Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikus gondok


Jocek MV6

Recommended Posts

Köszi szépen, felvettem vele a kapcsolatot, valószínű lesz. Lenne még egy problémám, az autómban 2.0 16v motor van és mostanában olyan probléma van vele, hogy ha üresbe rakom az autót, pl. piros lámpánál akkor annyira le esik a fordulat hogy leáll. egyszerűen már eléggé idegesít a dolog és nem tudom hogy mi okozza ezt. Alapjárati motor?? Még üresen el is gurul mindaddig még el nem kezdek fékezni, na akkor alapjárat leesik 200-300 ra és megáll.

Szia!

Nekem is hasonló gondom volt. Én kiszereltem az alapjárati motort, szétkaptam, és teljesen kitisztítottam. Sajnos ezt időnként meg kell tennem.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nekem is hasonló gondom volt. Én kiszereltem az alapjárati motort, szétkaptam, és teljesen kitisztítottam. Sajnos ezt időnként meg kell tennem.

Üdv.

Nem az alapjárati motort kell pucolgatni, hanem a blokkból feljövő kartergáz csövön lévő dobozt, illetve a benne levő fémszövetet, hogy megfelelően le tudja csapatni az olajat.

Ugyanis az olajnedves kartergáz miatt dzsuvásodik el az alapjárati motor.

Link to comment
Megosztás:

Nem az alapjárati motort kell pucolgatni, hanem a blokkból feljövő kartergáz csövön lévő dobozt, illetve a benne levő fémszövetet, hogy megfelelően le tudja csapatni az olajat.

Ugyanis az olajnedves kartergáz miatt dzsuvásodik el az alapjárati motor.

Köszi a tippet, legközelebb megpróbálom előbb ezzel.

Köszi még egyszer!

Link to comment
Megosztás:

Köszi a tippet, legközelebb megpróbálom előbb ezzel.

Köszi még egyszer!

pucold ki mindkettőt, plusz a csövet is, ami a szelepfedélből megy a légcsőhöz, az is tele szokott lenni dzsuvával.

ha utána az olajleválasztót tisztán tartod, többet nem kell ganyézni a szívósort! ;)

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Szeretném megosztani a problémámat, hátha van már tapasztalata vkinek ilyen esettel.

Az autó egy omega mv6 x30xe. A hiba egy kis rángatozással kezdődőtt késöbb nem pörgött ki rendesen az autó. Jó kezdjük gyertya csere, utána olyan hangja lett az autónak mint egy subarunak. Nem jó gyertya cseréljük ki, ezis megtörtént. Hangja ugyan az de nem rángat. Mi lehet? Injektor? KIszedve az összes egyesével,megjáratva, takarítva. Semmi javulás. Nézzünk szikrát, hatos henger nem megy, másik kábellel se. OK, trafó csere. Szikra van mostmár közben kicseréltem egy másik kábelt is mert az se volt meggyőző. Ezek után a probléma még mindig fenn áll. Mi lehet még? Vezérműtengely jeladó, kicserélve újra. Probléma még mindig ugyan az. Valaki esetleg találkozott már ilyen problémával?

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Szeretném megosztani a problémámat, hátha van már tapasztalata vkinek ilyen esettel.

Az autó egy omega mv6 x30xe. A hiba egy kis rángatozással kezdődőtt késöbb nem pörgött ki rendesen az autó. Jó kezdjük gyertya csere, utána olyan hangja lett az autónak mint egy subarunak. Nem jó gyertya cseréljük ki, ezis megtörtént. Hangja ugyan az de nem rángat. Mi lehet? Injektor? KIszedve az összes egyesével,megjáratva, takarítva. Semmi javulás. Nézzünk szikrát, hatos henger nem megy, másik kábellel se. OK, trafó csere. Szikra van mostmár közben kicseréltem egy másik kábelt is mert az se volt meggyőző. Ezek után a probléma még mindig fenn áll. Mi lehet még? Vezérműtengely jeladó, kicserélve újra. Probléma még mindig ugyan az. Valaki esetleg találkozott már ilyen problémával?

