postd Elküldve Május14, 2008 Megoszt Elküldve Május14, 2008 Sziasztok Pár hete kértem tanácsot omi vásárlás ügyben. Megvan a kiszemelt áldozat csak egy gondom van .hogy ecotec mocis amiről azt írta itt valaki vagy többen is ,hogy gyorsabban kopik. Mitől kopik gyorsabban? Szerintetek ne is vegyek eco mocis gépet? Üdv Dani Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Május14, 2008 Megoszt Elküldve Május14, 2008 Tény, hogy nem olyan nagy az élettartama, mint a 8 szelepes változatnak, de azért nem kell félni tőle annyira. Fel kell méretni az állapotát (pl kompressziómérés), és abból biztosra lehet menni, hogy nem szart sóznak rád. Link to comment Megosztás: More sharing options...
postd Elküldve Május14, 2008 Megoszt Elküldve Május14, 2008 Oké köszönöm B) és mennyi a gyári kompressziója a 2.0 ecotec mocinak? illetve mennyi az az érték amikor már eléggé kopott a motor? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Május14, 2008 Megoszt Elküldve Május14, 2008 Oké köszönöm B) és mennyi a gyári kompressziója a 2.0 ecotec mocinak? illetve mennyi az az érték amikor már eléggé kopott a motor? Meg kell nézni egy TIS progiban, nemtom. Nekem most nincs feltelepítve sajna. Link to comment Megosztás: More sharing options...
eszeky Elküldve Május14, 2008 Megoszt Elküldve Május14, 2008 sziasztok! még mindig nem kaptam választ senkitől de biztos hogy meg van az oka hogy egy 2.2 benzines mennyit eszik városban? tudja valaki,ilyet szeretnék venni és lecserélni a 2.5v6 omat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve Május14, 2008 Megoszt Elküldve Május14, 2008 városban megeszi a 16-18-at is, ha nem spórolsz vele B) (mondjuk az említett példa egy automatásból van) Ezt az orbitális hülyeséget honnan vetted? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve Május14, 2008 Megoszt Elküldve Május14, 2008 A motor láncos, cseréjét jó vastagon számolják mindenütt, és a tekergetett km-óra miatt azt se tudod mikor kéne cserélni... A 2000 előttiekben biztos benne van a 200E, úgyhogy ajánlatos, mert ha szakad, nagy a gáz. Nekem 3 éve 250 volt tokkal vonóval... Az adagolóban a HDK fej szokott elkopni, javítása megintcsak nemkis pénz. Ez igaz, most állok előtte... A hűtéssel is lehetnek gondok, főleg terhelten hajszolva... Az előző tulajjal , nem a hűtéssel van gond, meg a sok kókler szerelővel. Ki kell mosni a hűtőt, esetleg cserélni, ha melegszik, aztán új hűtőfolyadékot bele, minőségi vízpumpát, valamint a viszkót ellenőrizni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve Május14, 2008 Megoszt Elküldve Május14, 2008 Mennyi ökörséget írtatok, régen nevettem ennyit! A nagy igazságot a kolléga írta fentebb: Előző melóhelyen volt céges 2,5ös Omega. Első gazdás volt, szalonból hozták ki. 6 évesen volt benne 250e km, szinte heti rendszerességgel volt külföldi uticél. De annál kulturáltabban járó dízelmotort nem hallottam! Igaz, megkapta ami neki jár, a rendszeres, szakszerű szervizeket. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Május14, 2008 Megoszt Elküldve Május14, 2008 Ezt az orbitális hülyeséget honnan vetted? Patyi Omegája ezt produkálta városban B) Nem egy mai darab volt, kb olyan, mint amilyeneket kapsz a neten vagy autókerekbe manapság, leharcolt példány. Lehet hogy a tied jó állapotú, mert megkapta a gondoskodást, és szerencsés előélete volt, de ha neadjisten GTK-ra törné egy szőke hölgy alólad, akkor szerintem gondban lennél egy ugyanilyen keresésével B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve Május15, 2008 Megoszt Elküldve Május15, 2008 Patyi Omegája ezt produkálta városban B) Nem egy mai darab volt, kb olyan, mint amilyeneket kapsz a neten vagy autókerekbe manapság, leharcolt példány. Lehet hogy a tied jó állapotú, mert megkapta a gondoskodást, és szerencsés előélete volt, de ha neadjisten GTK-ra törné egy szőke hölgy alólad, akkor szerintem gondban lennél egy ugyanilyen keresésével B) A kereséssel biztos bajban lennék, az tuti. Viszont a 16-18 rengeteg! Komolyan mondom, nekem városban télen sem eszik 12-nél többet. Ilyen kor nyári klímás időszakban 10 körüli az átlag, városban. Kinn normál használatttal 8 körül eszik... Link to comment Megosztás: More sharing options...
feribo Elküldve Május15, 2008 Megoszt Elküldve Május15, 2008 sziasztok! még mindig nem kaptam választ senkitől de biztos hogy meg van az oka hogy egy 2.2 benzines mennyit eszik városban? tudja valaki,ilyet szeretnék venni és lecserélni a 2.5v6 omat. Hali. Nekem 2.0 16v-m van város 10 klímával 11,5 . A 2.2 -es szerintem olyan 11-12 környékén lehet.A 2.5 mennyit eszik? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Május15, 2008 Megoszt Elküldve Május15, 2008 Írtam, hogy közülünk csak Gabonak van/volt 2.2-ese. De sztem a 2.5V6-nál jóval kevesebbet eszik. Tegnap megint nem indult az Omega. Motorpilács lámpa nem világított. Felhívtam Merkl Rolandot, és szerinte, vszínű kuka a vezérlőegység, de ha szerencsém van meg lehet javítani. Állítólag típushiba, hogy elszakad a nyákon a vezető rész és a hőingadozás hatására hol megy, hol nem. Ami biztos, hogykinn állt két órát a napon az autó, és utánna elindult. Ha kompi csere kell, akkor le kell kérnem egy Opel szervízben a carpass kódomat, és a bontott kompi carpass kódja is kell. Hát nem egyszerű B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Május15, 2008 Megoszt Elküldve Május15, 2008 Szerintem egy unatkozós vasárnap délután nyugodtan szedd szét az ecut, és nézd át tüzetesen... hátha megleled a hibát B) Bajt biztos nem csinálsz vele B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Május15, 2008 Megoszt Elküldve Május15, 2008 Én is gondoltam rá. Köszi a biztatást. B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Május16, 2008 Megoszt Elküldve Május16, 2008 Az lenne a kérdésem az Omegás cartársakhoz, hogy a 2.5TD (BMW-motoros) kocsikban létezett fedélzeti compi? És nagy meló a beépítése? Köszi! És kéne nekem egy lehetőleg nagyfelbontású kép egy ilyen autó motorteréről, lehetőleg a motortakaró burkolat nélkül. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Május16, 2008 Megoszt Elküldve Május16, 2008 Természetesen létezett fedélzeti compi. A CD felszereltségben alap volt. Beépítés sztem lehetséges, de nem kis meló. Fényképet nem tok adni Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Május16, 2008 Megoszt Elküldve Május16, 2008 Hali! Aktuális problémám, hogy melegszik a hűtővíz az autóban. Nem újkeletű a dolog, ezt csinálta már +5fokban is. Felkúszik a mérő 95-97fokig, bekapcsol a venti, lenyomja 92 köré, majd kikapcsol. És ez így ingadozik. Hűtőt kisavaztam, igazából nem volt rutyis. Rendszert átmosattam Wynns hűtőmosóval, majd kiöblítettem. Eredmény nincs. Annyit kell még tudni, hogy most nem az eredeti van benne, hanem egy kisebb formátumú. Az eredeti hűtő, ami a kocsiban volt (mielőtt az előző tulaj megcsukta volna), ugyan akkora mint a v6-osokban levő. Emiatt nem is megy rá az a takaróműanyag, ami a két fényszóró között a hűtőket takarná. Ugyanakkor haver 94es x20xe-s Omegájában ugyanez a hűtő van mint az enyémben. Ötlet van, hogy mi miatt melegszik a gép? Link to comment Megosztás: More sharing options...
babu Elküldve Május17, 2008 Megoszt Elküldve Május17, 2008 Hali! Aktuális problémám, hogy melegszik a hűtővíz az autóban. Nem újkeletű a dolog, ezt csinálta már +5fokban is. Felkúszik a mérő 95-97fokig, bekapcsol a venti, lenyomja 92 köré, majd kikapcsol. És ez így ingadozik. Hűtőt kisavaztam, igazából nem volt rutyis. Rendszert átmosattam Wynns hűtőmosóval, majd kiöblítettem. Eredmény nincs. Annyit kell még tudni, hogy most nem az eredeti van benne, hanem egy kisebb formátumú. Az eredeti hűtő, ami a kocsiban volt (mielőtt az előző tulaj megcsukta volna), ugyan akkora mint a v6-osokban levő. Emiatt nem is megy rá az a takaróműanyag, ami a két fényszóró között a hűtőket takarná. Ugyanakkor haver 94es x20xe-s Omegájában ugyanez a hűtő van mint az enyémben. Ötlet van, hogy mi miatt melegszik a gép? Nekem is volt hasonló problémám (full felmelegszik, a venti ezerrel bekapcsol, oszt lehül a víz, pár perc múlva kezdődik a folyamat előröl) és kiderült, hogy a három ventillátorból csak a legzajosabb működött.... A Kori (tesóm) tájékoztatott, hogy a motortérben az ECU körűl is vannak biztositékok és valószínű az egyik szállt el.... Igaza lett... Most mindhárom venti betartja a fokozatosságot.... Ja mindez MV6-ossal történt. A többi hűtéséről fogalmam sincs.... Remélem segítettem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Crime78 Elküldve Május17, 2008 Megoszt Elküldve Május17, 2008 Hát nem volt szerencsém... Feltöltettem a klímát gázzal, és az történt, amire számítottam: még véletlen sem kapcsol be. Illetve annyi változott (gondolom a nyomáskapcsolók még dolgoznak), hogy a hűtő két ventije mostmár bekapcsol, de a klímakuplung nem húz be... Nem tudtam (eddig) közvetlen delejt adni neki az idióta csatlakozója miatt, de mindenképpen megpróbálom valahogy, mert minden más hiba ki van zárva. Ha esetleg kiderül, hogy a kuplung a rossz, van esély rá, hogy azt otthon házilag megcsináljam? Gondolom elektromágneses elven működik, akkor igazából csak a berohadás jöhet szóba, nem? Az elektromágnes kis valószínűséggel megy tönkre... Vagy rosszul gondolom? Szíjtárcsa levételénél van valami, amire kiemelten figyelni kell (már ha lejön)? Különben meg sajnos egyre jobban csalódom (magamban vagy) a kocsiban. Azt hittem jól választottam, most meg sorra jönnek elő a hibák, nem is kellett rá sokat várnom, hisz' egy hónapja van nálam. Most éppen arra jóttem rá, hogy azért nyílt nehezen a vezetőoldali ajtó, mert el van törve a külső kilincs (belül az ajtóban), mostanra teljesen megadta magát, csak belülről nyitható. Szétszedve mit látok? A zárszerkezet olyan száraz, mint a sivatag, és ebből adódóan korrodált... Így nem nehéz eltörnie a műanyag kilincsnek. A futómű mindenfelől búg, nyikorog, zörög, a kipufogórendszert cask a szentlélek tartja (több helyen ereszt is)... A gatyám rámegy, mire rendberakom az egész autót, és akkor még a rohadásokról nem is beszéltem... Bocs a sok panaszért, de kicsit ki kellett adnom magamból... B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve Május17, 2008 Megoszt Elküldve Május17, 2008 Miért panaszkodsz? Vásárláskor nem vitted el állapotfelmérésre? Ha nem, csak magadra vethetsz! Vagy esetleg fillérekért vettél valami bontószökevényt és most csodálkozol? Nem kell. Milliószor elmondtam, nincsenek csodák, 7-800 alatt 94-97, 1 milla alatt pedig 98- Omegát nem szabad megvenni és már ezek is nyomott árak. Ott van Karesz barátom MV6-osa. 98-as, 1.5 milláért vette, de olyan, mint a doxa... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Crime78 Elküldve Május17, 2008 Megoszt Elküldve Május17, 2008 Miért panaszkodsz? Vásárláskor nem vitted el állapotfelmérésre? Ha nem, csak magadra vethetsz! Vagy esetleg fillérekért vettél valami bontószökevényt és most csodálkozol? Nem kell. Milliószor elmondtam, nincsenek csodák, 7-800 alatt 94-97, 1 milla alatt pedig 98- Omegát nem szabad megvenni és már ezek is nyomott árak. Ott van Karesz barátom MV6-osa. 98-as, 1.5 milláért vette, de olyan, mint a doxa... Állapotfelmérésre? Este fél hétkor a Tesco parkolójából? B) Nem... És azt sem hiszem, hogy ezt túl sok ember megcsinálná a valós életben. Ezek szerint bontószökevényt vettem, de ha az árát mégegyszer ráköltöm, kb akkor érem el az általad írt árat (1996.12.31.-i a kocsi). Annyiból meg szerintem komplett felújítással meg egy komplett festéssel együtt is kijövök, és tudom, nem csak hiszem, hogy minden jó rajta. A probléma nem is itt van! Hidd el, ha lett volna 1,5 millám Én is olyat vettem volna, ami kifogástalan(nak tűnik). De nem volt... Így apránként költhetek rá. Ezzel tisztában voltam akkor is, amikor megvettem (lényegében volt "állapotfelmérés": két hozzáértőbb ismivel mentem, és már ott közölték a hibák javát), csak dühöngeni akartam egy kicsit, amiben le is torkoltál gyorsan... Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Május17, 2008 Megoszt Elküldve Május17, 2008 Nekem is volt hasonló problémám (full felmelegszik, a venti ezerrel bekapcsol, oszt lehül a víz, pár perc múlva kezdődik a folyamat előröl) és kiderült, hogy a három ventillátorból csak a legzajosabb működött.... A Kori (tesóm) tájékoztatott, hogy a motortérben az ECU körűl is vannak biztositékok és valószínű az egyik szállt el.... Igaza lett... Most mindhárom venti betartja a fokozatosságot.... Ja mindez MV6-ossal történt. A többi hűtéséről fogalmam sincs.... Remélem segítettem. nekem csak 2 venti van rajta, 1 a klímahűtőn, egy meg a vízhűtőn. Megy mindkettő. Ha mennek akkor nincs is gond, lehűl a víz. de vissza is melegszik. Lehetséges az, hogy a menetszél nem tudja lehűteni a vizet? Eredetileg ilyen hűtő volt benne: http://img5.tar.hu/skyrangr/size2/34709289.jpg Most pedig egy ilyen van benne: http://img5.tar.hu/skyrangr/size2/34709290.jpg Mindkettő x20xev motoros Omi, csak van köztük 4 év. Lehet amiatt az elégtelen hűtés, mert a régebbi hűtő kisebb? Normális esetbe, részterhelésnél, egyenesben, felmelegedhet a víz? Nem kellene lehűtenie a ventinek? Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Május17, 2008 Megoszt Elküldve Május17, 2008 Az lenne a kérdésem, hogy mennyire bonyolult egy 2.5TD-ben kicsrélni a hosszbordásszíjat? 5-bordás van rajta, de már csak 4 borda van meg belőle B) Ahogy néztem, a feszítőgörgőt szét kéne szedni vhogy, mert át kell fűzni rajta a szíjat... Skyrangr: sztem attól, hogy ugyanolyan motorkódú autóból való ez a kisebb hűtő, még lehet kevés ehhez a kocsihoz. Ha pl. itt a kasztni miatt kevesebb légáramlatot kap, mint abban a másik kocsiban, akkor máris kevés lesz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
jony23 Elküldve Május17, 2008 Megoszt Elküldve Május17, 2008 nekem csak 2 venti van rajta, 1 a klímahűtőn, egy meg a vízhűtőn. Megy mindkettő. Ha mennek akkor nincs is gond, lehűl a víz. de vissza is melegszik. Lehetséges az, hogy a menetszél nem tudja lehűteni a vizet? Mindkettő x20xev motoros Omi, csak van köztük 4 év. Lehet amiatt az elégtelen hűtés, mert a régebbi hűtő kisebb? Normális esetbe, részterhelésnél, egyenesben, felmelegedhet a víz? Nem kellene lehűtenie a ventinek? Hali SKY ! az a van hogy a külső hűtő a klimáé,a belső pedig a motort hűti .Így hát a menetszél sajna nem tud olyan mértékü lehűlét produkálni mint ahogy azt elvárná az ember. úgyhogy sajna más lessz a problem :-( Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Május17, 2008 Megoszt Elküldve Május17, 2008 Az lenne a kérdésem, hogy mennyire bonyolult egy 2.5TD-ben kicsrélni a hosszbordásszíjat? 5-bordás van rajta, de már csak 4 borda van meg belőle B) Ahogy néztem, a feszítőgörgőt szét kéne szedni vhogy, mert át kell fűzni rajta a szíjat... Skyrangr: sztem attól, hogy ugyanolyan motorkódú autóból való ez a kisebb hűtő, még lehet kevés ehhez a kocsihoz. Ha pl. itt a kasztni miatt kevesebb légáramlatot kap, mint abban a másik kocsiban, akkor máris kevés lesz. Nem túl egyszerű. Azt rajzold le, hogy milyen irányba, melyik görgőkön megy a szíj, mert nem egyszerű visszarakni, ha nem figyeled meg. És arra a kilincs alakú alu sz@rra, ami feszíti, és csillapítja a szíjat, pedig vigyázz mert típushiba, hogy eltörik. Nem feltétlenül csere közben. Azt ajánlom hogy szemrevételezéssel ellenőrizd, és ha repedt ne is rakd vissza, hanem csere. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts