Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikus gondok


Jocek MV6

Recommended Posts

Lambdák kicserélve a V6-ban, reménykedve várom a fogyasztási adatok negatív irányba történő változását.

Ellenben megpróbáltam kivillogtatnoi a kódokat (4-6-os láb rövidzárja a diag csatinak majd gyújtás) és kb semmi nem történt. El se kezdődik a diagnosztika, azaz nem nyomja a 12-t se, csak ég a lámpa.Ha beindítom kialszik....x? :)

Nem igzaán értem, lehet tényleg párhuzamosan kötötték be az izzót 1 db lambda hiba miatt (más nincs benne, nemlepne meg ha ennyire piti "emberek" élnének közöttünk), holnap rámegyek másik vezetékkel, meg ha nincs eredmény akkor műszerfal ki és megnézem mi van mögötte.

Viszont már értem miért nem volt a műszerfalon hibajelzés...

Kérdés:

A motor diag lámpa kialszik gyújtás ráadás után 2-3 mp múlva? - vagy csak indításkor, azaz ég mint a töltésjelző?

én úgy vettem észre csak indítás után alszik ki.

Link to comment
Megosztás:

Lambdák kicserélve a V6-ban, reménykedve várom a fogyasztási adatok negatív irányba történő változását.

Ellenben megpróbáltam kivillogtatnoi a kódokat (4-6-os láb rövidzárja a diag csatinak majd gyújtás) és kb semmi nem történt. El se kezdődik a diagnosztika, azaz nem nyomja a 12-t se, csak ég a lámpa.Ha beindítom kialszik....x? :)

Nem igzaán értem, lehet tényleg párhuzamosan kötötték be az izzót 1 db lambda hiba miatt (más nincs benne, nemlepne meg ha ennyire piti "emberek" élnének közöttünk), holnap rámegyek másik vezetékkel, meg ha nincs eredmény akkor műszerfal ki és megnézem mi van mögötte.

Viszont már értem miért nem volt a műszerfalon hibajelzés...

Kérdés:

A motor diag lámpa kialszik gyújtás ráadás után 2-3 mp múlva? - vagy csak indításkor, azaz ég mint a töltésjelző?

Igen, csak indítás után.

Link to comment
Megosztás:

4-6os????? Nem a 6-8as?!

"Opel Omega B hibakód kiolvasás

Teendők:

1. A kormányoszlop alatti biztosítéktáblán található 16 pólusú

diagnosztikai (OBD II) csatlakozó 4-es (test) és 6-os (Check control) lábait

zárjuk rövidre egy szétnyitott gemkapoccsal

2. Adjunk rá gyújtást

3. Számoljuk meg a motorkontroll lámpácska villogásait és írjuk fel egy

papírra

4. A hibakódok törléséhez vegyük le az akkumulátor saruját min. 20

mp-re. ( nem minden esetben működik )..................................................."

én is így tudom

Link to comment
Megosztás:

"Opel Omega B hibakód kiolvasás

Teendők:

1. A kormányoszlop alatti biztosítéktáblán található 16 pólusú

diagnosztikai (OBD II) csatlakozó 4-es (test) és 6-os (Check control) lábait

zárjuk rövidre egy szétnyitott gemkapoccsal

2. Adjunk rá gyújtást

3. Számoljuk meg a motorkontroll lámpácska villogásait és írjuk fel egy

papírra

4. A hibakódok törléséhez vegyük le az akkumulátor saruját min. 20

mp-re. ( nem minden esetben működik )..................................................."

én is így tudom

Már bánom hogy hülyeséget írtam. Közben rájöttem én is. Nem tudom miért jutott eszembe a 6-8.

Bocsesz!

Link to comment
Megosztás:

Ma este melóba menet megállt a hőn szeretett :) gépjármű.Menet közben kigyulladt a motorellenőrző lámpa,majd a gépjármű leállt.nem indul,akksi tekeri az indítómotort mint állat,de nem indul.Kori haza húzott(mégegyszer ezer hála),majd neki álltam kivillogtatni.144 és 19 hibakód.

