Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

CHIP TUNING


KUCU

Recommended Posts

Létezik hogy 12-LE-t dobna az x16xel-en?

...

Létezik. Írtam kb. 100 programot pár éven belül egy saját használatú 1.6 Astrához, teszteltem különböző oktánszámú üzemanyaggal különböző hőmérsékleti viszonyok mellett. Közben eltelt 50,000 km, elfogyott 2db szélessávú lambdaszonda (a 3. stabilnak tűnik, az autó állandó tartozéka) és gazdagabb lettem némi tapasztalattal a szívóbenzines Opel chiptuning terén is.

Link to comment
Megosztás:

Miért nincs benne az én motorom pölö? Azt már nem is lehet tyuningolni?

Mondjuk, most h benne a szesz és a vezérlés is be van állítva, nekem bőven elég a teljesítménye! :lol:

Természetesen az Opel Astra chiptuning 1.4i 16V ECOTEC (X14XE) is megoldható.

Ha a teljesítménnyel meg vagy elégedve, még mindig van realitása a gyárilag nyomatékszegény 2500-as fordulatszám alatti részen erősíteni :lol:

Link to comment
Megosztás:

Természetesen az Opel Astra chiptuning 1.4i 16V ECOTEC (X14XE) is megoldható.

Ha a teljesítménnyel meg vagy elégedve, még mindig van realitása a gyárilag nyomatékszegény 2500-as fordulatszám alatti részen erősíteni :lol:

Köszönöm, de elég ez nekem... :lol:

De egy valami érdekelne viszont.

Említeted, hogy tudod módosítani a gyári vezérlőprogit.

Az meg tudod oldani, hogy az EGR-szelep vezérlő rendszert ne használja sohasem?

Mert arra áldoznék néhány ezrest, ha ez menne, mert lezártam az EGR-szelepet, és elég gyakran háborog miatta... :S

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm, de elég ez nekem... :lol:

De egy valami érdekelne viszont.

Említeted, hogy tudod módosítani a gyári vezérlőprogit.

Az meg tudod oldani, hogy az EGR-szelep vezérlő rendszert ne használja sohasem?

Mert arra áldoznék néhány ezrest, ha ez menne, mert lezártam az EGR-szelepet, és elég gyakran háborog miatta... :S

Nem mindegyik computernél oldható meg szotveresen, ez a gyári vezérlőprogram kiolvasása után derül ki egyértelműen.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Szia Autochip MMC!

Tanácsot, véleményt, segítséget kérek a döntésemhez.

Először is még véletlenül sem szeretnék vitaindító hozzászólást, csupán a saját ismereteim bővítése miatt írtam mindezt.

Többször fordultam hozzád telefonon, hogy lehetséges-e az Astra H Z16XER (115LE) chiptuningolása, Simtech 75.5 vezérlővel. A válaszod egyelőre sajnos nem volt. Kérdezném, hogy esetleg most van-e már rá lehetőség? Jó lenne, ha igen, mert akkor fel is keresnélek.

A másik dolog, ami érdekelne, az a véleményed. Amennyiben sajnos nem lehet továbbra sem megoldani, és mivel lenne lehetőségem kedvezően vásárolni a www.**wertuning.hu által kínált benzines tuningdobozt, ehhez szeretnék kérdezni pár dolgot.

- Valóban lenne-e érezhető teljesítményemelkedés, és ha igen, akkor ez kb. hány % mind a teljesítmény, mind a forgatónyomaték területén. A közölt hirdetés nekem eléggé marketing szagú és nem hinném, hogy csupán ezáltal ekkora teljesítménynövekedés lenne, bár nagyon szeretném.

- Mivel nem egy műszaki szakember vagyok, bár érdeklődésem megvan, kérdezném, hogy ez a szerkezet milyen beavatkozást végez, illetve pontosabban mit ér el. Az általa küldött módosított jeleknek köszönhetően több üzemanyagot fecskendez be? Csak ennek köszönhető a telj. növekedés, vagy végez-e mást is?

- Kell-e számolnom fogyasztásnövekedéssel azonos használat mellett?

- Van-e bármi károsnak megítélhető következménye? Pl. több üzemanyag mellett a katalizátor rövidebb élettartama.

Tudom, hogy Te nem preferálod ezt a fajta telj. növelést, de mivel eddig sajnos senkitől nem kaptam választ ezekre a feltett kérdéseimre és mivel a sok utánajárás után a Te véleményedre adnék, kíváncsi vagyok a válaszaidra.

Köszönettel

Link to comment
Megosztás:

Egyébként sem értem miért a LE-n lovagoltok, amikor a gyorsulás szempontjából a forgatónyomatéknak van nagyobb jelentősége (Nm)

Azért ez pont nem így van. A teljesítmény a sokkal reprezentatívabb adat. Hogy miért? Semmit nem ér a nyomaték fordulatszám nélkül...erre kiváló példa a kerékpár esete.

Link to comment
Megosztás:

Azért ez pont nem így van. A teljesítmény a sokkal reprezentatívabb adat. Hogy miért? Semmit nem ér a nyomaték fordulatszám nélkül...erre kiváló példa a kerékpár esete.

Az hogy a forgatónyomatéknak van nagyobb jelentősége a gyorsulásnál fizika és bizony így van (anno a fejembe verték matek fizika fakultáción). Forgatónyomaték meghatározása

Ugyanakkor az is igaz hogy a teljesítmény reprezentatívabb adat (én inkább úgy fogalmaznék hogy közismertebb) és nem műszaki emberek számára is érthetőbb.

Ha megnézel egy teljesítménymérési lapot akkor láthatod, hogy a teljesítmény a fordulatszámmal arányosan nő és a maximális teljesítmény leadása a legnagyobb elért fordulatszámon történik (a leszabályozástól tekintsünk el).

A maximális forgatónyomatékot a motor már jóval alacsonyabb fordulatszámon leadja, az ettől magasabb fordulatszámokon lehet érezni azt hogy már nem gyorsul annyira az autó pedig a fordulatszám emelkedik.

Amikor valaki azt mondja, hogy szeret nyomatékból autózni, arra utal hogy a maximális nyomaték elérése után elvált a következő sebességi fokozatba, és abba a fordulatszám-tartományba érkezik ahol újra ki tudja használni a maximális nyomatékot.

Ha nem így tesz hanem tovább forgatja a motort és csak fentebb vált el, akkor a következő sebességi fokozatba egy magasabb fordulatszámon "érkezik" akár átugorva azt a részt ahol a motor a maximális nyomatékot leadja.

Leírom kerékpáros szempontból is, mert egyrészt tisztában vagyok a működésével (8db kerékpárt szereltem össze darabokból amikor még általánosba jártam) másrészt országúti verseny kerékpároztam, még most is megvan a szingó kerekes gépem (méretre készített váz) aminek a kerekét 4 keresztesre fűztem be (anno ez volt a legerősebb) és indikátorórával centíroztam 0.1mm tűrés alá.

A legnagyobb erőkifejtésre (forgatónyomatékra) a kerékpárosnak az álló helyzetből való elinduláshoz és a gyorsításhoz van szüksége, egy adott sebesség elérése után, annak megtartásához már jóval kisebb pedálerő is elég, akkor is ha a kerékpáros "pörget" relatív magas fordulatszámon.

Az ideális fordulatszámot 90/min. körül határozzák meg mert ettől alacsonyabb fordulaton hamarabb merevednek el az izmok, de ez versenyzőként eltérő lehet én 85-88 körül nyomtam a pedált a beépített műszer szerint.

Link to comment
Megosztás:

Szia Autochip MMC!

Tanácsot, véleményt, segítséget kérek a döntésemhez.

Először is még véletlenül sem szeretnék vitaindító hozzászólást, csupán a saját ismereteim bővítése miatt írtam mindezt.

Többször fordultam hozzád telefonon, hogy lehetséges-e az Astra H Z16XER (115LE) chiptuningolása, Simtech 75.5 vezérlővel. A válaszod egyelőre sajnos nem volt. Kérdezném, hogy esetleg most van-e már rá lehetőség? Jó lenne, ha igen, mert akkor fel is keresnélek.

A másik dolog, ami érdekelne, az a véleményed. Amennyiben sajnos nem lehet továbbra sem megoldani, és mivel lenne lehetőségem kedvezően vásárolni a www.**wertuning.hu által kínált benzines tuningdobozt, ehhez szeretnék kérdezni pár dolgot.

- Valóban lenne-e érezhető teljesítményemelkedés, és ha igen, akkor ez kb. hány % mind a teljesítmény, mind a forgatónyomaték területén. A közölt hirdetés nekem eléggé marketing szagú és nem hinném, hogy csupán ezáltal ekkora teljesítménynövekedés lenne, bár nagyon szeretném.

- Mivel nem egy műszaki szakember vagyok, bár érdeklődésem megvan, kérdezném, hogy ez a szerkezet milyen beavatkozást végez, illetve pontosabban mit ér el. Az általa küldött módosított jeleknek köszönhetően több üzemanyagot fecskendez be? Csak ennek köszönhető a telj. növekedés, vagy végez-e mást is?

- Kell-e számolnom fogyasztásnövekedéssel azonos használat mellett?

- Van-e bármi károsnak megítélhető következménye? Pl. több üzemanyag mellett a katalizátor rövidebb élettartama.

Tudom, hogy Te nem preferálod ezt a fajta telj. növelést, de mivel eddig sajnos senkitől nem kaptam választ ezekre a feltett kérdéseimre és mivel a sok utánajárás után a Te véleményedre adnék, kíváncsi vagyok a válaszaidra.

Köszönettel

Szia!

Akikkel én találkoztam és szívóbenzines autójukhoz kipróbálták a tuningboxot, a próbakör után azonnal vagy 1-2 napon belül kiszereltették. Vagy nem éreztek változást, vagy csak minimálisat, de volt akinél rendellenes motorműködés is fellépett a tuningbox miatt.

A weboldalamon megtalálhatod a chiptuning és a tuningbox működésének részletes leírását és választ a kérdéseidre.

Az általad csillaggal megjelölt cégtől többször is megkerestek már hogy forgalmazzam a termékeiket, ezt minden esetben elutasítottam.

Nyilvánvalóan plusz bevételt jelentene, ha azokba a típusokba tuningboxot szerelnék be amiket chiptuninggal nem tudok megoldani, mégsem vállalok ilyet.

Ha lesz megoldásom a H Astra hibrid vezérlőjének módosítására, jelezni fogom itt a fórumon. Sokan várnak rá...

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Akikkel én találkoztam és szívóbenzines autójukhoz kipróbálták a tuningboxot, a próbakör után azonnal vagy 1-2 napon belül kiszereltették. Vagy nem éreztek változást, vagy csak minimálisat, de volt akinél rendellenes motorműködés is fellépett a tuningbox miatt.

A weboldalamon megtalálhatod a chiptuning és a tuningbox működésének részletes leírását és választ a kérdéseidre.

Az általad csillaggal megjelölt cégtől többször is megkerestek már hogy forgalmazzam a termékeiket, ezt minden esetben elutasítottam.

Nyilvánvalóan plusz bevételt jelentene, ha azokba a típusokba tuningboxot szerelnék be amiket chiptuninggal nem tudok megoldani, mégsem vállalok ilyet.

Ha lesz megoldásom a H Astra hibrid vezérlőjének módosítására, jelezni fogom itt a fórumon. Sokan várnak rá...

Hello!

Köszönöm a válaszodat.

Részemről akkor így egyértelmű a döntésem. Beállok a sorba és várom a fórumos értesítést. :-)

Link to comment
Megosztás:

Ha lesz megoldásom a H Astra hibrid vezérlőjének módosítására, jelezni fogom itt a fórumon. Sokan várnak rá...

köztük én is

igaz nekem egyedi igényem lenne mert 4000 alatt amennyire lehet takarékoskodni akarok felette pedig ami a csövön kifér :D

Link to comment
Megosztás:

  • 3 months later...
Szia!

Akikkel én találkoztam és szívóbenzines autójukhoz kipróbálták a tuningboxot, a próbakör után azonnal vagy 1-2 napon belül kiszereltették. Vagy nem éreztek változást, vagy csak minimálisat, de volt akinél rendellenes motorműködés is fellépett a tuningbox miatt.

A weboldalamon megtalálhatod a chiptuning és a tuningbox működésének részletes leírását és választ a kérdéseidre.

Az általad csillaggal megjelölt cégtől többször is megkerestek már hogy forgalmazzam a termékeiket, ezt minden esetben elutasítottam.

Nyilvánvalóan plusz bevételt jelentene, ha azokba a típusokba tuningboxot szerelnék be amiket chiptuninggal nem tudok megoldani, mégsem vállalok ilyet.

Ha lesz megoldásom a H Astra hibrid vezérlőjének módosítására, jelezni fogom itt a fórumon. Sokan várnak rá...

Most már én is csak erre várok... B)

Link to comment
Megosztás:

arról sok jót még nm hallottam

Az enyémbe nemsoká kipróbálom a PT-boxot.

A chipesek azt mondják,hogy a jobb boxok 3-4 jeladót csapnak be. Na most az én központi injektoros autómban pont annyi van. B)

A fojtószelep poti bizonyos állásánál felviszi a lambda arányt 0.85-re ezzel el lehet érni +10-15% teljesítménytöbbletet.Azt nem tudom miért kell ehhez előgyújtást állítani azonos kompressziótűrésű üzemanyag,sűrítési viszony mellett. Viszont ilyenkor lényegesen megugrik a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás,de csak a nagygáz idejéig.

Szóval a chippeléssel ugyanazt lehet csinálni egy szívóbenyás autóval,mint egy jobb tuningdobozzal. Szvsz.

Link to comment
Megosztás:

Szia Autochip MMC!

Tanácsot, véleményt, segítséget kérek a döntésemhez.

Először is még véletlenül sem szeretnék vitaindító hozzászólást, csupán a saját ismereteim bővítése miatt írtam mindezt.

A másik dolog, ami érdekelne, az a véleményed. Amennyiben sajnos nem lehet továbbra sem megoldani, és mivel lenne lehetőségem kedvezően vásárolni a www.**wertuning.hu által kínált benzines tuningdobozt, ehhez szeretnék kérdezni pár dolgot.

Tudom, hogy Te nem preferálod ezt a fajta telj. növelést, de mivel eddig sajnos senkitől nem kaptam választ ezekre a feltett kérdéseimre és mivel a sok utánajárás után a Te véleményedre adnék, kíváncsi vagyok a válaszaidra.

Köszönettel

-Opel márkakereskedés,Tessék!

-Jó napot kívánok! Maguk szerint Opelt vagy VW kellene vásároljak inkább?

B) :D

Link to comment
Megosztás:

az 1,8-ast sem tudják chippelni

ha tuti lenne a box, megvenném, de egyelőre még vonakodom tőle

más pedig még nincs, a héten beszéltem egy chipes ismerőssel aki több autót is írt baráti körömben de még nem tud senkiről aki 1.6xer motornál tud írni.
Link to comment
Megosztás:

9-én megmondom milyen a PT powerbox (**wertuning márka).

Ha nem tetszik azonnal szereltetem kifelé.

Mondjuk biztosan nem jó dolgokat árulnak ha 3hétig full tele vannak melóval. B)

Az alábbi dolgokra lennék kíváncsi mi változik vagy változik e majd a beszerelés után:

bc pontossága,

fogyasztás,

és természetesen rugalmasság, gyorsulás (akár "pancser" teszt jelleggel is)

köszönöm

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Az alábbi dolgokra lennék kíváncsi mi változik vagy változik e majd a beszerelés után:

bc pontossága,

fogyasztás,

és természetesen rugalmasság, gyorsulás (akár "pancser" teszt jelleggel is)

köszönöm

Szóval az első néhány km utáni tapasztalatok röviden: ÁLLLLAAT! :D

Rugalmasság: 4.ben 60-100 előtte 17sec. Beszerelve: 14.2sec. De igazából 2500felett dúsítja a keveréket és ott is csak nagygázra, ami eléggé érezhető. 60-nál 4.ben meg csak 1900-at forog, a 0-100 biztosan sokkal jobb lenne.

Bc ugyanúgy mutatja a hőmérsékletet és az időt. :D Fogyasztás attól függ mennyire fogom tolni neki. Nyilván nagygázra több benyát tol olyan 14.7:1 arány helyett 12.5:1 arányt tart.

A központi injektorosokhoz bátran merem ajánlani,mert azok tudtommal úgy tudták tartani az emisszió szinteket,hogy gyárilag kicsit szegény keveréken mennek.

Eddig azt hozta amit vártam tőle. Simán megérte.

Link to comment
Megosztás:

Szóval az első néhány km utáni tapasztalatok röviden: ÁLLLLAAT! :D

Rugalmasság: 4.ben 60-100 előtte 17sec. Beszerelve: 14.2sec. De igazából 2500felett dúsítja a keveréket és ott is csak nagygázra, ami eléggé érezhető. 60-nál 4.ben meg csak 1900-at forog, a 0-100 biztosan sokkal jobb lenne.

Bc ugyanúgy mutatja a hőmérsékletet és az időt. :D Fogyasztás attól függ mennyire fogom tolni neki. Nyilván nagygázra több benyát tol olyan 14.7:1 arány helyett 12.5:1 arányt tart.

A központi injektorosokhoz bátran merem ajánlani,mert azok tudtommal úgy tudták tartani az emisszió szinteket,hogy gyárilag kicsit szegény keveréken mennek.

Eddig azt hozta amit vártam tőle. Simán megérte.

Most akkor mi változott? A tiéd eddíg is ÁLLLAT volt... :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.