Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikus gondok


Jocek MV6

Recommended Posts

nem hiszem hogy bármit elkötöttem mert régit kivettem ujjat beraktam

semmit nem kellett mokolni!!!!

ha testhiba akkor valahol nem kap testet???

de egy relé nem lehet???

Testhiba az is, ha az autó test felületére direkt 12v-t teszel... Nekem Asconámnál csinálta egy nem megfelelő izzó lecserélésekor. 2szálas helyett 1 ment be - az folyamatosan nyomta 21 W vel, leállni meg nem akart - lévén tápot kapott az is akkor is mikor már nem kellett volna, és nem hinném, hogy olyan sok helyre tennének egyenirányítót, megakadályozandó a "visszatöltést"

Lehet relé is - vagy gyújtáskapocsló is... :P... Mondjuk az új nem épp a legjobb állapotú.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Üdv!

Pontosabb témakört nem találtam, így itt lenne egy kérdésem.

'96-os Omega-hoz létezik-e távirányító? Ha igen, hogyan lehet hozzájutni? Csak Opel-ék tudnak adni, vagy jó hozzá másik autóé is, csak be kell tanítani?

Emlékeim szerint, az előzőhöz mintha lett volna egy 2 gombos, külön álló távvezérlő. De lehet rosszul emlékszem, mert ahhoz volt nekem egy utólagos bicskakulcsos szett, ami komfort elektronikával párosítva zárt mindent (ajtó, ablak, tetőablak), annyi különbséggel, hogy nem kellett a gombot nyomva tartani a zárási ciklus végéig.

Erre gondolok, ez rémlik régről: http://www.gyaritavadok.hu/kepek/opel_omega_vectra_2gombos_tavadohaz.jpg

De ez csak házikó, elektronika nincs benne.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Pontosabb témakört nem találtam, így itt lenne egy kérdésem.

'96-os Omega-hoz létezik-e távirányító? Ha igen, hogyan lehet hozzájutni? Csak Opel-ék tudnak adni, vagy jó hozzá másik autóé is, csak be kell tanítani?

Emlékeim szerint, az előzőhöz mintha lett volna egy 2 gombos, külön álló távvezérlő. De lehet rosszul emlékszem, mert ahhoz volt nekem egy utólagos bicskakulcsos szett, ami komfort elektronikával párosítva zárt mindent (ajtó, ablak, tetőablak), annyi különbséggel, hogy nem kellett a gombot nyomva tartani a zárási ciklus végéig.

Erre gondolok, ez rémlik régről: http://www.gyaritavadok.hu/kepek/opel_omega_vectra_2gombos_tavadohaz.jpg

De ez csak házikó, elektronika nincs benne.

Mégis mi a kérdés? Mert magadban jól elvagy...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Következő lenne a kérdésem. Adott egy C omega vagy B2 hallottam már mindkét nevet, ami ismerősömnek van az manuális ülés és csak a magasság motoros , most meg lenne lehetőség egy full bőr beltérre. DE a bőrös az fűthető, és full elektromos ülés. Na most az ismerős vagy nevezzük a mi kocsinkba mennyire macera egy full bőr átrakása, ami füthető és motoros ( és légzsákos is , de azt nem tudommost hirtelen h a miénk légzsákos e )?? Fontos lenne tudni , mert sokáig nem akarunk agyalni, ha macera akkor nem kezdünk neki. Mit kell áttenni a bőrösből és mekkora macera!?

Előre is köszönöm!
Krisz

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Következő lenne a kérdésem. Adott egy C omega vagy B2 hallottam már mindkét nevet, ami ismerősömnek van az manuális ülés és csak a magasság motoros , most meg lenne lehetőség egy full bőr beltérre. DE a bőrös az fűthető, és full elektromos ülés. Na most az ismerős vagy nevezzük a mi kocsinkba mennyire macera egy full bőr átrakása, ami füthető és motoros ( és légzsákos is , de azt nem tudommost hirtelen h a miénk légzsákos e )?? Fontos lenne tudni , mert sokáig nem akarunk agyalni, ha macera akkor nem kezdünk neki. Mit kell áttenni a bőrösből és mekkora macera!?

Előre is köszönöm!

Krisz

Ha ennyit értesz hozzá, akkor macera. Amúgy nem...

Link to comment
Megosztás:

Bármit megcsinálok , az elektromos gondokhoz / dolgokhoz nem nyúlok csak. De mivel egyben van mindkét autó ezért olyasmi válaszra számítottam , hogy ki lehet e építve mienkbe a nagyobb felszereltség kábelei. Ha nincs akkor a bőrös kábelkorbácsát macera e áthúzni. Kb mekkora mutatvány. Érthető volt sztem a "gondom" csak h érdemes e nekifogni úgy , hogy aki bontja a kocsit sem villanyász , én a villamos dolgokon kivül bármit megcsinálok , akié pedig a kocsi lenne az családos ember és megbízható auto kellene neki továbbra is. Amíg pedig nem tudok mindent egy feladatról 100% ban nem állok neki. Nem az én autóm egyik sem, csak érdekel és segíteni próbálok a tulajnak.

Link to comment
Megosztás:

Bármit megcsinálok , az elektromos gondokhoz / dolgokhoz nem nyúlok csak. De mivel egyben van mindkét autó ezért olyasmi válaszra számítottam , hogy ki lehet e építve mienkbe a nagyobb felszereltség kábelei. Ha nincs akkor a bőrös kábelkorbácsát macera e áthúzni. Kb mekkora mutatvány. Érthető volt sztem a "gondom" csak h érdemes e nekifogni úgy , hogy aki bontja a kocsit sem villanyász , én a villamos dolgokon kivül bármit megcsinálok , akié pedig a kocsi lenne az családos ember és megbízható auto kellene neki továbbra is. Amíg pedig nem tudok mindent egy feladatról 100% ban nem állok neki. Nem az én autóm egyik sem, csak érdekel és segíteni próbálok a tulajnak.

Hát ja! Az ülést 4 csavar tartja, nem valami nagy mutatvány, azt egy idomított majom ISS ki tudja csavarni. De tényleg nem értelek! Most valaki beírja, hogy ki van rendezve a kábelkötegben, akkor nekiugrasz és kicseréled, utána meg kiderül, hogy mégsem volt jó a válasz. Akkor mit csinálsz? A kábelköteg cseréje szerinted mennyire macerás? Nagyon, még szakembernek ISS, nemhogy kontárnak. Mivel ennyire nem értetek hozzá, bízzátok szakemberre, mert a gányolás sosem vezet jóra...

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom mit nem lehet érteni. Volt egy vectrám évekkel ezelőtt, annál megmondták hogy abban a verzióban max mi van kiépítve mi nincs.. Aztán volt bmw -m aminél szintén tudtam, hogy mi van kiépítve mi nincs , most passatom van és tudom h mi a max amit beleteketek kábelezés nélkül! Most azt kérdeztem, hogy ha tudja valaki a gyártási évet motort vagy egyéb infót lehet e tudni mi van kiépítve vagy nincs. Elnézést h nem születik midnenki szakembernek , és villamosmérnöknek, vagy autószerelőnek. Én előbb utána járok és kérdezek mielőtt nekifognék valaminek PONT azért hogy ne gányolás legyen! Kontárkodás pedig nem az én oldalam, ha nem megy valami akkor inkább szaki, de sok szaki nagyobbat kontárkodik mint egy józan ésszel gondolkodó magán tulaj aki becsületesen átnézve mindent próbál megbízható munkát végezni!!

De akkor lényegében , HA az egyikben van motoros ülés, és fűtés , akkor valószínű a másikban kábelt kell behúzni?

Link to comment
Megosztás:

A tiétekben bontsd ki az ülés és a küszöb közti borítást, ha van ott legalább 2 plusz csatlakozó, akkor be van kábelezve. A fűtés 99% hogy megvan, de ahhoz a kapcsoló is kell. Mielőtt kiszeditek az üléseket, legalább 5 perccel előtte vegyétek le az akkusarut, nehogy eldurranjanak vagy hibakódot tároljanak a légzsákok. De ha családos ember, nem ajánlom a bőrt, mert azon kívül hogy szép, csak hátránya van. Na jó, takarítani kicsit egyszerűbb, de ápolni is kell.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom mit nem lehet érteni. Volt egy vectrám évekkel ezelőtt, annál megmondták hogy abban a verzióban max mi van kiépítve mi nincs.. Aztán volt bmw -m aminél szintén tudtam, hogy mi van kiépítve mi nincs , most passatom van és tudom h mi a max amit beleteketek kábelezés nélkül! Most azt kérdeztem, hogy ha tudja valaki a gyártási évet motort vagy egyéb infót lehet e tudni mi van kiépítve vagy nincs. Elnézést h nem születik midnenki szakembernek , és villamosmérnöknek, vagy autószerelőnek. Én előbb utána járok és kérdezek mielőtt nekifognék valaminek PONT azért hogy ne gányolás legyen! Kontárkodás pedig nem az én oldalam, ha nem megy valami akkor inkább szaki, de sok szaki nagyobbat kontárkodik mint egy józan ésszel gondolkodó magán tulaj aki becsületesen átnézve mindent próbál megbízható munkát végezni!!

De akkor lényegében , HA az egyikben van motoros ülés, és fűtés , akkor valószínű a másikban kábelt kell behúzni?

Ne húzd fel magad OmegaTD megnyilvánulásán -kissé antiszociális,amit még fel is erősít

a nem kicsi önérzete... :D

Mindettől függetlenül igaza van: csak tutira menj! ha van affinitásod az ilyesmihez,akkor gyakorlatilag minden megoldható egy autónál,de ha nincs ilyen vénád,akkor szakihoz a szekeret...!

Az Omegáknál mindenre fel kell készülni: olyan széles skálán mozogtak

felszereltséget/előkészítést illetően,hogy tán maga a gyár sem tudna segíteni Neked... :unsure:

(tudom,mert pár hónapja már gyűjtöm az infókat ez ügyben...)

Azt hamar megtanultam az itteni "magtól" a közelmúltban,hogy a nyugodt Omegázáshoz

két dolog kell: elszántság és pénz.

Utóbbi egyszerű,mert ha van,akkor OK,ha meg nincs,akkor minek az Omega???

Az elszántság pedig vagy szenvedély és hozzáértés,vagy kitartó keresgélés egy szenvedélyes és hozzáértő szerelőért... :D

Összegezve: felszereltségről ne várj infót -ellenőrizd a kocsin,hozzányúlni pedig csak okosan!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Mostanság önállósodott a BC kijelzőm. Délután 16 óra körül amikor leállítom,elsötétül és reggel (6 körül) amikor nyitom az autót, világít. Nem, nem a nyitás hatására kezd működni. Este 10-11 körül még nem produkálja, tehát valamikor éjjel/hajnalban önállósodik.

Valakinek volt már ilyen jelenség?

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Mostanság önállósodott a BC kijelzőm. Délután 16 óra körül amikor leállítom,elsötétül és reggel (6 körül) amikor nyitom az autót, világít. Nem, nem a nyitás hatására kezd működni. Este 10-11 körül még nem produkálja, tehát valamikor éjjel/hajnalban önállósodik.

Valakinek volt már ilyen jelenség?

Légy rá büszke: tuti korábban kel,mint Te... :D

Link to comment
Megosztás:

Helló B Omegások!

Pár nap leállás után nem indul a DTi,2.2-es Omegám.A visszafolyócsőben "vagány" buborékok élik vidám életüket,tehát gondolom levegőt kap a rendszer.Már megtörtént előzőleg:turbo felújítás,adagoló teljes felújítás,traverzgyűrű csere.

Mennyibe kerülhet az üzemanyag ellátó rendszer kicserélése? Mert már unom,hogy akkor nem indul be,amikor pont szükség volna a kényelmes szolgáltatásaira... :o

Link to comment
Megosztás:

Helló B Omegások!

Pár nap leállás után nem indul a DTi,2.2-es Omegám.A visszafolyócsőben "vagány" buborékok élik vidám életüket,tehát gondolom levegőt kap a rendszer.Már megtörtént előzőleg:turbo felújítás,adagoló teljes felújítás,traverzgyűrű csere.

Mennyibe kerülhet az üzemanyag ellátó rendszer kicserélése? Mert már unom,hogy akkor nem indul be,amikor pont szükség volna a kényelmes szolgáltatásaira... :o

Mennyibe került az adagoló és a turbó felújítása?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok B Omegások!

Omega B intervallum kapcsolós ablaktörlő kart akarok beépíteni B Vectrámba.

A különféle leírások szerint ehhez a 90 494 187 gyári számú relé kell, ami lehet sárga, és szürke színű.

A képen a szürke lenne az.

http://kepfeltoltes.hu/140218/omega_relaiskasten_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Az eladó, akitől vettem, sajnos a 90 458 238 cikkszámú relét küldte, ami a szürke alatt található fekete relé.

Meg tudná mondani nekem valaki, hogy mire való ez a relé? Van két hatalmas nagy vastag érintkezője, és 50A-es áram kapcsolására alkalmas a rajta lévő felirat szerint. A google szerint valami tükör állítás késleltető relé. Tükör fűtés? Vagy tükör behajtás?

IMG04540-20140220-0610_www.kepfeltoltes.

Köszi előre is a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Szép estét!

Azért írok ide mert a Frontera topicot a kutya se nézi és omega B-ben is van ilyen motor.

Egy új gonddal küzdök, a kis sárga motor világit. Akkucsere után jött elő az egész gond, mikor cseréltem akkor mértem nyugalmi áramot is. Ez okozhat gondot?

A Következő kódok jönnek:

12 - Diagnosis initiation (ez nem is hiba...)

14 - Coolant temperature sensor - voltage low

31 - No engine RPM signal (engine not running, or no Crankshaft sensor signal)--> betudható az álló motornak szerintem

35 - Idle air control valve stepper motor (no idle speed control) --> ez is betudható az álló motornak szerintem

38 - Oxygen sensor - voltage low (weak mixture) -->és ez is (mert mikor nem megy a moci akkor tényleg szegény a keverék )

Amit tudni kell az az, hogy mikor néztem a kódokat akkor a motor nem járt.

Sport '96 Motronic 1.5.4 vezérlő x20se motor.

Valaki tud valami jó megoldást? Törlölni a hibakódokat hogy kell? AB-COM kezeli?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.