Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Megtörtént a telócsere. Nagyon kemény lett a hátulja. Most cserélhetem elől is mert ott ring mint egy hintaló. Nincs vkinek egy csomitértetőtelója limuzinhoz. 2 éve vettem egy pár újat kb16e-ért és az egyik már be is sz@rt.

Elküldve

Hello!

Hát nem tudom, nekem a sachs jött be, 20-ért vettem darabját, személyes akcióba, amugy vagy 24 az első. Hátulra vagy 10-12 darabja ha jól tudom.

A kayaba még jobb, de az még drágább... hát még a blistein.

No hát, olyan kérdésem volna, hogy anno a remegő alapjárat oka az, hogy kis fordulaton nem megy egy hengerem. Gyertyák jók, kábel jó, elvittem egy nagyon korrekt atóvillamossági szervízbe, kikötötték a fékszervót, meg egr-t hogy nem e a plusz levegő az oka. Kompressziót mértek, meg CO-t. Hibakódokat kiolvasták, kitörülték.... De semmi. Injektorok jók, csak az van, hogy magas a HC (vagy CH) érték... ugye az elégetlen szénhidrogén.

Talán az utolsó henger, azt mondták... El lehet égve a kipufogó szelep?

Ujittasam fel a hengerfejet??

Mit csináljak??

Elküldve
Hello!

Hát nem tudom, nekem a sachs jött be, 20-ért vettem darabját, személyes akcióba, amugy vagy 24 az első. Hátulra vagy 10-12 darabja ha jól tudom.

A kayaba még jobb, de az még drágább... hát még a blistein.

No hát, olyan kérdésem volna, hogy anno a remegő alapjárat oka az, hogy kis fordulaton nem megy egy hengerem. Gyertyák jók, kábel jó, elvittem egy nagyon korrekt atóvillamossági szervízbe, kikötötték a fékszervót, meg egr-t hogy nem e a plusz levegő az oka. Kompressziót mértek, meg CO-t. Hibakódokat kiolvasták, kitörülték.... De semmi. Injektorok jók, csak az van, hogy magas a HC (vagy CH) érték... ugye az elégetlen szénhidrogén.

Talán az utolsó henger, azt mondták... El lehet égve a kipufogó szelep?

Ujittasam fel a hengerfejet??

Mit csináljak??

Ha a szelep van elégve, azt egy egyszerű kompresszió méréssel gyorsan ki lehet szűrni. Ajánlom, először ezt nézzétek meg, addig kár találgatni.

Elküldve
A Bilstein-nel mi a bajod?

Semmi, csak az drágább a sachsnál is :D

Hát nem tudom, nekem a sachs jött be, 20-ért vettem darabját, személyes akcióba, amugy vagy 24 az első. Hátulra vagy 10-12 darabja ha jól tudom.

A kayaba még jobb, de az még drágább... hát még a blistein.

Ujittasam fel a hengerfejet??

Kayaba olcsóbb.

Ha a szelep van beégve, akkor komplett hf felújítás, hengerfejenként 25 körül áll meg a móka, de ebben

már benne van az anyag is. Plusz a tömítések, hf csavarok, szerelés.

Pesten pl Szuromi csinál ilyet az üllői út külső részénél.

Ha a szelep van elégve, azt egy egyszerű kompresszió méréssel gyorsan ki lehet szűrni. Ajánlom, először ezt nézzétek meg, addig kár találgatni.

Erre inkább a veszteségmérés lenne jó, mondjuk a kompressziómérésnél is kibukik, ha már nagyon gáz.

Elküldve

x20xev

Akkor nem tudom, kopresszió jó, hidegen szólnak picit a hidrotőkék.

A gyári olajfogyasztást produkálja, amit ha jóltévedek olyan 7 cl /100 km.

100-as benzintől beéghet a kipuff szelep? És csak egy égett meg??

Hát elég rejtélyes számomra ez a motor....

Viszont 200 gond nélkül megy, a fogyasztás is 8 alatt volt hosszútávon.

Hidegen kicsit nehezen indul, majdnem lefullad, majd picit nagyob gáz és rácsúsztatom a kuplungot, és akkor megindul rendesen... Csak hidegen első indításkor. A check engine, meg alapjáratnál villan. Fordulaton elalszik.

El kell vinnem valami jó szervízbe, de itt komárom környékén....hát nem jellemző.

Thnx mindenkinek!

Szabopsz

Elküldve

Nekem is hasonló volt a problémám...

Eldobta magát a szelepfedél tömítés, és a gyertyák ill az egész tér a motor közepén olajban állt. Olajfogyás nálam is normális volt.

Miután megcsináltam, újra jelentkezett a hiba (alapjáraton, sőt hidegen menet közben lefulladó, darabosan(3hengerrel járó) motor).

Ekkor jobban átnéztem a gyertyakábeleket, és akkor vettem észre, hogy valszeg az olajtól felpuhultak... Próba szerencse, kicseréltem, azóta jó.

Mondjuk nekem nem világított a Check lámpás...

Elküldve
Nekem is hasonló volt a problémám...

Eldobta magát a szelepfedél tömítés, és a gyertyák ill az egész tér a motor közepén olajban állt. Olajfogyás nálam is normális volt.

Miután megcsináltam, újra jelentkezett a hiba (alapjáraton, sőt hidegen menet közben lefulladó, darabosan(3hengerrel járó) motor).

Ekkor jobban átnéztem a gyertyakábeleket, és akkor vettem észre, hogy valszeg az olajtól felpuhultak... Próba szerencse, kicseréltem, azóta jó.

Mondjuk nekem nem világított a Check lámpás...

Jahh, szintén xe20xev :D

Elküldve
Lehet azért volt a gyertyák körül olaj???

Igen, ezért is írtam, hogy szintén xe20xev.

kipucoltam anno, amíg nem volt alkalom a tömítés cserére, és 2 hónap alatt feltelt a mélyedés...

Becsapós, mert ugye látni nem lehet, csak ha leszeded a fedelet...

Jahh, és a kopogó hidrotőkékkel ne foglalkozz, ha csak hidegen szólnak, akkor örülj. Oka, hogy kopottak.

Nekem 200e km van a motorban, és hidegen is alig észrevehető. Igaz, hogy mindig 8-10e km volt az olajcsere intervalluma.

Ha melegen is szólnak, akkor sincs nagy gáz, javarészt csak a feelinget rontja. Igaz, hogy egy idő után kikezdi a himbákat.

Csere húzós, darabja 4-5e ft. Ugye 16 db kell... ami nem kevés :D

Elküldve
Hidegen kicsit nehezen indul, majdnem lefullad, majd picit nagyob gáz és rácsúsztatom a kuplungot, és akkor megindul rendesen... Csak hidegen első indításkor. A check engine, meg alapjáratnál villan. Fordulaton elalszik.

AGR, lambdaszonda hiba tipikusan ez a check engine felvillanás... nézd meg, van-e hibakód.

Elküldve
Ha melegen is szólnak, akkor sincs nagy gáz, javarészt csak a feelinget rontja. Igaz, hogy egy idő után kikezdi a himbákat.

Csere húzós, darabja 4-5e ft. Ugye 16 db kell... ami nem kevés :D

Ebben nincs himba.

Elküldve
Ebben nincs himba.

Nem himbás? Akkor legalább nem a himba kopik :D

Ezek szerint olyan mint a 16szelepes golf motor... szelep-hidrotőke-vez-tengely?

utsó hidrotőkés motor amit szétszedtem, egy citroen motor volt, abban a himba lyukasra volt kopva, mert az egyik hidrotőke teljesen összegyógyult :D

Ezért se szeretem a francia ótókat :D

Elküldve
AGR, lambdaszonda hiba tipikusan ez a check engine felvillanás... nézd meg, van-e hibakód.

Akkor nekem is köze lehetett a megoldáshoz annak, hogy lekötöttem az AGR szelepet.

Elküldve
Nem himbás? Akkor legalább nem a himba kopik :D

Ja, inkább a vezérműtengely :D

Opelnél az összes 16 szelepes benzines himba nélküli (mondjuk a legújabbakat nem ismerem).

Elküldve

Emberek!

Nagy bajban vagyok. 1 hónapja vettem egy 96-os 2.5 TD-t, és a múlt héten szétment a hengerfejem, javíthatlan. Sehol nem találok bontott hengerfejet, tud ebben segíteni valaki?

Elküldve

Mondjuk hasznaltauto.hu, és ott az alkatrészeknél próbáld meg keresni.

Hát kössz urak, kicseréltetem a hengerfej tömítést, és megnézetem megint a gyertyakábeleket.

Elmondom mi volt az oka.

Elvileg ír lambda szondát, de azt mindenre ír, ha túl dús, ha szegény a keverék akkor is.

Vezérmű tengely jeladót ír még.

Kössz mégegyszer!

szabopsz

Elküldve
Elvileg ír lambda szondát, de azt mindenre ír, ha túl dús, ha szegény a keverék akkor is.

Vezérmű tengely jeladót ír még.

Ha írja, akkor az rossz is... ugyanis ez már a szonda által kibocsájtott jelre vonatkozhat.

Veztengely jeladó (és főtengelyé is) szokott hiba lenni... utángyártottak semmiképpen nem javaslom

ebből sem, szondából sem (és az univerzális szondát sem).

Elküldve
Ha írja, akkor az rossz is... ugyanis ez már a szonda által kibocsájtott jelre vonatkozhat.

Veztengely jeladó (és főtengelyé is) szokott hiba lenni... utángyártottak semmiképpen nem javaslom

ebből sem, szondából sem (és az univerzális szondát sem).

Ja, asszem itt szokott buktató lenni az utángyártott cumó (én szívtam meg már Bosch-al is.).

Csak az eredeti GM a tuti!

Gábor

Elküldve
Ha írja, akkor az rossz is... ugyanis ez már a szonda által kibocsájtott jelre vonatkozhat.

Veztengely jeladó (és főtengelyé is) szokott hiba lenni... utángyártottak semmiképpen nem javaslom

ebből sem, szondából sem (és az univerzális szondát sem).

Jaja... Higgyé nekik (is)... Csak eredetit! Hogy én is mekkorát cumiztam az utángyártottakkal.. ááááá... És ha írja tényleg szar, ez is tapasztalat :D

Elküldve
Emberek!

Nagy bajban vagyok. 1 hónapja vettem egy 96-os 2.5 TD-t, és a múlt héten szétment a hengerfejem, javíthatlan. Sehol nem találok bontott hengerfejet, tud ebben segíteni valaki?

Hali

kolegám most szerzett be pár cuccot a bömöséhez (2,5td ) ugyan az a blok van az omiba is .Ha gondolod megkérdezem hogy megválna-e a hengerfejtől, és ha igen mennyibe kerülne ez a válás :-)

Elküldve
Hali

kolegám most szerzett be pár cuccot a bömöséhez (2,5td ) ugyan az a blok van az omiba is .Ha gondolod megkérdezem hogy megválna-e a hengerfejtől, és ha igen mennyibe kerülne ez a válás :-)

Fúúúú, nagyon megköszönném!

Elküldve
!

Nagy bajban vagyok. 1 hónapja vettem egy 96-os 2.5 TD-t, és a múlt héten szétment a hengerfejem, javíthatlan. Sehol nem találok bontott hengerfejet, tud ebben segíteni valaki?

no megkérdeztem kiscsákot!

aszonta ,a hengerfejbe benne van minden nem nyult hozzá! 70Eft lenne az ára, DE

a vizcsatornák kicsit odavannak úgyhogy nyomáspóbát FELTÉTLEN javasol!!!!!!!!!!!!!!!

Asztmodta hogy elviheted úgy hogy kifizeted a felét és ha úgygondolod megéri neked 70 gombócért azt amit kapsz,akkor kifizeted a másik felét és kész,ha nem visszadobod a hengerfejed és visszakapod a lét!

viszont csak kedden lessz elérhető :D

ha kell írj és összehozzuk a csáko fehérvári

udv

Elküldve

Szlovákiába elzúztam egy aprók őzet...

A lökhárítóm jobb eleje K.O.

Tudja valaki esetleg, hogy ilyenkor valaki rendezi e a károkozást...

Vagy mi ennek a menete...?

Meg nem ártana egy uj lökös is....és hűtörács

THNX

Elküldve
Tudja valaki esetleg, hogy ilyenkor valaki rendezi e a károkozást...

Vagy mi ennek a menete...?

senki... saját költségvetés.

írtam neked az alktrészes topicba :D

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.