Omegatd Elküldve Október22, 2005 Megoszt Elküldve Október22, 2005 Gabi! Omegákról beszélgettünk széria motorral... Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október22, 2005 Megoszt Elküldve Október22, 2005 "De a dieselek mindig is híresek voltak a nyomatékos autózásról." Csak erre reagáltam. :D Hogy ez nem törvényszerű... :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bogyo Elküldve Október22, 2005 Megoszt Elküldve Október22, 2005 "De a dieselek mindig is híresek voltak a nyomatékos autózásról." Csak erre reagáltam. :D Hogy ez nem törvényszerű... :DPersze hogy nem. Főleg ha elnézzük az "új" dizeleket. TDCI, PDTDI, HDI ...stb. Könnyebb velük lefulladni, mint egy trabanttal. Semmi nyomaték. Viszont ha elérik a "közép" fordulatot, akkor iszonyatosat szakitanak. Pont mint egy turbós benzines. Lassan elveszik a diesel feeling. :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dark Angel Elküldve Október22, 2005 Megoszt Elküldve Október22, 2005 ...De a dieselek mindig is híresek voltak a nyomatékos autózásról. Főleg ha csak azt nézzük, hogy a benzines rendszerek 3-3.5 bar nyomáson üzemelnek. És a dieseleké ezzel szemben, (adagoló esetében) 6-700 bár. +ezt még, "fújatják" egy turbóval is. ...hát nem tudom. :? :? .... Itt egy kicsit tévúton teccik járni... :? A benzinesnél azért olyan kicsi (viszonylag) a nyomás, mert ennyi is elég hogy a befecskendezőszelep megfelelően szétporlassza az üzemanyagot. A dieselnél viszont azért nagy a nyomás, mert ott öngyulladás gyújtja be az üzemanyagot. Tehát ott nagy nyomáson kell befecskendezni az összesűrített levegőre a gázolajt, hogy a gázolal molekulái és a már forró levegő molekulái üzközésekor felszabaduló hő begyújtsa a gázolajat. A nyomatékbeli különbség a sűrétési arányban rejlik. Egy benzines motor sűrétési aránya 1:7 és 1:12 között mozog általában.Ezzel szemben a diesel sűrítési aránya 1:17 és 1:22 közé esik Ennek következményeként nyomás és hőmérséklet a hengerben a következőképp alakul: Sűrítési végnoymás és hőmérséklet: - benzines motorban: 1-1.6 MPa, 350-450 Celsius - diesel motorban: 3-5 MPa, 550-700 Celsius Égési csúcsnyomás: - benzines motorban: 4-7 MPa, 2500 Celsius - diesel motorban: 6-10 MPa, 2000 Celsius Ezen adatok szívó motorokra érvényesek. A feltöltővel (turbo, kompresszor) rendelkező motorok sűrítési aránya kisebb. Ezzel szemben a sűrítési végnyomás ill. hőmérséklet magasabb, ugyanis már a dugattyú alsó holtpontján - szívó ütemben - túlnyomás uralkodik, a légköri nyomáshoz viszonyítva. Innen már a jól ismert képlettel (PV=nrT) számíthatóak az értékek. (P-nyomás, V-térfogat, nr-állandó, T-abszolút hőmérséklet). Egyszóval a diesel motor nagyobb sűrítési végnyomásával illetve égési nyomásával magyarázható a nagyobb nyomaték. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bogyo Elküldve Október22, 2005 Megoszt Elküldve Október22, 2005 Köszi az infót, de ebből technikusiztam két éve. Egyébként 100%-ig igazad van. A nagyobb égési nyomás, és sűrités miatt nagyobb a nyomaték. Ez tény. Én csupán csak "szemléltettem" számokkal, a közel sem megegyezző működési felépitést. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dark Angel Elküldve Október22, 2005 Megoszt Elküldve Október22, 2005 én meg csak azt szemléltettem, hogy a 3,5 bar meg 6-700 bar befecskező nyomásnak semmi köze a nyomatékbeli különbségnek, sőt nem is abból ered. De akkor már egy malomban őrölünk :wink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
greg Elküldve Október22, 2005 Megoszt Elküldve Október22, 2005 De, dinamikusan közlekedek, amelyben semmit nem számít a 0-100-ra való gyorsulás. 80-ról 150-re annál inkább... 8)Hát most már kezd érdekelni. Majd összehasonlítjuk. :wink: :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Október24, 2005 Megoszt Elküldve Október24, 2005 Motormenedzsment (25 DT, X 25 DT) Motor 25 DT, X 25 DT Megnevezés DDE 2.1 Elosztó befecskendező szivattyú VP 36 Megnevezés VE 6/10E 2400 R515 Anyagtovábbítás kezdete Vezérműlánc 20.000 km-ig mm 0,93 - 0,97 Vezérműlánc 20.000 km felett mm 0,88 - 0,92 Befecskendezési sorrend 1-5-3-6-2-4 Befecskendező fúvóka Típus DNO SD 300 Nyitási nyomás kPa 1400 - 1600 Beállítási érték kPa 1500 - 1580 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bogyo Elküldve Október29, 2005 Megoszt Elküldve Október29, 2005 Most cseréltem első féktárcsát és betétet. Nagyon állat lett! El se merem képzelni, hogy milyen lesz, ha majd hátúl is megteszem ugyanezt. 8) A benzinszürőt is ledobdtam, mert már alig tudtam átfújni a levegőt rajta. A legszebb az hogy 31.-én lejár a műszakim. Ma vettem észre!! :shock: Remélem elnéző rendőrt fogok ki a jövőhéten. Mert, hogy nem lesz időm lemüszakiztatni, az is biztos. :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lui Elküldve Október29, 2005 Megoszt Elküldve Október29, 2005 Most cseréltem első féktárcsát és betétet. Nagyon állat lett! El se merem képzelni, hogy milyen lesz, ha majd hátúl is megteszem ugyanezt. 8) Hát már ekkora drámai hatást ne várj szvsz, mert ha jól tudom a fékerő 75 %-át az elsők adják. A hátsóval volt olyan, hogy a gyárival vitték bontóba a kocsit.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Október29, 2005 Megoszt Elküldve Október29, 2005 Nekem nem jött össze a betétcsere elől, mert szetm szarabbul is fog és rettentően nyikorog. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bogyo Elküldve Október30, 2005 Megoszt Elküldve Október30, 2005 Nekem nem jött össze a betétcsere elől, mert szetm szarabbul is fog és rettentően nyikorog.Gyári a betét? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Október30, 2005 Megoszt Elküldve Október30, 2005 Ferrodo Premium. De asszem többet ilyen nem lesz benne. Inkább a gyári. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lui Elküldve Október30, 2005 Megoszt Elküldve Október30, 2005 Ferrodo Premium. De asszem többet ilyen nem lesz benne. Inkább a gyári. Én meg a gyárival lennék .. sz..ban. ugyanis nekem elöl Ate powerdisc 296-os tárcsák vannak, ami ugye nem egy szabvány A Omegában :roll: :P :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Október30, 2005 Megoszt Elküldve Október30, 2005 A féktárcsám nekem is ATE, de sajna nem powerdisc. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lui Elküldve Október31, 2005 Megoszt Elküldve Október31, 2005 A féktárcsám nekem is ATE, de sajna nem powerdisc. Nem én építettem, így vettem. Viszont nem biztos, hogy marad, mert nem tudom, hogy hányszor volt felszabályozva. Illetve, hogy mekkora a tárcsa mérete. É is hamarosan fékbetétet cserélek, akkor megnézem, Nekem a hátsók új gyárik, de szinte semmit sem jelent.. A nyikorgásokkal kapcsolatban, meg nem árt szétkapni a fékmunkahengert és icipicit felpolírozni a vezető szárakat, amin a fékpofák csúsznak. Ugyanis ha be van tapadva, akkor nem nyit rendesen a fék. Ekkor pedig nyikoroghat, főleg alacsony sebességű mozgás közben pl. parkolásnál. Rosszabb esetben a parkoláskor nem csak fékezés idején, de kiendgedett féknél is... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Blitz Elküldve Október31, 2005 Megoszt Elküldve Október31, 2005 Viszont nem biztos, hogy marad, mert nem tudom, hogy hányszor volt felszabályozva. Illetve, hogy mekkora a tárcsa mérete. A Powerdiscnél nagyon egyszerű a vastagság megállapítása. Amíg látod a víz / gáz / elvezető bordákat, addig megfelelő a tárcsa vastagsága. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lui Elküldve Október31, 2005 Megoszt Elküldve Október31, 2005 A Powerdiscnél nagyon egyszerű a vastagság megállapítása. Amíg látod a víz / gáz / elvezető bordákat, addig megfelelő a tárcsa vastagsága. Eméletben 9 mm-alatt nem szabályozza fel igazimesterember.. :roll: Elméletileg... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bogyo Elküldve Október31, 2005 Megoszt Elküldve Október31, 2005 Gyakorlatilag Hütött tárcsát, nem szabad felszabályoztatni!!! Az igazi "mester", hozzá sem kezd a dologhoz! Függetlenül attól, hogy hány mm van még rajta! Más: 8) Tegnap este teletankoltam az omit. A bc már csak 19km-t írt még hátra az üresedésig. Gondoltam itt az idő telenyomatni. (amióta megvettem, nem volt alkalmam tele tankolni) Hát zörgött az állam, mikor az összegre néztem a végén (de a csajom arckifejezését is látni kellett volna). egészen pontosan 19.564 Ft. Pont 73 liter ment bele. Még a "túra tankot" is telenyomattam. Persze ez így, nem is olyan vészes. De ha belegondol az ember hogy ez mo. átlagkeresetének a negyede. Valami nagyon el van b.szva itt!!! :evil: És mi lesz ha 300 Ft körül lesz, a benya literje?! (...vagy felette) A benzines autók értéke, szépen a felére esik....stb. :? :?: :?: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lui Elküldve Október31, 2005 Megoszt Elküldve Október31, 2005 Gyakorlatilag Hütött tárcsát, nem szabad felszabályoztatni!!! Az igazi "mester", hozzá sem kezd a dologhoz! Függetlenül attól, hogy hány mm van még rajta! Más: 8) Tegnap este teletankoltam az omit. A bc már csak 19km-t írt még hátra az üresedésig. Gondoltam itt az idő telenyomatni. (amióta megvettem, nem volt alkalmam tele tankolni) Hát zörgött az állam, mikor az összegre néztem a végén (de a csajom arckifejezését is látni kellett volna). egészen pontosan 19.564 Ft. Pont 73 liter ment bele. Még a "túra tankot" is telenyomattam. Persze ez így, nem is olyan vészes. De ha belegondol az ember hogy ez mo. átlagkeresetének a negyede. Valami nagyon el van b.szva itt!!! :evil: És mi lesz ha 300 Ft körül lesz, a benya literje?! (...vagy felette) A benzines autók értéke, szépen a felére esik....stb. :? :?: :?: Már most is ott van.. Aműgy én mindíg tele nyomatom és 300 nál is tele fogom.. Nincs választás Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dark Angel Elküldve Október31, 2005 Megoszt Elküldve Október31, 2005 Eméletben 9 mm-alatt nem szabályozza fel igazimesterember.. :roll: Elméletileg... Ha egy hűtött tárcsa 9mm vastag, akkor ott q..va nagy gáz van... :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lui Elküldve Október31, 2005 Megoszt Elküldve Október31, 2005 Ha egy hűtött tárcsa 9mm vastag, akkor ott q..va nagy gáz van... :P Még nem szedtem sé az elejét, a hátsókat , a gyárit mondottam. ott az előírás 10-12 mm új tárcsára és 9 mmig lehet felszabályozni. A hűtöttetnem is ismerem. Ott mi az alapméret? :?: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dark Angel Elküldve Október31, 2005 Megoszt Elküldve Október31, 2005 Még nem szedtem sé az elejét, a hátsókat , a gyárit mondottam. ott az előírás 10-12 mm új tárcsára és 9 mmig lehet felszabályozni. A hűtöttetnem is ismerem. Ott mi az alapméret? :?: Az Omegában (szerintem A-ban is) elöl kizárólag hűtött tárcsa van gyárilag... A B2 bizonyos típusaiban (lehet hogy mindben) hátul is hűtött tárcsa van. Hogy mi az alapméret, azt nem tudom, de újonnan egy hűtött tárcsa ránézésre olyan 25-30 mm vastag. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lui Elküldve Október31, 2005 Megoszt Elküldve Október31, 2005 Köcce ezt nem tudtam.. :oops: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve Október31, 2005 Megoszt Elküldve Október31, 2005 Gázolajból kevesebből is kijössz... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts