!

Nagyon :lol: vagyok!

Gázkar-szimmering csere?

Link to comment
Megosztás:

Az X30XE az EURO II-es motor? Találtam valami linket, de ott valami D4-et ír...ez meg azt írja szigorúbb az EuroII-nél egy hangyafa**nyit. Ugye itt az újabb szivatás, és én kék plakettra hajtok.

A D4 az egy német környezetvédelmi szabvány, valóban szigorúbb picit mint az alap, csak itt nálunk nem ismerik el, itt simán Euro II-nek fogják minősíteni az autódat. Tudom mert az én Z18XE-m is elvileg Euro III D4-es szabványú, de nálunk ez csak sima Euro III.

Link to comment
Megosztás:

A D4 az egy német környezetvédelmi szabvány, valóban szigorúbb picit mint az alap, csak itt nálunk nem ismerik el, itt simán Euro II-nek fogják minősíteni az autódat. Tudom mert az én Z18XE-m is elvileg Euro III D4-es szabványú, de nálunk ez csak sima Euro III.

Az nem baj mert 2000-es, szóval ha jól tudom kéket kell kapnia mert 96 utáni...?

Link to comment
Megosztás:

Gyerekek,... tele a hócipőm az Opellel :lol:

Most komolyan... idejövök a világ végére vennék egy verdát (a 2,6-t elvitték :lol: ) most egy 2,2 es lenne... felszereltsége.. nos, nem elektromos ülések, nincs roló!, nem xenon... ellemben van behajló tükör... vazz ezt a szedett-vedett, átgondolatlan felszereltségi dolgokat...

Na sebaj, ha jövök haza a tükröket "letöröm"... :(

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Nem készült még el a hengerfejezés?? :lol:

Hétfőn lett kész.

A hengerfej tömítés cserét nem úsztam volna meg, mert beletört 6 db kipufogó csavar.

Még a kipufogó öntvényt is síkolni kellett, mert elvetemedett.

A szerelő mutatta a hf. tömítéseket, hát nem volt szép látvány.

Most egyenlőre minden rendben.

A motor is érezhetően erősebb lett.

A víz hőmérséklet a 95-ös vonás alatt van eggyel, eddíg 95 felett volt mindíg.

Patyi szerint nem lesz gond a Nissens hűtővel sem.

Remélem igaza lesz.

Még annyit, hogy a gyári GM hf. tömítés is Elring.

Link to comment
Megosztás:

vegyél mercit :lol:

de a tükröket hozd!!! vagy inkább küld el addig postán :lol:

Hehehe..

itt mondjuk a bíemdábuljúkba vok belezúgva :D :( olcsóbbak mint otthon. Mondjuk ez se annyira drága, csak itt egész más fogalmuk van arról, hogy makulátlan az autó...

mindegy, kell vmi mert tömegközlekedés nincs, nekem meg mozogni kell... Mielőtt eladom 3 év múlva ígérem leszedem a tükröket... magamnak :D :D :D

Link to comment
Megosztás:

Az nem baj mert 2000-es, szóval ha jól tudom kéket kell kapnia mert 96 utáni...?

Öcsémé 97 végi, és 2002-ben lett behozva, mégis 2-es van a forgalmijában. Hogy az én '94 végi vasamban az van meg sem lepődtem. Azért elég szívás lesz, ha az bejön amit a TC írt, márpedig hogy a vizsgán plusz 1770 ft az eljárási díj, plusz új forgalmi hatezerért. Kicsit igazságtalan, hogy megint mi fizetünk a hivatal hanyagságáért. Sztem pár tokmányirodában asztalborogatás lesz. Öcsémmel már megbeszéltük, hogy tuskó módon fogunk reklamálni, mert a főnökasszony egy igazi beképzelt riherongy.

Link to comment
Megosztás:

Hétfőn lett kész.

A hengerfej tömítés cserét nem úsztam volna meg, mert beletört 6 db kipufogó csavar.

Még a kipufogó öntvényt is síkolni kellett, mert elvetemedett.

A szerelő mutatta a hf. tömítéseket, hát nem volt szép látvány.

Most egyenlőre minden rendben.

A motor is érezhetően erősebb lett.

A víz hőmérséklet a 95-ös vonás alatt van eggyel, eddíg 95 felett volt mindíg.

Patyi szerint nem lesz gond a Nissens hűtővel sem.

Remélem igaza lesz.

Még annyit, hogy a gyári GM hf. tömítés is Elring.

Értem.

Akkor ha jól gondolom a következő mutatványok voltak:

- Hf tömítés, síkolás 2x

- szelepszárszimeringek + vezetők csere, becsiszolás

- kipufogó sortömítés csere 2x + öntvény síkolás 2x

- hűtő csere

Hadd kérdezzem már meg, összesen anyagostul, mibe fájt ez a móka???!!

Megdupláztad majdnem az autó értékét... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Öcsémé 97 végi, és 2002-ben lett behozva, mégis 2-es van a forgalmijában. Hogy az én '94 végi vasamban az van meg sem lepődtem. Azért elég szívás lesz, ha az bejön amit a TC írt, márpedig hogy a vizsgán plusz 1770 ft az eljárási díj, plusz új forgalmi hatezerért. Kicsit igazságtalan, hogy megint mi fizetünk a hivatal hanyagságáért. Sztem pár tokmányirodában asztalborogatás lesz. Öcsémmel már megbeszéltük, hogy tuskó módon fogunk reklamálni, mert a főnökasszony egy igazi beképzelt riherongy.

Persze hogy 2 van beírva, mert ahogy írják csesztek javítani az okmányirodában.Anno ez jónak számított hisz zöld volt.

Unokatesóm vizsgáztat és azt mondja hogy mióta bejött ez a több színű matrica dolog már nagyon sokat kellett javítania 2-ről felefele....hiába a mi nem kevés pénzünkért (átírás, egyéb értelmetlen jogcímen beszedett és követhetetlen módon lenyúlt lóvék) ezt a slendrián munkát adják ki a kezükből.Utána meg szaladgálj utána, aggódj, és fizess felárat hogy méltóztassanak megcsinálni azt, amit alapból kellett volna Nekik.

Semmirekellő léhűtő banda!!Arról nem beszélve, hogy milyen átgondolatlan kapkodás az amit "szabályozás" címén művelnek (luxusadó lóerőre, környezetvédelem-> röhögnöm kel,l olyan jól állunk, hogy mindenkinek futja új 5 millás vasakra és csak kibasz***ból füstölög vele az országban)

Link to comment
Megosztás:

Hétfőn lett kész.

A hengerfej tömítés cserét nem úsztam volna meg, mert beletört 6 db kipufogó csavar.

Még a kipufogó öntvényt is síkolni kellett, mert elvetemedett.

A szerelő mutatta a hf. tömítéseket, hát nem volt szép látvány.

Most egyenlőre minden rendben.

A motor is érezhetően erősebb lett.

A víz hőmérséklet a 95-ös vonás alatt van eggyel, eddíg 95 felett volt mindíg.

Patyi szerint nem lesz gond a Nissens hűtővel sem.

Remélem igaza lesz.

Még annyit, hogy a gyári GM hf. tömítés is Elring.

Láttam a kocsit...nem azért de az olajhűtődet megnézethetted volna, ha úgyis szét volt borítva.

Szép a piros akksid.. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.