Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

computer- ??


macska

Recommended Posts

...váltásnál nem esik vissza a fordulatszám.

Ha ez a jelenség az, amire én gondolok, akkor - idézve az ájtís szólást - "ez nem bug, hanem feature". :wink: A B Omegákban ugyanis hidraulikus a kuplung, így - elősegítendő a jobb gyorsulást - nem azonnal esik vissza a fordulatszám, miután leveszed a lábad a gázról, hanem csak kicsit később. Ha tehát mindössze ennyiről van szó, akkor az nem hiba.

Link to comment
Megosztás:

Ha kicserélem a tid-et fedélzeti computeresre,akkor az fogja írni a fogyasztást stb v. kell hozzá még valami vezérlő egység?(tid=tripla-info-display).A chek-kontroll nem fog működik azt tudom :wink:

Jutottál a tid-el valamire? Én Senikben elég sokat vacakoltam ezekkel, lehet tudok valamit segítteni!

Link to comment
Megosztás:

A BéCikkel azszokot lenni a baj, hogy eléggé motor típus függők. A haverom is nagy lelkesen rakott a Calijába valami másik Caliét és most kb ilyen :shock: szemekkel nézi a 22-24L/100Km-es átlagot a Bordon. :lol:

Németeknél meg fillérekér adják az új bordokat és kocsihoz és motorhoz igazítot progit nyomnak bele.

Link to comment
Megosztás:

Így van. :lol:

Érdekes dolog lenne összegyűjteni ezeket az EEPROM tartalmakat,

és akkor lehetne össze-vissza programozgatni a kütyüket mindenféle

tech nélkül. :lol:

Vagy beindulna a Pecsás csere-bere :D Nekem van 2 C20NE-s, kinek van cserébe egy C30SE EEPROM?? :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na ez a BC programozás dolog se teljesen tiszta nekem. Én a Calibrában a 3. BC-t/programvariációt használom, és még mindig nem jók a fogysztás adatok. A kezdet kezdetén még azt hittem, hogy BC csak egyféle létezik, úgyhogy hamar vettem egy bontottat. Már a beépítésnél gondok voltak, mert a léptető/nullázógombok vezetéke 5eres volt, holott csak 3-nak kellett volna lennie, és a fogyasztásadatokat is nagyon pontatlanul mérte. Mint később kiderült, ez egy C24NE Omegából származott, úgyhogy inkább vettem helyette egy másik BC-t. Ezt az újat már nemtomki tanácsára a 48-as kódra programoztattam Tech 1-el, ami, mint kiderült még véletlenül se passzol egy '91-es C20NE Calihoz, és a fogyasztásértékek olyan túlzóak voltak, hogy még fél tankkal is megtehettem volna 999km-t BC szerint. Közben kiderítettem, hogy ehhez az évjárathoz/típushoz kétféle helyes BC-kód van, a 36-os (ez még a 14"-es kerékhez), és a 93-as (15"-os kerékhez). Ezeket az adatokat egyébként innen vettem. A 93-as kódra programoztattam, remélve hogy most már minden jól fog menni, de még most is csak 5,5literes átlagfogyasztást mutat, és a kettesben padlót nyomok, akkor sem megy föl a fogyasztás 12 liter fölé, de mostmár legalább az alapjárati fogyasztásom beállt.

Szóval nem is olyan egyszerű dolog ez a BC programozás, én is már azon gondolkodom hogy feladom, és simán külső hőmérőként fog funkcionálni a cucc, mert az legalább pontos. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Mivel én tudok ilyesmit programozni, ezért nem lenne nagy gond,

ha már megvannak a tartalmak. :lol:

Ezt most nekem írtad? Mert az király volna ha tudnál ilyet programozni, csak az a baj hogy hiába vannak előttem a lehetséges kódvariációk, már nem vagyok biztos a dolgomban, mert amivel elvileg jónak kéne lennie, azzal sem műxik pontosan. És érdekes, de megnéztem egy másik Caliban (ugyanaz az évjárat, ugyanaz a gumiméret, ugyanaz a BC-kód és impulzus), abban meg hibátlanul működik. Nekem ez kínai.

Link to comment
Megosztás:

Én csak EEPROM tartalmat tudok olvasni/írni, tech-em nincs. :D

Azt sejtettem hogy teched nincs, mivel érdeklődő kérdésemre azt válaszolták az egyik Opel-szalonban, hogy a Tech1 másfélmillió forint. :shock:

Viszont ez a BC kód/impulzus nem az EEPROM-ban van benne? Csak azért kérdem, mert a Cali/Omega BC-t szokták úgy is "programozni", hogy a hátuljából kiszednek egy ilyen fehér kis vackot és kicserélik másikra. Talán az lehet az EEPROM. De ha nem akkor nézd el nekem, nem értek hozzá :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.