Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Pedig 99%, hogy a vezérlőd elszált. Szermcsésebb esetben valamelyik biztosíték. Nézd át!

Hello, aszt hiszem van egy elég nagy problémám az Omi-val, nem indul, amiota csesztetem a lambda szondát nem akkar be indulni, lehet hogy valamit el kötötem, de az a baj hogy visza raktam a régit es ugy sem indul. Amugy gyanus valami, a Check lámpa már nem gyulad fel mikor rá adom a gyujtást, és nem is tudok hibakodot sem villogtatni, és minden a fogyasztást merö komputer is egy nagy F betüt mond mindenhol, jah és probáltam az aksit több idöre is le venni. Aszt hiszem most nagy bajban vagyok. Remélem nem halt be az ECU. Na most az a kérdésem hogy vajon mi lehet a probléma, ha járt már valaki igy aszt meg köszöném ha el mondaná hogy mit csinált vele. Üdv mindenkinek!
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok a fórumon, és rögtön segítséget szeretnék kérni.

Van egy 95-ös 2,5 TD karavan omegám.

Voltam fékpados mérésen, és kiderült, hogy szinte nincs hátsó fékem. Fékbetét csere megvolt, a tárcsa jó, mégsem megy hátra olaj.

Egy szerelő szerint fékerőszabályzó, de az autó ABS-es, és ezen nincs ilyen, legalábbis nem találtunk.

Szerintetek mivel próbálkozzak, hol keressem a hibát?

Előre is köszönöm a segítséget!

Zoli

Link to comment
Megosztás:

fékolaj csere volt az elmúlt 2 évben? Csövek rendben, nincs dugulás?

1 éve van nálam az autó, én nem cseréltem még fékolajat, de nem tűnik koszosnak, vagy ilyesmi, azt hogy a csövekben van-e dugulás... Nem tudom. De egyik oldalon sincs fék, ezért gondolom, hogy nem ilyesmi lehet a gond.

Link to comment
Megosztás:

Főfékmunkahenger biztos jó?

Vagy az ABS kocka hülyült meg.

Nem biztos, hogy bármelyik is jó a kettő közül:)

Produkál még olyat, hogy indítás előtt nagyon kemény a pedál. Volt hogy lejtőn álltam, és alig fogott a fék, míg be nem indítottam az autót. Gondolom ez sem természetes.

Ki tudom valahogy deríteni, hogy ezekkel van-e a gond, vagy ez már olyan, amit csak szerelő tud megállapítani?

Link to comment
Megosztás:

Nem biztos, hogy bármelyik is jó a kettő közül:)

Produkál még olyat, hogy indítás előtt nagyon kemény a pedál. Volt hogy lejtőn álltam, és alig fogott a fék, míg be nem indítottam az autót. Gondolom ez sem természetes.

Ki tudom valahogy deríteni, hogy ezekkel van-e a gond, vagy ez már olyan, amit csak szerelő tud megállapítani?

ez normális, mert a fékszervo csak járó motornál üzemel...

egyszerű módja, hogy kiderítsd hogy olaj jut-e hátra... felbakolod a gépet, kerék levesz (mmint hátsó), és megnyitod a légtelenítő csavart (persze úgy, hogy közben valaki nyomja a fékpedált). ha itt nincs olaj, akkor még az ABS-nél elöl is lazítsd fel a hátsó rész olajcsavarját. Ha itt van olaj, akkor a dugulás, vagy horpadás van, de ha itt sincs olaj, akkor az ABS kocka szopat, valamelyik szelep leragadt.

ABS elektronikára nem jellemző, hogy így kergül meg... ha az folyamatos jelet kap (vagy nem kap jelet, vagy nem szinkronban kapja a jeleket, vagy sérült a jeladó), akkor kigyullad az ABS lámpa és az ABS kikapcsol.

Szóval ez inkább 'mechanikus' probléma a kockában...

De azért biztos ami biztos alapon, próbáld meg amit a korábbi hozzászólónak is javasoltam, hogy széthúzod a hátsó ABS jeladók stekkereit.

Másrészt, a fékerőt nem veszi el még akkor sem, ha folyamatos csúszást érzékel... csak rángatja a féket iszonyatosan...

Link to comment
Megosztás:

ez normális, mert a fékszervo csak járó motornál üzemel...

egyszerű módja, hogy kiderítsd hogy olaj jut-e hátra... felbakolod a gépet, kerék levesz (mmint hátsó), és megnyitod a légtelenítő csavart (persze úgy, hogy közben valaki nyomja a fékpedált). ha itt nincs olaj, akkor még az ABS-nél elöl is lazítsd fel a hátsó rész olajcsavarját. Ha itt van olaj, akkor a dugulás, vagy horpadás van, de ha itt sincs olaj, akkor az ABS kocka szopat, valamelyik szelep leragadt.

ABS elektronikára nem jellemző, hogy így kergül meg... ha az folyamatos jelet kap (vagy nem kap jelet, vagy nem szinkronban kapja a jeleket, vagy sérült a jeladó), akkor kigyullad az ABS lámpa és az ABS kikapcsol.

Szóval ez inkább 'mechanikus' probléma a kockában...

De azért biztos ami biztos alapon, próbáld meg amit a korábbi hozzászólónak is javasoltam, hogy széthúzod a hátsó ABS jeladók stekkereit.

Másrészt, a fékerőt nem veszi el még akkor sem, ha folyamatos csúszást érzékel... csak rángatja a féket iszonyatosan...

Már próbáltam a légtelenítést hátul, és nem megy hátra olaj. Az ABS-nél még nem próbáltam, de megnézem azt is.

ABS lámpa nem ég.

A hátsó ABS jeladó stekkereket hol találom?

Köszönöm a segítséged:)

Link to comment
Megosztás:

Helló all!

Segítséget szeretnék kérni. MV6 Omegáról van szó. Barátom elvitte felújíttatni a motort. Amióta elhozta a motor erőtlen és az alapjárat rángatott. Ma szétszedtük és kiderült, hogy a vezérlés kicsit odébb volt (kb 2 fog). Na azt helyreraktuk és az alapjárat be is állt normálra de viszont olyan 1500-2000-es fordulatig az autóba semmi erő nincsen és néha durrog is. Onnan elkezd húzni magához méltóan és nincs gond. Váltok és megint erőtlen és amikor elér egy bizonyos fordulatot megint húz. Olyan mintha ha valami lefogná a motort. Létezhet, hogy ez lambdaszonda? Mi lehet még esetleg? Köszi előre is

Link to comment
Megosztás:

Már próbáltam a légtelenítést hátul, és nem megy hátra olaj. Az ABS-nél még nem próbáltam, de megnézem azt is.

ABS lámpa nem ég.

A hátsó ABS jeladó stekkereket hol találom?

Köszönöm a segítséged:)

Stekkereket a jeladók kábelein találod (jeladók a diffin, a féltengelyek tövében), tehát valahol a diffi körül.

Ha hátra nem megy olaj, sanszos hogy leragadt valamelyik szelep az ABS-ben... cső összenyomódni, eldugulni ritkán szokott, tekintve az elég magas nyomást...

De azért nézd meg, hogy az ABS-nél van-e még olaj...

Korit kérdezd meg, hogy hogy-s-mint van az ABS, ő már mókolt rajta, asszem pont ilyen szelepleragadás miatt!

Link to comment
Megosztás:

Stekkereket a jeladók kábelein találod (jeladók a diffin, a féltengelyek tövében), tehát valahol a diffi körül.

Ha hátra nem megy olaj, sanszos hogy leragadt valamelyik szelep az ABS-ben... cső összenyomódni, eldugulni ritkán szokott, tekintve az elég magas nyomást...

De azért nézd meg, hogy az ABS-nél van-e még olaj...

Korit kérdezd meg, hogy hogy-s-mint van az ABS, ő már mókolt rajta, asszem pont ilyen szelepleragadás miatt!

Aha, most már sejtem, hogy melyik stekkerek lesznek, megpróbálkozom a széthúzásukkal.

Ha nem változik semmi, akkor mechanikus gond lesz, nem elektronikus(ha jól értem), és folytatom a keresést a kocka körül, megnézem onnan megy-e hátra olaj, ha már onnan sem jön ki, akkor szelepleragadás az esélyes.

Szelepleragadással mit lehet kezdeni? Szétszedni a kockát, és megtisztogatni?

Amúgy köszi mindenkinek az ötleteket és segítséget.

Jó ez a fórum, mert visszaolvasgatom a korábbi témákat, és egy csomó hasznos infót szereztem már.

Link to comment
Megosztás:

Aha, most már sejtem, hogy melyik stekkerek lesznek, megpróbálkozom a széthúzásukkal.

Ha nem változik semmi, akkor mechanikus gond lesz, nem elektronikus(ha jól értem), és folytatom a keresést a kocka körül, megnézem onnan megy-e hátra olaj, ha már onnan sem jön ki, akkor szelepleragadás az esélyes.

Szelepleragadással mit lehet kezdeni? Szétszedni a kockát, és megtisztogatni?

Amúgy köszi mindenkinek az ötleteket és segítséget.

Jó ez a fórum, mert visszaolvasgatom a korábbi témákat, és egy csomó hasznos infót szereztem már.

Igen, szétszedni és megpucolni.

Viszont arra figyelj, hogy a fékrendszer része ráadásul elég összetett dolog az ABS-kocka, így csak akkor (és akkor is csak saját felelősségre) nyúlj hozzá, ha biztos vagy a dologban.

Persze ezt nem azért írtam le, mert lehetetlen a dolog, csak okosan kell vele dolgozni :)

Kori cartársat keresd meg az ügyben, ő már bontotta elemeire az ABS-t, pont egy ilyen szelepleragadás gyanúja miatt.

Link to comment
Megosztás:

egy nagyon egyszerű kérdésem volna!

van egy 97-es 2.5 td omega kombim (kb 2 hónapja van meg) és nem vagyok kibékülve a fogyasztással.országúton klímával 7liter(ez még elmegy) városban 11-12 de egyszer volt már 14 literes fogyasztás is!ez normális vagy vmi gond lehet(habár mikor megvettem olajcsere, oljaszűrő, gázolajszűrő, légszűrő, pollenszűrő csere).

Link to comment
Megosztás:

Héten voltunk Olaszo.-ban, és összesen 4 Omit láttunk az 5 nap alatt. 1 olaszt, 1 németet, 1 magyart és 1 lengyelt. A kereskedésekben sehol sem volt. Úgy látszik azon a részen már teljesen kikopott :hiya:

Vagy garázsban tartják, mert meleg van :D

Szlovéneknél is vagy 3-4-t láttam 2 év alatt, és csak egy B2-t... a kutas jól meg is nézte mert még nem látott ilyet... :) :D :D

hát sajna a legfiatalabb is 5 éves :lol: ilyen kategóriában az már nekik is sok... szal vszínű mind insigniában ül.... a sok hüle... :( :P

Link to comment
Megosztás:

Vagy garázsban tartják, mert meleg van :lol:

Szlovéneknél is vagy 3-4-t láttam 2 év alatt, és csak egy B2-t... a kutas jól meg is nézte mert még nem látott ilyet... :) :D :D

hát sajna a legfiatalabb is 5 éves :hiya: ilyen kategóriában az már nekik is sok... szal vszínű mind insigniában ül.... a sok hüle... :( :P

Insigniát egyet láttunk, azt is holland rendszámmal, kombi kivitelben, turbós mocival.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.