Omegatd Elküldve Augusztus28, 2005 Megoszt Elküldve Augusztus28, 2005 Már ne haragudj, eddig nem szóltam, de úgy látom valami miatt nagyon a 2.5TD ellensége lettél. Pedig az általad leírtak a nem teljesen igaz kategriát képviselik. Sok Omega, köztük a benzinesek is rettentő ramaty állapotban van, mind motorikusan, mind esztétikailag az igénytelen tulajdonosok miatt. Saját tapasztalatot tudok csak mondani, az én kocsimra. Óra szerint 200 van benne, esetleg ha tekergették, legyen 300. Tavasszal megbontattam a motorját, lánccsere miatt. Sem a turbó, sem az adagoló nem szorul felújításra. Viszont volt 3 repedt előkamrám és 4 hajszálrepedés a hengerfejen, melyet 50-ért rendbe tettek. Egyik repedés sem volt vészes, előtte sem melegedett a vizem, nem ette az olajat. Igaz a teljes projekt olajcserével, szűrőkkel, lánccserével, tömítésekkel, vízpumpa cserével 250-ben állt meg, viszont biztos vagyok benne, hogy a következő 200-300 ezer km-t nyugodtan belehajthatom, ugyanis ennyit bír a lánc. A motor a szerelő szerint egyátalán nem kopott nagyon jó állapotban van/volt. Mindezek ellenére tudok mondani dízeles szaktársakat, akik egy rossz vétellel nagyon sokat költöttek a kocsijukra. Visazont ismerek benzines Omegásokat akik szintén melléfogtak, ami sokba került nekik. Mindezek ellenére abban egyetértek veled, hogy az igazi élményt 1 3000-res motor adja meg ennek a több mint 1.6 tonnás kocsinak, de normál használat mellett a 2.5-ös motorok (mint dízel, mint benzin) szépen elmuzsikálnak. Véleményem szerint az ennél kisebb motorok kicsit gyengék ehhez a kocsitömeghez, de ez csak privát vélemény, 2 literes benzinest és dízelt még nem próbáltam... Link to comment Megosztás: More sharing options...
greg Elküldve Augusztus28, 2005 Megoszt Elküldve Augusztus28, 2005 ...normál használat mellett a 2.5-ös motorok (mint dízel, mint benzin) szépen elmuzsikálnak. Véleményem szerint az ennél kisebb motorok kicsit gyengék ehhez a kocsitömeghez, de ez csak privát vélemény, 2 literes benzinest és dízelt még nem próbáltam... Ha nem próbáltad, akkor mi alapján vélekedsz így? Nem bonyolítom: 2,5TD: 131LE, gyorsulás: 13 mp 2,0 16V: 136LE, gyorsulás 11,5 mp. 2,0 8V: 116 LE, gyorsulás 14mp Hol itt az az eszeveszett nagy különbség????? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve Augusztus28, 2005 Megoszt Elküldve Augusztus28, 2005 Hosszútávon, meg a 0-100-ra való adatok nem felhasználóknak, hanem a racereknek való, akik lámpától lámpáig nyomják. Én nem ezért vettem az Omegát. De ha már adatokat nézünk, tedd mellé a többit is, ne csak a gyorsulást... Link to comment Megosztás: More sharing options...
semmi közöd Elküldve Augusztus28, 2005 Megoszt Elküldve Augusztus28, 2005 Nagyon régen voltam már itt, teljesen megújult az oldal. Nagyon tetszik. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
greg Elküldve Augusztus28, 2005 Megoszt Elküldve Augusztus28, 2005 Hosszútávon, meg a 0-100-ra való adatok nem felhasználóknak, hanem a racereknek való, akik lámpától lámpáig nyomják. Én nem ezért vettem az Omegát. De ha már adatokat nézünk, tedd mellé a többit is, ne csak a gyorsulást... Azt mondtad a 2 literes motor nem elég az omihoz, szemben a 2,5-es TD-vel. Ezt tapasztalat nélkül mondtad. Miben nyilvánul meg ez a gyengeség a felhasználó (mint te vagy én) számára??? A gyorsulásban. Az adatok plusz súly nélkül értendők. De miután te "normál használat"-ról beszéltél, eszembe sem jutott a zőccséges fullra megpakolt omegája, mely esetben a plusz nyomaték miatt a TD valóban jobb. De ez nem normál használat. Ez nem teherautó. Tehát pl a 2,0 16V jobban gyorsul?? Igen! Tehát ELÉG neki a 2,0 16V blokk (ha a 2,5 TD elég). Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dark Angel Elküldve Augusztus28, 2005 Megoszt Elküldve Augusztus28, 2005 Nem vagyok 2,5TD ellenség, csak látom miket árulnak... Sajnos a TD-között sokkal több a visszatekert órájú, mint mondjuk a benzinesek között. A TD-vel kinn is, és itthon is általában többet járnak.Persze teljesen más a helyzet, ha az ember kimegy németországba, és egy becsületes, született német kereskedőtől vesz autót (nem török vagy szerb). Ezen okok miatt nem mertem bevállalni a TD-t, pedig szerettem volna, mert azért a km költsége kisebb mint az MV6-nak. A másik dologra reagálva, szerintem elbeszéltetek egymás mellett. Más a benzines 2.0 meg más a diesel 2.0 Saját tapasztalatom, hogy 2.0 DTI Omega elég gyatrán megy.. (0-100km/h 16 sec) Link to comment Megosztás: More sharing options...
tomi023 Elküldve Augusztus28, 2005 Megoszt Elküldve Augusztus28, 2005 már én is sokar rágódtam a kérdésen benzin vagy gázolaj? Azt látom, hogy a diesel 3-5l-el kevesebbet eszik és azt is valamivel olcsóbb üzemanyagból (hivatalos forrásnál) A mobile.de - n megnézegettem az omikat tempomat, autoválto, digiklima, és ott is az árak hasonlóak, a kilóméterek iskb. Vannak azért olyanok amiben po######aggatóan sok a km, de bízom abban hogy amit kinéztem, http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hi...creenwidth=1024 145ekm már beszéltem a tulajjal, meglátjuk. nekem tetszik a kocsi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve Augusztus28, 2005 Megoszt Elküldve Augusztus28, 2005 OK! Akkor örülök, hogy nekem legalább bejött a 2.5TD, igaz bejönne az MV6 is, de amikor én vettem a gépet, aranyárban mérték... Link to comment Megosztás: More sharing options...
tomi023 Elküldve Augusztus28, 2005 Megoszt Elküldve Augusztus28, 2005 igen az mv6 tetszene de a fentartása kicsit több meg azt is szervizelni kell ugye Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve Augusztus28, 2005 Megoszt Elküldve Augusztus28, 2005 Azt mondtad a 2 literes motor nem elég az omihoz, szemben a 2,5-es TD-vel. Ezt tapasztalat nélkül mondtad. Azt írtam, hogy véleményem szerint... De jöjjön a többi adat is: Jelölés 2.0i 2.0i 16V 2.5TD Motorkód X20SE X20XEV 25DT Motortípus SOHC DOHC OHC Lökettérfogat (cm3) 1998 1998 2498 Henger-elrendezés soros soros soros Szelepek száma 8 16 12 Teljesítmény kW (LE) 85(115) 100(136) 95(130) 1/min fordulatszámon 5400 5600 4500 Nyomaték Nm 178 185 250 1/min fordulatszámon 2800 4000 2200 Végsebesség (km/h) 187 202 195 (caravan) Gyorsulás (0-100 km/h) 14 11.5 12.5 (caravan) Tüzelőanyag-fogyasztás 12.1 14.7 12.5 (l/100km) 6.7 7.9 7 (város–országút-vegyes) 8.6 10.4 9 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dark Angel Elküldve Augusztus29, 2005 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2005 Találtam egy szép MV6-ot. Szerintem kicsit drága... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Blitz Elküldve Augusztus29, 2005 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2005 Nem semmi. Biztos sokba is van neki. Link to comment Megosztás: More sharing options...
greg Elküldve Augusztus29, 2005 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2005 Mééé mondjátok??? Csak 150 km van benne. Be sincs járatva. a sok fűrészelés miatt biztos nem maradt ideje az autózásra. :roll: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Augusztus29, 2005 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2005 Az Omega nem versenyautó. Személyes véleményem az, hogy a leggyengébb 2.0 8v motor is elég bele arra, amire az autó ki lett találva! Nemrég mértük GPS-el, 186 a vége, és nem mellesleg amikor a versenyautót húzom vele, 3,5t-val simán elkocogok vele bárhol, +1L fogyival, még az ötödiket is csak nagyobb domboknál kell elfelejtenem... ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve Augusztus29, 2005 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2005 Dark! Nem emléxel erre a kocsira? Ott volt az egyik újpesti talin... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bogyo Elküldve Augusztus29, 2005 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2005 tomy: Szerintem mindegy melyiket veszed: benzin-diesel. A fentartási költség kb ugyanaz mindkettőnél. Én nem rég (kb3 hete) vagyok omega tulaj. Elötte asconám volt közel öt évig. C20NE motorral.(amit mindenki istenit. Szerintem közelsem volt valami megbízható. ;) ). Vagyis én biztos hogy nem vennék omegát ekkora motorral. Főleg hogy ugyan annyit eszik mint egy V6. Ezért döntöttem a 2.5 V6-nál. Szivem szerint Mv6-ot vettem volna csakhát, nem találtam olyat ami megkimélt, és sérülésmentes volt. Vagy ha igen, akkor irreális magas árat kértek érte. Vásárlásnál a lényeg hogy valóban vezetett szervízkönyve és lehetőleg sérülésmentes kasztnia legyen. Bár mindkettöre ismerünk trükköt, hogy-hogy lehet megoldani, a valósnak tünést. És ne csak azt vedd figyelembe, hogy mit, hanem, hogy kitől veszed!!!! Ez egy jó mondás, és álltalában sokat segít. És próbálj ki minnél többet!!! A lényeg, hogy minden autóra "sokat" kell költeni!!!! Csak vannak egyes tipusok, amiknél hamarabb, és vannak amiknél, később jelentkeznek ugyanazok a hibák. De a végeredmény ugyanaz lessz. 8) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Augusztus29, 2005 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2005 Nekem az X20SE vegyesben konstans 8-al megelégszik, városban sem tudom 10-nél feljebb tornázni légkondival sem. Azért V6-al ez kicsit másképp alakul. ;) Igaz ott van szufla is rendesen. :lol: A másik a karbantartási ktsg. Míg ennél a mocinál pl. 25-ért komplett szelepvezérlést cserélsz gyári alkatrészekből, addig MV6-nál ez a többszöröse. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dark Angel Elküldve Augusztus29, 2005 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2005 Dark! Nem emléxel erre a kocsira? Ott volt az egyik újpesti talin... szerintem ez nem az... eladó steinmetz: újpesti tali steinmetz-e: további fotók erről az autóról http://www.titan-computer.hu/~dugo/Omega/s.../steinmetz1.jpg http://www.titan-computer.hu/~dugo/Omega/s.../steinmetz2.jpg http://www.titan-computer.hu/~dugo/Omega/s.../steinmetz4.jpg http://www.titan-computer.hu/~dugo/Omega/s.../steinmetz5.jpg Link to comment Megosztás: More sharing options...
tomi023 Elküldve Augusztus29, 2005 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2005 Ma meglestem egy 2,5TD-t budaörsön http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hi...creenwidth=1024 és nagyon tetszett. A korához képest szép állapotban van szerintem. Ha arra jártok lessétek meg ti is! Légyszi! http://www.unioautopark.hu/autoink.html köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve Augusztus29, 2005 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2005 De az, volt valahol egy képem, amin nem volt a rendszám kitakarva, igaz akkor még normál rsztáblája volt, de az stimmel HNT-707... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bogyo Elküldve Augusztus29, 2005 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2005 A másik a karbantartási ktsg. Míg ennél a mocinál pl. 25-ért komplett szelepvezérlést cserélsz gyári alkatrészekből, addig MV6-nál ez a többszöröse. És itt jön be a: valamit-valamiért. ;) :lol: :lol: -Mondjuk a 2liternek még a bizti ktgs-e is vonzóbb. De most megint ismételhetném magamat.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dark Angel Elküldve Augusztus30, 2005 Megoszt Elküldve Augusztus30, 2005 De az, volt valahol egy képem, amin nem volt a rendszám kitakarva, igaz akkor még normál rsztáblája volt, de az stimmel HNT-707... Leszedte azt a szép nagy szárnyat... Mondjuk azért csomó egyébre meg rádolgozott. Link to comment Megosztás: More sharing options...
greg Elküldve Augusztus30, 2005 Megoszt Elküldve Augusztus30, 2005 És itt jön be a: valamit-valamiért. ;) :lol: :lol: -Mondjuk a 2liternek még a bizti ktgs-e is vonzóbb. De most megint ismételhetném magamat....Így van! És ez nem titok. Mindenki tudja (jó esetben) melyiket miért választja. De ne felejtsétek el, hogy a 2 féle 2 literes közt azért van különbség. (És a 2,0 DTI-t szándékosan nem említem) Link to comment Megosztás: More sharing options...
tomi023 Elküldve Augusztus30, 2005 Megoszt Elküldve Augusztus30, 2005 Kerestem Omega szervízkönyvet, de Magyarországon nem találtam még. Németországban viszont igen. ime: http://www.delius-klasing.de/shop/detail.p...hema=0&rubrik=5 ebbe benne lehet a 2,5 l / 96 kW (130 PS) X25DT (DT) 01/94-08/01 +autoválto!? Valaki tud segíteni, mert én nem tudni németül annyira hogy le is fordítsam, talán ha megjelent magyarul és valakinek van ilyen vagy látott valahol,...vagy mittomén köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabo Elküldve Augusztus30, 2005 Megoszt Elküldve Augusztus30, 2005 Vélemények erről? :roll: No azért csak gyengén tessék fikázni, mert nekem bejön(ne) :lol: ;) Omcsi :wink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts