Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Én is remélem.

Szerintem egyébként 1,2 - másfél millióba belefér, és akkor inkább az, mint a magyaros átverős sok autóból összevarrós km óra visszapörgetős. Szerintem...

Elküldve

Ha eltörlik a regadót, akkor is csak úgy lesz érdemes import autót vásárolni, ha te mész ki érte, mert ha behozzák, akkor ugyanúgy lehajtott, kikozmetikázott szarokat fognak adni. Ja és felmennek a használtautó árak, pedig fordítva kellene történnie.

Elküldve

A használtautó árak föl nem mennek, mert már fönt vannak. A privát behozatal pedig mindig is biztosabb és olcsóbb volt mint a kereskedős, tehát ez sem fog változni.

Elküldve
A használtautó árak föl nem mennek, mert már fönt vannak. A privát behozatal pedig mindig is biztosabb és olcsóbb volt mint a kereskedős, tehát ez sem fog változni.

de a privát behozatal szivás, sőt iszonyat szivás, tobb nap szabi, és a végén drágább mint ha itthon vettél volna egyet.

ugyanis neked nincsenek kapcsolataid, 1 autó behozatalával nem is lezsnek.

viszont aki heti 10 et hoz ba, annak vannak a lezsirozott kapcsolatai 8)

volt egy barátom aki nagymellénnyel kiment hogy hoz ő egy jó mondeot magának hozott is.

200.000 ft tal drágábbra jött ki, mintha itthon vett volna. mert neki mindenhol minden tés teliáron ki kellett fizetni.

elment 1 hét szabija rá....

Elküldve
A használtautó árak föl nem mennek, mert már fönt vannak. A privát behozatal pedig mindig is biztosabb és olcsóbb volt mint a kereskedős, tehát ez sem fog változni.

Szerintem meg lenn vannak az árak. Igaz az állapot sem rózsás, de olcsóbbak, mint 1 éve. Ugyanis pang a piac a regadó bevezetése óta.

Ha pedig eltörlik, vagy normális összegre mérsékelik, akkor valamelyest csökkenni fog. Beáll 1 normális szintre, hogy nem luxuscikk lesz az autó, hanem napi használati eszköz, mint a telefon a mikró, vagy a tv...

Elküldve

de a privát behozatal szivás, sőt iszonyat szivás, tobb nap szabi, és a végén drágább mint ha itthon vettél volna egyet.

ugyanis neked nincsenek kapcsolataid, 1 autó behozatalával nem is lezsnek.

viszont aki heti 10 et hoz ba, annak vannak a lezsirozott kapcsolatai 8)

volt egy barátom aki nagymellénnyel kiment hogy hoz ő egy jó mondeot magának hozott is.

200.000 ft tal drágábbra jött ki, mintha itthon vett volna. mert neki mindenhol minden tés teliáron ki kellett fizetni.

elment 1 hét szabija rá....

Ezt nekem mondod????

Elküldve
Mikor hozta a barátod? Mert 2004 május óta semmilyen kapcsolat sem kell...

elvileg

Gyakorlatilag meg Magyrországon élünk, ahol minden hivatalban minden teljesen egyértelmű dolgot több hivatalos irattal kell bizonyítani az ökörnek, de nem a Jupiternek.

Pl a Vectrámban motort cseréltem, és a műszakiig nem foglalkoztam vele. Utánna több okmányirodában többször elhajtottak, pl hogy hozzam el annak az autónak a kinti forgalmiját amiből származik a motor. Mivel én itthon, bontóban vettem a motort, mondtam hogy ez lehetetlen. Erre azt mondták, hogy akkor kérjem el a számlát a bontóstól, amin ő kint vásárolta a motort. A bontós másfél év távlatából elhajtott a picsbe. Erre egy autókereskedő ismerősöm ugyintézője, a magyar számla fénymásolatával 5000 Ft-ért átíratta a motorszámot a forgalmiban, kb fél óra alatt.

Na az autóbehozatal is így működik a gyakorlatban, mondjon a nagyrabecsült vámos kolléga amit akar! :oops:

Elküldve

Szerintem meg lenn vannak az árak. Igaz az állapot sem rózsás, de olcsóbbak, mint 1 éve. Ugyanis pang a piac a regadó bevezetése óta.

Ha pedig eltörlik, vagy normális összegre mérsékelik, akkor valamelyest csökkenni fog. Beáll 1 normális szintre, hogy nem luxuscikk lesz az autó, hanem napi használati eszköz, mint a telefon a mikró, vagy a tv...

A regadó miatt bizonyos kategóriák nem jönnek be az országba, mert nincs benne biznisz, tehát maradnak az öreg vackok, amik már itt vannak. Ezekre vagyunk rákényszerítve, mert behozni drága. Az átlagember pedig elkérhet egy 10 éves autóért egy-másfél milliót, mert a regadó az alternatívát drágává tette.

Elküldve
elvileg

Gyakorlatilag meg Magyrországon élünk, ahol minden hivatalban minden teljesen egyértelmű dolgot több hivatalos irattal kell bizonyítani az ökörnek, de nem a Jupiternek...

Ez sajna így van.

Pl elhajtott a vámos nemrég (nem autóbehozatali ügyben), szerinte hülyeséget beszéltem, amikor azt mondtam, hogy 0% a vám a dologra amit behoztam stb stb. Elég sok pénzről volt szó, ezért a végén ráküldtem az ügyvédet. Most ott tartanak, hogy a speditőr kénytelen lesz kártérítést fizetni nekünk. Ha akarja majd behajtja a vámhivatalon.

Ha a vámon ez van, akkor ehhez képest az okmányirodákban mekkora lehet a káosz??? Minenki máshogy csinál mindent, következmény nélkül nem tudja a a sok háziasszony az okmányirodában mit és hogy kell csinálni. Akkor miért ne toljon át ezt-azt könnyen csúszópénzért? Undorító.

Elküldve

Ez sajna így van.

Ha a vámon ez van, akkor ehhez képest az okmányirodákban mekkora lehet a káosz??? Minenki máshogy csinál mindent, következmény nélkül nem tudja a a sok háziasszony az okmányirodában mit és hogy kell csinálni. Akkor miért ne toljon át ezt-azt könnyen csúszópénzért? Undorító.

Kérdezz meg 3 APEH igazgatóságot ugyanarról az ügyről. Ne lepődj meg ha 3 féle választ kapsz... :) :D

Elküldve

És ha kitakarom a hiányos részt néhány bankóval?

(Offolunk offolunk... de legalább az omegásak is társalognak... megnézem mit írtál az Omega A-hoz..)

Elküldve
És ha kitakarom a hiányos részt néhány bankóval?

(Offolunk offolunk... de legalább az omegásak is társalognak... megnézem mit írtál az Omega A-hoz..)

Bocs az OFF ért, de tegnap este jöttem haza Sopronból és vissza kell szoknom a fórumra :D :lol: :)

Elküldve

Szóval a végeredmény, hogy úgy kell kigazdálkodni, hogy az az 5-800 ezres (télleg mennyi is??) regadóköltség mellett is megérje. Ez pedig max egy facelift-es omegánál érheti meg, annyi pízem meg nincs. Ez az én autóm esetében más, mert ez már megvan, az enyém, ismerem, itt van, olyan amilyen, de vagy regisztrálom itthon, vagy elbontom. Ha elbontom, egy darabig nem lesz ilyen autóm, tehát az én esetemben még az is lehet hogy megérné a regadó... De egyelőre megpróbálom saját tulajdonként átmenteni. Az ügyvéd ezzel is foglalkozik már, majd rácsörgök, mit intézett. Talán valami kiskaput talál. Még akkor is jó, ha 3-4 év elidegenítési tilalom lesz rajta.

Elküldve
Szóval a végeredmény, hogy úgy kell kigazdálkodni, hogy az az 5-800 ezres (télleg mennyi is??) regadóköltség mellett is megérje. Ez pedig max egy facelift-es omegánál érheti meg, annyi pízem meg nincs. Ez az én autóm esetében más, mert ez már megvan, az enyém, ismerem, itt van, olyan amilyen, de vagy regisztrálom itthon, vagy elbontom. Ha elbontom, egy darabig nem lesz ilyen autóm, tehát az én esetemben még az is lehet hogy megérné a regadó... De egyelőre megpróbálom saját tulajdonként átmenteni. Az ügyvéd ezzel is foglalkozik már, majd rácsörgök, mit intézett. Talán valami kiskaput talál. Még akkor is jó, ha 3-4 év elidegenítési tilalom lesz rajta.

Én anno azon agyaltam, vajon ha külfödre adóztatom az autómat (biztosítás, egyéb adók) vajon jobban járnék-e, mint ezzel a szeméttel itthon... és akkor nem regisztrálnám be itthon.. minek, nekem jó a német vagy angol rendszám is :D :)

Elküldve

Ezzel én is pont így vagyok, de az én helyzetem annyiból egyszerűbb, hogy én hivatalosan brit lakcímmel rendelkezem. Tehát itt az adott ország névreírási problémáit kell megoldani. Magyarul kell egy külföldi állandó lakcím. A biztosításnál is kizáró ok a nem az adott országi rezidencia. Ráadásul a biztosítás általában kint drágább is. Ha pedig a nevedre is íratsz egy külföldi autót, az ellenőrzéseknél nem valószínű, hogy sok gondod lesz, de egy esetleges csattanás után könnyen szívás lehet a vége a hatóság félrevezetésének. Én ezért is nem települtem haza még hivatalosan. Csak így mondjuk lakcímkártyám és személyim sincsen (kitelepüléskor visszavonják), ami azt jelenti, hogy egy mobiltelefont sem tudok venni. Szóval én ezt senkinek sem ajánlom. 2004 Május 1-ig be tudtam volna hozni saját tulajdonként vámmentesen az autót, ez a törvény még él ma is, csak a reg adó alól már nem kapok mentességet, mint ahogy anno a vám alól. Szívás. De ennek azért még utánajár az ügyvédem.

Hú de hosszú lett...

Elküldve
Ezzel én is pont így vagyok, de az én helyzetem annyiból egyszerűbb, hogy én hivatalosan brit lakcímmel rendelkezem. Tehát itt az adott ország névreírási problémáit kell megoldani. Magyarul kell egy külföldi állandó lakcím. A biztosításnál is kizáró ok a nem az adott országi rezidencia. Ráadásul a biztosítás általában kint drágább is.

Őőő vmi 2ős állampolgárság, itt is ott is meglévő lakcím.. sztem biztos lehetne találni vmi okosságot. Ha összejönne a tervem, az biztos, ahogy megkapnám a kinti papírjaimat, itthonra elhozott autót, papíron vhogy ottartanám. Tény biztosan drágább kint pl a kötelező, de asszem kapsz is vissza, ha nem te vagy a hunyó, ha jól sejtem. Itthon meg szívsz állandóan a biztosítóval. (Ezért lett majdnem ADAC kötvényem néhány éve.. :))

Elküldve

Olyan sajna nincs, hogy itt is ott is. Valamelyik kamu, és ha gond van ez kiderülhet. Persze kivitelezhető, de valahol mindenképp valamilyen jogszabályt sért.

A kinti biztosítás tényleg jobb. Nekem pl azt mondták a MABISZ-nál, hogy az én autóm brit felségterületnek minősül, tehát az utasaimra is a brit kártérítési szabályok vonatkoznak. Azaz 1 nyakrándulás = 3000 font. Mondjuk...

Ezért is drágábbak a "korrekt" biztosítások külföldön. Persze ezt egy Mabisz ügyintéző hölgy mondta, ami ugyebár nem biztos hogy helyénvaló állítás (utalás a fentiekre).

Elküldve

Dark!

Ezzel nem mondtál újat, mert ez a burokrácia...

A fiúk meg a hivatali korrupciót vesézgetik, ami jó sokáig meg is fog maradni ekkora burokratikus (és felesleges) apparátus mellett...

Elküldve
Olyan sajna nincs, hogy itt is ott is. Valamelyik kamu, és ha gond van ez kiderülhet. Persze kivitelezhető, de valahol mindenképp valamilyen jogszabályt sért.

A kinti biztosítás tényleg jobb. Nekem pl azt mondták a MABISZ-nál, hogy az én autóm brit felségterületnek minősül, tehát az utasaimra is a brit kártérítési szabályok vonatkoznak. Azaz 1 nyakrándulás = 3000 font. Mondjuk...

Ezért is drágábbak a "korrekt" biztosítások külföldön. Persze ezt egy Mabisz ügyintéző hölgy mondta, ami ugyebár nem biztos hogy helyénvaló állítás (utalás a fentiekre).

Amelyik országban legalább 180 napot tartózkodsz, oda kell regsiztráltanod az autót...

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.