Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
A másodikat mindig kidobja, ha nem jár a motor, akkor ugyanis nincs fordszám jel.

Akkor tulajdonképpen a motor egészségesnek tűnik, csak az ABS jeladót kell megcsinálni.

Köszi!

Elküldve
Sztem a Vechicle Speed Signal, nem az abs jeladókat jelenti, hanem a sebességjeladót, ami a váltóban található.

Az is van benne? :rolleyes: Akkor a kilométeróra miért az ABS-ről kapja a sebességjelet? Manuális váltós az autó, ahhoz az EPC nem ír ilyesmit, csak az automataváltóshoz.

Elküldve
Van olajhűtő a két hengersor között a blokkban. Még nem hallottam róla, hogy vkinek is eldugult volna.

Én először ecettel mostam át, utána vízkőoldóval. A V6-hoz 12-15e egy jó minőségű vízpumpa.

Hello, megtörtént a nagy átmosatás...először egy kis vízkőoldó...semmi hatása...majd ecet amit hagytam is benne egy kicsit...de semmi majd megint vízkő oldó...semmi...egy deka vízkő nem jött ki...oké.

Feltöltöttem a kiegyenlítő tartályt...beindít autó...92fok főlé nem akart menni, túráztatom kb. 4500RPM megindult 95-ig...nagyon jó nem megy feljebb örülök...kinyit termosztát leesik 90fokra... ;) ez mi volt, megijedtem kiugrottam hátha elment a víz...de nem, kicsit utána töltöttem, és tartja...vissza raktam a kupakot...alapjáraton felment 98fok fele...és nem akart le menni semmi áron...majd kocsi leállít, és vissza rakom gyújtásra a víz majdnem hogy 110nél van beindítom és visszamegy 98 felé...lehet hogy rossza kupakom?De ez eltud romlani?Ha leveszem a kupakot,mert próbáltam, elkezdd feltöltődni vízzel és ha teljesen lecsavarnám akkor kifutna...mi a f@xom lehet vele? :rolleyes:

Ötlet?A vízkőoldó sem segített...szép tiszta volt ám...köszike!!!

Nah pacsek, Edy

u.i.:nincsen olyan olajhűtő mint a 2.5 TD 99'-ben?autóval szembe jobb oldalsó köd lámba mögött van egy olajhűtő a másik oldalon meg valami ventilátoros hűtő... ;)

Elküldve
Az is van benne? :rolleyes: Akkor a kilométeróra miért az ABS-ről kapja a sebességjelet? Manuális váltós az autó, ahhoz az EPC nem ír ilyesmit, csak az automataváltóshoz.

Nem néztem utánna az EPC-ben, hogy van-e a mechanikus váltósnál, csak abban voltam biztos, hogy automatánál van.

Elküldve
Hello, megtörtént a nagy átmosatás...először egy kis vízkőoldó...semmi hatása...majd ecet amit hagytam is benne egy kicsit...de semmi majd megint vízkő oldó...semmi...egy deka vízkő nem jött ki...oké.

Feltöltöttem a kiegyenlítő tartályt...beindít autó...92fok főlé nem akart menni, túráztatom kb. 4500RPM megindult 95-ig...nagyon jó nem megy feljebb örülök...kinyit termosztát leesik 90fokra... ;) ez mi volt, megijedtem kiugrottam hátha elment a víz...de nem, kicsit utána töltöttem, és tartja...vissza raktam a kupakot...alapjáraton felment 98fok fele...és nem akart le menni semmi áron...majd kocsi leállít, és vissza rakom gyújtásra a víz majdnem hogy 110nél van beindítom és visszamegy 98 felé...lehet hogy rossza kupakom?De ez eltud romlani?Ha leveszem a kupakot,mert próbáltam, elkezdd feltöltődni vízzel és ha teljesen lecsavarnám akkor kifutna...mi a f@xom lehet vele? :rolleyes:

Ötlet?A vízkőoldó sem segített...szép tiszta volt ám...köszike!!!

Nah pacsek, Edy

u.i.:nincsen olyan olajhűtő mint a 2.5 TD 99'-ben?autóval szembe jobb oldalsó köd lámba mögött van egy olajhűtő a másik oldalon meg valami ventilátoros hűtő... ;)

Ventik kapcsolnak 3 fokozatban? 1. a benti teljes sebességgel, kintik épphogy forognak. 2. benti full, a bal első full, de a jobbos lassan pörög, akár le is lehet fogni. 3. mindegyik fullon pörög.

A vízpumpa lapátok csak úgy kophatnak, ha teljesen széthullott a csapágyazása, és a lapátkerék beleér a blokkba. Esetleg még termosztát is lehet, bár ezt igazi szívás kiszedni a két hengersor közül, az olajhűtő elől. A hűtősapka kb 1000 ft, lehet megérné megpróbálni a cserét.

