Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  Idéz
uhuhu Elküldve: 2004-Dec.-18, 13:34 Hozzászólás témája:

--------------------------------------------------------------------------------

Flowachild írta:

Csúszkálás rulez! Én is nyomatm egy keveset tegnap...

akkor én vagyok a legrendesebb itt.

én ilyet nem csinálok!

nem sodrom veszélybe a körülöttemélőket..........

Pedig a közúton a legjobb keresztben autózni,mert ilyenkor mindenki a fejét fogja :)

  • 4 weeks later...
Elküldve
  Idéz
Sanyi!Mégsem a kombit vetted meg? :roll:

Hát látod, hogy nem! :P :D

Sanyi bá, mennyiért adod át nekem? :D Adok úgy keveset érte me le van pusztulva :lol: :lol: :lol: :) :)

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

Új Omega tulajdonos vagyok, néhány hónapja járok egy 96-os, 2,5 td, automata caravannal. Nagyon szeretem a kocsit. Egy ismerősömtől vásároltam és van egy "kis" gondom : félek egy kicsit a váltótól. Az előző tulajnak az mondta a szerelője, hogy nem kell az automatákban olajat cserélni, jó úgy ahogy van, csak "gond lehet abból, ha a már lerakódott mocsok fellazul a váltóban." Én ezt hülyeségnek tartom, de nem tudok okos lenni a témában. Maga a váltó szerintem jól működik, bár eléggé zavar az erős gyorsításkor hallaható visító hang, ami sokszor csak 15-20 km után múlik el. Én arra gondolok, hogy egy olajcsere után halkabban és szebben működne a váltó, szeretném ha valaki kiokosítana a témában.

Elküldve

Szia uk. Nekem is automatám van, csak benzines. A visító hangot még nem hallottam, de az igaz hogy az automatákban csak akkor kell olajat cserélni ha taxiként használod, vagy ha hegyvidéken laksz. Ebben az esetben 105e km a csereperiódus. De ha a csere mellett döntesz sztem nem ártasz vele, de javaslom hogy hozzáértő emberhez vidd. Én az opel márkaszervízben nem kaptam hozzávaló olajat (ATF Dexron III ) ez egy kicsit szíven ütött. Egyébként olajcseréhez le kell venni a váltó olajteknőjét ezért ide új tömítés kell(3000 körül) kell cserélni még az olajszűrőjét (5000 körül) és van a teknő aljában egy kis mágnes vmilyen adalék masszával (nem tud mennyi). Én Valvolin olajat raktam bele 1750/l és kb 8 liter kell bele. Az olajszintet üzemmeleg, járó motornál kell ellenőrizni.

Elküldve

Én vitatkoznék ezzel a váltóolaj kérdéssel kapcsolatban. Kicsit olyan ez, mint a téveszme, hogy a diffiben nem kell (nem lehet) olajat cserélni. Dehogynem! A váltóban is kell! Elfárad az a kenőanyag... Azt írod, Kori, hogy csak ha taxiztak vele. Hm... Szted melyik tádé Omegának nem akkora a futásteljesítménye, mint egy lestrapált taxinak?!

A szűrőt viszont mindenképpen kell tisztítani ill. cserélni szabályos időközönként.

Elküldve

Flowa! Én az omega szerelési kézikönyvből vettem a taxis részt. Amúgy az enyémben az előző tulaj 100e-nél cserélt, és én is le fogom cserélni 200e körül. A futásteljesítményről meg annyit hogy naon sok 8-10 éves td omega max 200ezret futott. Óra szerint :)

Elküldve

Köszönöm a segítégeteket. Valószínüleg le fogom cserélni az olajat. Egyébként a kocsiban 145 ezer km van, 99%-ban igaz is. Akitől vettem ismerősöm, és mikor ő vette, az akkori kmóra állásra több szervíz is mondta, hogy a kocsi állapota alapján reális, valamint a szervízkönyve sem tűnik hamisnak. A hangot, amit hallok, nem írtam körül rendesen, hülyén hangzik, de leginkább egy nagy porszívóra emlékeztet.

Elküldve

Ismerem én a "garantált km" fogalmát az Omegáknál... :)

Az eddigi 7 Omegámból is legalább 4 olyan volt, amelynek az első tulaja egy idős német orvos házaspár volt, akik évente maximum 5 alkalommal ültek bele, hogy a 10,2 km-re található telekre utazzanak. :wink:

Szóval hagyjuk már a hülyeséget...! :roll: A statisztikai esélye annak, hogy egy '96-os tádéban kevesebb mint 150e km van, az kb. egy a százezerhez, főként ha nem itthon vásárolt Omegáról van szó! (Az ADAC minimum 25-30e km éves futásteljesítménnyel számol Omega esetén.)

Majd az apránként felmerülő problémákból ki lehet következtetni a valós futását a gépnek. :wink:

Elküldve
  Idéz
Ismerem én a "garantált km" fogalmát az Omegáknál... :)

Szóval hagyjuk már a hülyeséget...! :roll: A statisztikai esélye annak, hogy egy '96-os tádéban kevesebb mint 150e km van, az kb. egy a százezerhez, főként ha nem itthon vásárolt Omegáról van szó! (Az ADAC minimum 25-30e km éves futásteljesítménnyel számol Omega esetén.)

Majd az apránként felmerülő problémákból ki lehet következtetni a valós futását a gépnek. :wink:

Most miért kell egyből elriasztani szegény embert?? Vazz Flowa.. ne menj tanárnak :lol: :D

Elküldve

Természetesen én sem tenném a nyakamat az óraállás valódiságára, a szervízkönyvet nézve Németországi élete alatt (3 év) majd 100e.km-t ment, ez ez ami vagy igaz, vagy nem, de utána az előző gazdája a szemem láttára használta 3. autóként (hétvégi ház, horgászat, stb), így az utóbbi években alig mentek bele a kilométerek. Egyébként kellemeset csalódtam benne tegnap reggel, féltem hogy -12 fokban majd nehezen indul (nem volt még dizel autóm), de észre sem vettem semmi külömbséget.

Elküldve

Nem is szabad, hogy észrevedd. Ezekhez a BMW mocikhoz 500 ezerig nem kell nyúlni. Nekem óra szerint most áll 200 körül, ami reálisnak mondható. Amikor megvettem 150-nel, a szerviz felmérése alátámasztotta. 1 dologra vigyázz, hidegen nem szabad taposni és nyáron, ha megkergeted (150-160 fölött tartósan, pl pályán) és megállsz vele, hagyj neki időt viszzahűlni és csak azután állítsd le.

Elküldve
  Idéz
Ezekhez a BMW mocikhoz 500 ezerig nem kell nyúlni.

Tudtommal az adagolócsere legkésőbb 300 ezernél időszerűvé válik. De az egyéb, kisebb (a motorban el)kopó alaktrészekről talán Gabo tudna nyilatkozni.

Elküldve

Ha az egész adagolót nem is de az elektromos gáz jelfogóját biztos kulkába kell dobni és egy gyár az 250e+ ÁFA, a bontott pedig 30-80e között, de csak minden harmadik jó (tapasztalat).

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.