Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Elég igénytelenül lett megcsinálva az tény.

Az én autóm meg végre tárolt hibakódot :lol: Mindjárt hatot. Sajnos a szerelő jövő héten nem ér rá, így még tovább idegeskedem, hogy mi is lehet a baja a drágámnak.

Elküldve
Elég igénytelenül lett megcsinálva az tény.

Az én autóm meg végre tárolt hibakódot :lol: Mindjárt hatot. Sajnos a szerelő jövő héten nem ér rá, így még tovább idegeskedem, hogy mi is lehet a baja a drágámnak.

Nem sikerült kivillogtatni mik a kódok? :lol:

Elküldve

De sikerült, csak jobb ha inkább szerelő is látja, mert a lambdaszondát, a légtömegmérőt, a beszívott levegő hőmérsékletérzékelőt jelzi hibásnak. Ezek fényében nem állok neki cserélgetni. Ráadásul lambdából is kettő van. Amúgy a tünetek: hidegen kb 20mp-ig nincs alapjárat, de utána ha berakom sebességbe, van hogy leáll, induláskor torpan elég rendesen, és ha nyomok egy fél gáznál nagyobbat, akkor nem húz rendesen. Utóbbi kettőt melegen is csinálja. És akkor még nem említettem, hogy február óta nem jöttünk rá, mitől nem indult egy hónapon keresztül. Dióhéjban ennyi a problémám

Elküldve

Nnna. Szal ha ennyi dolgot jelez hibásnak, akkor lehetséges a kábelkötegben vagy a relékkel van a

baj, ugyanis ezek az eszközök külön kapják a tápot, külön relézve. Érdemes átvizslatni először a

kapcsolási rajzot, aztán a reléket, kábelköteget... kéne méricskélni. :lol:

Elküldve

Az összes hibából egyedül a lambdát hiszem el, mert az egyik még gyári és 185e km alatt bőven tönkremehetett. CSak azon fogok röhögni, ha nam az, hanem a cserélt szarik be. Kapcsolási rajzot meg kell vhol túrnom, mert a TISben nem találtam, amit meg külön szereztem, nincs hozzá magyarázat, hogy melyik rövidités mit jelent.

Elküldve

A leírtakból, tippelni lehet a légtömegmérőre. Ilyenkor az ECU átkapcsol vészprogramra, és a pillangószelep potméterének jeléből kalkulál befecskendezendő mennyiséget (sacc/kb alapokon).

Megnézném a kábelköteget, a légtömegmérőtől az ECU-ig. A légtömegmérő, multiram vákuumszelep, és beszívott levegő hőérzékelője egy kábelkorbácson vannak. Lehet hogy ez van valahol kidörzsölődve.

Ezen felül megnézném, hogy nincs-e összecserélve a beszívott levegő-érzékelő csatlakozója, a multiram vákuumszelepével. Sajnos ezt össze lehet cserélni, sőt fordítva sokkal kevésbé feszülnek a kábelek.

Elküldve

Köszi a tippeket, holnap rámegyek a témára. Sőt, lehet belerakom öcsém cuccait, hogy mit szól hozzá. A srác úgyis pesten felvigyáz 3 napig a biztonságra :lol:

Elküldve

MA nekiláttam kiméregetni a vezetékeket. Motortér felnyitás után mindjárt szembetűnt, hogy a beszívott levegőhőm érzékelő csatija nincs rátolva. Egy hiba kilőve. Sajnos nem volt felcserélve a két csati. De érdekes, hogy a multiram csatijában az egyik vezeték nem oda van kötve ahova Tis szerint kellene. A legérdekesebb, hogy nem is működik. A motor mögötti pedig kapcsol. A vége az lett, hogy van hidegen alapjárat, de csak míg sebességbe nem teszem, mert akkor leáll. Kis járatás után már van seb-ben is alapjárat, de gázadáskor ugyanúgy torpan, ráadásul, ha egymás után sok gázfröccsöt kap, visszadurrog a légszűrőbe. Ki akartam mérni a lambdákat is, csak nem tudom, a 3 vez közül melyikeket kell néznem. Ráadásul a Tis is csak annyit írt, hogy 0-1000 mV közötti értéknek kell lennie. Asszem nehéz fába vágtam a fejszém :lol:

Ja és bekerültek a fólia nélküli első ablakok, mert hamarosan megy műszakira. Egy egész de. eltartott, mert a bal első ajtónál el volt repedve az ablakkeret, ahol belemegy az ajtóba, és meghegesztettem. Az ablak aljánál lévő kédergumi alatt pedig találtam pár rozsdafoltot, de azokat is megszüntettem.

Elküldve

Egyszer láttam, egy Teches mérést, és mutatta milyen gyorsan reagál a szonda, és abból következtettek, hogy szar az egyik. De ha azonkívül minden jó, akkor kezdésnek kap két újy lambdát.

Elküldve

Akkó lehet hogy az omidban a vezérlő már tud ilyen saját mérést.

Astrában tech-el csak azt lehet megmondani, ha már abszolút szar, akkor már

dobja a check controlt is.

Van olyan műhely, ahol direkt ilyen mérésekre szakosodtak, főleg a bosch műhelyek ilyenek.

Elküldve

Csak sajnos a Bosch műhelyek óradíja még a márkaszervízhez képest is horror. Amúgy az enyémhez már Tech2 kell. Haverom 2.5TD-jéhez még Tech1.

Elküldve

De ha jól emlékszem, akkor a Tech1 csatlakozója más mint a Tech2-é, mert Qni tádéjára rá sem tudták dugni a 2-est, csak az egyest. De amúgy tényleg 1997-re állítják az évjáratot.

Elküldve

Picit off, de ha már itt a Tech1-ről meg Tech2-ről van szó, meg lehet határozni vajon az évjáratot hogy honnantól kell Tech2 az autókhoz és meddig jó a Tech1? A vita tárgya amúgy egy '97-es Calibra X20XEV-vel meg Simtec 56.5 vezérlővel, én állítottam hogy ahhoz már Tech2 kell, de a gazdája esküszik rá hogy Tech1...

Nekem van egy .pdf használati utasításom Tech1a-hoz, de ezt nem sikerült kibogarásznom abból sem... :lol:

Elküldve

:D :D

Sikerült megcsinálnom a BC kijelző pixelhibáit. Már nem idegesit. Igaz csak a középső sor első két betűje hiányzott. :lol: :lol: ;)

Mindjárt máshogy néz ki az egész. Nme is volt ördöngös dolog, igaz teljesen szét kellett szedni a kijelzőt.

Elküldve
:D :D

Sikerült megcsinálnom a BC kijelző pixelhibáit. Már nem idegesit. Igaz csak a középső sor első két betűje hiányzott. :lol: :lol: ;)

Mindjárt máshogy néz ki az egész. Nme is volt ördöngös dolog, igaz teljesen szét kellett szedni a kijelzőt.

Elárulod a titkot? ;)

Elküldve

Persze.

A szétszedést gondolom nem kell elmondanom. Mondjuk a BC teljes szétszedéséhez az oraállito érintkezők forrasztását ki kell olvasztani. Nem tudom a szakkifejezéseket, de a kijelző két üveglap közé préselt valami. :lol: :lol:

Ahol a pixelhiba volt megmelegitettem hőlégfuvóval, és összepréseltem. Röviden ennyi.

Remélem tartós lesz.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.