gsizoli Elküldve Július28, 2015 Megoszt Elküldve Július28, 2015 Sziasztok, Olaj téma : 3.2 V6 Nagyon szép állapotban, volt hengerfej felújítás kb fél éve és 2000 km el ezelőtt. Motor nem főzi a vizet, nagyon szépen megy, mondhatni über frankó DE!!! - Még méricskélem, de úgy veszem észre fogyogat az olaj. Tekintsünk el a motor kopástól, meg a lehúzógyűrű állapotától, arra más téma válaszolni. Viszont ki milyen olajat használ, milyen mértékű volt a fogyásorok amikor olaj lehetett a ludas. Még friss számok, de kb 400 km alatt nem egész 1 rovátka a nivón. Olaj 10w40 ebből a most "divatos" Meistertelle A.Z. ből. - Semmi "komoly" gondnak jelét sem mutatja 11.3 az átlag, amiben van Bp - is M0 200 is meg országút is :) ...Örülnék véleményeknek Ha ennyi olajat eszik akkor ne tekintsünk el a motor kopottságától. Ha nem folyik belőle el az olaj és áll az autó alatt vagy a motortérben akkor ott nagy a baj... Motor ki és HER GENERAL. Az hogy hogy fogyaszt, vagy hogy megy - sőt még a kompresszió mérés eredménye se - nem ad TELJES képet a motor kopottságáról. Leragadt vagy törött olajlehúzó gyűrű, vagy sérült hengerfal esetén is lehet jó kompresszió érték és megy mint a barom csak zabálja - égeti az olajat. Kérd meg az egyik spanodat, hogy, menjen mögötted és párszor lépj oda neki, hogy füstöl e kéken. Meg indításnál nézzétek meg befüstöl e (bár ez szelepszár szimering gond lenne, ami ugye ki lett cserélve HF felújításnál...) Ekkora olajfogyasztásnál kell, hogy füstöljön, ez 2L/1000km lenne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Petko166 Elküldve Július29, 2015 Megoszt Elküldve Július29, 2015 Köszi, a véleményt. Figyelem egyenlőre a szintet, illetve megnézzük amit mondtál. Azt konstatálhatjuk, hogy ha valóban megvan ez a fogyás, akkor annak egy része kimegy a kipufogón? Mert akkor - és ha valóban megvan a fogyás - akkor másutt kell lennie. A kipufogó vég olyan száraz, hogy öröm nézni, de a ránézegetünk a távozó gázokra is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ha4nz Elküldve Augusztus1, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus1, 2015 Amikor én így jártam,egy pénzérme volt beleesve a sínbe... A sínen belől egy fogasléc van,azon ballag a villanymotor fogaskereke és amikor elérte a pénzérmét,szépen megakadt. Piszok erő van amúgy a cuccban,mert emberesen eldeformálta a 20 centest...! :) Azt áruld el, kérlek, hogy mivel lehet kipecázni onnan az aprópénzt! Úgy tűnik, a két érme egymáshoz tapadt és talán deformálódott is valamennyire. Bárkinek az ötleteit szívesen fogadom és megköszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
vnonoo Elküldve Augusztus4, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus4, 2015 Azt áruld el, kérlek, hogy mivel lehet kipecázni onnan az aprópénzt! Úgy tűnik, a két érme egymáshoz tapadt és talán deformálódott is valamennyire. Bárkinek az ötleteit szívesen fogadom és megköszönöm! :) Egy jó hosszú csavarhúzó és egy szintén nem túl rövid csipesz a megoldás... ...és azért némi türelem sem árt... Hajrá!!! 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Petko166 Elküldve Augusztus5, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus5, 2015 Ha ennyi olajat eszik akkor ne tekintsünk el a motor kopottságától. Ha nem folyik belőle el az olaj és áll az autó alatt vagy a motortérben akkor ott nagy a baj... Motor ki és HER GENERAL. Az hogy hogy fogyaszt, vagy hogy megy - sőt még a kompresszió mérés eredménye se - nem ad TELJES képet a motor kopottságáról. Leragadt vagy törött olajlehúzó gyűrű, vagy sérült hengerfal esetén is lehet jó kompresszió érték és megy mint a barom csak zabálja - égeti az olajat. Kérd meg az egyik spanodat, hogy, menjen mögötted és párszor lépj oda neki, hogy füstöl e kéken. Meg indításnál nézzétek meg befüstöl e (bár ez szelepszár szimering gond lenne, ami ugye ki lett cserélve HF felújításnál...) Ekkora olajfogyasztásnál kell, hogy füstöljön, ez 2L/1000km lenne. Szia !! Pontos adatok : 189500 : Olajcsere feltöltve teljesen 193300 : a teljes tele szint -1 rovátka úgy hogy közben 7 dl -t feltöltöttem ez idő alatt. Szüval kb 1 liter / 3000 km. Viszont nagyjából megvan hol van az olaj : egy kb 3 mm vastagságban a hűtőfolyadék tetején űszik. Szóval ha adnátok 1-2 tippet az egyszerűbb esettől a kuka irányába haladva mi lehet a hiba forrása. Nekem két tippem van, de nem tudom Opel V6 nál ezek mennyire szoktak játszani : Olajhütő illetve (nem tudom van-e ilyen külön) hütőfolyadék előmelegítő. Előre is köszi a véleményeket.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
