wzoli Elküldve Június14, 2004 Megoszt Elküldve Június14, 2004 Most vettem egy G Astrat, van benne már 500 km. Sem a dokumentációkban, sem a szervízben túl bő információt nem adtak arról, hogyan járassam be. Ajánlották, hogy 2-3000-es fordulatszámon járjak, csak néha pörgessem 4000-ig, tegyek így 2000 km futásteljesítményig. 5000-nél cseréltessek olajat. Hány kilométertől lehet kipörgatni teljesen? Ahogy írták sokat váltogatok, nem tötymörgök, de nem tudom milyen sebességig lehet huzatni. Ha jól tudom, mind a jövendő teljesítményre, mind az élettartamra hatással van ez az időszak. Én nem szeretném, ha lusta, nyomatéktalan, vagy rövid életű lenne a motor. Van-e valami okos tanácsotok? Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
telo Elküldve Június15, 2004 Megoszt Elküldve Június15, 2004 Most vettem egy G Astrat, van benne már 500 km. Sem a dokumentációkban, sem a szervízben túl bő információt nem adtak arról, hogyan járassam be. Ajánlották, hogy 2-3000-es fordulatszámon járjak, csak néha pörgessem 4000-ig, tegyek így 2000 km futásteljesítményig. 5000-nél cseréltessek olajat. Hány kilométertől lehet kipörgatni teljesen? Ahogy írták sokat váltogatok, nem tötymörgök, de nem tudom milyen sebességig lehet huzatni. Ha jól tudom, mind a jövendő teljesítményre, mind az élettartamra hatással van ez az időszak. Én nem szeretném, ha lusta, nyomatéktalan, vagy rövid életű lenne a motor. Van-e valami okos tanácsotok? Köszi Jó kérdés... mindenki mást mond. Az én véleményem szerint jó tanácsokat kaptál, én is hasonlóképp járattam be az enyémet, ami szintén 1.4-es. Bár nekem nem mondták a 4000-et, a használati utasítás alapján következtettem ki és nagyon ügyeltem, hogy ne menjek 4000 fölé. Általánosan 3000-3300-ig húzattam ki. Kb 1700 km-t mentem így vele, aztán már cseréltettem is az olajat. Egyszer-kétszer becsúszott 4500-as fordulat is, de csak rövid ideig 1-esben gyorsításkor (be is tojtam, hogy húúú most mi lesz, de szerintem ezek a rövid ideig tartó 4500-ak nem voltak annyira károsak). Az 1700 km-es olajcsere után is azért még óvatosabban mentem, szerintem az 5000-es fordulatot még akkor sem kockáztattam meg, csak kb 3000 km-nél próbáltam ki. Egyébként szerintem normál esetben nem is nagyon érdemes 4500 fölé húzatni, ott már esik a nyomatékgörbe. Most 11000 km van az autóban és nemrég volt éves olajcserén. Úgy érzem, most még jobban megy. Igazából szerintem 20000 környékére fog beállni a végleges teljesítmény. Szerintem nem lesz lusta az autód, ha a fentieket betartva járatod be... legalábbis én nem tapasztaltam lustábbnak az enyémet másik G Astrákhoz viszonyítva, amikben ültem. telo Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve Június20, 2004 Megoszt Elküldve Június20, 2004 Ti milyen helyen olvastatok róla, hogy bejáratás...? tudtommal ez már a múlté....az tény, hogy nem árt, ha az ember az elején nem akarja padlógázzal járatni,. de tudtommal a gépjárműtechnika már ott tart, hogy nincs szükség bejáratási időre! Ha rosszúl tudnám szóljatok! :wink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Június20, 2004 Megoszt Elküldve Június20, 2004 Ti milyen helyen olvastatok róla, hogy bejáratás...? tudtommal ez már a múlté....az tény, hogy nem árt, ha az ember az elején nem akarja padlógázzal járatni,. de tudtommal a gépjárműtechnika már ott tart, hogy nincs szükség bejáratási időre! Ha rosszúl tudnám szóljatok! :wink: jótudod, igazából nincs szükség a bejáratáásra, mivel a gyárban egy próbapadon bejáratják a motort. legfeljebba nnyi, hogy ne padlón, és ne leszabályozáson közlekedj 1-2 ezer km-is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve Június20, 2004 Megoszt Elküldve Június20, 2004 jótudod, igazából nincs szükség a bejáratáásra, mivel a gyárban egy próbapadon bejáratják a motort. legfeljebba nnyi, hogy ne padlón, és ne leszabályozáson közlekedj 1-2 ezer km-is. THX a megerősítést! :wink: Talán nem véletlenűl tanultam az egyetemen Gépjárműtechnika szakirányon anno ..valami rám ragadt nem csak a kosz :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
telo Elküldve Június21, 2004 Megoszt Elküldve Június21, 2004 Ti milyen helyen olvastatok róla, hogy bejáratás...? tudtommal ez már a múlté....az tény, hogy nem árt, ha az ember az elején nem akarja padlógázzal járatni,. de tudtommal a gépjárműtechnika már ott tart, hogy nincs szükség bejáratási időre! Ha rosszúl tudnám szóljatok! :wink: Bocsi, bejáratáson én is azt az 1-2 ezer km-t értem, amikor még azért nem teljes padlógázzal halad az ember: a könyv azt írja, hogy 1000 km-ig max 3/4 gázzal haladjunk. Én innen következtettem ki a kb 4000-es fordulatot. Szerintem abból nem lesz baj, ha az elején még nem köpetem ki a tüdejét. Tudom, hogy gyárilag is be van járatva, de az ember azért mégis félti a kis autóját, amire annyi ideig spórolt :wink:. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FABRO Elküldve Június30, 2004 Megoszt Elküldve Június30, 2004 CSAK MINT AZ ŐRŰLTEK! MINDIG TILTÁSIG!!! :twisted: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve Július1, 2004 Megoszt Elküldve Július1, 2004 CSAK MINT AZ ŐRŰLTEK! MINDIG TILTÁSIG!!! :twisted: Persze csak megfelelő alufelnivel és gumival :twisted: :wink: :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Amusing Elküldve Október10, 2004 Megoszt Elküldve Október10, 2004 nekem speciel a szalonba nem mondták, hogy az első pár ezer km-nél ne nyomjam neki. Bár én egyébként se viszem 4000 fölé a ford számot, tök mindegy milyen autóba ülök Tehét én semmi különleges dolgok nem csinálok vele, csak használom és nem ölöm :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve Október10, 2004 Megoszt Elküldve Október10, 2004 nekem speciel a szalonba nem mondták, hogy az első pár ezer km-nél ne nyomjam neki. Bár én egyébként se viszem 4000 fölé a ford számot, tök mindegy milyen autóba ülök Tehét én semmi különleges dolgok nem csinálok vele, csak használom és nem ölöm :) Eljön majd annak is az ideje.... :twisted: Én is nagy általánosságban nyugodtan vezetek, de néha belém száll a kisördög és akkor tiltásig :twisted: :wink: de inkább Én is max 3500-4000... Egyébként pedig ha jól tudom, akkor az ecotech mociknak bizonyos időközönként jót tesz egy kis "hajtás" mert különben érdekes jelenségek lesznek...(alapjárat ingadozás...stb.) lerakódások itt is ott is és az is káros! :!: Link to comment Megosztás: More sharing options...
