Gabo Elküldve Október21, 2009 Megoszt Elküldve Október21, 2009 nekem most csak állófűtés kéne, és amit régóta vadászok: jó állapotú infrás kulcs, amin még franya a gumigomb :D Kulcsot az angol ebayen sztem találsz.... ha nincs reged, majd leütöm neked téged én :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
palo Elküldve Október22, 2009 Megoszt Elküldve Október22, 2009 Sziasztok! Bevásárlás után nem indult az Omegám, gyújtásra rakom és nem hallom az ÁC zúgását. Szerintem nem szív üa-ot, tudtok valami típushibát, eldugulhat, vagy elektromos saruk lehetnek a hiba mögött??? Azt hiszem a tanknál kell lennie hátul ( x20xev ) megyek, ránézek a biztikre és a kocsi alá is. Ha le kell szedni hol lehet hozzáférni? Ha tudtok v.mi extra gyors infot azt megköszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október22, 2009 Megoszt Elküldve Október22, 2009 lehet hogy meghalt az AC pumpa, de lehet AC relé, de akár az immó is szarakodhat :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
palo Elküldve Október22, 2009 Megoszt Elküldve Október22, 2009 lehet hogy meghalt az AC pumpa, de lehet AC relé, de akár az immó is szarakodhat :D az AC 12 v-on működik... a relét hol tudom megnézni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Október22, 2009 Megoszt Elküldve Október22, 2009 az AC 12 v-on működik... a relét hol tudom megnézni? motortéri dobozban van, ha szembe állsz a kocsival, kinyitod a relé-dobozt, tűzfalhoz legközelebbi sor, jobbról-balra számolva a második relé kell neked (elvileg itt két relé van, a jobb szélső a polaritáscsere védelem, jobbról a második az a benzinszivattyúé). pozíciót most nem tudok mondani, de remélem érthető volt :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október22, 2009 Megoszt Elküldve Október22, 2009 Nekem pl nem ott van :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Október22, 2009 Megoszt Elküldve Október22, 2009 Nekem pl nem ott van :D Defaultat mondom. Elvileg ez áll a német nyelvű technikai leírásban (megjegyzem, x20xev esetén igaz ez, nekem is ott van :) ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Crime78 Elküldve Október22, 2009 Megoszt Elküldve Október22, 2009 Sziasztok! Bevásárlás után nem indult az Omegám, gyújtásra rakom és nem hallom az ÁC zúgását. Szerintem nem szív üa-ot, tudtok valami típushibát, eldugulhat, vagy elektromos saruk lehetnek a hiba mögött??? Azt hiszem a tanknál kell lennie hátul ( x20xev ) megyek, ránézek a biztikre és a kocsi alá is. Ha le kell szedni hol lehet hozzáférni? Ha tudtok v.mi extra gyors infot azt megköszönöm! Hát itt több dolog is eszembe jutott: 1. Az AC pumpa a tankban van, és speciel sosem hallottam 2. Legfőképpen azért, mert gyújtásra nem megy, csak indítózáskor (legalábbis az X20SE-ben így volt) 3. A relé viszont tényleg a motortéri relédobozban van, ha jól emlékszem két lila relé egymás mellett, és a kerékdob felőli lesz az... Ha nem jól emlékszem, bocsi! :D Hogy megy-e a pumpa, azt egyszerűen meg tudod nézni: az injektorhídon van egy szelep, olyasmi sapka van rajta, mint a kerék szelepén, (a szelep is hasonló, vagy megegyezik), a közepét megnyomva az üzemanyagnak spriccelnie kell, a nyomást megtartja a rendszer. A pumpát a tankból kiszedni a hátsó üléslap felemelése után tudod, ott van a tankfedél, nem egyszerű leszedni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Október22, 2009 Megoszt Elküldve Október22, 2009 Hát itt több dolog is eszembe jutott: 1. Az AC pumpa a tankban van, és speciel sosem hallottam 2. Legfőképpen azért, mert gyújtásra nem megy, csak indítózáskor (legalábbis az X20SE-ben így volt) 3. A relé viszont tényleg a motortéri relédobozban van, ha jól emlékszem két lila relé egymás mellett, és a kerékdob felőli lesz az... Ha nem jól emlékszem, bocsi! :D Hogy megy-e a pumpa, azt egyszerűen meg tudod nézni: az injektorhídon van egy szelep, olyasmi sapka van rajta, mint a kerék szelepén, (a szelep is hasonló, vagy megegyezik), a közepét megnyomva az üzemanyagnak spriccelnie kell, a nyomást megtartja a rendszer. A pumpát a tankból kiszedni a hátsó üléslap felemelése után tudod, ott van a tankfedél, nem egyszerű leszedni... Megy gyújtásra, csak nem folyamatosan. Addig nyomja a benzint míg eléri a nyomást (ideális esetben 1-2sec), és utána csak akkor megy ha indítózol (lényege ugye hogy felépüljön a benzinnyomás, hogy az első injektornyitás már benzint nyomjon a hengerbe). És ha nagyon figyelsz, hallod is. Egyébként a benzinhidas ötlet jó, hirtelen nem ugrott be. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október22, 2009 Megoszt Elküldve Október22, 2009 nálam pl nem megy gyújtásra egy pillanatig sem Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Október22, 2009 Megoszt Elküldve Október22, 2009 nálam pl nem megy gyújtásra egy pillanatig sem sztem ahogy crime írta, x20se-n nem hallatszik. Nálam hallatszik. Meg a másik trükk, hogy ha kevés a nafta benne, és ferdén áll az autó, akkor sokat kell nyektetni, mire elkapja. Azonban ha 2-3x ráadom-leveszem a gyújtást, közben hallom a szivattyút 1-1 pillanatra, akkor pöccre indul az autó :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Crime78 Elküldve Október23, 2009 Megoszt Elküldve Október23, 2009 sztem ahogy crime írta, x20se-n nem hallatszik. Nálam hallatszik. Meg a másik trükk, hogy ha kevés a nafta benne, és ferdén áll az autó, akkor sokat kell nyektetni, mire elkapja. Azonban ha 2-3x ráadom-leveszem a gyújtást, közben hallom a szivattyút 1-1 pillanatra, akkor pöccre indul az autó :D Hidd el, nem megy gyújtásra... Amikor az indítási problémáim voltak, elég sokszor volt neki gyújtás adva, meg levéve úgy, hogy az AC a kezemben volt, vagy éppen a burkolat nélküli relé felett álltam. Ha tudni akartam, hogy megy-e a pumpa, a relét zártam rövidre, és akkor füleltem/figyeltem. A Kadettom működött úgy, ahogy írtad: gyújtásnál ment 1-2 mp-ig, felépítette a nyomást. Azt viszont nem tudom, hogy a "nagyobb" Omegák hogyan csinálják, én csak az X20SE-ről tudok nyilatkozni (és sajnos csak emlékezetből, azt is eladtam majd' 1 éve). Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Október23, 2009 Megoszt Elküldve Október23, 2009 Hidd el, nem megy gyújtásra... Amikor az indítási problémáim voltak, elég sokszor volt neki gyújtás adva, meg levéve úgy, hogy az AC a kezemben volt, vagy éppen a burkolat nélküli relé felett álltam. Ha tudni akartam, hogy megy-e a pumpa, a relét zártam rövidre, és akkor füleltem/figyeltem. A Kadettom működött úgy, ahogy írtad: gyújtásnál ment 1-2 mp-ig, felépítette a nyomást. Azt viszont nem tudom, hogy a "nagyobb" Omegák hogyan csinálják, én csak az X20SE-ről tudok nyilatkozni (és sajnos csak emlékezetből, azt is eladtam majd' 1 éve). Jahh, vili. Perdöntő bizonyítékot most nem tudok szolgáltatni, mert többi mint 1600km-re van a vas. De hogy így működik az x20xev-s motor esetén, az biztos. Gondolom ezek a különbségek a Motronic vs Simtronic vezérlőkre vezethetők vissza. Bár ha logikusan gondolkozik az ember, az nem árt ha gyújtás ráadás után már megvan a kellő benzinnyomás. Igaz szelepelve van a híd, de hát egy 15éves autó, az 15 éves. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Október23, 2009 Megoszt Elküldve Október23, 2009 Hidd el, nem megy gyújtásra... Bocs hogy illetéktelenként (nincs és nem is volt Omegám) belepofázok, de logikusan gondolkodva valaminek csak fel kell építenie a nyomást az üzemanyagrendszerben, nem? Szvsz ha az benzinhíd (vagy hogy a francba hívják) jól tartja a nyomást és/vagy aránylag sűrűn elindítod az autót, akkor nem fogod hallani gyújtáson menni az AC-t (mert minek menne ha egyszer van nyomás az üzemanyagrendszerben), de ha már mondjuk egy hónapja nem indítottad be és a nyomás is eltűnt, akkor azért el kell indulnia annak az AC-nek hogy valami újra felépítse az elveszett nyomást, nem? Különben elég sokáig indítózhatnál mire elindulna az autó... Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Október23, 2009 Megoszt Elküldve Október23, 2009 Bocs hogy illetéktelenként (nincs és nem is volt Omegám) belepofázok, de logikusan gondolkodva valaminek csak fel kell építenie a nyomást az üzemanyagrendszerben, nem? Szvsz ha az benzinhíd (vagy hogy a francba hívják) jól tartja a nyomást és/vagy aránylag sűrűn elindítod az autót, akkor nem fogod hallani gyújtáson menni az AC-t (mert minek menne ha egyszer van nyomás az üzemanyagrendszerben), de ha már mondjuk egy hónapja nem indítottad be és a nyomás is eltűnt, akkor azért el kell indulnia annak az AC-nek hogy valami újra felépítse az elveszett nyomást, nem? Különben elég sokáig indítózhatnál mire elindulna az autó... Sima ügy. Ugyanez van üres tanknál is, mivel nem marad meg a folyadékoszlop a csőben, nehezebben épül fel a benzinhídban a nyomás, így ha csak indítózol, tovább tart, mint ha pár gyújtás rá-le, és már pöcc-röff! :D Ez nem Omega, hanem befecskendezéses benzinmotor függő :D Nemtudom hogy a szelepnek mennyi ideig kellene tartania a nyomást, de azt is megfigyeltem már, hogy ha gyújtás van az autón hosszabb ideig (pl mert babrálok rajta valamit), és csend van a műhelyben, időnként (10-15perc, de lehet hogy több, nem mértem még :) ) hallani lehet ahogy a szivattyú felbúg 1-2 sec-re. Gondolom ennyi idő alatt csinál akkora nyomást, ami szükséges, mert a hosszú várakozás alatt a szelep (vagy az injektorcsúcsok /bár ezt kétlem/), eleresztik a naftát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
omi x20xew Elküldve Október23, 2009 Megoszt Elküldve Október23, 2009 motortéri dobozban van, ha szembe állsz a kocsival, kinyitod a relé-dobozt, tűzfalhoz legközelebbi sor, jobbról-balra számolva a második relé kell neked (elvileg itt két relé van, a jobb szélső a polaritáscsere védelem, jobbról a második az a benzinszivattyúé). pozíciót most nem tudok mondani, de remélem érthető volt :) Pontos leírás :D viszont ez nem vonatkozik az 1994-1996-os modellekre,ezeknél a tűzfalnál kezdődő 2 db közül a belső A sárvédő felé R7 ÜZEMANYAGBEFECSKENDEZŐ RENDSZERÉ, a másik belső az R8 A TÁPSZIVATTYÚ RELÉJE Ezen a két vastag lábat /egymással szemben vannak/összekötöd az öt láb küzül,nemtudod eltéveszteni mert a többi vékonyabb Amennyiben ezt a két vastag lábat összezárod menni kell az AC pumpának /GYUJTÁS NÉLKÜL IS MENNIE KELL!/ Így lehet legegyszerűbben műszer nélkül megtudni hogy a relé a hibás vagy sem Link to comment Megosztás: More sharing options...
Crime78 Elküldve Október23, 2009 Megoszt Elküldve Október23, 2009 Bocs hogy illetéktelenként (nincs és nem is volt Omegám) belepofázok, de logikusan gondolkodva valaminek csak fel kell építenie a nyomást az üzemanyagrendszerben, nem? Szvsz ha az benzinhíd (vagy hogy a francba hívják) jól tartja a nyomást és/vagy aránylag sűrűn elindítod az autót, akkor nem fogod hallani gyújtáson menni az AC-t (mert minek menne ha egyszer van nyomás az üzemanyagrendszerben), de ha már mondjuk egy hónapja nem indítottad be és a nyomás is eltűnt, akkor azért el kell indulnia annak az AC-nek hogy valami újra felépítse az elveszett nyomást, nem? Különben elég sokáig indítózhatnál mire elindulna az autó... OK, ez tényleg logikus, de tovább viszem a dolgot: akkor sem indult el gyújtásra a pumpa, mikor a kezemben volt, és a rendszer teljesen üres volt, illetve nem volt benne nyomás, mert az injektorhídon lévő szeleppel leengedtem... Viszont indítózáskor majd kiugrott a kezemből... Link to comment Megosztás: More sharing options...
psz Elküldve Október23, 2009 Megoszt Elküldve Október23, 2009 Sziasztok! Omegába keresek y22dth motort. Mert ugyanis megfőzték a fent említett motort, és olaj dőlt a kipufogón keresztül, illetve a nívó pálcán tört föl, szóval elég halott a dolog. Cserébe ez a motor nem volt csak fronterába, saab 9-5-be, illetve omegába. Ezért jó ritka, és ami van annak is elkérik az árát(1600 és 2200 euro). Szóval a nagy kérdés, hogy Y22DTH és Y22DTR közt maga a blokkba van külömbség? Ugyanis a hengerfej csont ugyanaz, sőt a láncfeszítők is. Az ürtartalom is cm3-re megeggyezik. A hengerfej passzol a 2.0 dízelére is. Adagoló is szerintem ugyanaz. Az opel-infos.de alapján ezek szerint csak a teljesítménybe vagy külömbség. Tehát bele tudom tenni omegába a vectra y22dtr blokkját, vagy lesz probléma a motortartó bakokkal?(egyik oldalt tudtam összenézni a két motorkódút és elsőre ott stimmelt a 3 csavaroási pont.) Esetleg TIS-be valaki meg tudná nézni nekem???! Vagy ha bontóba jár körbe tudna fényképezni nekem egy y22DTR-t Köszönöm SZP Link to comment Megosztás: More sharing options...
palo Elküldve Október23, 2009 Megoszt Elküldve Október23, 2009 Sziasztok! SOS segítségre lenne szükségem, nagyon fontos lenne szombat délelőtt Ac-pumpát szereznem Omegához (X20XEV). Elsősorban Vác, Pest környéki lehetőség érdekelne, olcsó, használt is számba jöhet. Ha valaki tud segíteni, akár egy weboldal címmel, v. telefonszámmal, azt nagyon megköszönném. köszi előre is Link to comment Megosztás: More sharing options...
Andras Elküldve Október24, 2009 Megoszt Elküldve Október24, 2009 Sziasztok! Ha valakit érdekel az omegám egybe vagy darabokban az hívjon http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/omega...ualis_b-3359611 köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
omi x20xew Elküldve Október24, 2009 Megoszt Elküldve Október24, 2009 Sziasztok! SOS segítségre lenne szükségem, nagyon fontos lenne szombat délelőtt Ac-pumpát szereznem Omegához (X20XEV). Elsősorban Vác, Pest környéki lehetőség érdekelne, olcsó, használt is számba jöhet. Ha valaki tud segíteni, akár egy weboldal címmel, v. telefonszámmal, azt nagyon megköszönném. köszi előre is Nálam polcon van 8 rugóért, de sajna messze vagyok-- Link to comment Megosztás: More sharing options...
balintka Elküldve Október24, 2009 Megoszt Elküldve Október24, 2009 Észrevétel? Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Október24, 2009 Megoszt Elküldve Október24, 2009 Észrevétel? Ez mi??? Katalizátort kiégetni? Nade kérem, ez nem wartburg :D:D:D Link to comment Megosztás: More sharing options...
balintka Elküldve Október24, 2009 Megoszt Elküldve Október24, 2009 Ez mi??? Katalizátort kiégetni? Nade kérem, ez nem wartburg :D:D:D Tényleg nem az! Ugyanis az alatt még nem volt! És nem is az megy itt, hanem a co maradványok eltüntetése belülről. Más egyéb? Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Október24, 2009 Megoszt Elküldve Október24, 2009 Tényleg nem az! Ugyanis az alatt még nem volt! És nem is az megy itt, hanem a co maradványok eltüntetése belülről. Más egyéb? Nem, a wartburg alatt tényleg nem volt katalizátor(gyárilag), de szokás volt a kétütem miatt felhalmozódott elégetlen olajat kiégetni a kipufogó dobokból. És az is látszik hogy vagy egy x20se, vagy x20xev motoros omega katalizátora. Szerintem ez a katalizátor hamar tönkrement. Ugyanis katalizátor nem egy szűrő ami ha elhasználódik, az azt jelenti hogy eldugultak a lyukacskái. (Katalitikus úton bontja az el nem égett gázokat, magas hőmérséklenet a bennük található nemesfémek oxidálják a kipufogógáz kellemetlen alkotóit, ártalmatlan alkotóelemeire bontva azokat. Továbbá, elvileg a katalizátor (mint anyag) jellemzője hogy a folyamat során nem károsodik... Mint tudjuk, az elmélet nem mindig egyezik a gyakorlattal - elég a platina/paládium, szétég a kerámia, esetleg összetörik, vagy egy törött olajlehúzó gyűrű miatt telemegy az egész olajjal...) Tehát ha a katalizátor nem jó (vagyis nem katalizálja a gázokat és/vagy eldugult) akkor kuka, csere. Hatását tekintve... meleg lesz az egész. Más sztem nem történik vele. Szóval mindezt összevetve, idő és acetilén pocsékoló mutatvány ez (szerintem). Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts