Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Karral együtt cserélendő.

...és lőn: kb 10 perc volt a csere + a szoknya-váltás... Köszönöm!!!

nademost:

berámoltam a tempomatot.

A fékpedál kapcsolóját viszont nem cseréltem ki,mert az arra csatlakoztatható vezeték

csatija egy + jelre hasonlít,míg ami nekem érkezett kapcsoló a tempomat-szettben,

azon egymás mellett fut a négy "saru"...

Ezért most kissé gondolkodóba estem,hogy vajon ebben a formában is tudhatja-e

az a kapcsoló a tempomatos elvárást -tehát old-e,amikor kell!?

Illetve az Opel szervízben azt közölték,hogy egyáltalán nem biztos,hogy az ECU tudja

vezérelni a tempomatot... merthogy volt a kezük alatt olyan B2-es 2001-ből,ami nem tudta!

...és ha tudja is,akkor sem csak engedélyezni kell,hanem "feltanítani" is!

Ami biztos: amikor a tempomat bekerült kompletten,a következő indításkor a

fordulatszámot feltolta kb 3000-ig a gép és szép lassan engedte csak vissza a megszokott értékre!

Ez normális reakció lehetett???

Link to comment
Megosztás:

B1 Omegában 3 féle tempomat motor volt az első kettőnél a különbség, egy vezeték hiánya, de ettől még csereszavatosak. 99-től jött a harmadik fajta, ahol már a lábak kiosztását is átvariálták. Sztem a motorvezérlésből csak kap egy jelet, de nem az vezérli. A fékkapcsolót egy F Astrás ismerősöm relével oldotta meg. Nem hinném, hogy a 3000-ig felpörgés a tempomat hatására történt volna.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valaki segítene, hogy hol van a motorosan állítható anyósülésben a hosszmenet végálláskapcsolója? Nem megy végig a pályán, hanem megakad valamiben. Hogyan kezdjek hozzá?

Amikor én így jártam,egy pénzérme volt beleesve a sínbe...

A sínen belől egy fogasléc van,azon ballag a villanymotor fogaskereke és

amikor elérte a pénzérmét,szépen megakadt.

Piszok erő van amúgy a cuccban,mert emberesen eldeformálta a 20 centest...! :)

Link to comment
Megosztás:

B1 Omegában 3 féle tempomat motor volt az első kettőnél a különbség, egy vezeték hiánya, de ettől még csereszavatosak. 99-től jött a harmadik fajta, ahol már a lábak kiosztását is átvariálták. Sztem a motorvezérlésből csak kap egy jelet, de nem az vezérli. A fékkapcsolót egy F Astrás ismerősöm relével oldotta meg. Nem hinném, hogy a 3000-ig felpörgés a tempomat hatására történt volna.

Ma kb 5 !!! autószerelőnél jártam,köztük egy Opel-szervízben !!! és

TELJES CSŐD!!!

Nem is tudom,hol kezdjem...:

bekerült a tempomat,de ugye nem működött.

Irány az Opel-szervíz...

...ahol Tech2 -vel nekiestek és kb 1órás próbálkozás után sikerült csak "megtalálni" a tempomatot!!! -na b.+

Újabb félórás küzdelem következett,aminek a végén csak úgy záporoztak a jó hírek:

-LEHET,hogy probléma az eltérő évjárat (tempomat és autó között);

-LEHET az a gond,hogy automata verdából van a tempomat;

-LEHET,hogy az ECU egyáltalán nem is fogja tudni kezelni a tempomatot (???).

Keressek valakit (figyeljetek!!!),akinek lehet OP-COM cucca,mert LEHET,hogy új hardverkódot kellene

megadni a tempomatnak,amit aztán LEHET,hogy elfogadna az ECU is...!

Opelnél nincs OP-COM!!! -csak Tech2,amivel viszont ezt nem lehet megoldani,mivel

annak a programja sokkal újabb,mint a kocsim,illetv a belekerült tempomat... -azt hittem,besz...k!!!

OK,irány ide-oda-amoda.

Végül kikötöttem egy srácnál,akinek van OP-COM-ja,de ami sokkal fontosabb az az,

hogy kb 8 évig dolgozott egy Opel-szervízben,így rögtön elröhögte magát,

hogy opelesek a Tech2 helyett OP-COM használatára buzdítanak...!

Ő volt az első a nap folyamán,aki valóban hozzáértőnek tűnt és 10 perc alatt el is ért annyit OP-COM-mal,

mint a szervíz 1,5 óra alatt a Tech2-vel...

Megoldani ő sem tudta viszont a gondot,de -komolyabb opeles segítséget is bevonva- leszűkítette

a problémát:

most tehát az van,hogy mivel a tempomat automatából van,a kocsim pedig kézi váltós,

erősen kétséges az együttműködésük...

naakkormostmilegyen???

Kori,TD,Malter és a Többiek,akik esetleg képben vannak: SEGÍTSETEK,PLEASE!!!!

(mindezt bemásolom a fészbúkra is,esetleg onnan is jöhet támogatás...)

Link to comment
Megosztás:

Az Opel szerviz állítása, miszerint majd op-com beállítja, tech2 helyett elég nagy blődség.

Továbbá a váltó típusa sem számít. Az autó évjárata annál inkább, mert legalább 3 féle lábkiosztás volt a tempomatmotornál. A benzineshez 4 vezetékes tempomat kapcsoló kell. De írtad, hogy neked minden vezeték benn volt gyárilag, akapcsolónál pedig csak 2 vezeték van. Ezért lehet, hogy a tied a 4. fajta lábkiosztás, amiről nem találtam egyelőre rajzot. Ma utánanézek még, és írok mire jutottam.

Ma kb 5 !!! autószerelőnél jártam,köztük egy Opel-szervízben !!! és

TELJES CSŐD!!!

Nem is tudom,hol kezdjem...:

bekerült a tempomat,de ugye nem működött.

Irány az Opel-szervíz...

...ahol Tech2 -vel nekiestek és kb 1órás próbálkozás után sikerült csak "megtalálni" a tempomatot!!! -na b.+

Újabb félórás küzdelem következett,aminek a végén csak úgy záporoztak a jó hírek:

-LEHET,hogy probléma az eltérő évjárat (tempomat és autó között);

-LEHET az a gond,hogy automata verdából van a tempomat;

-LEHET,hogy az ECU egyáltalán nem is fogja tudni kezelni a tempomatot (???).

Keressek valakit (figyeljetek!!!),akinek lehet OP-COM cucca,mert LEHET,hogy új hardverkódot kellene

megadni a tempomatnak,amit aztán LEHET,hogy elfogadna az ECU is...!

Opelnél nincs OP-COM!!! -csak Tech2,amivel viszont ezt nem lehet megoldani,mivel

annak a programja sokkal újabb,mint a kocsim,illetv a belekerült tempomat... -azt hittem,besz...k!!!

OK,irány ide-oda-amoda.

Végül kikötöttem egy srácnál,akinek van OP-COM-ja,de ami sokkal fontosabb az az,

hogy kb 8 évig dolgozott egy Opel-szervízben,így rögtön elröhögte magát,

hogy opelesek a Tech2 helyett OP-COM használatára buzdítanak...!

Ő volt az első a nap folyamán,aki valóban hozzáértőnek tűnt és 10 perc alatt el is ért annyit OP-COM-mal,

mint a szervíz 1,5 óra alatt a Tech2-vel...

Megoldani ő sem tudta viszont a gondot,de -komolyabb opeles segítséget is bevonva- leszűkítette

a problémát:

most tehát az van,hogy mivel a tempomat automatából van,a kocsim pedig kézi váltós,

erősen kétséges az együttműködésük...

naakkormostmilegyen???

Kori,TD,Malter és a Többiek,akik esetleg képben vannak: SEGÍTSETEK,PLEASE!!!!

(mindezt bemásolom a fészbúkra is,esetleg onnan is jöhet támogatás...)

Link to comment
Megosztás:

Amikor én így jártam,egy pénzérme volt beleesve a sínbe...

A sínen belől egy fogasléc van,azon ballag a villanymotor fogaskereke és

amikor elérte a pénzérmét,szépen megakadt.

Piszok erő van amúgy a cuccban,mert emberesen eldeformálta a 20 centest...! :)

Köszi, csak az a bajom, hogy nem jön előre teljesen, de a fogaslécen ott semmi sincs. Szerintem hátra is kéne még mennie, de hátul sem látok semmilyen akadályt, csak egyszer megáll. Ezért gondoltam, hogy a végálláskapcsolója szívat. Az merre van neki?

Link to comment
Megosztás:

Köszi, csak az a bajom, hogy nem jön előre teljesen, de a fogaslécen ott semmi sincs. Szerintem hátra is kéne még mennie, de hátul sem látok semmilyen akadályt, csak egyszer megáll. Ezért gondoltam, hogy a végálláskapcsolója szívat. Az merre van neki?

Hát,ezt én passzolnám...

Link to comment
Megosztás:

Hát,ezt én passzolnám...

Szia!

Meghajtom előtted fejemet, 120Ft-nyi akadály a probléma forrása. Hogy szedxem ki ez még rejtély, az övcsat mellett van beesve, ott csak valami hosszú csipesz a megoldás, vagy kiszedem az ülést. Szerintem ez áram-nyomaték alapon kapcsol le, de nem szeretnék találgatásokba bocsátkozni. Köszönöm a segítséget. Esetleg B2-höz nincs egy jó kapcsolási rajzod, vagy egy programnév amiben benne van a részletes? Sajnos így nehéz rendbe rakni az elektronikus gondokat. Jól sejtem, hogy az Etzold könyvnek nem volt ilyen melléklete?

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Az ECO gombbal a klímakompresszort kapcsolod ki. Ha az A betűt jelzi, azt jelenti, hogy teljesen automata üzemmódban keveri és irányítja a levegőt, a klímakompresszor állandóan megy.

Azt azért nem ártott volna kideríteni, hol szökött el a gáz. De a szerelőd elmondása a alapján egy manuális klímás autóban állandóan be kell kapcsolni a klímát.

Ahol elszökött a gáz azt megcsináltatta. Valami spec helyre kellett elvinni ahol kamionokat szerelnek. Meg lett heggesztve vagy forrasztva. Nem értek hozzá. Én mindíg úgy használom télen nyáron, hogy automata üzemmódban megy minden.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Kb 1 hónapja van Opel Omega C típusú autónk, ami automata váltós. Az a problémánk, hogy folyamatosan világít a szervíz lámpa és a váltó lámpája, olajcsere megvolt, de nem segített..... Tudtok ajánlani Budapesten profi és megbízható szerelőt aki valóban ért is az automata váltókhoz??? Nagyon megköszönném!

Link to comment
Megosztás:

Tudod nem is az a lényeg, hogy B2 vagy C, hanem az hogy bármelyik szerelőhhöz megyek csak néznek, és egyből darabokra akarják szedni mert így nem lehet megmondani..... Ennek nem látom értelmét. Gondoltam itt találok olyan embert, vagy tudtok ajánlani, aki kicsit jobban ért hozzá és tud értelmes tanácsot adni. Azért köszi a hozzászólást.

Link to comment
Megosztás:

Tudod nem is az a lényeg, hogy B2 vagy C, hanem az hogy bármelyik szerelőhhöz megyek csak néznek, és egyből darabokra akarják szedni mert így nem lehet megmondani..... Ennek nem látom értelmét. Gondoltam itt találok olyan embert, vagy tudtok ajánlani, aki kicsit jobban ért hozzá és tud értelmes tanácsot adni. Azért köszi a hozzászólást.

De! Pont ez a lényeg! Ha tudja mindenki miről van szó és miről beszél, akkor van segítség. Én még nem láttam C Omegát, úgyhogy abban nem tudok segíteni...

Link to comment
Megosztás:

Javaslom az alábbi linkeket olvasásra..... Bár érdekes módon volt aki értette a kérdésemet és kaptam is rá értelmes választ! A probléma megoldódni látszik.

http://m.totalcar.hu/tesztek/omega20d/?rnd=29

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Opel_Omega

http://www.autonavigator.hu/opel_omega_c-121

Most kinek mutattál újat? Még az Opel gyűlölő Totalcar sem írja C-nek. Wikin sem írják C-nek. Dilettáns weboldal meg sok van...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Olaj téma : 3.2 V6 Nagyon szép állapotban, volt hengerfej felújítás kb fél éve és 2000 km el ezelőtt. Motor nem főzi a vizet, nagyon szépen megy, mondhatni über frankó DE!!!

- Még méricskélem, de úgy veszem észre fogyogat az olaj. Tekintsünk el a motor kopástól, meg a lehúzógyűrű állapotától, arra más téma válaszolni. Viszont ki milyen olajat használ, milyen mértékű volt a fogyásorok amikor olaj lehetett a ludas. Még friss számok, de kb 400 km alatt nem egész 1 rovátka a nivón. Olaj 10w40 ebből a most "divatos" Meistertelle A.Z. ből.

- Semmi "komoly" gondnak jelét sem mutatja 11.3 az átlag, amiben van Bp - is M0 200 is meg országút is :)

...Örülnék véleményeknek

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.