knight Elküldve Október10, 2004 Megoszt Elküldve Október10, 2004 Néha tényleg kell durvulni, amikor a szükség hozza... pl. nekem tegnap este mikor a 3-asra fordultam rá... na olyan hosszan még nem csikorgattam előtte a gumit, de mondjuk nekem már nem is bejáratós :) Amúgy szerintem is jobb az ha az elején sűrűbb az olajcsere, illetve nincs széthajtva a moci. Én mondjuk az enyémet még sose hajtottam leszabályozásig. DE szerintem az a legfontosabb, hogy meg kell várni míg eléri az üzemi hőfokot, és csak utána taposni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
knight Elküldve Október10, 2004 Megoszt Elküldve Október10, 2004 Egyébként pedig ha jól tudom, akkor az ecotech mociknak bizonyos időközönként jót tesz egy kis "hajtás" mert különben érdekes jelenségek lesznek...(alapjárat ingadozás...stb.) lerakódások itt is ott is és az is káros! :!: Ez is igaz, de ami igazán jó neki ilyenkor az tisztítóadalékos benzin (bármelyik 99 vagy jobb) és pályán egy hosszabb úton meghajtani... na akkor szerintem kiég a kosz. Nyáron ezt én is megjátszom majd, biztos ami biztos. Amúgy én eddig 2x tankoltam 99-est (EVO) és érezhetően sokkal jobban ment a moci, szal én vitatkoznék az a2 véleményével miszerint semmit nem ér. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Addamsky Elküldve Október13, 2004 Megoszt Elküldve Október13, 2004 Érne az valamit, ha valóban 99-es benya lene. De az esetek 97%-ában max 97-es. Ugyanez érvényes a többi benzinre is. Ha egyszer Németo.-ban vagy szomszédéknál jársz próbáld ki az ottanit! Na az már nagyeséllyel valóban az amit ráírnak... Érezni is a külömbséget. :? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Corsa C GSi Elküldve Október13, 2004 Megoszt Elküldve Október13, 2004 Érne az valamit, ha valóban 99-es benya lene. De az esetek 97%-ában max 97-es. Ugyanez érvényes a többi benzinre is. Ha egyszer Németo.-ban vagy szomszédéknál jársz próbáld ki az ottanit! Na az már nagyeséllyel valóban az amit ráírnak... Érezni is a külömbséget. :? Maximálisan egyet értek, egy pár éve elég sokat jártam németországba egy 1.6-os nyolc szelepes astrával. Ha kint tankoltam, nemcsak jobban ment, de még kevesebbet is evett. A magyar benyák szarok :) Nekünk sajna ez jutott... Én mol-os 98 adok neki mindig, ebből kér a legkevesebbet, és aránylag jól is megy... Én az összes autómat "bejárattam", az első 5000 km-ben max félgáz, félfordulat, utána olajcsere, majd szép fokozatosan tőgáz! Eddig bevált, két astrába is belledobtunk 250ezret minden hiba nélkül... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve Október13, 2004 Megoszt Elküldve Október13, 2004 Én az összes autómat "bejárattam", az első 5000 km-ben max félgáz, félfordulat, utána olajcsere, majd szép fokozatosan tőgáz! Eddig bevált, két astrába is belledobtunk 250ezret minden hiba nélkül... De jó egyeseknek...egyszer majdcsak Én is beleülhetek egy 0km-esbe, hogy Én járassam be :evil: :wink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Corsa C GSi Elküldve Október13, 2004 Megoszt Elküldve Október13, 2004 Figyelj csak! Nehogy én kérjek elnézést, hogy ez a harmadik új verdám! :wink: Egyébként a két előzőbe belement összesen több, mint félmillió km, ezt használttal nehezen tudod megcsinálni. Főleg úgy, hogy mindig üzemképes legyen... De tényleg baromi jó érzés... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve Október13, 2004 Megoszt Elküldve Október13, 2004 Figyelj csak! Nehogy én kérjek elnézést, hogy ez a harmadik új verdám! :wink: Egyébként a két előzőbe belement összesen több, mint félmillió km, ezt használttal nehezen tudod megcsinálni. Főleg úgy, hogy mindig üzemképes legyen... De tényleg baromi jó érzés... :D és tényleg képes nem elnézést kérni...hogy milyenek ezek a mai emberek :) :D :wink: :smt005 :iroc: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Corsa C GSi Elküldve Október13, 2004 Megoszt Elküldve Október13, 2004 és tényleg képes nem elnézést kérni...hogy milyenek ezek a mai emberek :) :D :wink: :smt005 :iroc: Néha én is magamba nézek, és szégyenkezek:) Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve Február2, 2005 Megoszt Elküldve Február2, 2005 Az alábbi hozzászólás a témák számának opimalizálása érdekében került ezen témakörbe. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- nem rossz, de én mondok jobbat :) most vettem a verdát, most van benne 550 Km reggel semmi gond sincs vele, de este amikor indulok haza, indítás indul fordulatszám: 1.400 gázpedál üresbe lenyom, csak picit max 1700 ig, majd magától felugrik fordulatszám: 3.000 -re, majd pár ms múlva minden rendbe lesz és tök jó. eddig ezt 2-szer csinálta meg ja és eddig még csak ugyan egyszer tankoltam utánna, hogy megnézzem mennyi a fogysztás, de 500Km után a végeredmény : 12,3 LITER 100 Km- re volt !!!!!!!!! ezt kicsit sokallom, remélem ez csak a bejáratás miatt van ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Az alábbi hozzászólás a témák számának opimalizálása érdekében került ezen témakörbe. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve Február2, 2005 Megoszt Elküldve Február2, 2005 Az alábbi hozzászólás a témák számának opimalizálása érdekében került ezen témakörbe. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- itt 2 lehetőség van: vagy dugózol állandóan, és azt is rövid távon, vagy elszámoltál valamit. Én még nem találkoztam olyan Astrával, ami ennyit fogyasztott volna......... ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Az alábbi hozzászólás a témák számának opimalizálása érdekében került ezen témakörbe. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve Február2, 2005 Megoszt Elküldve Február2, 2005 Az alábbi hozzászólás a témák számának opimalizálása érdekében került ezen témakörbe. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ja :) ülök dugóban, de azért nem olyan vészesen sokat és a fordulat ingadozásra mit mondasz? ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Az alábbi hozzászólás a témák számának opimalizálása érdekében került ezen témakörbe. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve Február2, 2005 Megoszt Elküldve Február2, 2005 Az alábbi hozzászólás a témák számának opimalizálása éredkében került ezen témakörbe. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ez egy teljesen computer vezérelt motor. hidegen megemeli a fordulatot. te rányomsz ey pici gázt, de ő - mivel a dusitás rajtavan- sokkal többet ad neki, ezáltal felugorhat 3000 re. majd visszaveszi. szerintem normális, dolog. ne nyomogasd a gázt! :) Nem szabad elfelejteni,hogy az autó a legtökéletesebb égésre törekszik, illetve a katalizátor gyors melegedésére. ezért is emeli meg a fordulatot, és mivel te nyomogattad a gázt... ezért igy emelte meg. a te autódbe még beleszól az AGR szelep, és a 2 lambdaszonda. hidegen mikor dus a keverék igy viselkedik, hogy környezetbarát legyen. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Az alábbi hozzászólás a témák számának opimalizálása érdekében került ezen témakörbe. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve Február2, 2005 Megoszt Elküldve Február2, 2005 Az alábbi hozzászólás a témák számának opimalizálása éredkében került ezen témakörbe. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- remek, megnyugtattál :) köszi már csak a fogyasztás aggaszt bár ha belegondolok asszem a Fiat pandámon (volt computer benne) az első pár száz km-re az is elég fura számokat hozott ki. remélem itt is beáll majd az egézséges és gazdaságosabb 7 Literre :D ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Az alábbi hozzászólás a témák számának opimalizálása érdekében került ezen témakörbe. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve Február2, 2005 Megoszt Elküldve Február2, 2005 Az alábbi hozzászólás a témák számának opimalizálása éredkében került ezen témakörbe. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- szerintem 7 re nem fog, de 8-9 re biztosan. de ne nekem legyen igazam..... hétvégén kicsit járasd meg vidéki utakkal, és biztosan magához fog térni.. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Az alábbi hozzászólás a témák számának opimalizálása érdekében került ezen témakörbe. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve Február2, 2005 Megoszt Elküldve Február2, 2005 A Corsám (1.4) az első 2 tanknál 11 körül evett kímélősben... :shock: Ma ha nem tolom 7... Sztem várj még a méregetéssel! :wink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts