Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Sziasztok,

Olaj téma : 3.2 V6 Nagyon szép állapotban, volt hengerfej felújítás kb fél éve és 2000 km el ezelőtt. Motor nem főzi a vizet, nagyon szépen megy, mondhatni über frankó DE!!!

- Még méricskélem, de úgy veszem észre fogyogat az olaj. Tekintsünk el a motor kopástól, meg a lehúzógyűrű állapotától, arra más téma válaszolni. Viszont ki milyen olajat használ, milyen mértékű volt a fogyásorok amikor olaj lehetett a ludas. Még friss számok, de kb 400 km alatt nem egész 1 rovátka a nivón. Olaj 10w40 ebből a most "divatos" Meistertelle A.Z. ből.

- Semmi "komoly" gondnak jelét sem mutatja 11.3 az átlag, amiben van Bp - is M0 200 is meg országút is :)

...Örülnék véleményeknek

Ha ennyi olajat eszik akkor ne tekintsünk el a motor kopottságától. Ha nem folyik belőle el az olaj és áll az autó alatt vagy a motortérben akkor ott nagy a baj... Motor ki és HER GENERAL.

Az hogy hogy fogyaszt, vagy hogy megy - sőt még a kompresszió mérés eredménye se - nem ad TELJES képet a motor kopottságáról. Leragadt vagy törött olajlehúzó gyűrű, vagy sérült hengerfal esetén is lehet jó kompresszió érték és megy mint a barom csak zabálja - égeti az olajat. Kérd meg az egyik spanodat, hogy, menjen mögötted és párszor lépj oda neki, hogy füstöl e kéken. Meg indításnál nézzétek meg befüstöl e (bár ez szelepszár szimering gond lenne, ami ugye ki lett cserélve HF felújításnál...) Ekkora olajfogyasztásnál kell, hogy füstöljön, ez 2L/1000km lenne.

Link to comment
Megosztás:

Köszi, a véleményt. Figyelem egyenlőre a szintet, illetve megnézzük amit mondtál. Azt konstatálhatjuk, hogy ha valóban megvan ez a fogyás, akkor annak egy része kimegy a kipufogón?

Mert akkor - és ha valóban megvan a fogyás - akkor másutt kell lennie. A kipufogó vég olyan száraz, hogy öröm nézni, de a ránézegetünk a távozó gázokra is.

Link to comment
Megosztás:

Amikor én így jártam,egy pénzérme volt beleesve a sínbe...

A sínen belől egy fogasléc van,azon ballag a villanymotor fogaskereke és

amikor elérte a pénzérmét,szépen megakadt.

Piszok erő van amúgy a cuccban,mert emberesen eldeformálta a 20 centest...! :)

Azt áruld el, kérlek, hogy mivel lehet kipecázni onnan az aprópénzt! Úgy tűnik, a két érme egymáshoz tapadt és talán deformálódott is valamennyire.

Bárkinek az ötleteit szívesen fogadom és megköszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Azt áruld el, kérlek, hogy mivel lehet kipecázni onnan az aprópénzt! Úgy tűnik, a két érme egymáshoz tapadt és talán deformálódott is valamennyire.

Bárkinek az ötleteit szívesen fogadom és megköszönöm!

:)

Egy jó hosszú csavarhúzó és egy szintén nem túl rövid csipesz a megoldás...

...és azért némi türelem sem árt...

Hajrá!!!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ha ennyi olajat eszik akkor ne tekintsünk el a motor kopottságától. Ha nem folyik belőle el az olaj és áll az autó alatt vagy a motortérben akkor ott nagy a baj... Motor ki és HER GENERAL.

Az hogy hogy fogyaszt, vagy hogy megy - sőt még a kompresszió mérés eredménye se - nem ad TELJES képet a motor kopottságáról. Leragadt vagy törött olajlehúzó gyűrű, vagy sérült hengerfal esetén is lehet jó kompresszió érték és megy mint a barom csak zabálja - égeti az olajat. Kérd meg az egyik spanodat, hogy, menjen mögötted és párszor lépj oda neki, hogy füstöl e kéken. Meg indításnál nézzétek meg befüstöl e (bár ez szelepszár szimering gond lenne, ami ugye ki lett cserélve HF felújításnál...) Ekkora olajfogyasztásnál kell, hogy füstöljön, ez 2L/1000km lenne.

Szia !!

Pontos adatok :

189500 : Olajcsere feltöltve teljesen

193300 : a teljes tele szint -1 rovátka úgy hogy közben 7 dl -t feltöltöttem ez idő alatt.

Szüval kb 1 liter / 3000 km.

Viszont nagyjából megvan hol van az olaj : egy kb 3 mm vastagságban a hűtőfolyadék tetején űszik.

Szóval ha adnátok 1-2 tippet az egyszerűbb esettől a kuka irányába haladva mi lehet a hiba forrása.

Nekem két tippem van, de nem tudom Opel V6 nál ezek mennyire szoktak játszani : Olajhütő illetve (nem tudom van-e ilyen külön) hütőfolyadék előmelegítő.

Előre is köszi a véleményeket....

Link to comment
Megosztás:

Így már nem olyan vészesek a számok.

Ami sztem mint hobbista lehet.

1 nem takarították ki hf probléma után a hűtő vízkört,és keringeted az olajat. Ez akkor leghet igaz ha nem nézted eddig a hűtőfolyadékot. Ha az rendben volt eddig akkor step 2 ha nem, akkor ki kellene tisztítani az egész kört, mert télen trutymósodni fog, és előbb utóbb se fűteni se hűteni nem fog. Ha ezután tiszta marad -rendesen kitisztítani- akkor ennyi olajat fogyaszt az autó, sztem gyári határértéken bőven belül lenne - talán 0,75l/1000km

2 olajhűtő hiba. Ebben már a rozsdamentes robosztus hűtő volt gyárilag. Kiszedhető, nyomáspróbázható,ha jó új tömítésekkel visszarakható 4-5óra meló.

3 ha mindig olajos a víz fentiek után akkor valami nem ok a hf tömítés, hf környékén , hiába most cserélték

Link to comment
Megosztás:

Így már nem olyan vészesek a számok.

Ami sztem mint hobbista lehet.

1 nem takarították ki hf probléma után a hűtő vízkört,és keringeted az olajat. Ez akkor leghet igaz ha nem nézted eddig a hűtőfolyadékot. Ha az rendben volt eddig akkor step 2 ha nem, akkor ki kellene tisztítani az egész kört, mert télen trutymósodni fog, és előbb utóbb se fűteni se hűteni nem fog. Ha ezután tiszta marad -rendesen kitisztítani- akkor ennyi olajat fogyaszt az autó, sztem gyári határértéken bőven belül lenne - talán 0,75l/1000km

2 olajhűtő hiba. Ebben már a rozsdamentes robosztus hűtő volt gyárilag. Kiszedhető, nyomáspróbázható,ha jó új tömítésekkel visszarakható 4-5óra meló.

3 ha mindig olajos a víz fentiek után akkor valami nem ok a hf tömítés, hf környékén , hiába most cserélték

Az egyes verzióban foglaltakat meg tudom csinálni, Ezzel kapcsolatban két kérdésem lenne :

1. A kiegyenlítő tartály szépen leszedhető és a csatlakozó csövek is jól hozzáférhetőek. Arról mi a véleményed, hogy leveszem a tartályt és a benne lévő folyadkot nem engedem visszafolyni a rendszerbe. Miután a tartályt kiöblítettem visszateszem, feltöltöm deszt vizzel és nyitott kupakkal egy kicsit megfözöm a vizet, hogy bugyogjon ki teljesen (tehát nyomás nélkül pár perc járatással felforralni?) Utána újra feltölnteni, de már a jól bevállt fagyállóval.

2. Örömteli (úgy-ahogy ) amit írtál a fogyás mértékéről. Árnyalja a képet, amit utóbbi napoban néztem, hogy a "víz" is kopik. A tartály alsó- felső fél illesztési sikjában van ugye a hideg folyadék szint. Oda is volt töltve, de nagyjából most hideg állapotban 2 újnyi hiányzik belőle.

A OH ki-be szerelés és próba / tömítés cserére tudnál javasolni szerelőt? Kerülném a kisérletező és "ügyeskezű" szerelőket. A jól bevállt, megbízható nekem teljesen megfelel :)

Köszi

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

Holnap végre kész lesz az autom :D

sajnos pár héttel ez előtt a hengerfej tömítésem megadta magát hátul és nyomta kifele a vizet.mivel külföldön vagyok igy esélytelen volt az itteni szerviz mert hát kb kettő másik kocsit vehettem volna az árából, igy két cimborám jött ki és hoztak hengerfejet uj szelepekkel meg mindennel. mikor leszedték a rossz oldali hf-et nem akarták elhinni hogy igy ment szét a tömítés :D viszont a jó hír hogy nem fojt össze semmi, és a hengerfal olyan szép hogy még látszik a gyári marás rajta. egy két kisebb nagyobb komplikáciot leszámitva holnap kész lesz, egy olaj és vízcsere és végre ujra roboghatok vele :DD már nagyon hiányzik

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, nemrég óta vagyok egy B2 omega tulajdonosa.

Néha a műszerfalon kigyullad egy kis lámpa, az ezen a képen 34-essel jelzett ikonnal:

http://komplexauto.hu/userfiles/upload/tudtae/visszajelzo-lampak.jpg

Néha kigyullad, de többnyire nem ég. Az a kérdésem, hogy ez milyen jellegű hibára szokott utalni? Motorikus? Más egyéb apróságnál is ezzel jelez?

Másik kérdésem, hogy írja a Leuchtw. Fahrlicht hibakódot a kijelzőn, ami a fényszórómagasság-állító motor hibájára utal az itt olvasottak szerint (tényleg nem működik). Ez mindenképp cserés lesz, de az a kérdésem, hogy ezekbe a kocsikba egyfajta ilyen motort szereltek be, vagy többféle létezik? Mert tájékozódásképp nézegettem ebay-en, és itt meg van adva Hella és GM szám hozzájuk, csak nem tudom, ugyanaz lehet-e, mint az enyémben (persze tudom, ki kell szerelni, s meglátom :) )

http://www.ebay.de/itm/Stellmotor-Opel-Omega-B-LWR-Scheinwerfer-Hella-007282-30-90492832-/251797134728?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item3aa0475d88

Köszi előre is, üdv

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, nemrég óta vagyok egy B2 omega tulajdonosa.

Néha a műszerfalon kigyullad egy kis lámpa, az ezen a képen 34-essel jelzett ikonnal:

http://komplexauto.hu/userfiles/upload/tudtae/visszajelzo-lampak.jpg

Néha kigyullad, de többnyire nem ég. Az a kérdésem, hogy ez milyen jellegű hibára szokott utalni? Motorikus? Más egyéb apróságnál is ezzel jelez?

Másik kérdésem, hogy írja a Leuchtw. Fahrlicht hibakódot a kijelzőn, ami a fényszórómagasság-állító motor hibájára utal az itt olvasottak szerint (tényleg nem működik). Ez mindenképp cserés lesz, de az a kérdésem, hogy ezekbe a kocsikba egyfajta ilyen motort szereltek be, vagy többféle létezik? Mert tájékozódásképp nézegettem ebay-en, és itt meg van adva Hella és GM szám hozzájuk, csak nem tudom, ugyanaz lehet-e, mint az enyémben (persze tudom, ki kell szerelni, s meglátom :) )

http://www.ebay.de/itm/Stellmotor-Opel-Omega-B-LWR-Scheinwerfer-Hella-007282-30-90492832-/251797134728?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item3aa0475d88

Köszi előre is, üdv

A gyengébbek kedvéért az általad belinkelt képen, a jelmagyarázat alul vagyon leírva...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A minap lettem figyelmes, hogy az első olvasólámpák közepén van egy sárga piktogram, ami indításkor és utána pár mp-ig világít. Ez az izzók közötti kis fekete részben van. Nekem valami utasoldali légzsák tiltásnak tűnik. Valaki megerősítene ebben, hogy mit is ábrázol, illetve hogyan is kell ennek működnie? Létezik az omegában olyan, hogy direkt ki lehet kapcsolni az utasoldali légzsákot valahogyan?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Szia. Az a motorhiba lámpa. Mindenképp ki kell olvastatni a hibát. Lehet, hogy kezd meghalni a lambdaszonda.

Lámpahibát legtöbbször a bal első lengőkaron lévő jeladó szétesése szokta okozni. Állítómotor két fajta van: xenonos és a nélküli. Nem csereszavatosak, más a csatlakozójuk is.

Sziasztok, nemrég óta vagyok egy B2 omega tulajdonosa.

Néha a műszerfalon kigyullad egy kis lámpa, az ezen a képen 34-essel jelzett ikonnal:

http://komplexauto.hu/userfiles/upload/tudtae/visszajelzo-lampak.jpg

Néha kigyullad, de többnyire nem ég. Az a kérdésem, hogy ez milyen jellegű hibára szokott utalni? Motorikus? Más egyéb apróságnál is ezzel jelez?

Másik kérdésem, hogy írja a Leuchtw. Fahrlicht hibakódot a kijelzőn, ami a fényszórómagasság-állító motor hibájára utal az itt olvasottak szerint (tényleg nem működik). Ez mindenképp cserés lesz, de az a kérdésem, hogy ezekbe a kocsikba egyfajta ilyen motort szereltek be, vagy többféle létezik? Mert tájékozódásképp nézegettem ebay-en, és itt meg van adva Hella és GM szám hozzájuk, csak nem tudom, ugyanaz lehet-e, mint az enyémben (persze tudom, ki kell szerelni, s meglátom :) )

http://www.ebay.de/itm/Stellmotor-Opel-Omega-B-LWR-Scheinwerfer-Hella-007282-30-90492832-/251797134728?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item3aa0475d88

Köszi előre is, üdv

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Kedves Urak és Hölgyek !

Futómű téma :

Vagyon egy (illetve 4) 235 / 45 R17 gumi (nyári, 70%-os) tapasztalatból tudom, hogy ezek nem magyar utakra valók. Mert elégé tudják vinni a kocsit... Viszont a nálam tapasztalható jelenség ennél kicsit durvább. . .

Ha nem tükörsima az út (pl autópálya, vagy friss út) hanem egy picit is egyenetlen már megy jobbra balra az autó (mármint amerre egyenetlen). Futómű alkatrészek nem újak, de nincs kiszakadt szilent, csukló . .

Tudtok javasolni futóművest, aki JÓL be tudja állítani, nem csak a 0-0-0-0 értéket ismeri ? Esetleg találkozott már valaki hasonlóval?

Előre is köszönök minden hasznos véleményt.

Link to comment
Megosztás:

Szia. Az a motorhiba lámpa. Mindenképp ki kell olvastatni a hibát. Lehet, hogy kezd meghalni a lambdaszonda.

Lámpahibát legtöbbször a bal első lengőkaron lévő jeladó szétesése szokta okozni. Állítómotor két fajta van: xenonos és a nélküli. Nem csereszavatosak, más a csatlakozójuk is.

Köszi a választ!

Még egy kérdés: nem tudtok Pécsen (vagy közelében) jó Omega-szerelőt?

Link to comment
Megosztás:

Gondolom B2, annak is a vége felé. Mert régebbiekben nem volt ilyen.

Sziasztok!

A minap lettem figyelmes, hogy az első olvasólámpák közepén van egy sárga piktogram, ami indításkor és utána pár mp-ig világít. Ez az izzók közötti kis fekete részben van. Nekem valami utasoldali légzsák tiltásnak tűnik. Valaki megerősítene ebben, hogy mit is ábrázol, illetve hogyan is kell ennek működnie? Létezik az omegában olyan, hogy direkt ki lehet kapcsolni az utasoldali légzsákot valahogyan?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.