kori Elküldve Február6, 2009 Megoszt Elküldve Február6, 2009 Nem fogjátok kitalálni miért nem ment egy hengersor! Katalizátorokat kibeleztük, a középső dobokat újjáépítettük, de nem változott semmi :D Maradt a gyertya-kábel-trafó hiba okozójának. Kiszedtük a jobboldali gyertyákat de mind szép szürkés-barna színű. Elkezdük kiszedni a bal oldaliakat is, de feltűnt, hogy vízcseppek vannak a gyertyapipákon. Belenéztünk, és a gyertyák teljesen el voltak merülve vízben. Nem fagyálló, mert nem volt olyan íze. Sima víz!!! Kiszívtuk, majd kiszedtük a gyertyákat, feketések voltak az elektródák. Mindent összeraktunk, és tökéletesen ment a gép. Csak tiipelni tudok, hogy került oda víz, mert öcsém motort még nem mosott, ráadásul 3-4 hónappal ezelőtt lett felrakva alu szelepfedél. Sztem a gyakori hidegindítástól, és rövid városi távoktól víz csapódott le a hideg alu szelepfedélen, és a gyertyapipának túl jól tömítettek a szoknyái, ezért nem tudott elpárologni. De ha vkinek van értelmesebb ötlete írja meg. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gsizoli Elküldve Február6, 2009 Megoszt Elküldve Február6, 2009 Nem fogjátok kitalálni miért nem ment egy hengersor! Katalizátorokat kibeleztük, a középső dobokat újjáépítettük, de nem változott semmi :D Maradt a gyertya-kábel-trafó hiba okozójának. Kiszedtük a jobboldali gyertyákat de mind szép szürkés-barna színű. Elkezdük kiszedni a bal oldaliakat is, de feltűnt, hogy vízcseppek vannak a gyertyapipákon. Belenéztünk, és a gyertyák teljesen el voltak merülve vízben. Nem fagyálló, mert nem volt olyan íze. Sima víz!!! Kiszívtuk, majd kiszedtük a gyertyákat, feketések voltak az elektródák. Mindent összeraktunk, és tökéletesen ment a gép. Csak tiipelni tudok, hogy került oda víz, mert öcsém motort még nem mosott, ráadásul 3-4 hónappal ezelőtt lett felrakva alu szelepfedél. Sztem a gyakori hidegindítástól, és rövid városi távoktól víz csapódott le a hideg alu szelepfedélen, és a gyertyapipának túl jól tömítettek a szoknyái, ezért nem tudott elpárologni. De ha vkinek van értelmesebb ötlete írja meg. A szélvédő alatti műanyagról sehogy nem fojhatott oda? Link to comment Megosztás: More sharing options...
psz Elküldve Február7, 2009 Megoszt Elküldve Február7, 2009 Nekem volt már olyan, hogy az esővíz elvezető, ami a szélvédő alól vezeti ki a vizet a doblemez alá, atom full el volt dugulva iszappal. Nekem bebukott a víz az utastérbe a szellőzőn keresztül. Örültem ám neki. Nem lehet hogy ugyanez volt valami úton módon nálatok is? Csak épp nem befelé, hanem kifelé folyt a víz... Link to comment Megosztás: More sharing options...
henci2 Elküldve Február7, 2009 Megoszt Elküldve Február7, 2009 Sziasztok Oemegások! Régóta olvasom itt a fórumot, sok hasznos infót lehet itt összegyűjteni... Azonban volna most megint egy érdekes kis "probléma" az autómmal (1998-as kombi omega motkod:X20XEV). A jelenség az alábbi.... "Agresszíveb gyorsításoknál felvillan illetve adott esetben folyamatosan világít a kézifék visszajelző kontroll lámpám. Ha az autó felgyorsult a kívánt sebességre, azaz nem gyorsítok akkor a jelenség megszűnik. Találkozott már valaki hasonlóval? Kontakt hibám lehet valahol vagy mi lehet ennek az oka! Henci Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabo Elküldve Február7, 2009 Megoszt Elküldve Február7, 2009 Sziasztok Oemegások! Régóta olvasom itt a fórumot, sok hasznos infót lehet itt összegyűjteni... Azonban volna most megint egy érdekes kis "probléma" az autómmal (1998-as kombi omega motkod:X20XEV). A jelenség az alábbi.... "Agresszíveb gyorsításoknál felvillan illetve adott esetben folyamatosan világít a kézifék visszajelző kontroll lámpám. Ha az autó felgyorsult a kívánt sebességre, azaz nem gyorsítok akkor a jelenség megszűnik. Találkozott már valaki hasonlóval? Kontakt hibám lehet valahol vagy mi lehet ennek az oka! Henci Mennyi fékolajad van? Mert elvileg ugyanaz a lámpa gyullad ki alacsony mennyiségnél is, emlékeim szerint. Gyorsításkor meg a folyadék nem marad egy helyben. Esetleg a kézifék visszajelző kapcsolót is megnézheted, hátha kicsit letestel vhol, és ezért villan be. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Február7, 2009 Megoszt Elküldve Február7, 2009 Én is fékfolyadékra tippelek, mert öcsém is járt már így. Esővíz biztos nem került oda, mert nincsenek eldugulva a lefolyók, ráadásul ott megy végig egy gumi kéder, ami a mocitetőre fekszik fel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Február7, 2009 Megoszt Elküldve Február7, 2009 Gabo. Még mindig kép ügyben. Nem tudád felrakni,vhova, vagy átküldeni egyenként az opelklubos címemre? Link to comment Megosztás: More sharing options...
MalterKoma Elküldve Február7, 2009 Megoszt Elküldve Február7, 2009 Leggyakrabban olaj a vízben, úszik a cucc a kiegyenlítő tartájban. Ne várd meg míg az egész hűtőrendszert mosni kell.... De itt egy ######a kis link a hengerfej vagy olajhűtő kérdésre.... Hát a kiegyenlítő tartályom tiszta, nem dzsuvás a víz. Viszont az olajbeöntőm meg a sapka az dzsuvás, ahogy TD mondta, jó "mustáros" (már csak virsli kell :lol: ) Vizet nem eszi, fehéren nem füstöl, és mellesleg megy mint állat :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
gsizoli Elküldve Február7, 2009 Megoszt Elküldve Február7, 2009 Hát a kiegyenlítő tartályom tiszta, nem dzsuvás a víz. Viszont az olajbeöntőm meg a sapka az dzsuvás, ahogy TD mondta, jó "mustáros" (már csak virsli kell :lol: ) Vizet nem eszi, fehéren nem füstöl, és mellesleg megy mint állat :D Az nem mustár, majonéz....Az enyém is ilyen, ez azt jelenti - ha nem eszi a vizet!! - hogy általában rövid a táv amit mész, és mivel ez pont a legmagasabban lévő effektíve a motorhoz képest így a leghidegebb pontja is itt van, ezért itt kicsapódik a mondjuk így "olaj+pára". Ha csak itt szutykos és nincs vízfogyasztás továbbá a nívópálcánál sem szutyis akkor nincs gond vele, pucold ki néha. Ha melegebb lesz akkor el kell múlnia. Én jellemzően pesten 5-10 kmt megyek, leállít , lehűl, újra indít 5-10km, lehül....sajna nem túl egészséges.... Ha meg nem piros színű GM hűtőfolyadék van benne akkor cseréld ki, mert egyébként többek között emiatt lyukad az olajhűtő. Link to comment Megosztás: More sharing options...
MalterKoma Elküldve Február8, 2009 Megoszt Elküldve Február8, 2009 Az nem mustár, majonéz....Az enyém is ilyen, ez azt jelenti - ha nem eszi a vizet!! - hogy általában rövid a táv amit mész, és mivel ez pont a legmagasabban lévő effektíve a motorhoz képest így a leghidegebb pontja is itt van, ezért itt kicsapódik a mondjuk így "olaj+pára". Ha csak itt szutykos és nincs vízfogyasztás továbbá a nívópálcánál sem szutyis akkor nincs gond vele, pucold ki néha. Ha melegebb lesz akkor el kell múlnia. Én jellemzően pesten 5-10 kmt megyek, leállít , lehűl, újra indít 5-10km, lehül....sajna nem túl egészséges.... Ha meg nem piros színű GM hűtőfolyadék van benne akkor cseréld ki, mert egyébként többek között emiatt lyukad az olajhűtő. Kösz! 7közben télleg rövid távokat megyek csak vele itt Fehérváron, 4-5 km-eket. Melóba be, aztán haza. Nívópálcánál tiszta. A szerelő is a párát mondta, de szerinte ahhoz túl sok, hogy az legyen. Majd csinálok róla képet. Piros GM-folyadékot mindenki szajkózza, nekem nem az van, de a szerelő állította (egyben barát is), hogy nagyon "felhasználóbarát". Nem azért ajánlotta, hogy csak eladja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gsizoli Elküldve Február9, 2009 Megoszt Elküldve Február9, 2009 Kösz! 7közben télleg rövid távokat megyek csak vele itt Fehérváron, 4-5 km-eket. Melóba be, aztán haza. Nívópálcánál tiszta. A szerelő is a párát mondta, de szerinte ahhoz túl sok, hogy az legyen. Majd csinálok róla képet. Piros GM-folyadékot mindenki szajkózza, nekem nem az van, de a szerelő állította (egyben barát is), hogy nagyon "felhasználóbarát". Nem azért ajánlotta, hogy csak eladja. Ez nem az a szerelő aki a szelepfedeledet csinálta ugye? Ha nem eszi a vizet akkor sztem semmi baja, ha meg olajhűtő lenne akkor pedig a vized lenne olajos mert az olaj nyomása sztem nagyobb, és az dolgozná bele magát a vízbe... Link to comment Megosztás: More sharing options...
