Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Sziasztok! Omegások!!!

Belecsapnék a közepébe mert eddig csak olvasgattam itt a jobbnál jobb hozzászólásokat és segítő szándékú válaszokat!

A beteg gép egy kombi 98-as X20XEV, /benzin-gáz üzem/de most már több sebből vérzik. Vannak elektronikus gondjaim de azzal még lehetett közlekedni, viszont ma az feleségem elugrott vásárolni az autóval. Indulás után hazatelefonált, hogy a városközpontban ácsorog és a szomszédasszonyunk lábaira nagy mennyiségű meleg víz ömlött a kesztyűtartó irányából valamint az anyósülés felöli szellőzőkből gőzölög az autó rendesen. Ja itt megjegyzem, hogy az autóban dupla digit klíma van ha ez a helyes kifejezés.

A kérdésem az volna, hogy hol a t..ba durranhatott el valamilyen cső vagy radiátor és hogy férek hozzá, hogy egyátalán meg tudjam nézni mekkora a baj.

Segítő szándékú leveleiteket KÉTSÉGBE ESVE de mielőbb várom!

Henci

Link to comment
Megosztás:

a hiba csak annyi,hogy 1-es van meg hátramenet!!!!!! mikor váltani kellene kettőbe csak bőg a motor!!!

Én arra lettem volna kíváncsi a szaki mit mondott, mi az oka, mert ha mondott árat akkor tudja a hibát...

Manuális módban sem megy? Gondolok arra, hogy kb 5 másodpercig 2 fokozat között tartod, ekkor (legalábbis az enyém) kilép szerviz fokozatba, és manuálisan kell kapcsolgatnom a sebességeket, (mint egy jó szekvenciális váltó <_< ) - csak semmiféle védelmem nincs.

Link to comment
Megosztás:

Szia! Omega 2.5

Hajjaj hogy elfogyott.. kiegyenlítő tartályban se híre se hamva.. szóval valszeg nagyobb a gond. Kívűlről látom, hogy a homlokfalon már ali csövön megy be a víz, odáig gumi.. csak arra szeretnék megerősítést kapni, hogy bent is van még gumi és csak az durrant el... bár korábbról olvastam hogy oda benézni az nem egy leányálom...

henci

Link to comment
Megosztás:

Én arra lettem volna kíváncsi a szaki mit mondott, mi az oka, mert ha mondott árat akkor tudja a hibát...

Manuális módban sem megy? Gondolok arra, hogy kb 5 másodpercig 2 fokozat között tartod, ekkor (legalábbis az enyém) kilép szerviz fokozatba, és manuálisan kell kapcsolgatnom a sebességeket, (mint egy jó szekvenciális váltó :huh: ) - csak semmiféle védelmem nincs.

Szerintetek ez nálam is működik?2.5V6 96'...mert kipróbálnám...de a szerviz fokozatból hogyan lehet visszatérni?Vagy kocsi leállít és vissza áll normál módba? Ha két fokozat közé rakom akkor nekem kigyullad az összes lámpa, de nem vártam meg még valami lesz, mert gyorsan beraktam a helyére...kipróbálnám a szekvenciális váltót :D Pacsek

Henci!

Nem lehet hogy a belső keringetés csappantyú halt be?És nem tudott kimenni a víz?(bár nem biztos hogy ez a szerepe, de valami ilyet hallottam) Vagy a termosztát nem nyit...de ilyet még nem hallottam...kíváncsi vagyok mi lesz a hiba... <_<

Pacsek

Link to comment
Megosztás:

A középkonzolt úgy tudod kiszedni, hogy kiszeded a hamutartót és a rádiót.

Utána a hamutartó mögött van két csavar ezután a rádió helyén benyúlsz.

Fent a kapcsolósor mögött van egy kb. 5x5 mm vastag kallantyú vízszintesen (könnyű megtalálni) azt lehúzod és kijön.

Ha digites. Ha nem, akkor mindegyik forgókapcsolót le kell szedni és mögöttük csavar van. De hiába szeded ki, sztem semmit nem fogsz látni. Nagyon be van épitve minden.

Link to comment
Megosztás:

Szia! Omega 2.5

Hajjaj hogy elfogyott.. kiegyenlítő tartályban se híre se hamva.. szóval valszeg nagyobb a gond. Kívűlről látom, hogy a homlokfalon már ali csövön megy be a víz, odáig gumi.. csak arra szeretnék megerősítést kapni, hogy bent is van még gumi és csak az durrant el... bár korábbról olvastam hogy oda benézni az nem egy leányálom...

henci

Kesztyütartót szedd ki,és sokkal többet fogsz látni.Kiszedni ,odafigyelve nem 1 rettenetes munka.Lábhoz folyt a viz,vaszeg radiátor környéki a problem.

Link to comment
Megosztás:

Szia Zsolesz!

Már elkezdtem tegnap este kiszedni a kesztyűtartót, csak rámsötétedett. Odáig jutottam, hogy érzésem szerint két "fül felnyúlik az anyóslégzsák alá, illetve nem tudom, hogy az csak a borítása és nyugodtan próbáljam lepattintani vagy már maga a légzsák. Ha erre tudsz megnyugtató választ adni az már nagy segítség. /Nem szeretném ha szerelgetés közben a fejembe nyílna még a légzsák is <_<

Henci

Link to comment
Megosztás:

Kesztyütartót szedd ki,és sokkal többet fogsz látni.Kiszedni ,odafigyelve nem 1 rettenetes munka.Lábhoz folyt a viz,vaszeg radiátor környéki a problem.

Illetve az volna még a kérdésem, hogy a homlokfal után van-e még valami gumi cső ami így el tud szálni vagy tuti, hogy már valamilyen fém, alu cső durrant el.... Megnyugtató lenne hallani, hogy gumi cső cserével megúszható a dolog...

H

Link to comment
Megosztás:

Asszem ezzel nem nyugtatlak meg, de valszeg a radiátorod szállt el.

Ami azért rossz, mert annak cseréjéhez szét kell bombázni az egész műszerfalat, Patyiéknál egyszer ez egy egész

napos melója volt két embernek. <_<

Érdemes ellenőrizni, nem-e hengerfejes, vagy hf-tömítéses az autó, mert lehet az nyomta szét.

Link to comment
Megosztás:

Asszem ezzel nem nyugtatlak meg, de valszeg a radiátorod szállt el.

Ami azért rossz, mert annak cseréjéhez szét kell bombázni az egész műszerfalat, Patyiéknál egyszer ez egy egész

napos melója volt két embernek. <_<

Érdemes ellenőrizni, nem-e hengerfejes, vagy hf-tömítéses az autó, mert lehet az nyomta szét.

Szia!

Hát tényleg nem nyugtattál meg! bár olyan jelenségem eddig nem volt, hogy forralta volna a vizet.. normálisan 95 ig felment aztán ott ingadozott, gondolom az úgy normális, bár az utóbbi 5e km alatt fogyott talán 3-4 dl víz.. de tegnap meg aztán az összes elfogyott...

Na megyek is aztán szétbombázom az egészet bár csak műkedvelő autóbontó vagyok.... előbbutóbb szétjön a biztos

Link to comment
Megosztás:

Egyébiránt hozzáteszem még, hogy nagy omega imádó vagyok... egy A kombi volt az első autóm... összességében belecsavartunk olyan 400e km-t ha meg valami baja volt csak csavarhúzó, kalapács meg kitartás kellett....

De ezzel a B omegával szívok rendesen, megvettem, különösebb hiba nélkül lecsvartam vele 14e km-t és egy hónapja cumin vagyok vele... valaki nagyon sajnálja tőlem ezt a szép autót...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

megakadtam ezzel a kesztyűtartó kiszedéssel. ha jól vágtam le van a kesztűtartó tetejénél 3 db. idióta csavar amiből az egyiknek már jól elcseszték a fejét /azaz a belső felületét/ ezért nem tudom kivenni. Maradt tehát e szerelő ha bevállalja ezt a szo...ás melót egyátalán valaki....

Ezért most módosítanám a kérdésem...

Le lehet-e úgy kapcsolni a fűtést, hogy a radiátorba nem jöjjön be a víz és újabb vízkifolyás nélkül elvonszoljam az én kis DRÁGÁMAT /mert ugye mostanság sokba van/ a doktor bácsihoz...

Henci

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

megakadtam ezzel a kesztyűtartó kiszedéssel. ha jól vágtam le van a kesztűtartó tetejénél 3 db. idióta csavar amiből az egyiknek már jól elcseszték a fejét /azaz a belső felületét/ ezért nem tudom kivenni. Maradt tehát e szerelő ha bevállalja ezt a szo...ás melót egyátalán valaki....

Ezért most módosítanám a kérdésem...

Le lehet-e úgy kapcsolni a fűtést, hogy a radiátorba nem jöjjön be a víz és újabb vízkifolyás nélkül elvonszoljam az én kis DRÁGÁMAT /mert ugye mostanság sokba van/ a doktor bácsihoz...

Henci

A fűtést kikapcsolni nem tudod,maximum a motortérben a ki és bemenő csövet egymásba kötöd kiiktatva a radiátort.

Link to comment
Megosztás:

A fűtést kikapcsolni nem tudod,maximum a motortérben a ki és bemenő csövet egymásba kötöd kiiktatva a radiátort.

Köszi.. egyre jobban elszomorítotok ezzel az autóval kapcsolatban.... mert ugye ahhoz, hogy azt a két csövet összekössem szinte ki kéne venni az egész motort olyan jó helyen lépnek be az utastérbe <_<

Henci

Link to comment
Megosztás:

Köszi.. egyre jobban elszomorítotok ezzel az autóval kapcsolatban.... mert ugye ahhoz, hogy azt a két csövet összekössem szinte ki kéne venni az egész motort olyan jó helyen lépnek be az utastérbe <_<

Henci

Nem tudom a B Omegán hogy van,az enyémen viszonylag kevés szivással megoldható egy ilyen hidalás.Keresd meg akkor honnan indul a két cső és akkor ott kösd össze őket.Elméletileg a vizpumpa környékéről kell indulniuk.Ha V6-osod van,részvétem,most néztem a hűtőcsőrendszert az epc-n,szépen meg van bonyolitva. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom a B Omegán hogy van,az enyémen viszonylag kevés szivással megoldható egy ilyen hidalás.Keresd meg akkor honnan indul a két cső és akkor ott kösd össze őket.Elméletileg a vizpumpa környékéről kell indulniuk.Ha V6-osod van,részvétem,most néztem a hűtőcsőrendszert az epc-n,szépen meg van bonyolitva. <_<

Köszi!

egyébk sima 2.0benzin éppen most huzatom le magam opelékkal mert végső elkeseredésemben valszeg bevontatom a helyi /pécsi/ opel szervízbe. Szerintem most jól levesznek lóvéval...mire azt onnét kibontják, aztán meg kitudja mi szállt el ott bent + visszaszerel.... nem semmi lesz...

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

egyébk sima 2.0benzin éppen most huzatom le magam opelékkal mert végső elkeseredésemben valszeg bevontatom a helyi /pécsi/ opel szervízbe. Szerintem most jól levesznek lóvéval...mire azt onnét kibontják, aztán meg kitudja mi szállt el ott bent + visszaszerel.... nem semmi lesz...

Pécs mellett Hirden van egy nagyon jó Opeles szerelő, Merkl Roli! Ő megoldja ezt neked olcsón szerintem, és

még talán radiátort is tud másikat <_< 20/3350278

Link to comment
Megosztás:

Henci. Te véletlenül nem az én kollegám vagy (VPOP)?

A fűtéscsöveket a pollenszűrő felől is lehet szerelni, egy kis ablakon keresztül. Az utastérben nincs gumicső. A légzsáknál csak burkolat van. Az alatt van egy fekete doboz szerű képződmény, ami maga a légzsák. A burkolat alatt vannak csavarok, amik tartják a kesztyűtartót. Torx kulcs kell hozzá, mint majdnem mindenhez az Ominál. Nekem is ki kellene szednem a fűtőradiátort, mert gyenge a fűtésem télen, de még nem szántam rá magam, hogy kiszedjem az egész műszerfalat. Sajnos máshogy tényleg nem megy. Pécsett én is Rolandot ajánlanám. Bár munkával mindig el van havazva.

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek ez nálam is működik?2.5V6 96'...mert kipróbálnám...de a szerviz fokozatból hogyan lehet visszatérni?Vagy kocsi leállít és vissza áll normál módba? Ha két fokozat közé rakom akkor nekem kigyullad az összes lámpa, de nem vártam meg még valami lesz, mert gyorsan beraktam a helyére...kipróbálnám a szekvenciális váltót <_< Pacsek

Kivenni szervízből úgy tudod, hogy koci leállít vár pár mp-t majd beindít...

Nekem a programkapcsoló hülyülésénél csinálta, hogy vagy mindegyik lámpa világított, vagy egyse (igaz csak P-ben, de macerás gyorsan beiundítani, majd ki Neutrálba.... Szal vettem egy kapcsolót :huh:

Link to comment
Megosztás:

Kivenni szervízből úgy tudod, hogy koci leállít vár pár mp-t majd beindít...

Nekem a programkapcsoló hülyülésénél csinálta, hogy vagy mindegyik lámpa világított, vagy egyse (igaz csak P-ben, de macerás gyorsan beiundítani, majd ki Neutrálba.... Szal vettem egy kapcsolót :huh:

Nah jó akkor holnap kipróbálom...mert ma nem mertem játszani addig amíg nem mondod hogyan kell vissza csinálni, köszi szépen...nekem csak a hátér világítása sz@rakodik, de mindig jól mutatja a dolgokat, de akkor csinálja a minden lámpa világít szitut ha P-ből retesz felhúzása nélkül akarnám berakni mondjuk R-be. <_<

Köszi, holnap tesz!

Pacsek

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.