Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Ma olvastam egy cikket a B Omikról, bár eléggé felületesek voltak, mert pl. ha a BMV-vel hasonlították össze, akkor halovány volt a gép, de ha a Vectra és Astra modellekkel, akkor meg király.

Egy viszont biztos volt, aztat mondta a hozzá(nem)értő, hogy ha valaki B Omit vesz, kerülje a V6-osokat, mert ISZONYATOSAN sérülékenyek, ami szvsz egy nagy hüleség, mert ha karban vannak tartva, akkor egyik mocival sincs gond, és tök 8, hogy mennyi henger van benne.Szerintem.Meg állítólag az A Ominak silány volt a töréstesztje.De szvsz ez is eléggé fals infó volt.Egyébként egy X20XE-t teszteltek.

Link to comment
Megosztás:

Nyilván van amelyiknek jobb volt a tesztje, de az drágább típus is. Ez meg egy 90-es évek elejei konstrukció. Nem csoda, ha mai szemmel elavult.

A V6-osokban többminden van, ezért elméletileg a hibalehetőség is nagyobb. Elméletileg. De ezt majd inkább a V6 szakik megmondják. (Amúgy szerintem azt érdemes megkérdezni aki ezzel foglalkozik, tehát tényleg ért hozzá, vagy azt, akinek ilyen autója VOLT. Akinek most is van, az nem fogja a saját autóját szidni.)

Mellesleg X20XEV

Link to comment
Megosztás:

X20XEV olrált! :blink: De amúgy ez úgy megy, hogy találomra kiszúrnak egy hirdetést a neten, aztán elmennek az archoz, v. kereskedésbe, és ott megvizsgálják, kipróbálják, aztán elviszik szervízbe, és ott is átnézetik.Aztán így alkotnak véleményt.Meg néznek v.mi meghibásodási statisztikát is, és azok a fő szempontok, hogy az adott autó mennyire produkálja ezeket.

De azt kihangsúlyozták itt is, hogy előszeretettel tekergetik az eladók a kmórát.Ebben a 96-os Omiban "csak" 151e. km volt.Szal ez már maga nevetséges.Szerintem.

Link to comment
Megosztás:

De amúgy ez úgy megy, hogy találomra kiszúrnak egy hirdetést a neten, aztán elmennek az archoz, v. kereskedésbe, és ott megvizsgálják, kipróbálják, aztán elviszik szervízbe, és ott is átnézetik.Aztán így alkotnak véleményt.Meg néznek v.mi meghibásodási statisztikát is, és azok a fő szempontok, hogy az adott autó mennyire produkálja ezeket.

Ha ez egy hetente megjelenő autósújság tesztje volt, akkor ott elvileg figyelembe veszik a tulajdonos véleményét is, márha megosztja velük. Én (és még jópáran a másik fórumról) például írtam nekik mailt amikor a Calibrát tesztelték.

Link to comment
Megosztás:

Elég cukorfalatnak néz ki. :blink:

Viszont egy dologra felhívnám a figyelmed: Ez a lehető legdrágább karbantartású autó

a választékban, és ha hihető a km, akkor éppen jön egy nagyszervíz. Tehát számolj azzal

is, hogy ennek a nagyszervize nem két ft, továbbá hogy bármikor hozzá kell nyúlni valamihez,

az nagyon fog fájni a pénztárcádnak (arról nem is beszélve, hogy bizt+fogyasztás nem kevés).

Link to comment
Megosztás:

Elég cukorfalatnak néz ki. :)

Viszont egy dologra felhívnám a figyelmed: Ez a lehető legdrágább karbantartású autó

a választékban, és ha hihető a km, akkor éppen jön egy nagyszervíz. Tehát számolj azzal

is, hogy ennek a nagyszervize nem két ft, továbbá hogy bármikor hozzá kell nyúlni valamihez,

az nagyon fog fájni a pénztárcádnak (arról nem is beszélve, hogy bizt+fogyasztás nem kevés).

Miért kéne 100e-nél nagyszervíz?

Nem mintha annyi lenne benne, különösen ennyi pénzért, csak úgy kérdem. :blink:

Link to comment
Megosztás:

Hát azt gondolom, hogy a költségek elég nagyok!

A fogyasztása kb. mennyi? (Mondjuk ez nekem nem olyan fontos, mert elég nagy ccm-es kocsijaink vannak, és van olyan amelyik megeszi a 15-16-litert is.)

Ezek mennyire szervízigényesek? Mennyire sok vele a probléma?

Mondjuk ha megvenném előtte tuti elvinném az opel szervízbe és átnézetném. Arra elvileg sehogysem tudokrájönni ha vissza van tekerve az óra ugye?

Link to comment
Megosztás:

Hát remélem hogy akkor majd erre téved valamikor és válaszolgat a kérdéseimre! :blink:
Pl hogy mennyi egy vezérműszíj csere görgőkkel, és hogy mikor esedékes, meg hogy mi történik, ha pl még sohasem cseréltek rajta, vagy ha véletlen nem 109 az a 109... :)
Link to comment
Megosztás:

Most azért megilyesztettetek...

Jó, hát végülis még nem pont most esedékes nekem ez az autóváráslás... de lehet átpártolok az opeltől (fájjó szívvel) és inkább egy bömbit fogok bevállalni. Már meg is van a kiszemelt! :blink: '98-as 320i Cabrio, manuális, bőrös, elég szép autó. És ez viszont Németből lenne...

Link to comment
Megosztás:

Most azért megilyesztettetek...

Jó, hát végülis még nem pont most esedékes nekem ez az autóváráslás... de lehet átpártolok az opeltől (fájjó szívvel) és inkább egy bömbit fogok bevállalni. Már meg is van a kiszemelt! :blink: '98-as 320i Cabrio, manuális, bőrös, elég szép autó. És ez viszont Németből lenne...

Hogy németből? Van róla fogalmad, mennyi a regadója?

Link to comment
Megosztás:

szerintem ez nem egy rosz vétel,de nézesd át és kerüld alkatrészben az eredeti gyárit mert horror az ár mindenben.válaszd az arany közép utat.ezt sajnos a saját hibámból tanultam és igyekszem nem elrontani többet.egy nyolc tíz éves autóba felesleges a legjobbat megvenni mert nem új aútóról van szó és nem matuzsálem amire megérné rádobni a lóvét.az arany közép út.13 liternél többet nem eszik városban, országúron 7,5-9l-ig eszik.szerintem az nem sok

Link to comment
Megosztás:

szerintem ez nem egy rosz vétel,de nézesd át és kerüld alkatrészben az eredeti gyárit mert horror az ár mindenben.

Na ez így nem igaz. Én az utángyártottat kerülöm inkább. Nem szeretnék meghalni, egy gagyi fétárcsa miatt.. Egyébként meg nem vagyok olyan gazdag hogy olcsó árút vegyek. Mert pl ha megveszem féláron az utángyártott féktárcsát, és 3 hét múlva elkezd ütni, ezek után a gyári már tényleg drága...

13 liternél többet nem eszik városban, országúron 7,5-9l-ig eszik.szerintem az nem sok

Nekem a fogyasztás (MV6, 3.0 aut.) városban 13-18 között mozog (de volt már 20 is, csak tolni kell :) ). Autópályán (160 tempomat-al németországban) 9 liter, országúton 8 liter, de ez alá még soha nem ment (talán ha egyszer kibírnám , hogy autópályán 120-al menjek)

A vezérlés csere olyan 80-100e-es játék :blink:

Egyébként a belinkelt autóban szerintem nincs GPS. Ugyanis tudtommal csak a ráncfelvarrotakban volt, ennek pedig a "klasszikus" középkonzola van, amilyennel még nem láttam navigációt)

Link to comment
Megosztás:

A b omikban a navi agya a középsőülőhelyen van a hátsó ülésen, a kijelzője a középkonzolon van a magnó melletti üres lyukban, a vezérlőgombja pedig a kertámasz elejében van.És ha jól tudom,ehhez a fajtához nincs magyaro térkép.

Link to comment
Megosztás:

kedves gark angel!

a féktárcsához azt tudom mondani, hogy amint már írtam mérlegelni kell a dolgokat.persze a biztonsággal nem szabad játszani az o.k..de ha nem muszáj nem kell költeni agyamenten egy 10-éves autóra a milliókat.a 80-100ezer forintos vezérlésre azt tudom mondani hogy én is egy hasonlóba ugrottam bele és a szerelők gyöngyéhez aaz ürömön dolgozó miklóshoz vittem az autómat csináltatni és miután rátaláltam a leendő szerelőmre rájöttem hogy ezek az árak sajnos vagy inkább hála istennek nem így néznek ki.és most nem a kínai után gyártottról beszélek.légyegesen olcsóbban lehet venni mindent csak nem kell a csergőtől vásárolni mindent észnélkül.ezt azért írom mert azóta itt csináltatom az autómat v6 sajnos hogy ebbe a típusba csíptem bele de másképpen néznek ki az árak.amúgy meg a v6 egy nagy rakás kaki ha egy olyat fogsz ki mint én.nekem kell megcsináltatni mindent amit a szemétláda előző tulajok elmulasztottak megcsináltatni.egyszóval mindent és ez így elég költséges.az biztos hogy ha sikerűl eladnom többet nem fogok v6-ost venni az biztos.ez az én meglátásom erről a típusról meg az összes szerelőé.nem igazán akartam lehúzni ezt a típust mert még nekem is meg lesz egy darabig csak már tele van a hócipőm a csináltatással.ezezl a kis szösszenettel nem akartam elvenni senkinek a kedvét az omegázástól csak most egy kicsit tele lett a hócipőm az autóval.

Link to comment
Megosztás:

Kedves Uram!

Erre csak azt tudom mondani, hogy mielőtt az ember megvesz egy ilyen nagyvasat, nézzen jó mélyen a pénztárcájába, mérje fel saját anyagi lehetőségeit, és csak utánna vegye meg.

Nekem ez autó megvan 3 éve. kb 65e-t tettem bele, és ráköltöttem kb 1,2 milliót (amiből 400e csak gumira ment el).

Ha egy hasonló korú BMW 5, Mercedes E klasse vagy A6-ot vettem volna, ez az összeg minimum a 2x-e lenne.

Na ezen okok miatt vettem Omegát. Szerintem viszonylagosan nem is drága a a fenttartása, és a V6-os motor közel nem olyan rossz, mint aminek leírtad. Ha az ember előírás szerint, gyári (és nem utángyártott) alkatrészekkel, a megfelelő szakműhelyben (nem az udvaron, mekk-mesterrel) karbantartatja, nem fog úgy járnui mint te, és hosszú távon nem is lesz olyan horror összeg a fenntartása.

Még egyszer leírom: nem vagyok olyan gazdag, hogy olcsó árút vegyek!

Ez egy régi brit mondás, és teljesen igaz.

u.i. nem megbántani akarlak, csak már a saját bőrömön megtanultam, hogy az elsőre olcsónak tűnő megoldások szoktak a legdrágábbak lenni.

Link to comment
Megosztás:

Az idén még nem is ültem az omegában...

Ma ezt pótoltam. A kipuff kicsit ki van égve, így a V hang még intenzívebb, és az a szunnyadó erő.... Nagyon élveztem, amikor gázadásra elég határozottan, és nagyon intenzíven belepréselt az ülésbe! A vizes úton a kanyarokban vidám (TC) villogással figyelmezetetett, hogy nem kéne ennyire nyomni a gázt.

Nagyon szeretem az Omegát! Tényleg egy élmény vele autózni.

Azért megállapítottam, hogy a xenon sokkal jobban világít. A Blazerben a normál foncsoros lámpatestben H4 izzó helyére rakható xenon van. Mivel új a lámpa is, elég jól veti a fényt. Az omegában kb 1,5 éve vettem projektoros lámpát (újat), normál izzóval, de az nem világít igy. Már abba is megrendeltem a xenont...

Link to comment
Megosztás:

Dark! Egy MV6 mibekerült anno míg lehetett kapni?? Mai pénzen ütné talán a 12 - 14 millát? Főleg ha egy jobban felszerelt....

Szóval szerintem ezt kell mérlegelni amikor valaki megvesz egy ilyen kaliberő autót! Egy ilyet nem lehet olcsón (Trabant módjára) szervízelni csak drágán, meg még drágábban!

Már meséltem itt a fórumon, hogy egy Mercedes szakszerelő házát építettük a nyáron, és beszélgettünk vele egy éppen ott lévő autó javítása kapcsán!

Az a kocsi egy S500 vagy SL500 volt..(mittom én)... 5000 -es motorral természetesen. Nem vette drágán a tulaja, kinntről hozták be. A szerelő elment alkatrészt venni a kp. zárhoz valami apróságot, pár tömítést, és a futőműbe vett egy helyre szilentet.... szerinted mennyibe került?? (majd 300ezer HUF) :blink: :)

....mert az egy olyan autó volt! ....kategóriatársa az MV6 -nak...

Szóval én imádom az Opelt, meg az Omegát is, de nekem nem lesz sose! ...mert tudom, hogy nem bírnám fenntartani!

...ja s ezt nem Darknak írtam, címeztem!....ő ezt a témát tudja!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.