MalterKoma Elküldve Február9, 2009 Megoszt Elküldve Február9, 2009 Ez nem az a szerelő aki a szelepfedeledet csinálta ugye? Ha nem eszi a vizet akkor sztem semmi baja, ha meg olajhűtő lenne akkor pedig a vized lenne olajos mert az olaj nyomása sztem nagyobb, és az dolgozná bele magát a vízbe... Hehe, nem, de ugyanaz a műhely :lol: Hol olvastad ezt a sztorit?? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabo Elküldve Február9, 2009 Megoszt Elküldve Február9, 2009 Hehe, nem, de ugyanaz a műhely :lol: Hol olvastad ezt a sztorit?? :D Meséld csak el a sztorit.. hogy okuljunk?... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve Február9, 2009 Megoszt Elküldve Február9, 2009 Meséld csak el a sztorit.. hogy okuljunk?... Az indexen elolvasható... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabo Elküldve Február9, 2009 Megoszt Elküldve Február9, 2009 Az indexen elolvasható... Úgylátom több Malterkománk is van :D :lol: És Neeeem, nem olvasok vissza! :lol: Szal Koma, hogy is volt ez? Link to comment Megosztás: More sharing options...
andrew Elküldve Február9, 2009 Megoszt Elküldve Február9, 2009 Családilag érintett vagyok :D Jól beszélsz, Brother!!!! :lol: :lol: Mert Ő szerelgetni szegény az Omimat általában. Link to comment Megosztás: More sharing options...
MalterKoma Elküldve Február9, 2009 Megoszt Elküldve Február9, 2009 Úgylátom több Malterkománk is van :lol: :D És Neeeem, nem olvasok vissza! ;) Szal Koma, hogy is volt ez? Egy, csak egy Malter van, és ez biztos :D Ki használna ilyen elbaszott nicknevet még?? :lol: Szal a sztori néhány hónap távlatából, röviden: Szelepfedél tömítésre vittem októberben, egy pénteki reggelen, kicserélték. Összerakták, de nem indult. Vmilyen (nem Tech) műszerrel kiolvasták a hibakódot > AGR-hiba. Közben pénteken vége lett a műszaknak a szervízben, szerelők haza. Nekem kell autó 7végén, utaznánk. Műhelyt rendelkezésre bocsátotta a tulaj. Csere AGR szerez helyi Omegás kollégától, kicserél, nem megy. Ledugóz (Heineken Rulez), akkor sem. Pár dolog átnéz, hibakód kivillogtat (volt több iss). De sokkal nem jutottunk előrébb. Motorháztető lecsuk, másnap utazás a családi Opel flotta másik autójával, 1.4 Morzsával (jjóóó aaaz). Hétfőn reggel megyek a szervízbe, gondolván folyt köv., de Hal a tortán, be sem engedtek. Kedves "bárátaink" kipakolták íccaka a szervízt (ami egyben autókereskedés iss) elvittek egy autót, szgépeket, műszaki cikkeket, kocsikulcsokat, köztük az enyémet iss. A kulcsok egy része meglett. 2 db kivételével. Annak az autónak, amit elvittek, meg hát természetesen az enyém!! Wazzz :lol: Tudom (most már) át lehetettt volna lamelláztatni, de gyorsan szereztem komplett zárgarnitúrát. Kicserélték, de természetesen nem indul, immo miatt. Kesztyűtartó mögötti immo-elektronika kiiktatása a fapados Omegákban lévő kis biszbasszal (másik Omegás-cimbi). Akkor sem indul, még egy rózsaszín relét a kormány mögött ki kellett iktatni, onnantól indítózni lehetett az autót. Kedd este. Huhh, de akkor jön az, hogy miért iss nem indult péntek délután??? Na akkor már ment minden össze vissza, szelepfedél újra le, összerak, minden a helyén. nem megy. Szétburították többször, de nem lett jó, végén már kompresszió sem volt az egyik hengerben (dehogynem), gyújtáskábelt iss cseréltek. Lasan újra péntek lett. Aznap átugrott a szomszédból a szerelő, aztán kiderítette, hogy hátul a trafón a gyújtáskábelek vannak rossz sorrendben felrakva (miután mindent átnézett) Onantól kezdve szétszedés összerakás, 2 óra pöcc-röff. Este 9 óra. Másnap "készreszerelték". Elkezdtem használni, de hamar kiderült, hogy orrán-száján ömlik az olaj (jobban, mint előtte) a szelepfedélnél. Ekkor eléggé el voltam keseredve. Egy harmadik Omegás