Csak a két hengersor közti olajhűtő van, amit a hűtővíz hűt.

Elküldve
Sztem a Vechicle Speed Signal, nem az abs jeladókat jelenti, hanem a sebességjeladót, ami a váltóban található.

Az ABS vezérlő adja a sebességjelet.

Az automata váltó sebességjel szenzora is szerintem csak a váltó komputerének adja a jelet.

Elküldve
Ventik kapcsolnak 3 fokozatban? 1. a benti teljes sebességgel, kintik épphogy forognak. 2. benti full, a bal első full, de a jobbos lassan pörög, akár le is lehet fogni. 3. mindegyik fullon pörög.

A vízpumpa lapátok csak úgy kophatnak, ha teljesen széthullott a csapágyazása, és a lapátkerék beleér a blokkba. Esetleg még termosztát is lehet, bár ezt igazi szívás kiszedni a két hengersor közül, az olajhűtő elől. A hűtősapka kb 1000 ft, lehet megérné megpróbálni a cserét.

Csak a két hengersor közti olajhűtő van, amit a hűtővíz hűt.

Hello!

Hát nem tudom, hogy hány fokozata van, de a kinti kettő csak akkor forog ha a klíma be van kapcsolva, vagy akkor tuti, hogy forog...a benti szokott fullon pörögni,ha nem megy kondi,de ha bekapcsolom mind a három pörög. A két elsőnek nem csak akkor kell mennie ha be van kapcsolva a légkondi?

A belső meg megy majdnem mindig fullon, de amikor bekapcsol akkor leesik a hőfok egy pillanatra kicsit...amikor elveszi az áramot ;)

Lehet veszek egy új kupakot aztán meglátjuk mi lesz belőle...de ha nem nyitna a termosztát akkor a kimenő cső nem lenne meleg. Vagy rosszul gondolom?

Mert ha kinyit a termosztát akkor átkering a víz mert a kimenő és a bejövő cső is meleg.

Már nem merek vele elindulni, egy tartósabb álldogálásba mert kitudja mikor mondja azt hogy itt a vége ne tovább...bosszantó, és még az egyik szerelő akihez vinném csak aug.1-től lesz...kiborító... :rolleyes:

Nah köszike, pacsek, Edy

Elküldve
Hello!

Hát nem tudom, hogy hány fokozata van, de a kinti kettő csak akkor forog ha a klíma be van kapcsolva, vagy akkor tuti, hogy forog...a benti szokott fullon pörögni,ha nem megy kondi,de ha bekapcsolom mind a három pörög. A két elsőnek nem csak akkor kell mennie ha be van kapcsolva a légkondi?

A belső meg megy majdnem mindig fullon, de amikor bekapcsol akkor leesik a hőfok egy pillanatra kicsit...amikor elveszi az áramot ;)

Lehet veszek egy új kupakot aztán meglátjuk mi lesz belőle...de ha nem nyitna a termosztát akkor a kimenő cső nem lenne meleg. Vagy rosszul gondolom?

Mert ha kinyit a termosztát akkor átkering a víz mert a kimenő és a bejövő cső is meleg.

Már nem merek vele elindulni, egy tartósabb álldogálásba mert kitudja mikor mondja azt hogy itt a vége ne tovább...bosszantó, és még az egyik szerelő akihez vinném csak aug.1-től lesz...kiborító... :rolleyes:

Nah köszike, pacsek, Edy

Ha klímát kapcsolsz, akkor hideg motornál is azonnal elindul a két első venti, de ha nincs bekapcsolva a klíma, és be,elegszik az autó, akkor is el kell indulnia a két elsőnek. Lehet, hogy rossz az egyik hőgombád a hűtőben. A biztiket ellenőrizted a dobozban? Öcsémnek az egyik i volt menve, és he leállította az autót, akkor a ventik is megálltak, pedig azok addig mennek míg vissza nem hül az autó.

Elküldve
Ha klímát kapcsolsz, akkor hideg motornál is azonnal elindul a két első venti, de ha nincs bekapcsolva a klíma, és be,elegszik az autó, akkor is el kell indulnia a két elsőnek. Lehet, hogy rossz az egyik hőgombád a hűtőben. A biztiket ellenőrizted a dobozban? Öcsémnek az egyik i volt menve, és he leállította az autót, akkor a ventik is megálltak, pedig azok addig mennek míg vissza nem hül az autó.

Akkor valami nálam sem jó... Ha leveszem a gyújtást nekem is leállnak a ventijeim, de a biztijeim jók, mert a klíma miatt már vagy hatszor átnéztem mindet...

Elküldve
V6-os kapcsrajz a ventikhez:

http://img3.tar.hu/korimv6/img/35256870.jpg

Amint látszik már én is túráztam rajta :rolleyes:

Halló Kori!

Múltkor írtad, hogy neked is volt problémád anno az ABS-el, és neked sem a jeladók voltak neccesek, hanem az ABS egység volt gázos, azt pucoltad ki.

Részleteznéd hogy mi is volt a sztori?

Nekem a hibajelenség az, hogy az ABS lámpa világít, szenzorok jók (és az ABSnek mintha nagyobb lenne az áramfelvétele!? - lámpákon, ventiken észrevehető a fesz ingadozás). Ja és mindemellett értelemszerűen nem müxik az ABS, blokkolnak a kerekek...

Elküldve
Halló Kori!

Múltkor írtad, hogy neked is volt problémád anno az ABS-el, és neked sem a jeladók voltak neccesek, hanem az ABS egység volt gázos, azt pucoltad ki.

Részleteznéd hogy mi is volt a sztori?

Nekem a hibajelenség az, hogy az ABS lámpa világít, szenzorok jók (és az ABSnek mintha nagyobb lenne az áramfelvétele!? - lámpákon, ventiken észrevehető a fesz ingadozás). Ja és mindemellett értelemszerűen nem müxik az ABS, blokkolnak a kerekek...

Nekem is meg kéne nézni a vezérlőt. Hol is van ez a kocsiban? Ott a motortérben, ahol a hidraulikus egység is, vagy ez valahol az utastérben van?

Hogy működnek az ABS érzékelői? Gondolom valami mágneses elven. Lehet valahogy ellenőizni a működőképességüket?

Elküldve
Ha klímát kapcsolsz, akkor hideg motornál is azonnal elindul a két első venti, de ha nincs bekapcsolva a klíma, és be,elegszik az autó, akkor is el kell indulnia a két elsőnek. Lehet, hogy rossz az egyik hőgombád a hűtőben. A biztiket ellenőrizted a dobozban? Öcsémnek az egyik i volt menve, és he leállította az autót, akkor a ventik is megálltak, pedig azok addig mennek míg vissza nem hül az autó.

Helloka!A biztosítékok jók,mert ha kiveszem a kulcsot, megy a ventilátor tovább...ameddig kell...hol vannak azok a hőgombák?Lehet javítani, vagy cserés?A hűtő jobb oldalán a nagy cső alatt van egy olyasmi mint a hőgomba, de nem tudom pontosan. Ha nagyon be melegszik, hallom hogy pörög, de hogy melyik venti megy a belsőn kívül hangra nem tudom megállapítani. ;)

Írtad, hogy két darab hőgomba van benne, leírnád merre is találom? :rolleyes: Köszike

Köszike, pacsek mindenkinek!

Edy

Elküldve
Helloka!A biztosítékok jók,mert ha kiveszem a kulcsot, megy a ventilátor tovább...ameddig kell...hol vannak azok a hőgombák?Lehet javítani, vagy cserés?A hűtő jobb oldalán a nagy cső alatt van egy olyasmi mint a hőgomba, de nem tudom pontosan. Ha nagyon be melegszik, hallom hogy pörög, de hogy melyik venti megy a belsőn kívül hangra nem tudom megállapítani. ;)

Írtad, hogy két darab hőgomba van benne, leírnád merre is találom? :rolleyes: Köszike

Köszike, pacsek mindenkinek!

Edy

A hűtő bal oldalán van mindkettő hőgomba, az egyik kissebb a másik nagyobb. Szedd ki a hűtőrácsot, és úgy nézd a ventik működését. Esetleg kapcsolási rajz segítségével tesztelni is tudod.

Elküldve
Halló Kori!

Múltkor írtad, hogy neked is volt problémád anno az ABS-el, és neked sem a jeladók voltak neccesek, hanem az ABS egység volt gázos, azt pucoltad ki.

Részleteznéd hogy mi is volt a sztori?

Nekem a hibajelenség az, hogy az ABS lámpa világít, szenzorok jók (és az ABSnek mintha nagyobb lenne az áramfelvétele!? - lámpákon, ventiken észrevehető a fesz ingadozás). Ja és mindemellett értelemszerűen nem müxik az ABS, blokkolnak a kerekek...

