Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Hali

Esküszöm keresgéltem a fórumban de nem találtam meg mitől kotyog az első futómű. Ugyanis a kotyogás szóra semmit sem ad ki :huh: a futómű szó alapján meg az összes ültetést és állítást megtaláltam csak a kotyogást nem.

Szóval az a hiba ,hogy kotyog az eleje elég keményen, szilent lehet? vagy más egyéb? mik a tapasztalatok?

Előre is köszi

Üdv

Dani

Link to comment
Megosztás:

Hali

Esküszöm keresgéltem a fórumban de nem találtam meg mitől kotyog az első futómű. Ugyanis a kotyogás szóra semmit sem ad ki :huh: a futómű szó alapján meg az összes ültetést és állítást megtaláltam csak a kotyogást nem.

Szóval az a hiba ,hogy kotyog az eleje elég keményen, szilent lehet? vagy más egyéb? mik a tapasztalatok?

Előre is köszi

Üdv

Dani

Sztem elsőre nézd meg a kormánygömbfejeket mindkét oldalon.

Link to comment
Megosztás:

Azok most voltak cserélve két hónapja.

Stabilizátor segédkarok (kutyacsont) vagy maga a stab. rúd gumibakjai, illetve a toronyszilent-csapágy tud így kotyogni.

Valószínűleg a kutyacsontok zörögnek, nekem 30e km alatt kétszer kellett cserélnem...

Legegyszerűbben úgy tudod kiszűrni, hogy ha felemeled a gépet (lehetőleg csápos emelővel, különben magadra borítod), és megmozgatod a kereket, miközben sasolod a csuklókat. Így kiszűröd a trapézgömbfejet, a szilentet, illetve a kormányösszekötőket

A segédkarokat meg kézzel jó erősen meg kell cibálni, rögtön hallatszik az eredmény ha ez kotyog! :huh:

Mondjuk öröm az ürömben, hogy a segédkar nem nagy összeg (3-4e ft), és relatív egyszerűen cserélhető (1-1 önzáró csavar fogja alul-fölül).

Link to comment
Megosztás:

Stabilizátor segédkarok (kutyacsont) vagy maga a stab. rúd gumibakjai, illetve a toronyszilent-csapágy tud így kotyogni.

Valószínűleg a kutyacsontok zörögnek, nekem 30e km alatt kétszer kellett cserélnem...

Legegyszerűbben úgy tudod kiszűrni, hogy ha felemeled a gépet (lehetőleg csápos emelővel, különben magadra borítod), és megmozgatod a kereket, miközben sasolod a csuklókat. Így kiszűröd a trapézgömbfejet, a szilentet, illetve a kormányösszekötőket

A segédkarokat meg kézzel jó erősen meg kell cibálni, rögtön hallatszik az eredmény ha ez kotyog! :huh:

Mondjuk öröm az ürömben, hogy a segédkar nem nagy összeg (3-4e ft), és relatív egyszerűen cserélhető (1-1 önzáró csavar fogja alul-fölül).

Köszönöm a kielégítő választ. Stabi segédkart is cseréltem két hónapja , megnézetem aztán remélem hamar kiderül a dolog.

Üdv

Dani

Link to comment
Megosztás:

Mit akarsz nyerni? Tapasztalatot?

Igen, pl milyen az mikor életében először a kezébe nyomnak egy kupát egy MOTE talin (eddig egy Oklevél került csak a birtokomba :P ^_^ ) Tudod td, az élet apró örömei B) Ellenben a 2 kupa úgy megemelte a fogyasztást... aztán szólt a haverom, hogy nem lenne jobb ha nem a tetőre ragasztanám a pályán, hanem bentre.... :huh: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Igen, pl milyen az mikor életében először a kezébe nyomnak egy kupát egy MOTE talin (eddig egy Oklevél került csak a birtokomba :P ^_^ ) Tudod td, az élet apró örömei B) Ellenben a 2 kupa úgy megemelte a fogyasztást... aztán szólt a haverom, hogy nem lenne jobb ha nem a tetőre ragasztanám a pályán, hanem bentre.... :huh: :lol:

Akkor mostanában már díjazzák az Omegákat is? Emlékszem az első B Omegás voltam a klubban. Az első soltvadkerti talin egyetlen induló lettem volna a dízel kategóriában, de akkor olyat ott nem indítottak. Kár. Mindenesetre a tali kiváló volt, nagyon sok jó barátra találtam. De sajnos velem együtt ők is passzivításba vonultak. Utoljára talin az első BW-n voltam, de le kellett szűrnöm, hogy valahogy már nem az, ami az elején volt...

Link to comment
Megosztás:

Nemtudom, szerintem ha csak megemeled a vasat, nem ereszkedik meg annyira...

Szakik simán bekenik gépzsírral, de szerintem szilikonzsír ideálisabb rá, mivel annyira nem kapja össze a port-koszt, nomeg gumibarát...

Viszont ha leszeded a torony-csavarokat, valamennyit leereszkedik a gólyaláb... lehet hogy hozzá tudsz férni.

Bár ez csak tipp, mert még sose néztem hogy hogyan lehet utólagosan kenni a szilentet.

Egyébiránt -nyöszörgést leszámítva- milyen a 'sport' futómű?

Szilikonzsír bement, azért még nyekereg, de tekergetem lelkesen a kormányt, remélem jó lesz.Ha nem akkor a szilentcserekor lesz megcsinálva. A hang a toronyszilent billegése által jön.

Autópályán megint találkoztam az olajszint ellenőrzés (bocs de németül nem megy) check felirattal, mint tavaly. Lehet hogy kidobom belőle mégis a GM olajat a következő cserekor - ahogy írtátok.Csak itt csinálja, ennyire fáradt lenne az olajszint jeladó? - mert egyéként olaj ugye van benne és csak pályán csinálja, néha....egy próbát gondolom megér valami komolyabb olaj. Ha meg ezután is feljön akkor jeladó csere...Bár nem folyik a teknőnél, nem tudom hogy szeretném -e hogy szerelés után esetleg csordogáljon.. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Szilikonzsír bement, azért még nyekereg, de tekergetem lelkesen a kormányt, remélem jó lesz.Ha nem akkor a szilentcserekor lesz megcsinálva. A hang a toronyszilent billegése által jön.

Autópályán megint találkoztam az olajszint ellenőrzés (bocs de németül nem megy) check felirattal, mint tavaly. Lehet hogy kidobom belőle mégis a GM olajat a következő cserekor - ahogy írtátok.Csak itt csinálja, ennyire fáradt lenne az olajszint jeladó? - mert egyéként olaj ugye van benne és csak pályán csinálja, néha....egy próbát gondolom megér valami komolyabb olaj. Ha meg ezután is feljön akkor jeladó csere...Bár nem folyik a teknőnél, nem tudom hogy szeretném -e hogy szerelés után esetleg csordogáljon.. :huh:

Szerintem pucold meg a jeladók stekkereit. Kettő van. Ami szerintem téged ugrat, az az ami az olajszűrő felett van.

Nekem volt Oelmangel, meg a másik olajhiba is, pedig nívón volt az olajszint...

Kaptak kontaktisztítót, és meg is javultak (nomeg persze közben volt egy túltöltős generátor, az is orvosolva lett).

Link to comment
Megosztás:

Akkor mostanában már díjazzák az Omegákat is? Emlékszem az első B Omegás voltam a klubban. Az első soltvadkerti talin egyetlen induló lettem volna a dízel kategóriában, de akkor olyat ott nem indítottak. Kár. Mindenesetre a tali kiváló volt, nagyon sok jó barátra találtam. De sajnos velem együtt ők is passzivításba vonultak. Utoljára talin az első BW-n voltam, de le kellett szűrnöm, hogy valahogy már nem az, ami az elején volt...

Hja de a sok gyáva többi Omegás nem mert elindulni... :P :huh: az egyik kupa meg vmi szlalom volt 2000 ccm felett... és állítólag a 2. lettem... (Pedig esküszöm nem akartam megbundázni :lol: ) csak vmi Bubaru vágott be elém ^_^ B)

Én sajnálom, hogy nem jársz már ilyenekre.. azért sztem érdemes lenne kipróbálnod újra.. mondjuk jövőre... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Olyan kérdésem lenne, hogy 2 hét kb 600km alatt elment 1 liter hűtővizem ...

2.5TD-m van.

Nem látok csöpögést, folyást sehol...

Mi okozhatja ezt a problémát.

El merjek indulni nyaralni? :huh:

Milyen költségekre számíthatok, legrosszab esetben?

Üdv.

Legrosszabb esetben hengerfejes.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Olyan kérdésem lenne, hogy 2 hét kb 600km alatt elment 1 liter hűtővizem ...

2.5TD-m van.

Nem látok csöpögést, folyást sehol...

Mi okozhatja ezt a problémát.

El merjek indulni nyaralni? :huh:

Milyen költségekre számíthatok, legrosszab esetben?

Üdv.

Esetleg megrenyhült a vízpumpa szimering, és menet közben veri ki a vizet.

Cimbora az ugyanilyen motoros bajor-géppel ugyanígy járt.

De a motort tekintve, sajnos esélyes a hf-tömítés is...

Link to comment
Megosztás:

Hja de a sok gyáva többi Omegás nem mert elindulni... :P :huh: az egyik kupa meg vmi szlalom volt 2000 ccm felett... és állítólag a 2. lettem... (Pedig esküszöm nem akartam megbundázni :lol: ) csak vmi Bubaru vágott be elém ^_^ B)

Én sajnálom, hogy nem jársz már ilyenekre.. azért sztem érdemes lenne kipróbálnod újra.. mondjuk jövőre... :lol:

Meglátjuk, ha időm engedi...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Olyan kérdésem lenne, hogy 2 hét kb 600km alatt elment 1 liter hűtővizem ...

2.5TD-m van.

Nem látok csöpögést, folyást sehol...

Mi okozhatja ezt a problémát.

