Kékmókus Elküldve November10, 2005 Megoszt Elküldve November10, 2005 Hát,hogy kicsit feldobjam a hangulatot:megoldódott a dolog.A kocsi is jó és én sem vagyok béna. :idea: Előszedtem egy régi,vékony talpú cipőmet és simán indulgatok a fekete paripával. :DKöszi a tanácsokat és a türelmet.Most már kimerészkedem a Lurdyhoz is. :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve November10, 2005 Megoszt Elküldve November10, 2005 ....Most már kimerészkedem a Lurdyhoz is. :D.... :P :D :D :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
vipi Elküldve Július5, 2008 Megoszt Elküldve Július5, 2008 Meddig kell járatva kímélni a motort? Km-ben értendő. És milyen fordulatig szabad? És bejáratás után milyen utazó sebességet lehet vele tartani hosszútávon? 1.4xep moci. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Július5, 2008 Megoszt Elküldve Július5, 2008 Meddig kell járatva kímélni a motort? Km-ben értendő. És milyen fordulatig szabad? És bejáratás után milyen utazó sebességet lehet vele tartani hosszútávon? 1.4xep moci. 4000rpm alatt, és 2-3e km-ig ajánlott.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
vipi Elküldve Július5, 2008 Megoszt Elküldve Július5, 2008 4000rpm alatt, és 2-3e km-ig ajánlott.... Köszi :rolleyes: És az utazó meddig mehet folyamatosba szerinted? Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Július5, 2008 Megoszt Elküldve Július5, 2008 Köszi :rolleyes: És az utazó meddig mehet folyamatosba szerinted? Hogy érted, hogy az utazó? Szerintem ha lehet ne pályázz vele amig nincs benne pár1000km.... Az a lényeg, hogy ne erölködjön a motor, és ne legyen agyonpörgetve. Én nem járok pályán, és 4e fölött nem is nagyon járt. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
vipi Elküldve Július6, 2008 Megoszt Elküldve Július6, 2008 Hogy érted, hogy az utazó? Szerintem ha lehet ne pályázz vele amig nincs benne pár1000km.... Az a lényeg, hogy ne erölködjön a motor, és ne legyen agyonpörgetve. Én nem járok pályán, és 4e fölött nem is nagyon járt. :rolleyes: Utazó sebesség, amivel folyamatosan lehet közlekedni motor károsodás nélkül. Mondjuk egy Esseni út kb 1310 km csak oda, és ezt töbnyire csak tankolásnyi megálásokkal szoktuk megszakítani. Tehát az érdekelne, hogy ahol tehetem, mennyivel mehetek folyamatosan, anélkül hogy bántanám vele a motort. Jelenleg 2600km körül van benne. És lassan be kell terveznem egy ilyen utat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
panizzi Elküldve Július6, 2008 Megoszt Elküldve Július6, 2008 Bejáratáskor pont az a kívánatos, hogy többirányú terhelést kapjon a motor, az egyenletes sebességgel történő bejáratás épp ennek az ellenkezője Természetesen kerülni kell az üveghangokat, bár a mai gyártástechnológia már annyira kiforrott, hogy szinte bejáratás nélkül is üzemeltethető gond nélkül... legalábbis a motorjaimnál ilyen tanácsokkal láttak el, logikusnak hangzik... Link to comment Megosztás: More sharing options...
telo Elküldve Július6, 2008 Megoszt Elküldve Július6, 2008 Bejáratáskor pont az a kívánatos, hogy többirányú terhelést kapjon a motor, az egyenletes sebességgel történő bejáratás épp ennek az ellenkezője Természetesen kerülni kell az üveghangokat, bár a mai gyártástechnológia már annyira kiforrott, hogy szinte bejáratás nélkül is üzemeltethető gond nélkül... Így van. Változatos fordulatszámmal érdemes az elején hajtani, és kb 3500 legyen a max fordulat az első 1000-1500 km-en. Aztán mehet már a hosszabb táv egyenletes tempó, persze itt sem kell üveghangig pörgetni. Aztán 2500-nál olajcsere. Ez persze az ideális eset. De sztem sem lesz nagy baj abból sem, ha kímélve de egyenletes sebességgel hajtod már az elején. Link to comment Megosztás: More sharing options...
vipi Elküldve Július6, 2008 Megoszt Elküldve Július6, 2008 Bejáratáskor pont az a kívánatos, hogy többirányú terhelést kapjon a motor, az egyenletes sebességgel történő bejáratás épp ennek az ellenkezője Természetesen kerülni kell az üveghangokat, bár a mai gyártástechnológia már annyira kiforrott, hogy szinte bejáratás nélkül is üzemeltethető gond nélkül... legalábbis a motorjaimnál ilyen tanácsokkal láttak el, logikusnak hangzik... De ha egyszer menni kell, akkor nem tudom a lassítást, gyorsítást alkalmazni a német autópályán, mert azonnal letolnak az útról Km/h-ba senki nem tudna tanácsot adni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Július6, 2008 Megoszt Elküldve Július6, 2008 1., Sztem az első 1000-1500km max. 90-100km/h (és nem harmadikban!) 2., Bejáratás alatt a helyedben nem erőltetném az autópályát, sima főúton meg csak nem tolnak le. 3., Illetve ha mégis pályán mégy, akkor meg irány a szélső sáv, aztán ennyi. A németek sztem vannak olyan kultúrált vezetők hogy simán megelőznek, ahelyett hogy tolnának. Link to comment Megosztás: More sharing options...
vipi Elküldve Július7, 2008 Megoszt Elküldve Július7, 2008 1., Sztem az első 1000-1500km max. 90-100km/h (és nem harmadikban!) 2., Bejáratás alatt a helyedben nem erőltetném az autópályát, sima főúton meg csak nem tolnak le. 3., Illetve ha mégis pályán mégy, akkor meg irány a szélső sáv, aztán ennyi. A németek sztem vannak olyan kultúrált vezetők hogy simán megelőznek, ahelyett hogy tolnának. Köszi :rolleyes: 2700km van már benne jelenleg. A németek sem sietnek mind tapasztalatom szerint. Töbnyire 120-130, persze vannak ám sietős pilóták is ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Petii Elküldve November12, 2009 Megoszt Elküldve November12, 2009 Sziasztok! EGy hetes 1.4 16v astram van az lenne a kérdésem, hogy 90-95 km/h között mintha berezonálna vagy mint amikor a ABS működik olyan hangot ad. Ennek mi lehet az oka? Esetleg még az első kiléméterek miatt vagy eyszerűen fizika és rezonancia frekvencia??? Találkoztatok már ilyennel? Köszönöm! Petii Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve November12, 2009 Megoszt Elküldve November12, 2009 Sziasztok! EGy hetes 1.4 16v astram van az lenne a kérdésem, hogy 90-95 km/h között mintha berezonálna vagy mint amikor a ABS működik olyan hangot ad. Ennek mi lehet az oka? Üdv. és gratula az autódhoz. :) Nyilván hallani kéne, de lehet egyszerű gumihang is, a tükrökön keletkező szélzajjal keverve. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Petii Elküldve November12, 2009 Megoszt Elküldve November12, 2009 Üdv. és gratula az autódhoz. :) Nyilván hallani kéne, de lehet egyszerű gumihang is, a tükrökön keletkező szélzajjal keverve. Köszi szépen :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lacika85 Elküldve Január12, 2010 Megoszt Elküldve Január12, 2010 csak az új autó érzése miatt nem kéne tiltásig tolni neki :lol: egyébként ezek már gyárilag járatott motorok magas fordulaton x ideig a tanfolyamokról ez megmaradt bennem :P. Szóval azért nem a Lada korszak már :lol: lehet vele haladni nyugodtan Link to comment Megosztás: More sharing options...
Opelaner Elküldve Január12, 2010 Megoszt Elküldve Január12, 2010 csak az új autó érzése miatt nem kéne tiltásig tolni neki :lol: egyébként ezek már gyárilag járatott motorok magas fordulaton x ideig a tanfolyamokról ez megmaradt bennem :lol:. Szóval azért nem a Lada korszak már :lol: lehet vele haladni nyugodtan Gyenge volt a tanfolyam! :lol: :lol: :P Pontosítani szeretném az ismeretanyagot a témával kapcsolatban: nincs minden motor gyárilag megjáratva, mert az igen költséges lenne! Általánosságban igaz, hogy a termelési volumen kb. 1 - 4%-a van tesztpadon elindítva és lemérve. A magas fordulatszám meg max: 5000 RPM. A mai modern motorgyárak termelékenysége napi 1800 - 2200 db motor, ha ehhez viszonyítasz, akkor igen kicsi az esélye, hogy olyan motort kapjál, amit megjárattak gyárilag ! :P De mielőtt mindenki ereiben meghűlne a vér, vannak olyan tesztelési eljárások is, amihez nem szükséges beindítani a motort - nos ilyenen az összes termék átesik, mert a kuncsaft csak jó paraméterekkel bíró erőforrást kaphat! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lacika85 Elküldve Január13, 2010 Megoszt Elküldve Január13, 2010 Gyenge volt a tanfolyam! :lol: :lol: :P Pontosítani szeretném az ismeretanyagot a témával kapcsolatban: nincs minden motor gyárilag megjáratva, mert az igen költséges lenne! Általánosságban igaz, hogy a termelési volumen kb. 1 - 4%-a van tesztpadon elindítva és lemérve. A magas fordulatszám meg max: 5000 RPM. A mai modern motorgyárak termelékenysége napi 1800 - 2200 db motor, ha ehhez viszonyítasz, akkor igen kicsi az esélye, hogy olyan motort kapjál, amit megjárattak gyárilag ! :lol: De mielőtt mindenki ereiben meghűlne a vér, vannak olyan tesztelési eljárások is, amihez nem szükséges beindítani a motort - nos ilyenen az összes termék átesik, mert a kuncsaft csak jó paraméterekkel bíró erőforrást kaphat! hát hogy gyenge volt e hááááát..... :lol: amúgy a pontosításodnak és részletes megfogalmazásnak helyt adok:D Mindenesetre átadtunk pár X100 db autót egyiknél sem mondtuk, hogy az első pár ezer km megtételekor csak 80-90-el közlekedjen, hanem nyugodtan lehet haladni vele. Egyik autónak sem lett semmi baja. Én akkor is azt mondom EZEK MÁR NEM LADÁK! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Opelaner Elküldve Január13, 2010 Megoszt Elküldve Január13, 2010 Egyik autónak sem lett semmi baja. Én akkor is azt mondom EZEK MÁR NEM LADÁK! Ezzel egyet tudok érteni! A mai modern " nyugati " autókban megtalálható erőforrásoknál a megmunkálás nem azt jelenti, hogy a dugattyúgyűrűknek kell befejezni a hónolást..., erre találták ki a precíziós szerszámgépeket. Ez a bejáratós duma meg a régi rendszer öröksége! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Január13, 2010 Megoszt Elküldve Január13, 2010 Ezzel egyet tudok érteni! A mai modern " nyugati " autókban megtalálható erőforrásoknál a megmunkálás nem azt jelenti, hogy a dugattyúgyűrűknek kell befejezni a hónolást..., erre találták ki a precíziós szerszámgépeket. Ez a bejáratós duma meg a régi rendszer öröksége! :lol: aha... :lol: ahoz képest hogy idáig azt hittem hogy Te is szerviz közeli ember vagy.... baromságot beszélsz... be kell járatni. igaz nem úgy mint régen a ladákat, de ha nem teszi az ember akkor jár ide sirni hogy 80.000 km nél eszi az olajat... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Korzika Elküldve Január13, 2010 Megoszt Elküldve Január13, 2010 Ajajj ,bonyolódik már ez is,mint az olaj! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Január13, 2010 Megoszt Elküldve Január13, 2010 Ajajj ,bonyolódik már ez is,mint az olaj! :lol: nem bonyolódik ez... merthogy mindenki azt csinál amit akar az autójával.... :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
jaygab Elküldve Január13, 2010 Megoszt Elküldve Január13, 2010 Ha egyszer valaha új autóm lesz én biztosan a bejáratás mellett teszem le a voksom :P Inkább a bejáratás "kellemetlenségei", mint később a szívás :lol: Ha csak 5% esélye van, hogy ártok a motornak azzal, hogy nem vagyok óvatos az első párezer kilométeren, akkor inkább nem rizikózom be a dolgot... De tényleg, mindenki azt csinál amit akar :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lacika85 Elküldve Január13, 2010 Megoszt Elküldve Január13, 2010 aha... :lol: ahoz képest hogy idáig azt hittem hogy Te is szerviz közeli ember vagy.... baromságot beszélsz... be kell járatni. igaz nem úgy mint régen a ladákat, de ha nem teszi az ember akkor jár ide sirni hogy 80.000 km nél eszi az olajat... uhuhu nem azt mondta a kolléga sem hogy toljuk neki mintha már lenne benne 50.000 km. Nem vagyok műszaki ember de szerintem nem mondott Opelaner akkora marhaságot. Ugyan akkor azt sem mondjuk, hogy használjuk úgy mintha hímes tojás lenne! Lehet vele menni 100-130-al pályán ha előzni kell bátran lehet lökni neki a pl 3.at ha kívánja. De egyébként is ha az egyszeri ember vesz egy új 0 km-es autót szerintem kell neki egy kis idő mire megszokja. Értem itt a váltó, kuplung, mértek egyszóval mindent - hozzászokik az autóhoz. az bőven elég az itt sokak által emlegetett "bejáratás történetnek" azt meg kötve hiszem, hogy ahogy kigurul emberünk a szalonból elmegy halálos iramban-t játszani :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lacika85 Elküldve Január13, 2010 Megoszt Elküldve Január13, 2010 de most nézem ugyan azt írtam mint te csak jól kirészleteztem :lol: :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts