Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Ilyenkor mindig beugrik az, hogy ezt az Omit nem is anyukádnak vettétek! :unsure:

dehogyneeem :) ezzel jár dógozni....de ha megyünk vhova máshova mindig a jobb egybe ül át....

elöször nehéz volt megbarátkoznom a kocsival de már összeszoktunk...sztem egy 1000est rakhattam bele én eddig

Ez még mindig nagyon szép. :D

Vigyázzatok rá úgy, ahogy az vigyázott rá, akitől vettétek és akkor a vilgából is kivisz titeket. :lol:

igen ezzel mi is igy vagyunk :D

Amúgy megnéztem a prospektusokat, és 16-os kerékhez csak a 225-öt írja.

akkor maradnia kéne ?

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

A következő generáció október második felére várható a komputerből.

Ebben már lesznek újítások is, első verziós leírás itt olvasható erről az új típusról:

http://www.opel16v.hu/bcweb/CDL_uj.pdf

A beszerelése is könnyebb lesz ennek az új komputernek, minden Opel típushoz lesz

beszerelési útmutató is. A kompatibilis típusok:

- Astra F,G

- Corsa B,C

- Tigra A

- Omega B

- Vectra B

Dízel egyelőre még kérdéses. Októberig ez a része is tisztázódik.

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Tegnapelőtt pont azon gondolkodtam, hogy lecserélem a hűtővizet az omiban, hogy tiszta lappal

induljon neki a télnek. Tegnap este a kérdőjel helyére pontot tett az omega, miután egyszercsak

kifogyott belőle a víz. Még nemtom mi a pontos kórkép, de egyelőre úgy vettem észre, mintha

zárva maradna a termosztát, és a vízpumpa felől meg elég rendesen ereszti a vizet (lehet a túlnyomás

kinyomta a vízpumpa tömítését). :lol:

Mindenesetre valószínű hogy vízpumpát és termosztátot is cserélhetek a vízzel együtt... jah, meg így

legalább meg lesz ejtve a fűtéscsap cseréje is, ami a múlt télen kimaradt (könnyezett már kicsit).

Link to comment
Megosztás:

Tudtam mindig, hogy intelligens autó az Omi. Tudta, hogy szerelni akarod, és megerősített a tetteid szükségességében.

Qni pénteken Pécsett járt, és miután hazajött eltörött egy pöcök a gyújtáskapcsolójában, és nem lehetett beindítani. A lényeg, hogy a gép hazajött, és itthon romlott el.

Link to comment
Megosztás:

Egyelőre úgy néz ki, a termosztát mégsem rossz, viszont a vízpumpából dől a lé, és már hangja

is van, úgyhogy az már nem kíván tovább élni, az örök vadászmezők felé vágtat éppen...

Bebizonyosodott ismét, hogy egy opel vízpumpa nem bír ki 80-90 ezer km-nél többet. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Tudtam mindig, hogy intelligens autó az Omi. Tudta, hogy szerelni akarod, és megerősített a tetteid szükségességében.

Qni pénteken Pécsett járt, és miután hazajött eltörött egy pöcök a gyújtáskapcsolójában, és nem lehetett beindítani. A lényeg, hogy a gép hazajött, és itthon romlott el.

Ez a "pöcök" már nekem is letört egyszer-kétszer...

Először a C Asconában, aztán a Vectrában, majd a Calibrában.

Az első eset után megtanultam, mi az ellenszere a dolognak. Ilyenkor kormányoszlop borítás le, majd gyújtáskapcsoló is leszerel a zárszerkezetről, és csavarhúzóval üzemeltethető az autó :lol:

Igaz, a slusszkulcsot be kell tenni a kormányzárba, és el kell fordítani, nehogy lezárjon a kormányzár, meg hogy hatástalanítsuk az immobilizert.

Mindezt 1x svájcibicskával is megcsináltam... Igaz, utánna este, olyan éjfél körül amikor megállított a rendőr, és meglátta a kormányzárat és környékét, kiszállított, megbilincselt, megmotozott stb., amíg ki nem derült, hogy az autó nem lopott, és az én cégem tulajdona :lol:

Azért így utólag, jó kis kaland volt, lesz mit az unokáimnak mesélni :D :D ;)

Link to comment
Megosztás:

Sikerült orvosolni a vízpumpa hibát. :lol:

Most újra csendes a motor, és nem fogyaszt több vizet, mint benzint. :lol:

Tapasztalat: ha elkezdi ereszteni a vizet a pumpa, 30-40km-en belül teljesen szétmegy

(a csapágyból a forró alkoholos hűtővíz frankón kimossa a kenőanyagot, és ennyi idő

alatt teljesen szét is kopik a csapágy). Szal aki észreveszi hogy engedi a pumpa a vizet,

menjen a legközelebbi szervízbe, mielőtt beáll a motorvezérlés a pumpa miatt :D

Link to comment
Megosztás:

Kivétel V6, mert ott a szíj és nem a vezérlés hajtja a pumpát. Amúgy én már cseréltem, bár nem eresztett, csak vmiért síró hangja volt az autónak. De sajnos a csere után is megmaradt a hang. De vezszíjcsere után darabig csöndben volt, de mostanában ismét hallom kicsit a hangot.

Link to comment
Megosztás:

Van valakinek tempomat az omiban? Mit kell róla tudni? :lol:

Ma beszereltem egy A omega gyári tempomatját, de nem tudom életre hívni...

Egyáltalán hogy kell működnie? Melyik gomb mit csinál? Áramtalanítás után nem

kell vmi "betanítást" csinálni, mint az ablakemelőnél?

Link to comment
Megosztás:

Szia.

Nekem nem kell tanitani áramtalanitás után. a felső billenő kapcsolo, a müszerfal felőli oldala a pill sebességnél kapcsolva tartja azt. Utána azzal lehet növelni a sebességet. A másik oldalával lehet csökkenteni a sebességet. Az alsó husszukás kapcsoloval kikapcsolod. Vagy a fékpedállal. Ezután az első gyujtéslevételig, a minusz kapcsolot kacsolva, az utolsó tárolt sebességre gyorsitja fel a kocsit, és azt tartja. Ez nagyon jó buli, pl. 40 nél kapcsolva, ha az utolsó mondjuk 130 volt :lol: Persze ez csak automatánáll élvezetes. :lol:

Amugy biztos jó bele az A Omié?

Link to comment
Megosztás:

Bizti jó bele, a motorja stimmelt teljesen, és a jelek is mind ugyanúgy megvannak.

De nem tudom életre kelteni. Tápja megvan, fékkapcsolóról is jól kapja a jelet, nyomógombokat

nem néztem még.

De tartok tőle, hogy a vezérlő vagy a motor rossz.

De köszi az infót, már legalább tudom, hogy hogyan kellene működnie :lol:

Minimális sebességhatár nincs, ahol működik?

Link to comment
Megosztás:

Na ma reggel egyszer életre kelt a tempomat, bár pont rosszkor :lol:

Sajna utána már nem tudtam próbálgatni, mert beértem a melóhelyre.

Annyi különbség még lehet a régebbi omegához képest, hogy más lehet

a sebességjel impulzusszáma. És ez akkor okozhatja pl azt, hogy ez a

minimális sebességhatár eltolódik valamerre. Majd utánajárok.

Köszönöm az infókat!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.