El merjek indulni nyaralni? :huh:

Milyen költségekre számíthatok, legrosszab esetben?

Üdv.

Olajos a vízed? Talán illene megnézetni szerelővel...

Link to comment
Megosztás:

Esetleg megrenyhült a vízpumpa szimering, és menet közben veri ki a vizet.

Cimbora az ugyanilyen motoros bajor-géppel ugyanígy járt.

De a motort tekintve, sajnos esélyes a hf-tömítés is...

Akkor ott a vízpumpának is hangja kell, hogy legyen. A tömítés ezeknél nem szokott elmenni, inkább a hengerfej...

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Ismeretségi körömbe akad agy 2002-2003 körüli B2 omega, 2.2-es benzines motorral szerelve. 2004-be lett vásárolva az opel sajóba, bemutató autó volt. Az a helyzet, hogy volt még a családba vivaro, b1 omega, és ez csak állt a garázsba, ballagás, karácsony, ünnepség, és amikor nem ment a B1 akkor volt használva, ezért kb 21000 km van a vasba. Hibátlan állapot, gyári felni, és GYÁRI GUMI!!!!. Azt hiszem a hátsó üléssoron még rajta van a fólia is. Évente lemerült benne az akksi, mert ugye nem volt használva.

Kb 1.8 körül tartja a tulaj. Nos szerintetek megérne ennyit? 2.2 az azért többet kajál majd 10 ha jól tévedek! További fentartás és hasonló dolgokat is figyelembe véve...

üdv:

SZP

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Ismeretségi körömbe akad agy 2002-2003 körüli B2 omega, 2.2-es benzines motorral szerelve. 2004-be lett vásárolva az opel sajóba, bemutató autó volt. Az a helyzet, hogy volt még a családba vivaro, b1 omega, és ez csak állt a garázsba, ballagás, karácsony, ünnepség, és amikor nem ment a B1 akkor volt használva, ezért kb 21000 km van a vasba. Hibátlan állapot, gyári felni, és GYÁRI GUMI!!!!. Azt hiszem a hátsó üléssoron még rajta van a fólia is. Évente lemerült benne az akksi, mert ugye nem volt használva.

Kb 1.8 körül tartja a tulaj. Nos szerintetek megérne ennyit? 2.2 az azért többet kajál majd 10 ha jól tévedek! További fentartás és hasonló dolgokat is figyelembe véve...

üdv:

SZP

Egy megkimélt autó mindig többet ér a leharcoltaknál,ha Neked megéri az árát meg kell venni.A B2 nem számit akkora ritkaságnak,hogy kirivó árkülönbség legyen,de ennyit szerintem megér egy ilyen megkimélt darab.A fogyasztása nem hiszem,hogy eget verő lenne,mivel ez a motor,ha jól tudom inkább nyomatékra van hangolva.A gumik valszeg cserések lesznek,mivel az állásban az idő is megeszi,kirepedezik.

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Ismeretségi körömbe akad agy 2002-2003 körüli B2 omega, 2.2-es benzines motorral szerelve. 2004-be lett vásárolva az opel sajóba, bemutató autó volt. Az a helyzet, hogy volt még a családba vivaro, b1 omega, és ez csak állt a garázsba, ballagás, karácsony, ünnepség, és amikor nem ment a B1 akkor volt használva, ezért kb 21000 km van a vasba. Hibátlan állapot, gyári felni, és GYÁRI GUMI!!!!. Azt hiszem a hátsó üléssoron még rajta van a fólia is. Évente lemerült benne az akksi, mert ugye nem volt használva.

Kb 1.8 körül tartja a tulaj. Nos szerintetek megérne ennyit? 2.2 az azért többet kajál majd 10 ha jól tévedek! További fentartás és hasonló dolgokat is figyelembe véve...

üdv:

SZP

Osztva Seniman véleményét, egy ilyen megkímélt dearabot meg kell venni. le kell alkudni 1.5-re. Nekem nem jön be a faceliftes, de ennyiért elgondolkodnék rajta...

Link to comment
Megosztás:

Nekem volt Oelmangel, meg a másik olajhiba is, pedig nívón volt az olajszint...

Kaptak kontaktisztítót, és meg is javultak (nomeg persze közben volt egy túltöltős generátor, az is orvosolva lett).

Szeva, a túltöltős generátor problémával mit csináltál, mert én most nem tudom le küzdeni, nagyon meg köszöném ha tudnál adni egy kis informáciot hogy mi lehet a gond, a stabilizátort már ki cseréltem a generátor ban, és még most is tul tölt, elöre is nagyon kösz. ÜDV!!!

Link to comment
Megosztás:

Akkor ott a vízpumpának is hangja kell, hogy legyen. A tömítés ezeknél nem szokott elmenni, inkább a hengerfej...

Azt nemmondtam hogy nem volt hangja :huh:

Naja, hf gyakran elpukkan a kiegyenlítetlen hűtés miatt... 2,5 TD betegség.

Mondjuk jobb mint a Fiat Croma 2,5-öse, amiből gyakran kifigyel egyik-másik hajtókar :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.