Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

A benzinszűrő már cserélve, viszont pl gurulásban ha leáll a motor, fuggetlenül hogy benz vagy gázon vagyok... :lol: ....

Aszem a csavarbafúrás nem lesz olyan 1szerű...nem mernék belemenni egyedül, állítólag nagyon közel van a fejben a vízvezeték a csavarhoz.. inkább passzolnám tapasztalt kezeknek.

Köszike mindenképpen!

x20xev-nél gyakori hiba a csavar beleszakadása a kipu sorban. le kell szedni az egész sort hozzá, kipucolni a motor melletti részt, hogy hozzáférj (nekem egy napos meló volt csak az hozzáférjek rendesen).

Egyik csavar kijött a 3 közül, 1-et vízcsőfogóval sikerült kiszedni. 3. viszont bent törött el... Megoldás: dornival nútot vágtam bele, acetilénnel beleheggesztettem egy öreg csavarhúzót. Tulajdonképp a meló effektív rész 3 percbe se telt, csak a körítés volt sok :lol:

Mindezek után valami autósszakitól kapott hőálló fémragasztóval beleragasztottam egy új tőcsavart (miután fél mérettel nagyobb menetet fúrtam bele).

Lefulladás...

Szedd ki a gyertyapipákat- gyertyákat, és neézd meg hogy olajosak-e (kívülről). Ugyanis a x20xev motor hajlamos megsütni a szelepfedél tömítést, és az olaj folyik. Vagy ki a kipufogó sorra, vagy be a gyertyákhoz. Az olajon áthúz az ív, és kihagy a gyújtás. Érdekes, mert tökre fordulatszám függő. Nekem is néha lefulladt, és 2000 körül szórakozott. Semelyik más ford.szám tartományban nem volt vele gond.

Ha a gyertyák rendben vannak, mérd meg mennyivel tölt a generátor, illetve hogy tölt-e rendesen (világításra leesik a töltőfesz, stb). Nekem amikor a generátor xarakodott, akkor is előfordult hogy lefulladt alapjáraton, mert lerántotta a generátor...

Link to comment
Megosztás:

x20xev-nél gyakori hiba a csavar beleszakadása a kipu sorban. le kell szedni az egész sort hozzá, kipucolni a motor melletti részt, hogy hozzáférj (nekem egy napos meló volt csak az hozzáférjek rendesen).

........

Ha a gyertyák rendben vannak, mérd meg mennyivel tölt a generátor, illetve hogy tölt-e rendesen (világításra leesik a töltőfesz, stb). Nekem amikor a generátor xarakodott, akkor is előfordult hogy lefulladt alapjáraton, mert lerántotta a generátor...

Köszi a tippeket.. olaj a gyertyákon van több mint a motorban :lol: ,csak még nem jutottam lecserélni a tömítést..

A kipuff ügy így még nem is tűnik olyan veszélyesnek, lehet hogy mégis megpróbállom sajátkezüleg. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Köszi a tippeket.. olaj a gyertyákon van több mint a motorban :lol: ,csak még nem jutottam lecserélni a tömítést..

A kipuff ügy így még nem is tűnik olyan veszélyesnek, lehet hogy mégis megpróbállom sajátkezüleg. :lol:

Ha nem most jutsz el a tömítéscseréig, a gyertyapipákat, és a gyertyákat megpucolodhatod... nekem fél évig volt így a kocsi, 2 havonta megcsináltam ezt, és hibamentes volt a vas.

Eljárás: gyertyapipa le, gyertya ki, furat kitörlése, gyertya megpucolása, gyertyapipa kipucolása, vissza minden.

Végén már rutinmeló volt, 20 perc se kellett :lol:

Más...

Omiban mi szabályozza az alapjáratot? Ugyanis olyan jelenségre lettem figyelmes, amit nem tudok minek betudni...

Az autóval semmi gond nincs normál üzemnél. Klímával azonban gyakran lefullad.

Mindez azért, mert ha a klímát bekapcsolom, nem emeli meg a ford.számot. Eddig akárhány kocsival volt dolgom ezt mind csinálta, természetesen nem véletlen. Az én vasamnál ez az effekt elmarad, ezért klímával a fordulat leesik 500 alá, és a motor leáll. Klíma nélkül soha nem megy a ford. szám 700 alá, ez sztem ok. Klímát benyomom, rögtön lejebb esik.

Ötlet?

Link to comment
Megosztás:

Más...

Omiban mi szabályozza az alapjáratot? Ugyanis olyan jelenségre lettem figyelmes, amit nem tudok minek betudni...

Az autóval semmi gond nincs normál üzemnél. Klímával azonban gyakran lefullad.

Mindez azért, mert ha a klímát bekapcsolom, nem emeli meg a ford.számot. Eddig akárhány kocsival volt dolgom ezt mind csinálta, természetesen nem véletlen. Az én vasamnál ez az effekt elmarad, ezért klímával a fordulat leesik 500 alá, és a motor leáll. Klíma nélkül soha nem megy a ford. szám 700 alá, ez sztem ok. Klímát benyomom, rögtön lejebb esik.

Ötlet?

Az enyém is ezt teszi ( többek között.. :lol: ) ,amióta feltöltötték a klímát (persze: nagyobb terhelés). Mint írtam, alapjármotort tisztitt, de nem változott. Szétkaptam a lepke potiját is,gondolva:ha nem nullpoziciót jelent, akkor a komp gondolhatja hogy onnan kap 1 kis levegőt,és az alapj.motort lazábban járatja... =nem segített. Üzemanyaggal nem foglalkoztam,(nyomás, szűrők,stb), mert egyaránt megteszi benzen és gázon is. DE MEGTALÁLLOM!! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Más...

Omiban mi szabályozza az alapjáratot? Ugyanis olyan jelenségre lettem figyelmes, amit nem tudok minek betudni...

Az autóval semmi gond nincs normál üzemnél. Klímával azonban gyakran lefullad.

Mindez azért, mert ha a klímát bekapcsolom, nem emeli meg a ford.számot. Eddig akárhány kocsival volt dolgom ezt mind csinálta, természetesen nem véletlen. Az én vasamnál ez az effekt elmarad, ezért klímával a fordulat leesik 500 alá, és a motor leáll. Klíma nélkül soha nem megy a ford. szám 700 alá, ez sztem ok. Klímát benyomom, rögtön lejebb esik.

Ötlet?

Link to comment
Megosztás:

A klímavezérlőtől szokott menni (már ha van ilyen) egy szál az ecu-ra, így az ecu szokta tudni, mikor

megy a klíma, és egy 50-100-al emeli ilyenkor az alapjáratot.

Na, ez klassz... Meg kell keresni csak az ECU lábai közül melyik ez... :lol:

Vkinek van ilyesmi?

Van egy komplett kapcsolásom Omihoz, de azon az ECU lábkiosztása nincs, a klímaként meg csak manuális van feltüntetve, a korai kiadás miatt. Az enyém meg digit...

Link to comment
Megosztás:

lehet hogy valami vezetéket is kell húzgálni.

Így van, kéne 2 vezetéket behúzni, egyet a kuplungkapcsolóhoz, egyet pedig a bajuszkapcsolóhoz. Nekiestem délután, és legnagyobb meglepetésemre benne van a kuplungkapcsoló a kocsiban, sőt be is van kötve. Ebből arra következtettem, hogy talán a bajuszkapcsoló kábele is ott van valahol a műszerfal alatt, de nem találtam meg. Pedig az ECU-tól még eljön a kábel hátrafelé. Asszem ezt be kell húznom, ha nem találom meg a csatit valahol.

Link to comment
Megosztás:

Fékkapcsolóról el ne feledkezz! Ugye a helyesen működő tempomatot a fékpedál lenyomása is kikapcsolja, nem csak a kuplungé.

Omega B-hez ugyan nem tudok hozzászólni, de nekem a QP-ban akkor volt jó, ha a 4 vezetékes fékkapcsoló volt a pedálnál, a kétvezetékes nem jó, ha ilyen van azt is cserélni kell.

Link to comment
Megosztás:

Hali.

Van egy panasonic cx-dp 880 -as cd táram . Kompatibilisnek írták . Csak a csatija nem az. Ami a cd tár vezetékén van az 2 db rca egy táp meg egy kerek csati 8 lábal. Ennek kéne bele meni a magnóba. De ez nem fog. Tud valaki linket ahol lehet ilyen átalakítot venni. Vagy valami más megoldás van? De látom nem lessz egyszerű :lol:

Előre is kösz .

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Egy Suzukis nem vette észre, hogy balra fordulnék. Hiába fékezett, én pedig látván, hogy nem áll meg gázt adtam, nem tudtuk elkerülni a csattot. Szerencsére OtpGaranciás a biztosítása. Hétfőn megyek a biztosítóba. Remélem nem veszik totálkárra. Az érdekes, hogy egyáltalán nem voltam ideges, csak szomorú, hogy tényleg vigyázok az autóra év 6e km-t megyek vele, erre jön egy barom aki lerongyolja.

Link to comment
Megosztás:

Hogy történt?

Nekem tavaly nyomták meg a hátulját, ráadásul MÁV-os volt az elkövető.

Az a baj, hogy hiába vigyázunk a kocsira, jön egy baron és annyi.

Sztem vedd ki az idézetednél a kép webcíme elől és után az img feliratot, és akkor nem idézel képpel.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.