Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Greg!

Mazochista vagy, hogy minden kocsid jobbkormányos? :) :oops: :roll:

Nem, de egyedibbé teszi, nekem pedig feltűnési viszketegségem van. 8)

A balkormányos dízel merci már nincs meg, az akkor 23 éves fehér mercivel még 2000-ben jöttem haza, de olyan drága vele járni, hogy nem akartam visszavinni, mert max hobbiautónak jó, így inkább vettem vissza egy repülőjegyet, és ott pedig vettem egy Carltont (Rekord) amit elcseréltem a kék Cavalierre, amivel ismét csak átjöttem Mo-ra, és az is itt maradt, kint volt egy Polom, majd lett az Omega. Visszafelé még egyet sem vittem, de ezek után már a következő autóm is jobbkormányos lesz. Természetesen ezt is megtartom, és az új is Opel vagy Vauxhall lesz.

Link to comment
Megosztás:

Próbálom megfejteni a riasztó titkát, eddig sikertelenül.

A helyzet a következő: tehát van kulcsom, amin van egy gomb középen,

ami zárja nyitja a kpzárat. Van egy gomb az oldalán is, ami zárás után

reteszeli a kpzárat. Eddig tiszta.

Viszont az már nem, hogy gyári riasztóm van-e, és ennek hogyan kell

működnie. Az egész úgy néz ki, hogy van egy kb. 10*10*10cm-es elég

elnyűhetetlennek látszó kis doboz a motortér légszűrős oldalán, aminek

a tetején van egy gumisapkával letakart kulcsnyílás. Ehhez meg is

kaptam a kulcsot, aktiváltam is az ON állásba, és mindjárt riasztana is

szegényem, ha szólna a szirénája. Viszont az nem szól, csak az index

villog. Ha bezárom, lereteszelem, akkor elcsitul. Ha kinyitom, és nyitom

az ajtót is, újra riaszt.

Nos kérdésem a következő: hogyan működik a gyári riasztó, vagy hogy

egyáltalán ez az-e? Kulccsal való visszaélesítés után kell valamit csinálni

hogy jól működjön?

További kérdésem, hogy a második kulcsában le van merülve az elem.

Ezt akkor hogyan is kell programozni az elemcsere után?

Link to comment
Megosztás:

Na a gyári távirányító felprogramozásában van némi gyakorlati tapasztalatom.

A távirányítóban CR2032 típusú (ilyen pl a számítógép alaplapokban is) elem van. Hiába cseréltem ki 3 mp-n belül, utánna nem működtette a központi zárat, riasztót. Beültem az autóba, ráadtam a gyújtást (azt hiszem a riasztó távirányítójának is az immobilizer induktív körének közelében kell lennie, ami meg a kormányzár körul helyezkedik el), majd megnyomtam a nyitás gombot. Erre a központi zár lezárt, majd kinyitott, és ezzel az összeprogramozás meg is történt.

Más.

Kori, neked működik a kipörgésgátló gázon? Érdekelne, hogy hol avatkozik be a motor működésébe az elektronika. Ha elveszi a benzint, akkor gázon nem működik, szerintem. Ha a gyújtást veszi el, akkor meg utánna az el nem égett uzemanyag miatt durrogna. Egyébként amikor közbeszól, úgy érzem mintha fulladozna.

OmegaTD!

A tiédben van kipörgésgátló?

Link to comment
Megosztás:

Opel_16V

Próbálkoznék a gombok nyomkodásával ráadott gyújtás mellett, de az is lehet hogy kizáráskor kicsit tovább kell nyomni a gombot, hogy a riasztót is ekapcsolja. Ha ez sem nyert akkor idézém Mörfit:

Ha végképp nem működik, olvasd el a használati utasítást

Ha nincs kézikönyved, akkor töltsd le, mondjuk innen

Link to comment
Megosztás:

Dark!

Köszi, kipróbálom ezt a gyújtásos dolgot. A kézikönyből nem emléxem

erre vonatkozó hasznos információkra... Bár lehet hogy csak figyelmetlen

voltam.

A kipörgésgátló a szívótorokban egy második folytószeleppel avatkozik

be, legalábbis a GSi Astrákon így működik.

Link to comment
Megosztás:

A távirányítókról annyit, hogy jóóól mexívattak. Most már érteni fogjátok, hogy miért álltam olyan értetlenül, mikor többször is leírta nekem egy-két kedves cartárs, hogy hogy kell programozni, de én mégsem értettem. Nem hittem, hogy házilag egyszerű, hiszen nekem egy szervíz visszaadta azzal, hogy nem vállalják. Már leírtam ITT. :evil:

Ez kérem copác cekc!

Link to comment
Megosztás:

Opel16V: a gyári riasztó agya a műszerfal alatt található és nem sziréna van rákötve hanem egy külön duda, ezért sztem neked nem gyári a riasztód, de gregnek leírtam ezt honnan lehet a legkönnyebben megállapítani kb két oldallal korábban. Nekem eddig nem okozott gondot a távirányító programozása, de én is azt hittem hogy a arcsiban az elem van lemerülve, majd elemcsere után kiderült hogy a egyszerűen csak be van sz@rva, és még egy szaki sem tudott vele mit kezdeni, amúgy egyik haverom is így járt a sajátjával.

Dark: sztem a benzint veszi el, ezért nekem nem működik gázzal, csak a lámpája villog. De vki az évnyitón azt mondta, hogy a későbbiek már a gyujtásssal is variálnak.

Link to comment
Megosztás:

A távirányítókról annyit, hogy jóóól mexívattak. Most már érteni fogjátok, hogy miért álltam olyan értetlenül, mikor többször is leírta nekem egy-két kedves cartárs, hogy hogy kell programozni, de én mégsem értettem. Nem hittem, hogy házilag egyszerű, hiszen nekem egy szervíz visszaadta azzal, hogy nem vállalják. Már leírtam ITT. :evil:

Ez kérem copác cekc!

A helyedben visszamennék, és rájuk borítanám az asztalt!

Ha nagy gombelem jár a távirányítóba, akkor azt szinte bármelyik számtech üzletben megveheted, egyébként meg bármelyik órás is tud rajtad segíteni.

Ah benne az új elem, felgyullad-e a távirányítón lévő LED? Ha igen, lehet kezdeni az összeprogramozást...

Link to comment
Megosztás:

Igen, de max hétfőn. Az a baj, hogy a buzeráns még a régi elemet sem hagyta benne. És ha nem működik új elemmel sem? Akkor az azt jelenti, hogy kakit kaptam vissza. Prsze nem kizárt, hogy az enyém romlott el, de akkor miért nem azt mondta a szerelő? Miért vetített, hogy benne van az új elem, csak újra kell programozni, amit ők nem tudnak? Miért nem mondta, hogy ennek nem elem problémája van. Tehát én csak egyszerűen nem hiszem el, hogy roszz volt. remélem a szerelőnek csak az elem kellett. Ha van egy kis esze a szervíznek, egyszerűen megjavítják vagy kicserélik.

Link to comment
Megosztás:

Megvan a megoldás minden kulcsos riasztós problémára. :)

Kulcs: kicseréltem az elemet, de nem az kellett bele, amit Dark mondott.

2025-ös típusú, és kettő db van benne. Kisker listaára 700/db.

Utána gyújtásra rákapcsol, gombok nyomkod :arrow: sikerült a

programozás, működött utána a távirányító rész.

Riasztó: tényleg nem gyári a riogatója. De sikerült azt is gyújtással

beállítani, és utána jó lett. Bár a sziréna így is hallgat, azt majd valszeg

ki kell cserélnem.

Link to comment
Megosztás:

Kitakarítottam ma az alapjárati motort, mert néha alacsonynak találtam az alapjáratot. Bár a fő indok az volt, hogy asszonyt nem tudtam elrángatni a számítógép elől, és valamivel el kellett foglalnom magam. Szóval azt vettem észre hogy az ha D-be rakom a váltót túlságosan leesik az alapjárat, néha még le is akar állni. Szerintem nem kéne D-ben ennyire "húznia". Mitől lehet ez. Váltóolaj esetleg?

Link to comment
Megosztás:

Nekem az egyik a kulcsban van, a másik pedig külön fityegős.

Mindkettő ugyanolyan, csak az egyikből kilóg a fém kulcs rész is. :)

És mindkettőben ugyanolyan az elem.

Szal akkor sok verziója létezik. :)

A tiedben a kettő darab egymáson, vagy egymás mellett vannak? Mert olyat is láttam már amiben az elemeket egymásra kellett rakni, bár az nem gyári volt. Az egyémben egy hely van, de nem kizárt, hogy ebbe is kettő megy, egymás tetejére.???

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.