Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Hello evribodri!

Semmi extra, csak gondoltam elújságolom (hol máshol, mint itt) hogy ma 55 lityi gázt tankoltam, óra szerint pedig majd' 500km-t tettem meg az uccsó tankolás óta. Persze a 11 lityi túl szép lenne, mivel a gáz nem kapcsol be csak 40 fokos motornál, ezért ha 450km-rel számolok, akkor is kb 12l/100km jön ki. :huh: Ja, 2.5 V6

Sziasztok! B.U.É.K mindenkinek!

Nekem is (x20xev) hasonló gázrendszerem van, és nekem is kb 12 lityire jön ki a fogyasztás. Az a baj hogy sokat megyek rövid távon. Hideg motornál néha 3-4km-t is el kell menni hogy felmelegedjen, és átkapcsoljon. Okta! Neked honnan kapja a fűtést a red.?

Kérdés mindenkihez: Sajnos erősen elkezdett folyni a kormányművemből az olaj. Alul a szimeringnél. Nem tudja valaki hogy milyen méretű szim. való oda? Mindeggyik tipusban egyforma a kormánymű? Esetleg ki lehet-e cserélni a helyén? Nagyon nem szeretném kiszerelni az egész korm. művet.!

Elküldve

Öcsém is pont erről panaszkodott, hogy lakott területen kívül visszahül az autója. Sztem termosztát lesz. Kicserélni viszont igazi szívás. Az egész szívótorkot le kell bontani hengerfejig.

Elküldve
Kérdés mindenkihez: Sajnos erősen elkezdett folyni a kormányművemből az olaj. Alul a szimeringnél. Nem tudja valaki hogy milyen méretű szim. való oda? Mindeggyik tipusban egyforma a kormánymű? Esetleg ki lehet-e cserélni a helyén? Nagyon nem szeretném kiszerelni az egész korm. művet.!

hali mindenki!

sajna nekem is van egy ilyen problémám,igaz nekem nem annyira vészes a folyás.voszont ahogy az lenni szokott nem javul meg magátol :-) ,nekem valamivel könnyeb lenne a dolgom mivel csak X20SE a vas és így jobban obaférek a dolgokhoz! de én is kiváncsi lennék ,hogy milyen a szim. és ki kell-e venni a helyéröl csere miatt

Elküldve

Én már cseréltem, de nem tudom milyen méretű. A szomorú, hogy Opelboltban is rosszat adtak, tehát ki kellett szednem és az alapján megrendelni. Egy zéger-gyűrű tartja a helyén, de figyelj, hogy rendesen rakd vissza, különben kinyomja az olajnyomás. Tapasztalat, egy szervószivattyúm bánta :huh:

Elküldve
Én már cseréltem, de nem tudom milyen méretű. A szomorú, hogy Opelboltban is rosszat adtak, tehát ki kellett szednem és az alapján megrendelni. Egy zéger-gyűrű tartja a helyén, de figyelj, hogy rendesen rakd vissza, különben kinyomja az olajnyomás. Tapasztalat, egy szervószivattyúm bánta :huh:

Köszi a választ! A lényeg hogy ki lehet a helyén cserélni. Így már bátran neki merek vágni a dolognak. Mégegyszer köszi.

Elküldve

Üdv!

Hogy mi melegíti a reduktort, nem tudom, mert nem értek hozzá, de nekem is kell pár km reggelente, míg átkapcsol. :huh:

De hát az Omi nem is egy munkába járós városi autó, hogy őszinték legyünk, legalábbis nem rövidtávra. Amúgy nekem sem melegszik fel országúton 90 fok fölé, lassabb menetben legalábbis. Én eltakartam a hűtő 1/3-ád, de nincs nagy változás - talán kicsivel hamarabb melegszik be és kapcsol át a gáz. Amúgy nem hiszem, hogy ez termosztát probléma lenne: apán egyes Golfját is használom néha, nincs benne a termosztát. No, az még elpapírozva is képes teljesen lehűlni országúton! (1.5 benzin) Szóval ha termosztát gond lenne ez a jelenség, akkor szerintem hidegebb lenne a motor.

Kérdés gázosokhoz: hidegben elképzelhető, hogy egyenetlenebb a járás gázzal? Illetve nem gyorsul rendesen, "dadog"?

Ja, még egy dolog: volt szó a katalizátorba fújó kompresszorról. Mikor megvettük az autót, hallottam is egy 'porszívó' hangot indításkor, de nem tudtam, hogy mi az. Viszont mióta szerelőnél járt a kicsike (olajhűtő-fűtő csere) nem hallom ezt a hangot. Hidegben nem csinálja? Mert talán pont ilyenkor dúsabb a keverék, és inkább most kellene az extra levegő a kat.-ba, nem?

Köszi.

Elküldve

sziasztok!

azt hittem ,hogy újjat írok a motor felmelegedéssel ill.lehűléssel kapcsolatban.

pont ma mentem ki az országútra hosszabb távra és a motor hőfok visszajelző nem ment fel csak

50-ven fokra .pánik azonnal.

amit nem értek ,hogy a meleget viszont okádja.akkor ez hogy van? nekem is a városban ahogy beértam azonnal felment de egy picit rakoncátlnkodik.mozgásban van.ennek nem igazán örültem ,mert ezt még soha nem csinálta. 2.5 v6-om van.

ja és pont visszaolvastam és meglepődtem ,hogy több mindenki küzd ilyen problémáva.

ha termosztát a probléma akkor az mennyibe fog fájni?tudja valaki?

köszi a segítséget. :huh:

Elküldve

hát jah, az valszeg termosztát lesz. nézd meg kézzel a hűtő felé menő csövet.

ha a motorral együtt az is melegszik, akkor cserés a termosztátod.

Elküldve

udv. kivancsisagbol megneztem a b....auto.hu-n a termosztatot HAAAT!!! 3 gyarto ot fajta egy adott autora az ar:3000-20000Ft-ig.MELYIKET??

Elküldve

köszi a nem túl jó hírt.majd megnézem a csövet.

a motor visszajelző lehet, hogy emiatt jelzett vissza többször?vagy köze nincs hozzá.

mert ,hogy fűszerezzem a dolgot hazafelé az is be-be villogott egy párszor.

Elküldve

udv nekem semmi hibajelenseg pusztan normal temponal nem megy fel a hofok max 90c -ig vagy meg addig se viszont azt en is eszrevettem hogy varosban ingadozik 93-98 kozott kb.

Elküldve

Csőő! :huh: Ha leugrok a gázpedálról egy pillanatra kivillanik a mot. teszt lámpás, de máskor nem.Termosztáthoz gondolom sok köze nincs.

Tesómnak omijában 85-86 fokig ,nekem 92-94 fokig csuszik föl,a lábam sujátol függően.Más hőm termó van belejje téve.

Elküldve

a kiolvasás az o.k..

nem akarok találgatni csak gondoltam hátha valaki.

de kiolvastatni csak azt lehet ami folyamatosan ég.

nem?

lehet rosszul tudom.vagy ha néha bevillan az is elég ahoz hogy kiolvassák?

Elküldve
a kiolvasás az o.k..

nem akarok találgatni csak gondoltam hátha valaki.

de kiolvastatni csak azt lehet ami folyamatosan ég.

nem?

lehet rosszul tudom.vagy ha néha bevillan az is elég ahoz hogy kiolvassák?

hali

nekem akkor is ki tudták olvasni a hibatárolóbol az infót ,amikor csak néha felvillant fel a lámpa

Elküldve

50fok? 70fok? Honnan tudjátok? Hisz az omegában, ha lineáris a hőfokmérő műszer, akkor csak 85 foktól mér. Vagy rosszul tudom?

Tudja valaki konkrétan hogy a legalsó vonalnál mennyi fokos a motor?

Elküldve
50fok? 70fok? Honnan tudjátok? Hisz az omegában, ha lineáris a hőfokmérő műszer, akkor csak 85 foktól mér. Vagy rosszul tudom?

Tudja valaki konkrétan hogy a legalsó vonalnál mennyi fokos a motor?

Analóg technika sosem lináris :huh:

Amúgy kb 55fok környékén indul a mutató (mármint ha jól mér).

Elküldve
Analóg technika sosem lináris :huh:

Amúgy kb 55fok környékén indul a mutató (mármint ha jól mér).

Szia!

Most látom csak, hogy milyen webcímek vannak a hsz.-aid alatt! Ismerem Misut meg Maszatot! Misu még rokon is, szegről-végről! (Tudom: szegény én... :lol: )

Hőfokmutató: ha jók az információim és tényleg 40 fok felett kapcsol át gázra a rendszer, akkor lehet, hogy még alacsonyabbról, akár 40-45 fokról "számol" a mutató. Általában akkor kapcsol át, mikor már megmozdul a mutató is.

Kat.-ba fújó kompresszor: az nagy gáz, ha nem müxik? Lehet, hogy ezért nem indul elsőre a reggeli hidegindításkor már vagy egy hete?

Köszi

Elküldve

jah, te szegény! :huh:

elég tág a rokonságotok! :lol:

akár lehet annyitól is, mert viszonylag pontatlan ez a technológia alacsony hőmérsékleten.

de általában 50-60fok szokott lenni, amikor elindul.

Elküldve

Sziasztok!

1996-os 2.5 TD Omink van. Az mit jelent ha a M.I.D. kijelzőn megjelenik az "Oil Lack" felirat? A könyvében csak "Oil Lock"-ot láttam. A 2 ugyanaz lehet? Ha igen akkor elvileg "veszélyesen alacsony olajszint"-et jelent, de a nivón rendbe van és az "Engine Oil Level" még sose jelent meg ami csak szimplán alacsony olajszint. Amúgy nem tudtok mondani valami trükköt amivel utólagos beszerelés nélkül mondjuk megjeleníthető BC-n a fordulatszám, hőfokok stb.? Ja igen és hogyan lehet a hibákat kiolvasni belőle? Nekünk is nagyon ritkán éri el a 90 fokot.

Köszi a válaszokat!

Na azt hiszem hogy hibakód kiolvasásra rájöttem. Egyszerre az R és S gombok és akkor megjeleníti. Ugye így kell? De hibakód listát hol találok hozzá?

Elküldve

Én is találkoztam már olyannal, hogy rendben volt az olajszint, mégis anyázott a Bord. Az lett a megoldás, hogy mindig felső nívóra töltöttük az olajat. Opel16V-nek van utólagos BC, de asszem egyenlőre csak benzinesekhez, az elég sok pluszt tud. Hibakiolvasást még nem is próbáltam a BC-ből, csak a motorvezérlő computerből. A dieselnek alacsonyabb hőfokon kell üzemelnie mint a benzinesnek. 80 foknál kezd el kinyitni a termosztát, míg a benzineseknél 92-nél

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.