cimbi ajánlott egy másik márkájú tömítést (Victor Reinz), merthogy az magasabb, gyakorlatilag kiáll a szelepfedél vályújából, így várhatóan jobban tömít. Megvettük, kicserélték (most nem hibáztak), azóta jó. Kicsit csipegeti az olajat, de nincs olajfolyás, nincs olajbűz alulról. Hát ennyi a rövid sztori, mindenki vonja le a következtetéseket hangosan vagy magában. Szerelő a balf@sz, vagy én, vagy a körülmények játszottak össze. Hát így indult az MV6-os "karrierem", abban a pár napban vertem a fejem a falba, miért iss adtam el hibátlan dízelemet, és mi a f@sznak vettem egy ezeréves kövületet :lol: Ha minden igaz, idén költözünk, lesz saját garázsom, ahol kedvemre szerelhetem az autót, télen iss. Nem kell a -10° fokban letörni akaró ujjakkal izzót cserélnem.... Ui.: ezért az ujjkoptatásért jössz nekem egy mézessel. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
MalterKoma Elküldve Február9, 2009 Megoszt Elküldve Február9, 2009 hmmm Link to comment Megosztás: More sharing options...
andrew Elküldve Február9, 2009 Megoszt Elküldve Február9, 2009 Ledugóz (Heineken Rulez), akkor sem. WWhhheee, nálam Soproni :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Február9, 2009 Megoszt Elküldve Február9, 2009 Ez tipikus Omegás sztori :D Öcsém autójánál vszínű a jobb oldali ablaktörlő lapát tengelye körüli szivacs tömítés engedheti át a vizet. Brezsy atóját ma átnéztük, de nem tudjuk mitől dadog le 4e fordulat körül. Egyenlőre feszszabályzót cserélünk, mert ötezres fordulat felett felugrik 18 voltra a fesz, és minden kontrollámpa kigyullad, még az autómata váltó is hibát jelez. Enyémnek benzinnel hidegen nincs alapjárata, de szerencsére gázzal tökéletes. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Seniman Elküldve Február9, 2009 Megoszt Elküldve Február9, 2009 Ez tipikus Omegás sztori :D Öcsém autójánál vszínű a jobb oldali ablaktörlő lapát tengelye körüli szivacs tömítés engedheti át a vizet. Brezsy atóját ma átnéztük, de nem tudjuk mitől dadog le 4e fordulat körül. Egyenlőre feszszabályzót cserélünk, mert ötezres fordulat felett felugrik 18 voltra a fesz, és minden kontrollámpa kigyullad, még az autómata váltó is hibát jelez. Enyémnek benzinnel hidegen nincs alapjárata, de szerencsére gázzal tökéletes. Ha nincs normális feszültség,megzavarodhat más is?A váltó nekem is szokott viccelődni,ha sokáig áll a kocsi.Ha töltőre rakom egy kicsit,egyből teszi a dolgát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
MalterKoma Elküldve Február9, 2009 Megoszt Elküldve Február9, 2009 Ha nincs normális feszültség,megzavarodhat más is?A váltó nekem is szokott viccelődni,ha sokáig áll a kocsi.Ha töltőre rakom egy kicsit,egyből teszi a dolgát. Van komoly érdeklődő a szekérre?! Ha nem OFF nagyon.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Február9, 2009 Megoszt Elküldve Február9, 2009 Kb úgy a közepén gyújtottam volna fel. :lol: Nemsemmi story. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve Február9, 2009 Megoszt Elküldve Február9, 2009 Úgylátom több Malterkománk is van :D :lol: És Neeeem, nem olvasok vissza! :lol: Szal Koma, hogy is volt ez? Höhöhö! Akkor nem is olvasod az indexet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
psz Elküldve Február10, 2009 Megoszt Elküldve Február10, 2009 na ma is ügyes voltam, sikerült a hifi szerelése közbe valami vákuumcsövet szétcseszni, mert nem hajlandó azóta irányt váltani a levegőbefúvatás, és bizonyos állásokba sziszegő hangot ad... Megpróbáltam kiszedni a középkonzolt, de a felső rogzítési pontját biz isten nem találom! Az alsókra rájöttem, a hamutárca mögött, de atöbbi....Vagy lehet az irányváltó adta meg magát? Thnx Szp Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts