Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

sziasztok.

amit írni akarok majdnem a témába vág.horvátprszágból hazafelé berángatott az autó.az ideg nem picit játszott.legalább jussunk haza és itthon pukkanjon le.de írom a lényeget.szervízbe betoltam és majdnem egy hét kellett mire kibogarászták a hibákat.a lényeg hogy gázolaj volt a benzinben.ott volt külön kannában.ennyit a horvát benzinről.igaz sajnos hogy 95-öst tankoltam én hülye.a kis akció ac csere tankmosás gyertya csere stb..80000ft-ba kerűlt.még mindíg fehér vagyok pedig már eltelt egy hét.ez így üdülés után isteni volt.nem mintha anélkül bele férne a rezsibe.durva volt nagyon.ja a vizezésről annyit hogy szinte hetente csinál nak autót felvizezett benzin miatt.mindez álltalában a mol benzinnél van.ezt a szerelő mondta.

vissza mész ahol tankoltál és szó nélkül perkálnak mert tudják hogy nme picit sárosak.szemétládák.

az omv az igazi.

csak ennyit akartam

üdv mindenkinek és vigyázzatok a horvát benzinnel.

Hát ez jó! Eddig úgy tudtam a gázolaj és a benzin nem vlik külön, hanem keveréket alkot. De most kipróbálom. Bár minek, úgysem fog külön válni...

Link to comment
Megosztás:

üdv mindenkinek és vigyázzatok a horvát benzinnel.

2 hete mi is voltunk Crikvenica környékén, kis kútnál voltam ahol hajókat is tankolnak, nekem semmi gondom nem volt.

A nagy kutakat kell kerülni, részben azokat amik autópálya mellett vannak (kb mint itthon).

Link to comment
Megosztás:

Ezeket hogyan tudom megnézni?

Gondolom az AC-nél gyújtásra adom és várok hogy jön-e benzin.

AGR-t hogyan tudom megnézni?

benyahídon van egy szelep, olyan mint a keréken. azt benyomva spriccelnie kell a naftának egy kicsit,

leállított állapotban is (megtartott nyomás). AC relét is érdemes ellenőrizni, be szokott égni a kontaktja.

Az meg általában az ecu környékén szokott lenni.

AGR szelepet le kell venni, és egy vékony fémlemezt alá kivágni, azzal lezárni.

Link to comment
Megosztás:

Anno, 6-8 éve rengeteget tankoltam benzint INA kutaknál, igaz, akkor még nem volt a MOL-é. Utoljára 4 éve tankoltam gázolajat Sibenik mellett, mielőtt felmentem a pályára. Büdösebb volt, mint a magyar, viszont sokkal jobban fogyasztott a gép...

2 hete mi is voltunk Crikvenica környékén, kis kútnál voltam ahol hajókat is tankolnak, nekem semmi gondom nem volt.

A nagy kutakat kell kerülni, részben azokat amik autópálya mellett vannak (kb mint itthon).

Link to comment
Megosztás:

Kori!

Amit rendeltél kipufogó véget, nem kezdett el rozsdásodni? Vagy egyéb negatív tapasztalat, elváltozás, akármi?

Thx

Nem rozsdásodik még, pedig egy helyen le ís nyúztam. Azonban a kivitelezés minőségén látszik, hogy nem prémium termék. Az egyiknél a két cső közelebb van egymáskhoz, mint a másikon, és az egyik végen a két cső közül ez egyiknél a hegesztés helye van felül, de ez csak nagyon közelről látszik.

Link to comment
Megosztás:

Hát ez jó! Eddig úgy tudtam a gázolaj és a benzin nem vlik külön, hanem keveréket alkot. De most kipróbálom. Bár minek, úgysem fog külön válni...

Jaja, benya meg a gázolaj keveredik. Olyan szinten hogy a régi szutyok dízelekbe benzint szoktak töltögetni, hogy lobbanékonyabb legyen télen a gázolaj (plusz hogy ne dermedjen annyira).

Link to comment
Megosztás:

Ezeket hogyan tudom megnézni?

Gondolom az AC-nél gyújtásra adom és várok hogy jön-e benzin.

AGR-t hogyan tudom megnézni?

Először is... vedd le a gyertyafedelet(hengerfej tetjén a fekete lap,Ecotec felirattal), és nézd meg, hogy a gyertyapipák tiszták-e. Gyakori hogy elmegy a szelepfedéltömítés, és beáztatja a gyertyákat olajjal...

Megoldás, hogy leveszed a szelepfedelet, és jóféle olajálló tömítőanyaggal (würth, vagy berner) pótlod. Ugyanis amit kapni lehet, az nagy kalapnyit sem ér, kinyomja az olaj. És persze kipucolod a gyertyafészkeket, a pipákat, meg a gyertyát. Vigyázz, hogy ne ejts semmit a hengerbe biggrin.gif

(előfordulhat hogy a retkes olaj rövidrezárja a gyújtást, és elpusztul a gyújtópanel. ez cserés (motorblokk hátulján van a tűzfal előtt)).

Ez a rángatás, meg a gyengülés oka lehet.

Ha megnézed a benzinhídat, és van benzin, esetleg nézd meg hogy szikra van-e (hagyományos módszer -lehúzott pipák, egy gyertya kiszed, letestel, stb...), csak óvatosan mert iszonyatosat rúg.

Ha szikra és benzin is van, akkor valami egyéb kínja van a dolognak, érdemes diagnosztizálni!

A menet közbeni leállás jókérdés, néhanapján nekem is előfordul, hogy kinyomom a kuplungot, és leesik a fordulat 0-ra (ha elrugom neki, beáll az alapjárat)

AGR-em nincs, alapjárati tiszta és jól működik, hibakód nincs, gyertyák tiszták.

De legalább nekem mindig indul (feltéve ha az akksi is úgy akarja :) )

Link to comment
Megosztás:

Jaja, benya meg a gázolaj keveredik. Olyan szinten hogy a régi szutyok dízelekbe benzint szoktak töltögetni, hogy lobbanékonyabb legyen télen a gázolaj (plusz hogy ne dermedjen annyira).

Erről sokat mesélhetnék, 1,6D koromból.. nem a koromból, mert a kerotól nem füstölt :) :(

Link to comment
Megosztás:

Jaja, benya meg a gázolaj keveredik. Olyan szinten hogy a régi szutyok dízelekbe benzint szoktak töltögetni, hogy lobbanékonyabb legyen télen a gázolaj (plusz hogy ne dermedjen annyira).

Így van, bár én inkább petróleumot öntögettem az öreg 1.6D Kadettba...

Csakhát a csóka írta, hogy a szerelők mutaták neki külön kannában a gázolajat...

Link to comment
Megosztás:

Így van, bár én inkább petróleumot öntögettem az öreg 1.6D Kadettba...

Csakhát a csóka írta, hogy a szerelők mutaták neki külön kannában a gázolajat...

AD .... én a trimixet meg a quatromixet használtam.. attól függően volt e kerozinom vagy sem...

Trimix: 5 lityi benya, 1 liter denszesz, maradég gázolaj, a 4es ua + kero amennyim csak volt...

Volt olyan időszak amikor 100% keroval üzemeltem... persze 20L kero után 1 kg 2ütemű mociolaj az adagoló kenésére... király volt... :P

hja ne offójak mi,... Működik a 2,3 D-nél is.. a fene, az meg A Omi :) :(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretnék segítséget, tanácsot kérni a következő problémám megoldására! Egy 96-os 2.5 v6 Omega B járgányunk van és a MID kijelző tönkrement. Sikerült szereznem egy bontásra szánt kocsiból, ami 2009.03.17 lett felújítva. Tökéletesen működik, de sajnos a dátum nem vált át a gyári rádióm RDS jelére. Nem észleli a rádió bekapcsolását. Miként lehet átállítani vagy milyen megoldás létezik? A régi pixelhibás kijelző rendesen észleli a rádiót, tehát nem a vezetékekkel van a gondom. A rádió SC 804 -es, hozzá való CD tárral.

Köszönök minden segítséget!

Mattyas

Link to comment
Megosztás:

Hello, lenne nekem egy kisebb kérdésem, a gyári GM Omegás(x20xev) lambda szondának a kábel ki osztását szeretném meg tudni, 4 szinü a 4 kábel: feket,piros, sárga,fehér. Vagy legalább a fütésének a szálját meg a test kábelt szeretném meg tudni hogy hogy melyik micsoda. Nagyon nagy segitség lenne ez nekem, és nagyon meg köszöném annak aki tudná és meg osztaná velem eszt az informáciot, elöre is nagyon köszönöm, Üdv!!

Link to comment
Megosztás:

Hello, lenne nekem egy kisebb kérdésem, a gyári GM Omegás(x20xev) lambda szondának a kábel ki osztását szeretném meg tudni, 4 szinü a 4 kábel: feket,piros, sárga,fehér. Vagy legalább a fütésének a szálját meg a test kábelt szeretném meg tudni hogy hogy melyik micsoda. Nagyon nagy segitség lenne ez nekem, és nagyon meg köszöném annak aki tudná és meg osztaná velem eszt az informáciot, elöre is nagyon köszönöm, Üdv!!

A 4vezetékes lambdának a sárga-fehér a fűtése, a piros-fekete meg a jel be és kimenetei (vagyis a kamravezetékek).

Tudtommal a 4vezetékes lambda a kipufogóra testel, így testszál nincs (ezt sose néztem, így lehet hogy a fűtés negatív szála testen van).

Sky

Link to comment
Megosztás:

A 4vezetékes lambdának a sárga-fehér a fűtése, a piros-fekete meg a jel be és kimenetei (vagyis a kamravezetékek).

Tudtommal a 4vezetékes lambda a kipufogóra testel, így testszál nincs (ezt sose néztem, így lehet hogy a fűtés negatív szála testen van).

Sky

Hello, nagyon kösz a informáciot, legalább haladok valamere. Mert vedtem egy Bosal 4 kábeles lambdát es nincs rajta csati, és nem tudom hogy hogyan kösem be a régi csatira, veletlenül aszt nem tudod hogy a piros vagy a fekete a jel kimenete. A régin már nem tudok mérni semmit OHM-méterel oszt nem tudtam meg álapitani hogy kit kivel kösek osze az uj lambdán. Enyit ha meg tudnál meg irni annak nagyon örülnek.

Még 1X nagyon köszönöm a informáciot. Üdv!!

Link to comment
Megosztás:

Hello, nagyon kösz a informáciot, legalább haladok valamere. Mert vedtem egy Bosal 4 kábeles lambdát es nincs rajta csati, és nem tudom hogy hogyan kösem be a régi csatira, veletlenül aszt nem tudod hogy a piros vagy a fekete a jel kimenete. A régin már nem tudok mérni semmit OHM-méterel oszt nem tudtam meg álapitani hogy kit kivel kösek osze az uj lambdán. Enyit ha meg tudnál meg irni annak nagyon örülnek.

Még 1X nagyon köszönöm a informáciot. Üdv!!

Írtam hogy melyik a ki-be menete (piros a be, fekete a kimenete - lehet hogy a fekete test-en is van).

Sok sikert a lambdához, az esetek legnagyobb részében ugyanis csak szívás van a nem-GM logós termékekkel, úgyhogy ne érjen meglepetésként az abnormális működés.

Nincsmit,

Sky

Link to comment
Megosztás:

Írtam hogy melyik a ki-be menete (piros a be, fekete a kimenete - lehet hogy a fekete test-en is van).

Sok sikert a lambdához, az esetek legnagyobb részében ugyanis csak szívás van a nem-GM logós termékekkel, úgyhogy ne érjen meglepetésként az abnormális működés.

Nincsmit,

Sky

Hello, na pont ugy kötötem be a többi 2 kábelt. be raktam a helyére es csak maradt 3 hibakód a memoriába amiután le vedtem az aksitrol a + sarut, mentem egy kört es le vedtem megint az aksit és egy inditás utan csak meg maradt ezek a kódok: 38,91 meg a 92, a 92-t nem tudom micsoda mert nincs ojan a listámban. Most igy már nem tudok hogy mit tudjak vele csinálni hogy el tünyön a check lámpa. Kösz mindent majd meg látom hogy mit csinálok aval a szondával. Üdv!!!

Link to comment
Megosztás:

Hello, na pont ugy kötötem be a többi 2 kábelt. be raktam a helyére es csak maradt 3 hibakód a memoriába amiután le vedtem az aksitrol a + sarut, mentem egy kört es le vedtem megint az aksit és egy inditás utan csak meg maradt ezek a kódok: 38,91 meg a 92, a 92-t nem tudom micsoda mert nincs ojan a listámban. Most igy már nem tudok hogy mit tudjak vele csinálni hogy el tünyön a check lámpa. Kösz mindent majd meg látom hogy mit csinálok aval a szondával. Üdv!!!

38 Oxygen sensor circuit Voltage high

91 Oxygen sensor heater Voltage high

92 Camshaft sensor Incorrect signal

Link to comment
Megosztás:

A menet közbeni leállás jókérdés, néhanapján nekem is előfordul, hogy kinyomom a kuplungot, és leesik a fordulat 0-ra (ha elrugom neki, beáll az alapjárat)

tipikusan kezdődő halódó lambda az ingadozó alapjárat, illetve a néha leállás. nekem is ez van éppen, mondjuk nem szokott leállni eddig hálisten még.

Utolért engem is az AC pusztulat. Tegnap reggel nem indult az omi, a benyahídon rögtön egyértelművé is vált, hogy

nista benyanyomás... relét és biztit hamar kizártam, táp megvolt az AC csatin, így már bizonyos volt a hiba. Viszont

még megütögettem a fedlapot kalapáccsal, elindult, szal tudtam vele menni. Csak ciki volt este az aquaréna parkolóban

ütlegelni a csomagtartóban a kocsit hazafelé, hogy működésre bírjam :(

Tegnap este ismerős bontós hozott egy AC-t, szétszedtük, cseréltük, nem megy :hiya: Szar volt az az AC is :)

Ma viszont kaptam tőle egy nagyon korrekt új állapotút, szerintem nem régi, de gyári :lol: Így aztán megoldottam

a problémát, ezen is túlvagyok :P

Link to comment
Megosztás:

Kicsit offolok...

Tegnap Suzuki ignist beleztem...

Furcsáltam valamit, mire rájöttem, ismerős "arcok" a műszerfalon.

Világításkapcsoló, index-ablaktörlőkar, tükörállító kapcsoló egy az egyben opel (talán omega?)...

(kibontottam a világításkapcsolót, GM, egy az egyben olyan mint a céges C Corsa Combo-ban van :) )

Azért érdekes :(

Link to comment
Megosztás:

Ja, még egy tapasztalat a hétvégéről:

a szedán és a karaván tankszintjelzője (és úgy néztem a tankja sem) egyezik meg a caravánéval. :(

esetleg akinek ilyesmi baja van, tudjon róla :P

És szarjon sünt, aki kitalálta ezt a "befőttesüveg" rögzítési módját az AC fedélnek :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.