Nincs kipufogó gáz szag a motortérben? És amiatt hangos mert esetleg lyukas pl. a SAI rendszer valamelyik kis gumicsöve? Ha jól értem akkor most a fain subaru hang a gond..függetlenül most a rángatástól amit megoldottál.

Link to comment
Megosztás:

Nincs kipufogó gáz szag a motortérben? És amiatt hangos mert esetleg lyukas pl. a SAI rendszer valamelyik kis gumicsöve? Ha jól értem akkor most a fain subaru hang a gond..függetlenül most a rángatástól amit megoldottál.

Üdv.!

Semmi baja a kipufogónak, nem attól van subaru hangja meg nem is hangos, hanem egyenletlenül jár a motor! A leirás meg egybefügg ez 3 nap alatt történt.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.!

Semmi baja a kipufogónak, nem attól van subaru hangja meg nem is hangos, hanem egyenletlenül jár a motor! A leirás meg egybefügg ez 3 nap alatt történt.

Üdv!

Én éppen ezt a problémát derítettem fel a saját autómon mivel a szerelőknek fogalma nem volt mi a gond.

Az AGR szelepbe vezető réz bordás cső repedt el és ez adta a Subaru jellegű hangot és keltette az álltalad leírt problémákat.

Egyszerűen tedd oda a kezed járó motornál és érzed hogy kifúj e vagy nem.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Én éppen ezt a problémát derítettem fel a saját autómon mivel a szerelőknek fogalma nem volt mi a gond.

Az AGR szelepbe vezető réz bordás cső repedt el és ez adta a Subaru jellegű hangot és keltette az álltalad leírt problémákat.

Egyszerűen tedd oda a kezed járó motornál és érzed hogy kifúj e vagy nem.

Na akkor ott jött a kipufogógáz..

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Én éppen ezt a problémát derítettem fel a saját autómon mivel a szerelőknek fogalma nem volt mi a gond.

Az AGR szelepbe vezető réz bordás cső repedt el és ez adta a Subaru jellegű hangot és keltette az álltalad leírt problémákat.

Egyszerűen tedd oda a kezed járó motornál és érzed hogy kifúj e vagy nem.

Üdv!

Köszönöm a tanácsot, megnéztem de nem ott van a baj. Olyan mintha nem menne egy-két henger, vagy rossz helyen állna a vezérlés, ami nem volt szereleve. Azt megnem hiszem, hogy átugrott volna. Inditás után benzinszag érezhető, teljesítmény sincs megfelelő.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Köszönöm a tanácsot, megnéztem de nem ott van a baj. Olyan mintha nem menne egy-két henger, vagy rossz helyen állna a vezérlés, ami nem volt szereleve. Azt megnem hiszem, hogy átugrott volna. Inditás után benzinszag érezhető, teljesítmény sincs megfelelő.

Szia!

Nézd meg az üzemanyag nyomásmérő pontot a motor mögött a tüzfalnál ahol a fűtéscsap van.

Úgy néz ki mint egy autó gumi szelep ha áll benne a benzin akkor elengedi a nyomást.

A Calibrámon anno ez volt a gond.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok!

Nekem 96-os 2.5-ös v6-os omegám van.Egy olyan problémával kapcsolatban írok,hogy a kilométer órám nem jelez semmit,és a MID kijelző se jelzi,hogy mennyivel megyek az autóval.A fogyasztást sem jelzi,olyan mintha álló helyzetben lenne az autó.Úgy hallottam,hogy valamelyik keréknél van valami visszajelző.Ha valakinek van jó ötlete,azt megköszönném!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem 96-os 2.5-ös v6-os omegám van.Egy olyan problémával kapcsolatban írok,hogy a kilométer órám nem jelez semmit,és a MID kijelző se jelzi,hogy mennyivel megyek az autóval.A fogyasztást sem jelzi,olyan mintha álló helyzetben lenne az autó.Úgy hallottam,hogy valamelyik keréknél van valami visszajelző.Ha valakinek van jó ötlete,azt megköszönném!

Hátsó tengelyen az ABS jeladók mérik a sebességet.

Ne a keréknél keresd, hanem a differenciálműnél...

Amúgy ha ez lenne a problémád, folyamatosan világítana az ABS hibalámpa is...

Link to comment
Megosztás:

Esetleg nézd meg az ABS kocka csatlakozóját, hátha csak kontakthibás. A bal oldalon találod a kormányszervó tartálya alatt. Esetleg nézz körül a biztitáblában, hátha csak kiment egy biztosíték.

A biztositéktáblát már néztem.A csatlakozóra holnap rárepülök hátha...

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Hello Mindenki! :hiya:

Viszonylag új Omegásként kéretik nem kinevetni a kérdésem!!!

Gyári kulcs a kezemben -központit zárom -majd reteszelek/riasztok -LED világít,majd villog (ahogy kell)

...és mindezek után simán kinyitom a tanknyílás ajtaját!!!

DE MÉÉÉ??? :cry:

please,help Me!

(ja,a verda Omega B2 - X20XEV )

...és amúgy IMÁDOM,mert simán kényelmesebb/szerethetőbb,mint akármelyik BMW -tudom,mert 5 évet húztam le a bömbi gyárban és szinte mindegyikkel volt szerencsém haladni,e9x -ig bezárólag!!!

Bocsi az off miatt...

Link to comment
Megosztás:

A tank ajtónál van egy központi zár motor,valszeg az rossz neked........-kárpitajtó kinyit és látnod kell....

OK!

...s ha esetleg nem ott a bibi? -gondolom,akkor a fél kocsit szétszedhetem,hogy hibás kábel,vagy elfáradt csatlakozót leljek,nemde!?

De a segítséget köszönöm -holnap meg is lesem!!!

Link to comment
Megosztás:

Üdv, Uraim!

Újabb fejlemények az autómmal kapcsolatban:

Vettem egy enyhén sérült donor autót, amiben ugyanolyan motor és váltó figyel, mint a nagybetegben. Kiműtöttük az ő ECU-ját, és lekértük az OPEL-től az én gépem kódját. Jövő héten megérkezik a kód, akkor eldől, hogy az új elektronika együtt dolgozik-e a régi immo-val. Ha esetleg nem, akkor a donorból kell az immo-t is átszerelni, és az ő kulcsával fog indulni az autó.

Ha viszont kiderül, hogy még így is fennáll az eredeti hiba, akkor meglehetősen kötetlen beszélgetésem lesz néhány emberrel...

Amúgy a donor autóban gyönyörű drapp-világosbarna belső kárpitok és ülések vannak, de nem is ez a lényeg: teljesen üzemképes angol nyelvű(!) fedélzeti számítógép. Ezt vajon be lehet tenni az én multifunkciós kijelzőm helyett úgy, hogy működjön is?

(Figyelem: Ha valakinek facelift utáni Omihoz karosszériaelemekre van szüksége, A-oszloptól hátra szinte minden kifogástalan állapotban van! Az autó sötét metálkék.)

Drukkoljatok nekem, hogy sikeres legyen az átültetés...

Köszi!

Szeva!

Remélem minden rendben a gépeddel: mivel most olvasom végig a teljes fórumot,követtem a kálváriádat...

Tisztában vagyok vele,hogy ez már nem mai bejegyzés,de csak meg kell kérdeznem: a hátsó roló esetleg megvan abban a donor verdában még? ...és esetleg működik is?

Ha időközben már aktualitását vesztette a dolog,akkor elnézést,hogy zaklattalak!

vn

Link to comment
Megosztás:

Nagy esély van rá, hogy nem lesz más gond. Ja és üdv itt. A centrál vezérlője a jobb oldali A oszlop tövében van a lábtérben.

Üdv Néked Első Omegás Segítőm!!!

Valóban semmi komoly nem volt: le volt húzva a vezérlő kábel a motorról...

Visszadugtam és azonnal működött is -kb 10mp-ig,utána erős füstölés közepette kilehelte lelkét... :cry:

...nyilván ezért volt lehúzva: valamikor réges-régen az előző tulaj már tuti "megszimatolta" a hibát...

Asszem a hátsó roló mellett már ennek a cseréjére is rá kell gyúrjak! :D

(ennek ellenére lassan már csodának tekintem,hogy a verdám már két !!! Opel szervizben is tátott szájakat okozott,mind a motor,mind az elektronika és a karosszéria tekintetében is. Most olvasom végig a fórumnak eme elektromos részét és hát néhol a sírás kerülgetett az egyes emberekkel történt BRUTÁL SZOPÁS miatt... Bár én vagy 30-at megnéztem fél Európában,mire ezt megvettem: az előttem volt tulajok mindketten SZERELMESEK EBBE A MÁRKÁBA ÉS TÍPUSBA,ami valóban tükröződik az autó általános állapotán!!! Az itt olvasottak után esténként a garázsomban átnézegettem ezt-azt és VALÓBAN makulátlan kábelek,csatlakozók,szigetelések és csövek vannak mindenhol,ami meg cserélt,az KIZÁRÓLAG GM-es! Most cserélek alapjárati motort -természetesen eredetire! Amúgy a motorról enni lehetne,a beltérben pár apró kopást leszámítva minden gyönyörű,a karosszéria FULL EREDETI ((körbemérve!!!)) és még sorolhatnám... Természetesen nem kiabálom el: mindent megteszek magam is,hogy ez még nagyon sokáig így is maradjon!!!)

...és bocs a melldöngető OFF miatt,de szerintem nem csak problémával kell ide írni: kell egy kis reklám az imádott verdáinknak ilyen módon,hogy leírjuk azt is,milyen csodás példányok is vannak néhányunk garázsában... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Hali! Csak sajnos nem az enyémben...

Két hete cseréltem a váltót, örülés volt... egészen 17-e hajnaláig, mikoris egy rendezvényről hazafelé (zenész vagyok) kb. 15km-re az otthonomtól a motorból enyhe kattogásra lettem figyelmes . Mint amikor kopott szelepemelők, vagy vezérműtengely miatt kattog egy szelep. Teljesítmény van, ám a kattogás egyre erősebb... 5 km-re otthontól már kopog, mintha ütnék a motort kalapáccsal... Hazaér, motor leállít, fél négy, nem most. Másnap beindít, csúnya kopogás, olaj megnéz, bár tudom, hogy van benne, márciusban tettem bele. Cimbi felhív, hozd el, megnézzük. Vezérműtengelyeknél enyhe kopás, nem veszélyes. Gyújtás nélkül halkan forog a motor, nincs szorulás, stb. OPC rátesz, hibakódok tömkelege... Egy kiugró, ilyet még nem ...tam: előgyújtás 47 fok :o !!!

NA EZ MITŐŐŐŐL???

Komolyan, a p.csám bereped, hogy ha az egyik végén megjavítom, a másik végén kezd foszlani! Ha nem az elektronika, akkor a futómű. Ha nem a váltó, akkor a motor. Bemattuló, szétporladó lámpák.Valami mindig tönkremegy benne, pedig nem gyilkoljuk, megkapja a gondoskodást is, olaj, víz, szűrők, minden, és mégis... Lehet, hogy feladom, és tavasszal megy a háztól.

Amúgy a donor még megvan, igaz, már enyhén hiányos, de én nem láttam benne semmilyen rolót. Valamelyik nap megobszerválom tüzetesebben. Hol keressem pontosan?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.