Jelenség: elindulást követően, mikor az ABS önellenőrzést tartott kigyulladt az ABS lámpa. Szervízben próbálgattuk Tech2-vel, és egyszercsak füst szállt fel a vezérlőegységből, és nem ment többet a szivattyú. Ekkor határoztam el, hogy úgyis kaka, szétszedem. Kiszedtem a helyéről az egész egységet kompletten. Kiderült, hogy a szivattyú pozitív szála elégett a vezérlőben. Ebből következtettem, hogy óriási áramot vett fel. Rápróbáltam az akksiról, de felforrósodott a vezeték, mert meg volt szorulva a motor, a sok kosztól ami belekerült az évek folyamán. Szétszedtem, kipucoltam és ez a része jó lett. Összeraktam, de még mindig világított a hibalámpa. Kiderült, hogy mindhárom visszavezető mágnesszelep le volt ragadva. Szintén az akksiról vittem áramot, és megjárattam a szelepeket. Tets állandóra rakva, és a pozitívot szakítgattam meg, a szelep pedig csattogott mikor már rendesen működött. Mikor minden jó lett, jöhetett a légtelenítés: Lelégtelenítettem a rendszert, majd próbakör, és akkorákat kellett fékezni, hogy működjön az ABS, sokszor egymás után, majd akna és újabb légtelenítés. Azóta is jó.

Elküldve
A hűtő bal oldalán van mindkettő hőgomba, az egyik kisebb a másik nagyobb. Szedd ki a hűtőrácsot, és úgy nézd a ventik működését. Esetleg kapcsolási rajz segítségével tesztelni is tudod.

Oké, megkeresem a hőgombákat, azt kicserélem, kapcsolási rajzzal nem sokra megyek ;) Majd most hétvégén kikapom a hűtőrácsot azt megnézem mit produkál. Majd lesz valahogyan, a hőgombát ha kicsavarom vissza tudom csavarni, úgy hogy tömítsen fainul?Vagy cserés és a tömítés is az? Mert gondoltam :rolleyes: kiszedem és megnézem milyenek, meg a boltban is kell, hogy milyet adjanak... a pótvízpumpa alatt van ez a hőgomba, amibe egy csatiból két vezeték fút bele?Mert azt már megtaláltam ;)

Nah köszike, még egyszer!

Pacsek, Edy

Elküldve

Vissza tudod csavarni simán, mert vegy réz vagy alu alátét a tömítés. Esetleg, ha kiszedted mérd ki, forró vízbe mártva, hogy kapcsol-e rendesen. Én kicserélem a kétfokozatú kapcsolót, és nem az volt a baj. Amúgy a hűtő bal oldalán a motor felöli, a leeresztő csavar felett kell lennie mindkettőnek. Az egyik 2 a másik 3 vezetékes.

Elküldve
Vissza tudod csavarni simán, mert vegy réz vagy alu alátét a tömítés. Esetleg, ha kiszedted mérd ki, forró vízbe mártva, hogy kapcsol-e rendesen. Én kicserélem a kétfokozatú kapcsolót, és nem az volt a baj. Amúgy a hűtő bal oldalán a motor felöli, a leeresztő csavar felett kell lennie mindkettőnek. Az egyik 2 a másik 3 vezetékes.

Helloka!Köszike, az infót ma neki is álltam, de a burkolat levétele után abba is hagytam,mivel a hűtő jobb oldala,(szembe állunk a kocsival) törött és nyomja ki a vizet, amikor nagyon felforrt a víz szerintem szétnyomta, valószínű, hogy a kupak volt a rossz, na most tegnap vettem egyet, de mivel törött a hűtő nem tudom kipróbálni... ;) Egyébként hogyan kell kiszedni a hűtőt?Mert nem nagyon jöttem rá...A leeresztő csavart nem is láttam még idáig ;)

Nah még egyszer köszike, mondjuk egy 98-99' évjáratú 2.5V6 hűtő kompatibilis a 96' 2.5V6 -ba?Mert akkor vennék olyat... :rolleyes: ha kapok persze...

Nah jó hétvégét mindenkinek pacsek, Edy

Elküldve

Kompatibilis. A mechanikus váltósba bele tudsz rakni aut.váltósét, de ez fordítva nem igaz. Erre figyelj. Kiszedésre már nem eml.pontosan. A leeresztő a hűtő bal alsó sarkában van a motor felöli oldalon.

Elküldve
Kompatibilis. A mechanikus váltósba bele tudsz rakni aut.váltósét, de ez fordítva nem igaz. Erre figyelj. Kiszedésre már nem eml.pontosan. A leeresztő a hűtő bal alsó sarkában van a motor felöli oldalon.

Hello!

Köszike a sok infót, ez nagyon jól jött! Mert nekem automatice a vasam :rolleyes: imádom! Holnap elmegyek a hűtő javítós sráchoz és megpróbálom megdumálni vele csinálja úgy meg, hogy benne van a kocsiban.... ;) Majd meglátjuk mi lesz...de valaki azt írta, hogy 98tól kijavították a hűtő eltömődési problémát...tudsz/tudtok erről valamit?

Nah köszike, még egyszer!

Pacsek, Edy

Elküldve

Hali

Csak egy kérdés. Van az ecotec motor főtengelyén fix ventillátor vagy viszkokupplungos vagy nem tudom milyen? VAgy csak elektoromos van a hűtőn?

ÜDv

DAni

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.