19 Fordulatszám szenzor – rossz jel(ezt mindig kidobja, ha nem jár a motor)

144 Immobiliser – nincs jel

Na akkor most mi van?A távirányító külön van a kulcstól,az elem nem hiszem hogy le lenne merülve,mert a központi müxik.

Ha minden jól megy holnap Korival(pontosabban ő mér én meg erősen figyelem,mert a kapcsolási rajzok nekem kínaiak) elkezdjük kiméregetni a dolgokat,hátha találunk valamit,bár nagyon nem bízom benne :) :D

Valakinek még ötlete?Mire ugorjunk rá?

Link to comment
Megosztás:

Megnéztem Brezsy autóját. Az immot kizárhatjuk, mert kap áramot az ECU. Kicseréltük a fordszám jeladót, de ezután sem indult. Próbáltuk kimérni, amit kiszedtünk, de nem akart mutatni semmit a multiméter. Elvileg az 1-es és 2-es lábra ohmot mérve, egy vasdarabot a jeladó előtt elhúzva ki kellene moztódulnia az ohmmérőnek. De semmi. Azonban az feltünt, hogy az AC reléjére a kapcsoló pluszt adja a computer, de a testet nem. Ez mitől lehet? Elvileg a Computer 3-as csatlakozójáról kellene kapnia testet a relének és a MID-nek. Más nincs rákötve.

Link to comment
Megosztás:

Megnéztem Brezsy autóját. Az immot kizárhatjuk, mert kap áramot az ECU. Kicseréltük a fordszám jeladót, de ezután sem indult. Próbáltuk kimérni, amit kiszedtünk, de nem akart mutatni semmit a multiméter. Elvileg az 1-es és 2-es lábra ohmot mérve, egy vasdarabot a jeladó előtt elhúzva ki kellene moztódulnia az ohmmérőnek. De semmi. Azonban az feltünt, hogy az AC reléjére a kapcsoló pluszt adja a computer, de a testet nem. Ez mitől lehet? Elvileg a Computer 3-as csatlakozójáról kellene kapnia testet a relének és a MID-nek. Más nincs rákötve.

Az ecu nem az immóról kap áramot szerintem. Azt még ne zárd ki.

A fordszám jeladó pedig nem úgy műxik, ahogy írtad. Annak kell egy +5V, egy föld, és a harmadik jelvezetéken fog

megjelenni egy impulzus, ha fémet húzol el előtte. Aktív tagos, nem olyan mint az ABS jeladó.

Az AC relére pedig gyújtás plusz érkezik, vagyis egy másik reléről kapja az a kör az állandó pluszt gyújtásra.

Az ecu negatívra húzza a másik végét a tekercsnek, ha aktív. Elvileg csak akkor kapcsolja az AC kört, ha fordszámot

érez. :)

Link to comment
Megosztás:

Az ecu nem az immóról kap áramot szerintem. Azt még ne zárd ki.

A fordszám jeladó pedig nem úgy műxik, ahogy írtad. Annak kell egy +5V, egy föld, és a harmadik jelvezetéken fog

megjelenni egy impulzus, ha fémet húzol el előtte. Aktív tagos, nem olyan mint az ABS jeladó.

Az AC relére pedig gyújtás plusz érkezik, vagyis egy másik reléről kapja az a kör az állandó pluszt gyújtásra.

Az ecu negatívra húzza a másik végét a tekercsnek, ha aktív. Elvileg csak akkor kapcsolja az AC kört, ha fordszámot

érez. :)

Kapcsrajz alapján az ECU kap agy állandó +-t a 30-as vezetékről,és immon keresztül kapja a 15-ösről a kapcsolt áramot. Más közvetlen kapcsolatot nem találtam az ECU és a riasztó közt. AC relére a testet az ECU adja a pozitívat pedig az injektor reléje, ami be is húz gyújtás ráadásakor.

Link to comment
Megosztás:

Kapcsrajz alapján az ECU kap agy állandó +-t a 30-as vezetékről,és immon keresztül kapja a 15-ösről a kapcsolt áramot. Más közvetlen kapcsolatot nem találtam az ECU és a riasztó közt. AC relére a testet az ECU adja a pozitívat pedig az injektor reléje, ami be is húz gyújtás ráadásakor........

mégegy dologra felfigyeltem,az hogy gyújtás ráadásakor hallani lehetett valamelyik relé behúzásának a kattanását,de most kettő kattanás van.....holnap telefon Marxnak vagy Bírónak(úgy hallottam neki is van vmi faijn cucca)egy kiszállásos diagra :) szervó nélkül(korm.,fék) én senki után nem lobogok :)

Link to comment
Megosztás:

Lambdák cserélve, mindkettő biztonsági rögzítő füle törött volt...no comment.

Egyelőre az átlagfogyi 2 literrel barátságosabb, de még tesztelem. :)

A motorkontroll lámpám nem műxik (legalábbis dianosztika szempontból), a diag el sem indul ahogy írtam, szerintem tudom is miért lett megmokklova csak megerősítés kellene hogy jófele agyalok.

Az autóban nem volt csatlakoztatatva a beszívó gyűjtő csövön található 1. számú mágnesszelep (konkrétan ki volt törve a csatija, sztem kemény 2e FT körüli tétel a bontóban).Ennek következtében nem is vezérelte a beszívó csövön található vákumos csappantyút, csak a hátsó működött a kettő közül (ezek vezérelnék a szívó hosszt ugye).

Jól sejtem hogy ez a nem működés-nem csatlakoztatás hibakódot generálna V6 esetében? (Intake Manifold Valve kódok valamelyike...)

Link to comment
Megosztás:

Lambdák cserélve, mindkettő biztonsági rögzítő füle törött volt...no comment.

Egyelőre az átlagfogyi 2 literrel barátságosabb, de még tesztelem. :)

A motorkontroll lámpám nem műxik (legalábbis dianosztika szempontból), a diag el sem indul ahogy írtam, szerintem tudom is miért lett megmokklova csak megerősítés kellene hogy jófele agyalok.

Az autóban nem volt csatlakoztatatva a beszívó gyűjtő csövön található 1. számú mágnesszelep (konkrétan ki volt törve a csatija, sztem kemény 2e FT körüli tétel a bontóban).Ennek következtében nem is vezérelte a beszívó csövön található vákumos csappantyút, csak a hátsó működött a kettő közül (ezek vezérelnék a szívó hosszt ugye).

Jól sejtem hogy ez a nem működés-nem csatlakoztatás hibakódot generálna V6 esetében? (Intake Manifold Valve kódok valamelyike...)

Leírás alapján igen, mindegyik szelepnek 2 hibakódja is van.

Múltkor fel lett szórva egy kupac hibakód tábla, abban ha megnézed, látod hogy miről beszélek.

Asszem 59-63 Inlet manifold valve (1-2) voltage high és 123-124 Inlet manifold (1-2) blocked hibakódok játszanak

Link to comment
Megosztás:

Leírás alapján igen, mindegyik szelepnek 2 hibakódja is van.

Múltkor fel lett szórva egy kupac hibakód tábla, abban ha megnézed, látod hogy miről beszélek.

Asszem 59-63 Inlet manifold valve (1-2) voltage high és 123-124 Inlet manifold (1-2) blocked hibakódok játszanak

Igen néztem én is, ezért gondolom ha nem is volt csatlakoztatva a beszívón lévő mágnesszelep akkor alapból égnie kellett volna a pilácsnak....a lambda már csak hab a tortán...

nem baj sztem még 1 hónap és autó lesz belőle, még jó hogy nincs ezek kapcsán alkatrész ktsg.

Ja és ilyen "emberek" miatt van a típusnak rossz híre, mert ha nem olyantól veszel akik itt is írogatnak és hajlandóak pénzt, időt, energiát-fáradtságot áldozni a gépre - hogy az előző furkók garasosságát és igénytelenségét helyrerakják - akkor cumi...

Link to comment
Megosztás:

Igen néztem én is, ezért gondolom ha nem is volt csatlakoztatva a beszívón lévő mágnesszelep akkor alapból égnie kellett volna a pilácsnak....a lambda már csak hab a tortán...

nem baj sztem még 1 hónap és autó lesz belőle, még jó hogy nincs ezek kapcsán alkatrész ktsg.

Ja és ilyen "emberek" miatt van a típusnak rossz híre, mert ha nem olyantól veszel akik itt is írogatnak és hajlandóak pénzt, időt, energiát-fáradtságot áldozni a gépre - hogy az előző furkók garasosságát és igénytelenségét helyrerakják - akkor cumi...

Hjam ez otthon a nagy probléma... hiszen: "ezek az autók már lejárt lemez és olcso,az árához képest meg kényelmes és még gurul is... használni kell pár honapot azt ha megáll akkor kuka,és venni kel másikat és igy tovább.nem rákölteni meg okoskodni kell..."

És sajnos odahaza a legtöbb autónak ez a sorsa, mert pancser igénytelen a user, csak az számít, hogy amikor eladom az autót, akkor kapjon egy polírt, meg 10e-ért cicomázzák ki a belét, meg egy 20asért tekerjék vissza az órát 150-200e km-el.

Ahelyett, hogy reális kilométerrel adnák el. Persze ennek tudatában van a vevő is, és tisztában van vele, hogy az autóra a tulaj nemigen költ (tisztelet a nyakkendős kivételnek) ezért 'próbál' olyan autót keresni, és bízik benne hogy a kevesebb km-állás miatt kisebb az elhagyott szervizelések száma.

That'all folks...

(megjegyzem, itt kint a 20-25éves autók 'környezetkímélően', biztonságosan rohangálnak az utakon... lehet hogy rohadnak, de sajnos a sós út, és a tengeripárás levegő ellen semmi sem véd 25éven át!)

Link to comment
Megosztás:

Ma este melóba menet megállt a hőn szeretett :) gépjármű.Menet közben kigyulladt a motorellenőrző lámpa,majd a gépjármű leállt.nem indul,akksi tekeri az indítómotort mint állat,de nem indul.Kori haza húzott(mégegyszer ezer hála),majd neki álltam kivillogtatni.144 és 19 hibakód.

19 Fordulatszám szenzor – rossz jel(ezt mindig kidobja, ha nem jár a motor)

144 Immobiliser – nincs jel

Na akkor most mi van?A távirányító külön van a kulcstól,az elem nem hiszem hogy le lenne merülve,mert a központi müxik.

Korinak úgy néz ki igaza lett(legalábbis nagyon remélem).Ma elhúzott szerelőhöz.Rádugta emberünk a Tech-et és ugyanazokat a hibákat írta amit kivillogtattam.Immobiliser és főtengely fordulatszám jeladó.Az immo hibát törölte,ráindított az autóra és a fötengelyfordulatszám jeladó hiba ugrott elő indítózáskor,elkezdték méricskélni és úgy néz ki a jeladó kuka nincs meg a 400-700ohm közöttti érték.meg lett rendelve az új utángyári,mert gyárit nem talált a rendeléseknél,14 rugó (a gyári 30 körül lenne,ha lenne)Erre is 1 év gari van, mint a gyárira.Naon remélem, hogy ez volt a probléma.Ez a hiba végül is megmagyarázná az "anyag elfogyásos leállást".

Link to comment
Megosztás:

Hali

Egy kis segítség kellene. A fedélzeti kijelzőm totál sötét se hőfok se dátum se rádió se semmi. Valaki tudna egy kapcsolási rajzot küldeni hozzá? vagy valami okosat mondani? Azóta szar mióta elihoztam az ügyes szerelőtől de oda nem viszem vissza az tuti. Előre is köszi

Üdv

dani

Link to comment
Megosztás:

Korinak úgy néz ki igaza lett(legalábbis nagyon remélem).Ma elhúzott szerelőhöz.Rádugta emberünk a Tech-et és ugyanazokat a hibákat írta amit kivillogtattam.Immobiliser és főtengely fordulatszám jeladó.Az immo hibát törölte,ráindított az autóra és a fötengelyfordulatszám jeladó hiba ugrott elő indítózáskor,elkezdték méricskélni és úgy néz ki a jeladó kuka nincs meg a 400-700ohm közöttti érték.meg lett rendelve az új utángyári,mert gyárit nem talált a rendeléseknél,14 rugó (a gyári 30 körül lenne,ha lenne)Erre is 1 év gari van, mint a gyárira.Naon remélem, hogy ez volt a probléma.Ez a hiba végül is megmagyarázná az "anyag elfogyásos leállást".

Asszem pont Kori mondta, hogy ebből sem tanácsos utángyártottat venni. Há' értem én, hogy nem találtatok gyárit...

De lehet rosszul rémlik...

Link to comment
Megosztás:

Asszem pont Kori mondta, hogy ebből sem tanácsos utángyártottat venni. Há' értem én, hogy nem találtatok gyárit...

De lehet rosszul rémlik...

Ja mondott ilyeneket,de ő is ott volt most.Erre is ugyan annyi a garancia mint a gyárira 1 év.Az én gyárim szeptemberben volt 1 éves és most halt be.

Link to comment
Megosztás:

Ja mondott ilyeneket,de ő is ott volt most.Erre is ugyan annyi a garancia mint a gyárira 1 év.Az én gyárim szeptemberben volt 1 éves és most halt be.

Ugyanannyi, de kb 2 hónap múlva ugyanez lesz...

Megvettem az utángyártottat, majd 2 hónap múlva csere - ok mivel garis beszámították a gyáriba.

Az azért fura, nekem a gyári azért még bírja pár éve.... Biztos gyári volt az a gyári? Vagy csak eladtak neked egy gyári csomagos valamit?

Link to comment
Megosztás:

Ugyanannyi, de kb 2 hónap múlva ugyanez lesz...

Megvettem az utángyártottat, majd 2 hónap múlva csere - ok mivel garis beszámították a gyáriba.

Az azért fura, nekem a gyári azért még bírja pár éve.... Biztos gyári volt az a gyári? Vagy csak eladtak neked egy gyári csomagos valamit?

hát igen morcos lennék,ha nem gyárit adtak 30-ért.Amúgy a gyárira mi van rá írva?Mert az enyémen nincs semmi más csak GM.

Link to comment
Megosztás:

Hali

Egy kis segítség kellene. A fedélzeti kijelzőm totál sötét se hőfok se dátum se rádió se semmi. Valaki tudna egy kapcsolási rajzot küldeni hozzá? vagy valami okosat mondani? Azóta szar mióta elihoztam az ügyes szerelőtől de oda nem viszem vissza az tuti. Előre is köszi

Üdv

dani

Valszeg a tápellátással van gond, mivel ha 12V-ot és testet kap, akkor életre kel, és dobálja a hibákat, a hiányzó szenzorok miatt. Egyszerű kiszedni, kiszeded a középső levegőrostélyt, a bal oldali rostélyt, alattuk van 1-1 csavar, meg a kormány felső műanyagát kell leszedni. Utána kifordítod a műszeregységet, és innen már látod az alagút végén.

Ha nem akarsz szívni vele, vidd vissza a szerelőhöz és fenyegesd meg csőkulccsal. Ha előtte működött, akkor az ő sara!

Link to comment
Megosztás:

Hali

Egy kis segítség kellene. A fedélzeti kijelzőm totál sötét se hőfok se dátum se rádió se semmi. Valaki tudna egy kapcsolási rajzot küldeni hozzá? vagy valami okosat mondani? Azóta szar mióta elihoztam az ügyes szerelőtől de oda nem viszem vissza az tuti. Előre is köszi

Üdv

dani

ITT vannak a kapcsolási rajzok. Azért nézd meg, hogy az égők jók-e.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.