Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
"De a dieselek mindig is híresek voltak a nyomatékos autózásról."

Csak erre reagáltam. :D

Hogy ez nem törvényszerű... :D

Persze hogy nem. Főleg ha elnézzük az "új" dizeleket. TDCI, PDTDI, HDI ...stb. Könnyebb velük lefulladni, mint egy trabanttal. Semmi nyomaték. Viszont ha elérik a "közép" fordulatot, akkor iszonyatosat szakitanak.

Pont mint egy turbós benzines.

Lassan elveszik a diesel feeling. :P

Elküldve
...De a dieselek mindig is híresek voltak a nyomatékos autózásról. Főleg ha csak azt nézzük, hogy a benzines rendszerek 3-3.5 bar nyomáson üzemelnek. És a dieseleké ezzel szemben, (adagoló esetében) 6-700 bár. +ezt még, "fújatják" egy turbóval is.  ...hát nem tudom.  :?  :? ....

Itt egy kicsit tévúton teccik járni... :?

A benzinesnél azért olyan kicsi (viszonylag) a nyomás, mert ennyi is elég hogy a befecskendezőszelep megfelelően szétporlassza az üzemanyagot.

A dieselnél viszont azért nagy a nyomás, mert ott öngyulladás gyújtja be az üzemanyagot. Tehát ott nagy nyomáson kell befecskendezni az összesűrített levegőre a gázolajt, hogy a gázolal molekulái és a már forró levegő molekulái üzközésekor felszabaduló hő begyújtsa a gázolajat.

A nyomatékbeli különbség a sűrétési arányban rejlik. Egy benzines motor sűrétési aránya 1:7 és 1:12 között mozog általában.Ezzel szemben a diesel sűrítési aránya 1:17 és 1:22 közé esik

Ennek következményeként nyomás és hőmérséklet a hengerben a következőképp alakul:

Sűrítési végnoymás és hőmérséklet:

- benzines motorban: 1-1.6 MPa, 350-450 Celsius

- diesel motorban: 3-5 MPa, 550-700 Celsius

Égési csúcsnyomás:

- benzines motorban: 4-7 MPa, 2500 Celsius

- diesel motorban: 6-10 MPa, 2000 Celsius

Ezen adatok szívó motorokra érvényesek. A feltöltővel (turbo, kompresszor) rendelkező motorok sűrítési aránya kisebb. Ezzel szemben a sűrítési végnyomás ill. hőmérséklet magasabb, ugyanis már a dugattyú alsó holtpontján - szívó ütemben - túlnyomás uralkodik, a légköri nyomáshoz viszonyítva. Innen már a jól ismert képlettel (PV=nrT) számíthatóak az értékek. (P-nyomás, V-térfogat, nr-állandó, T-abszolút hőmérséklet).

Egyszóval a diesel motor nagyobb sűrítési végnyomásával illetve égési nyomásával magyarázható a nagyobb nyomaték.

Elküldve

Köszi az infót, de ebből technikusiztam két éve.

Egyébként 100%-ig igazad van. A nagyobb égési nyomás, és sűrités miatt nagyobb a nyomaték. Ez tény.

Én csupán csak "szemléltettem" számokkal, a közel sem megegyezző működési felépitést.

Elküldve

én meg csak azt szemléltettem, hogy a 3,5 bar meg 6-700 bar befecskező nyomásnak semmi köze a nyomatékbeli különbségnek, sőt nem is abból ered.

De akkor már egy malomban őrölünk :wink:

Elküldve
De, dinamikusan közlekedek, amelyben semmit nem számít a 0-100-ra való gyorsulás. 80-ról 150-re annál inkább... 8)
Hát most már kezd érdekelni. Majd összehasonlítjuk. :wink: :P
Elküldve
Motormenedzsment (25 DT, X 25 DT)

Motor

25 DT, X 25 DT

Megnevezés

DDE 2.1

Elosztó befecskendező szivattyú

VP 36

Megnevezés

VE 6/10E 2400 R515

Anyagtovábbítás kezdete

Vezérműlánc 20.000 km-ig

mm

0,93 - 0,97

Vezérműlánc 20.000 km felett

mm

0,88 - 0,92

Befecskendezési sorrend

1-5-3-6-2-4

Befecskendező fúvóka

Típus

DNO SD 300

Nyitási nyomás

kPa

1400 - 1600

Beállítási érték

kPa

1500 - 1580

Elküldve

Most cseréltem első féktárcsát és betétet.

Nagyon állat lett! El se merem képzelni, hogy milyen lesz, ha majd hátúl is megteszem ugyanezt. 8)

A benzinszürőt is ledobdtam, mert már alig tudtam átfújni a levegőt rajta.

A legszebb az hogy 31.-én lejár a műszakim. Ma vettem észre!! :shock:

Remélem elnéző rendőrt fogok ki a jövőhéten. Mert, hogy nem lesz időm lemüszakiztatni, az is biztos. :P

Elküldve
Most cseréltem első féktárcsát és betétet.

Nagyon állat lett! El se merem képzelni, hogy milyen lesz, ha majd hátúl is megteszem ugyanezt. 8)

Hát már ekkora drámai hatást ne várj szvsz, mert ha jól tudom a fékerő 75 %-át az elsők adják. A hátsóval volt olyan, hogy a gyárival vitték bontóba a kocsit..

Elküldve
Ferrodo Premium. De asszem többet ilyen nem lesz benne. Inkább a gyári.

Én meg a gyárival lennék .. sz..ban. ugyanis nekem elöl Ate powerdisc 296-os tárcsák vannak, ami ugye nem egy szabvány A Omegában :roll: :P :D

Elküldve
A féktárcsám nekem is ATE, de sajna nem powerdisc.

Nem én építettem, így vettem. Viszont nem biztos, hogy marad, mert nem tudom, hogy hányszor volt felszabályozva. Illetve, hogy mekkora a tárcsa mérete. É is hamarosan fékbetétet cserélek, akkor megnézem, Nekem a hátsók új gyárik, de szinte semmit sem jelent..

A nyikorgásokkal kapcsolatban, meg nem árt szétkapni a fékmunkahengert és icipicit felpolírozni a vezető szárakat, amin a fékpofák csúsznak. Ugyanis ha be van tapadva, akkor nem nyit rendesen a fék. Ekkor pedig nyikoroghat, főleg alacsony sebességű mozgás közben pl. parkolásnál. Rosszabb esetben a parkoláskor nem csak fékezés idején, de kiendgedett féknél is...

Elküldve
Viszont nem biztos, hogy marad, mert nem tudom, hogy hányszor volt felszabályozva. Illetve, hogy mekkora a tárcsa mérete.

A Powerdiscnél nagyon egyszerű a vastagság megállapítása. Amíg látod a víz / gáz / elvezető bordákat, addig megfelelő a tárcsa vastagsága.

Elküldve

A Powerdiscnél nagyon egyszerű a vastagság megállapítása. Amíg látod a víz / gáz / elvezető bordákat, addig megfelelő a tárcsa vastagsága.

Eméletben 9 mm-alatt nem szabályozza fel igazimesterember.. :roll: Elméletileg...

Elküldve

Gyakorlatilag Hütött tárcsát, nem szabad felszabályoztatni!!! Az igazi "mester", hozzá sem kezd a dologhoz! Függetlenül attól, hogy hány mm van még rajta!

Más: 8)

Tegnap este teletankoltam az omit. A bc már csak 19km-t írt még hátra az üresedésig. Gondoltam itt az idő telenyomatni. (amióta megvettem, nem volt alkalmam tele tankolni)

Hát zörgött az állam, mikor az összegre néztem a végén (de a csajom arckifejezését is látni kellett volna). egészen pontosan 19.564 Ft. Pont 73 liter ment bele. Még a "túra tankot" is telenyomattam.

Persze ez így, nem is olyan vészes. De ha belegondol az ember hogy ez mo. átlagkeresetének a negyede. Valami nagyon el van b.szva itt!!! :evil:

És mi lesz ha 300 Ft körül lesz, a benya literje?! (...vagy felette)

A benzines autók értéke, szépen a felére esik....stb. :? :?: :?:

Elküldve
Gyakorlatilag Hütött tárcsát, nem szabad felszabályoztatni!!! Az igazi "mester", hozzá sem kezd a dologhoz! Függetlenül attól, hogy hány mm van még rajta!

Más: 8)

Tegnap este teletankoltam az omit. A bc már csak 19km-t írt még hátra az üresedésig. Gondoltam itt az idő telenyomatni. (amióta megvettem, nem volt alkalmam tele tankolni)

Hát zörgött az állam, mikor az összegre néztem a végén (de a csajom arckifejezését is látni kellett volna). egészen pontosan 19.564 Ft. Pont 73 liter ment bele. Még a "túra tankot" is telenyomattam.

Persze ez így, nem is olyan vészes. De ha belegondol az ember hogy ez mo. átlagkeresetének a negyede. Valami nagyon el van b.szva itt!!! :evil:

És mi lesz ha 300 Ft körül lesz, a benya literje?! (...vagy felette)

A benzines autók értéke, szépen a felére esik....stb. :? :?: :?:

Már most is ott van.. Aműgy én mindíg tele nyomatom és 300 nál is tele fogom.. Nincs választás

Elküldve

Ha egy hűtött tárcsa 9mm vastag, akkor ott q..va nagy gáz van... :P

Még nem szedtem sé az elejét, a hátsókat , a gyárit mondottam. ott az előírás 10-12 mm új tárcsára és 9 mmig lehet felszabályozni. A hűtöttetnem is ismerem. Ott mi az alapméret? :?:

Elküldve
Még nem szedtem sé az elejét, a hátsókat , a gyárit mondottam. ott az előírás 10-12 mm új tárcsára és 9 mmig lehet felszabályozni. A hűtöttetnem is ismerem. Ott mi az alapméret? :?:

Az Omegában (szerintem A-ban is) elöl kizárólag hűtött tárcsa van gyárilag... A B2 bizonyos típusaiban (lehet hogy mindben) hátul is hűtött tárcsa van.

Hogy mi az alapméret, azt nem tudom, de újonnan egy hűtött tárcsa ránézésre olyan 25-30 mm vastag.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.