Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

... 1 Omegához minimum 2.5-ös moci kell a dimanikus autózáshoz, a 2 literesek gazdái mindig besértődnek és dobálják rám a sarat... :(  :evil:
Nem sértődnek, csak nem értik. A 2,5TD-nél minden dinamikusabb kivéve a 8 szelepes 2 literes, de az is csak egy hajszállal marad alul, ráadásul egy 10 éves autónál már nem valószínű, hogy ez a különbség egyáltalán mérhető. :wink:

Tehát helyesen így hangzik:

"1 Omegához minimum 2.5-ös benzines moci kell a dimanikus autózáshoz"

:wink: :roll:

Link to comment
Megosztás:

Hát ha dinamikáról beszélünk, akkor szerintem semmi más nem számít, csak hogy mennyire dimanikus. :wink: Tehát gyorsulás. És nem hinném, hogy bele kellene menni a szarásig megrakott autó hegymászó képességeibe. :(

Hát én A omegás vagyok. Szerintem a dinamika az 3000 24V DuAL RAM sorhatos.. Illetve ezek tuningolásai 3,6 4,0 :wink: Bár gyanítom, hogy 3.0 V6 sem semmi.. :D

Link to comment
Megosztás:

Hát én A omegás vagyok. Szerintem a dinamika az 3000 24V DuAL RAM sorhatos.. Illetve ezek tuningolásai 3,6 4,0 :wink: Bár gyanítom, hogy 3.0 V6 sem semmi.. :D

Az én meglátásom is az, hogy 3Litertől alakul, a jó nyomaték.

Nem mondom, hogy az én gépem gyenge (2.5 V6), de az igazi, alulról tolós feeling, az valahogy 3 Litertől (azaz 280 Nm-felett) indul.

Link to comment
Megosztás:

Na csak, hogy megtörjem a csendet....

Mikor megvettem az omit, olyan büszke voltam magamra, hogy az átlag fogyasztás nem ment 11.5 főlé. :P

Hát így közel két hónap után, lassacskán már kopogtattja a 17-et. Mondjuk ez, csak város!! Városon kívül nem igen járok vele. :smt009

Az átlag válasz erre, hogy: "kezded megszokni" .

Szerintem is valahogy így lehet. Egyre inkább nehezedik a jobb lábam. :smt003

Link to comment
Megosztás:

Na csak, hogy megtörjem a csendet....

Mikor megvettem az omit, olyan büszke voltam magamra, hogy az átlag fogyasztás nem ment 11.5 főlé.  :P  

Hát így közel két hónap után, lassacskán már kopogtattja a 17-et. Mondjuk ez, csak város!! Városon kívül nem igen járok vele.  :smt009  

Az átlag válasz erre, hogy: "kezded megszokni" .  

Szerintem is valahogy így lehet. Egyre inkább nehezedik a jobb lábam. :smt003

húúúúú az enyém de nehéz tudna lenni... :roll:

Link to comment
Megosztás:

A fedélzeti álltal kiírt fogyi adatokat sem nézi egy idő után az ember. Inkább élvezi, hogy van kraft a verdában. Amúgy tegnap véglegesítettük a toronymerevítőt. Sztem szép lett.
Ez tényleg így van. kezdetben meredten bámúltam a pill. fogyasztást. Valahogy irtált minden indulásnál, az a 39.8 l/100.

Mostanában "megragadtam" az átlagnál. De még 1-2 hét, és megelégszek a külső hömérséglettel. 8)

Link to comment
Megosztás:

De még 1-2 hét, és megelégszek a külső hömérséglettel.  8)

El fog jönni az az idő, hidd el. Én már ott tartok hogy a külső hőmérséklet mérőt bámulom ha épp arra nézek, nem elég hogy az üzemanyagszintjelző örökösen piros mező felé tendáló mutatója idegesítsen, még az is...

Link to comment
Megosztás:

Nem mondom, hogy az én gépem gyenge (2.5 V6), de az igazi, alulról tolós feeling, az valahogy 3 Litertől (azaz 280 Nm-felett) indul.

Hmmmm, és az agyonfikázott 2.5TD 250Nm-t ad le 2200-as fordulattól. De az nem dinamikus és nyomatékos, csak 2.0 16V mely 185Nm-t ad le 4000-es fordulattól...

Link to comment
Megosztás:

Nem sértődnek, csak nem értik. A 2,5TD-nél minden dinamikusabb kivéve a 8 szelepes 2 literes, de az is csak egy hajszállal marad alul, ráadásul egy 10 éves autónál már nem valószínű, hogy ez a különbség egyáltalán mérhető. :wink:

Tehát helyesen így hangzik:

"1 Omegához minimum 2.5-ös benzines moci kell a dimanikus autózáshoz"

:wink: :roll:

Mit nem étenek? Konkrét számadatok és fizikai törvényszerűségeken mit nem lehet érteni?

Link to comment
Megosztás:

ez teljesen igaz.ki tudja a 10 év alatt az x lóerő most mennyi.lehet csak 100.az meg nem igazán mozgat meg egy ekkora autót.

Aha, a dízelek elkopnak, 10 évesen a lőerejük 20-30%-át elvesztik, míg a benzinesek? Talán csak erősödnek mi? Ne írjatok legalább ekkora ökörségeket... :evil: :evil: :evil:

Link to comment
Megosztás:

Mit nem étenek? Konkrét számadatok és fizikai törvényszerűségeken mit nem lehet érteni?
Nem akartam belemenni, de most már mindegy....

Neked az általad említett "dinamika" (amire reagáltam) miben nyilvánul meg? Nem abban, hogy dinamikusan közlekedsz? A TD-nél csak egyik B omegának van rosszabb gyorsulási konkrét számadata.

És ugye most nem az jön, hogy "de hegynek fölfelé" vagy "szarásig megpakolva" hány tizedmp-et számít a nyomaték?

Link to comment
Megosztás:

Én nem akarok állást foglalni, mert 2.0 16V-ben még nem utaztam, de a 2.5 td meggyőzően húz. Talán azon vérzik el, hogy nem lehet olyan soká pörgetni diesel mivoltából kifolyólag. Érdemes lenne megpróbálni, hogy melyikkel mennyit váltasz 100-ig.

Link to comment
Megosztás:

Manuálist már én is rég vezettem, abszolút nem emlékszem milyen volt. De nekem pl tökmindegy mennyit dolgozik az automata váltó. Ha akarom papásan váltogat, ha olyanom van, megdolgoztatom Uhut a GSI-jével.

Ami tény, hogy egy városi dinamikus közlekedésnél nem hinném, hogy sokat számít az, hogy 11 v 13mp alatt van 100-on, tehát ez fölösleges állásfoglalás. Az tény, hogy a 2,5-ös és a nagyobb benzinesek (mag az új dízelek is, kiv a DTI) gyorsulása látványosabban fülre rántja a pofazacskót.

Link to comment
Megosztás:

Nem akartam belemenni, de most már mindegy....

Neked az általad említett "dinamika" (amire reagáltam) miben nyilvánul meg? Nem abban, hogy dinamikusan közlekedsz? A TD-nél csak egyik B omegának van rosszabb gyorsulási konkrét számadata.

És ugye most nem az jön, hogy "de hegynek fölfelé" vagy "szarásig megpakolva" hány tizedmp-et számít a nyomaték?

De, dinamikusan közlekedek, amelyben semmit nem számít a 0-100-ra való gyorsulás. 80-ról 150-re annál inkább... 8)

Link to comment
Megosztás:

Na most, én nem fikázom a TD-t!!! Mivel még nem próbáltam, ezért véleményt sem mondok rólla. De a bajor 525TDS-hez már volt szerencsém, nem egyszer. (....jó, tudom hogy nem teljesen ugyanaz)

Az egész meggyőzően húzott. (Gyönyörüen járt a 6 henger.) És meg nem lehetett mondani rólla, hogy diesel, ha "lekaparják" a "tds" feliratot. 8)

Azzal pedig egyet értek, hogy az igazi nyomaték előny, 80-ról 150-re való "húzásnál" jön elő.

Pl:A régi asconámmal, versenyeztem egy Renault 5 Turbo ellen. Zöld lámpánál start....1-es, 2-es be vertem fél autóval. Majd miután a hármast löktem, szép lassan kezdett elmenni. Nekem egyszerüen elfogyott a kraft. ...van ez így. :?

Egyszer rohadtúl kipróbálnék egy Td Omegát. Utánna már biztos lenne véleményem a dologról.De a dieselek mindig is híresek voltak a nyomatékos autózásról. Főleg ha csak azt nézzük, hogy a benzines rendszerek 3-3.5 bar nyomáson üzemelnek. És a dieseleké ezzel szemben, (adagoló esetében) 6-700 bár. +ezt még, "fújatják" egy turbóval is. ...hát nem tudom. :? :?

A legközelebbi Lurdi talin, szivesen cserélnék egy kör erejéig, egy Td omival. Legalább tudjam, hogy miről maradtam le. :P :D

Link to comment
Megosztás:

Azért bárki bármit mond, egy benzines motor is lehet nyomatékosabb, mint a dízel. :D

A héten volt szerencsém bepróbálni a seggem egy EVO VIII-ba, amiben 850Nm dolgozott a 2.4-es turbós benzinesben. :P

Ilyen nyomatékról nem igazán tud gondoskodni egy legújabb hasonló köbcentis dízel sem, akárhogy van felhúzva. :D

Félreértés ne essék, nem akarok semmit leszólni, csak gondoltam megosztom veletek a fizikai lehetőségek eme részét... :P

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.