gsizoli Elküldve Augusztus6, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus6, 2015 Így már nem olyan vészesek a számok. Ami sztem mint hobbista lehet. 1 nem takarították ki hf probléma után a hűtő vízkört,és keringeted az olajat. Ez akkor leghet igaz ha nem nézted eddig a hűtőfolyadékot. Ha az rendben volt eddig akkor step 2 ha nem, akkor ki kellene tisztítani az egész kört, mert télen trutymósodni fog, és előbb utóbb se fűteni se hűteni nem fog. Ha ezután tiszta marad -rendesen kitisztítani- akkor ennyi olajat fogyaszt az autó, sztem gyári határértéken bőven belül lenne - talán 0,75l/1000km 2 olajhűtő hiba. Ebben már a rozsdamentes robosztus hűtő volt gyárilag. Kiszedhető, nyomáspróbázható,ha jó új tömítésekkel visszarakható 4-5óra meló. 3 ha mindig olajos a víz fentiek után akkor valami nem ok a hf tömítés, hf környékén , hiába most cserélték Link to comment Megosztás: More sharing options...
Petko166 Elküldve Augusztus6, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus6, 2015 Így már nem olyan vészesek a számok. Ami sztem mint hobbista lehet. 1 nem takarították ki hf probléma után a hűtő vízkört,és keringeted az olajat. Ez akkor leghet igaz ha nem nézted eddig a hűtőfolyadékot. Ha az rendben volt eddig akkor step 2 ha nem, akkor ki kellene tisztítani az egész kört, mert télen trutymósodni fog, és előbb utóbb se fűteni se hűteni nem fog. Ha ezután tiszta marad -rendesen kitisztítani- akkor ennyi olajat fogyaszt az autó, sztem gyári határértéken bőven belül lenne - talán 0,75l/1000km 2 olajhűtő hiba. Ebben már a rozsdamentes robosztus hűtő volt gyárilag. Kiszedhető, nyomáspróbázható,ha jó új tömítésekkel visszarakható 4-5óra meló. 3 ha mindig olajos a víz fentiek után akkor valami nem ok a hf tömítés, hf környékén , hiába most cserélték Az egyes verzióban foglaltakat meg tudom csinálni, Ezzel kapcsolatban két kérdésem lenne : 1. A kiegyenlítő tartály szépen leszedhető és a csatlakozó csövek is jól hozzáférhetőek. Arról mi a véleményed, hogy leveszem a tartályt és a benne lévő folyadkot nem engedem visszafolyni a rendszerbe. Miután a tartályt kiöblítettem visszateszem, feltöltöm deszt vizzel és nyitott kupakkal egy kicsit megfözöm a vizet, hogy bugyogjon ki teljesen (tehát nyomás nélkül pár perc járatással felforralni?) Utána újra feltölnteni, de már a jól bevállt fagyállóval. 2. Örömteli (úgy-ahogy ) amit írtál a fogyás mértékéről. Árnyalja a képet, amit utóbbi napoban néztem, hogy a "víz" is kopik. A tartály alsó- felső fél illesztési sikjában van ugye a hideg folyadék szint. Oda is volt töltve, de nagyjából most hideg állapotban 2 újnyi hiányzik belőle. A OH ki-be szerelés és próba / tömítés cserére tudnál javasolni szerelőt? Kerülném a kisérletező és "ügyeskezű" szerelőket. A jól bevállt, megbízható nekem teljesen megfelel :) Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Augusztus6, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus6, 2015 Szerintem az olajhűtő hiba a legesélyesebb. Amivel találkoztam hengerfej-tömítés hibával, mindig csak a víz fogyott, olaj sosem keveredett a vízzel. Hol keresel szerelőt? 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Petko166 Elküldve Augusztus7, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus7, 2015 Szerintem az olajhűtő hiba a legesélyesebb. Amivel találkoztam hengerfej-tömítés hibával, mindig csak a víz fogyott, olaj sosem keveredett a vízzel. Hol keresel szerelőt? Bp és vonzáskörzete, szűkebben 13,15,4, 3 ker. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Augusztus8, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus8, 2015 Patyi Laci 06309226040 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
KisBla Elküldve Augusztus8, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus8, 2015 sziasztok! Holnap végre kész lesz az autom :D sajnos pár héttel ez előtt a hengerfej tömítésem megadta magát hátul és nyomta kifele a vizet.mivel külföldön vagyok igy esélytelen volt az itteni szerviz mert hát kb kettő másik kocsit vehettem volna az árából, igy két cimborám jött ki és hoztak hengerfejet uj szelepekkel meg mindennel. mikor leszedték a rossz oldali hf-et nem akarták elhinni hogy igy ment szét a tömítés :D viszont a jó hír hogy nem fojt össze semmi, és a hengerfal olyan szép hogy még látszik a gyári marás rajta. egy két kisebb nagyobb komplikáciot leszámitva holnap kész lesz, egy olaj és vízcsere és végre ujra roboghatok vele :DD már nagyon hiányzik Link to comment Megosztás: More sharing options...
ha4nz Elküldve Augusztus9, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2015 Sziasztok! Valaki írja le nekem a caraván 3 ablaktörlő méretét legyen kedves, mert az enyémek eléggé eltérnek szerintem tőle. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Petko166 Elküldve Augusztus9, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2015 Szia, Köszi, Ő merre található ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Petko166 Elküldve Augusztus9, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2015 Patyi Laci 06309226040 Köszi, Ő merre található ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Augusztus10, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus10, 2015 Köszi, Ő merre található ? Bp,de nem tudom pontosan melyik kerület. Pesti oldal, és nem a peremén. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Augusztus10, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus10, 2015 Fridcar.hu szerint 600, 475, 350. Sziasztok! Valaki írja le nekem a caraván 3 ablaktörlő méretét legyen kedves, mert az enyémek eléggé eltérnek szerintem tőle. Link to comment Megosztás: More sharing options...
andz Elküldve Augusztus14, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2015 Sziasztok, nemrég óta vagyok egy B2 omega tulajdonosa. Néha a műszerfalon kigyullad egy kis lámpa, az ezen a képen 34-essel jelzett ikonnal: http://komplexauto.hu/userfiles/upload/tudtae/visszajelzo-lampak.jpg Néha kigyullad, de többnyire nem ég. Az a kérdésem, hogy ez milyen jellegű hibára szokott utalni? Motorikus? Más egyéb apróságnál is ezzel jelez? Másik kérdésem, hogy írja a Leuchtw. Fahrlicht hibakódot a kijelzőn, ami a fényszórómagasság-állító motor hibájára utal az itt olvasottak szerint (tényleg nem működik). Ez mindenképp cserés lesz, de az a kérdésem, hogy ezekbe a kocsikba egyfajta ilyen motort szereltek be, vagy többféle létezik? Mert tájékozódásképp nézegettem ebay-en, és itt meg van adva Hella és GM szám hozzájuk, csak nem tudom, ugyanaz lehet-e, mint az enyémben (persze tudom, ki kell szerelni, s meglátom :) ) http://www.ebay.de/itm/Stellmotor-Opel-Omega-B-LWR-Scheinwerfer-Hella-007282-30-90492832-/251797134728?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item3aa0475d88 Köszi előre is, üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve Augusztus14, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2015 Sziasztok, nemrég óta vagyok egy B2 omega tulajdonosa. Néha a műszerfalon kigyullad egy kis lámpa, az ezen a képen 34-essel jelzett ikonnal: http://komplexauto.hu/userfiles/upload/tudtae/visszajelzo-lampak.jpg Néha kigyullad, de többnyire nem ég. Az a kérdésem, hogy ez milyen jellegű hibára szokott utalni? Motorikus? Más egyéb apróságnál is ezzel jelez? Másik kérdésem, hogy írja a Leuchtw. Fahrlicht hibakódot a kijelzőn, ami a fényszórómagasság-állító motor hibájára utal az itt olvasottak szerint (tényleg nem működik). Ez mindenképp cserés lesz, de az a kérdésem, hogy ezekbe a kocsikba egyfajta ilyen motort szereltek be, vagy többféle létezik? Mert tájékozódásképp nézegettem ebay-en, és itt meg van adva Hella és GM szám hozzájuk, csak nem tudom, ugyanaz lehet-e, mint az enyémben (persze tudom, ki kell szerelni, s meglátom :) ) http://www.ebay.de/itm/Stellmotor-Opel-Omega-B-LWR-Scheinwerfer-Hella-007282-30-90492832-/251797134728?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item3aa0475d88 Köszi előre is, üdv A gyengébbek kedvéért az általad belinkelt képen, a jelmagyarázat alul vagyon leírva... Link to comment Megosztás: More sharing options...
ha4nz Elküldve Augusztus15, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus15, 2015 Sziasztok! A minap lettem figyelmes, hogy az első olvasólámpák közepén van egy sárga piktogram, ami indításkor és utána pár mp-ig világít. Ez az izzók közötti kis fekete részben van. Nekem valami utasoldali légzsák tiltásnak tűnik. Valaki megerősítene ebben, hogy mit is ábrázol, illetve hogyan is kell ennek működnie? Létezik az omegában olyan, hogy direkt ki lehet kapcsolni az utasoldali légzsákot valahogyan? Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Augusztus16, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus16, 2015 Szia. Az a motorhiba lámpa. Mindenképp ki kell olvastatni a hibát. Lehet, hogy kezd meghalni a lambdaszonda. Lámpahibát legtöbbször a bal első lengőkaron lévő jeladó szétesése szokta okozni. Állítómotor két fajta van: xenonos és a nélküli. Nem csereszavatosak, más a csatlakozójuk is. Sziasztok, nemrég óta vagyok egy B2 omega tulajdonosa. Néha a műszerfalon kigyullad egy kis lámpa, az ezen a képen 34-essel jelzett ikonnal: http://komplexauto.hu/userfiles/upload/tudtae/visszajelzo-lampak.jpg Néha kigyullad, de többnyire nem ég. Az a kérdésem, hogy ez milyen jellegű hibára szokott utalni? Motorikus? Más egyéb apróságnál is ezzel jelez? Másik kérdésem, hogy írja a Leuchtw. Fahrlicht hibakódot a kijelzőn, ami a fényszórómagasság-állító motor hibájára utal az itt olvasottak szerint (tényleg nem működik). Ez mindenképp cserés lesz, de az a kérdésem, hogy ezekbe a kocsikba egyfajta ilyen motort szereltek be, vagy többféle létezik? Mert tájékozódásképp nézegettem ebay-en, és itt meg van adva Hella és GM szám hozzájuk, csak nem tudom, ugyanaz lehet-e, mint az enyémben (persze tudom, ki kell szerelni, s meglátom :) ) http://www.ebay.de/itm/Stellmotor-Opel-Omega-B-LWR-Scheinwerfer-Hella-007282-30-90492832-/251797134728?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item3aa0475d88 Köszi előre is, üdv 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Petko166 Elküldve Augusztus17, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus17, 2015 Kedves Urak és Hölgyek ! Futómű téma : Vagyon egy (illetve 4) 235 / 45 R17 gumi (nyári, 70%-os) tapasztalatból tudom, hogy ezek nem magyar utakra valók. Mert elégé tudják vinni a kocsit... Viszont a nálam tapasztalható jelenség ennél kicsit durvább. . . Ha nem tükörsima az út (pl autópálya, vagy friss út) hanem egy picit is egyenetlen már megy jobbra balra az autó (mármint amerre egyenetlen). Futómű alkatrészek nem újak, de nincs kiszakadt szilent, csukló . . Tudtok javasolni futóművest, aki JÓL be tudja állítani, nem csak a 0-0-0-0 értéket ismeri ? Esetleg találkozott már valaki hasonlóval? Előre is köszönök minden hasznos véleményt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
andz Elküldve Augusztus17, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus17, 2015 Szia. Az a motorhiba lámpa. Mindenképp ki kell olvastatni a hibát. Lehet, hogy kezd meghalni a lambdaszonda. Lámpahibát legtöbbször a bal első lengőkaron lévő jeladó szétesése szokta okozni. Állítómotor két fajta van: xenonos és a nélküli. Nem csereszavatosak, más a csatlakozójuk is. Köszi a választ! Még egy kérdés: nem tudtok Pécsen (vagy közelében) jó Omega-szerelőt? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Augusztus18, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus18, 2015 De! Merkl Roland Pécs-Hird,0036203350278 Én pedig mohácsi vagyok :) Köszi a választ! Még egy kérdés: nem tudtok Pécsen (vagy közelében) jó Omega-szerelőt? 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
ha4nz Elküldve Augusztus18, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus18, 2015 13369-es hozzászólásomban leírtakra valaki tudna egy segítő választ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Augusztus18, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus18, 2015 Gondolom B2, annak is a vége felé. Mert régebbiekben nem volt ilyen. Sziasztok! A minap lettem figyelmes, hogy az első olvasólámpák közepén van egy sárga piktogram, ami indításkor és utána pár mp-ig világít. Ez az izzók közötti kis fekete részben van. Nekem valami utasoldali légzsák tiltásnak tűnik. Valaki megerősítene ebben, hogy mit is ábrázol, illetve hogyan is kell ennek működnie? Létezik az omegában olyan, hogy direkt ki lehet kapcsolni az utasoldali légzsákot valahogyan? Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts