Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikus gondok


Jocek MV6

Recommended Posts

Én is valami ilyesmire gondoltam csak nem tudom hogy azt a test kábelt hol keressem. :))) Egyáltalán nem vagyok elektronikai zseni. :)))

Értelemszerűen az autóban, azon belül is a műszerfal körül. :P

Amúgy nekem volt ilyen hibám, és műszeregységet cseréltem.

Ha nem vagy tisztában az autóvillamossággal, akkor inkább hagyd egy szerelőre. Jobban jártok mindketten, neked lesz egy jó műszerfalad, neki meg lesz pénze Borsodira ;)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Kezdő omegás vagyok van egy 1998-as 2.5 td -m. Átalakitottuk az autómata váltót kézire azóta nem engedi kulcsal inditani a motort,ha összezárom az öninditót akkor indul. A másik gondom ma elkezdett villogni a figyelmeztető lámpa és az üzemanyagszintjelző ikon,ezzel egyetemben nullán áll az összes mutató nincs fűtőventillátor nincs rádió. Ezekben a gondokban szeretnék segitséget kapni tőletek. Előre is köszönettel Robi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem. Nem tudok rájönni, hogy mi lehet ez az alkatrész. ( Kép linkelve alul )

Az a gondom vele, hogy jelenleg csatira rá van húzva, viszont a két cső ami rámegy az nincs rajta, és így amikor megy a motor az egyik cső szívja a levegőt mint az állat. Amikor megpróbaltam ráhúzni a két csövet akkor a motorcheck lámpát nem világított de az autónak nem volt alapjárata és indítás után szinte rögtön lefulladt. most így jó hogy nincs rajta, viszont alacsony fordulaton folyamatosan ég a motorcheck a műszerfalon és fullad is egy kicsit néha. Egy Omega 2.0 16v benzinesről van szó ( 100 kW ) 1995ös X20XEV. Segítsetek mert én már tanácstalan vagyok :(.

http://kepfeltoltes.hu/view/130625/899363_529194263789203_1352627039_o_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem. Nem tudok rájönni, hogy mi lehet ez az alkatrész. ( Kép linkelve alul )

Az a gondom vele, hogy jelenleg csatira rá van húzva, viszont a két cső ami rámegy az nincs rajta, és így amikor megy a motor az egyik cső szívja a levegőt mint az állat. Amikor megpróbaltam ráhúzni a két csövet akkor a motorcheck lámpát nem világított de az autónak nem volt alapjárata és indítás után szinte rögtön lefulladt. most így jó hogy nincs rajta, viszont alacsony fordulaton folyamatosan ég a motorcheck a műszerfalon és fullad is egy kicsit néha. Egy Omega 2.0 16v benzinesről van szó ( 100 kW ) 1995ös X20XEV. Segítsetek mert én már tanácstalan vagyok :(.

http://kepfeltoltes.hu/view/130625/899363_529194263789203_1352627039_o_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Nem tom mi ez, de tutira van rajta gyári szám. Az alapján mag rákereshetsz a neten.

Link to comment
Megosztás:

Kerestem az alapján, de nem volt célra vezető, fogalmam sincs mi ez. :( Az biztos, hogy be kéne legyen dugva, viszont akkor lefojtja az autót.

Ez nem a tankszellőzés mágnesszelepe?

Fulladni azért fulladhat, mert túldúsul a tankból szívott benzingőztől (mert folyamatosan nyitva van), hibát viszont azért dob, mert ha lehúzod, akkor az ECU az áramkör szakadását méri.

Valami miatt nyitva maradhatott? Adj neki 12V-ot, nézd meg hogy nyit-e. Lehet megszorult.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem. Nem tudok rájönni, hogy mi lehet ez az alkatrész. ( Kép linkelve alul )

Az a gondom vele, hogy jelenleg csatira rá van húzva, viszont a két cső ami rámegy az nincs rajta, és így amikor megy a motor az egyik cső szívja a levegőt mint az állat. Amikor megpróbaltam ráhúzni a két csövet akkor a motorcheck lámpát nem világított de az autónak nem volt alapjárata és indítás után szinte rögtön lefulladt. most így jó hogy nincs rajta, viszont alacsony fordulaton folyamatosan ég a motorcheck a műszerfalon és fullad is egy kicsit néha. Egy Omega 2.0 16v benzinesről van szó ( 100 kW ) 1995ös X20XEV. Segítsetek mert én már tanácstalan vagyok :(.

http://kepfeltoltes.hu/view/130625/899363_529194263789203_1352627039_o_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Tehát van checklámpa. Ki kell villogtatni, rögtön okosabb leszel. Nekem volt már ilyesmi hiba, 62 Fuel Tank Vent Valve (FTVV) High voltage. Arra már nem emlékszem, hogy a villámkezű szerelőm oldotta meg, vagy csak szimplán elmúlt.

Kivillogtatás módja le van írva korábbi posztokban.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem. Nem tudok rájönni, hogy mi lehet ez az alkatrész. ( Kép linkelve alul )

Az a gondom vele, hogy jelenleg csatira rá van húzva, viszont a két cső ami rámegy az nincs rajta, és így amikor megy a motor az egyik cső szívja a levegőt mint az állat. Amikor megpróbaltam ráhúzni a két csövet akkor a motorcheck lámpát nem világított de az autónak nem volt alapjárata és indítás után szinte rögtön lefulladt. most így jó hogy nincs rajta, viszont alacsony fordulaton folyamatosan ég a motorcheck a műszerfalon és fullad is egy kicsit néha. Egy Omega 2.0 16v benzinesről van szó ( 100 kW ) 1995ös X20XEV. Segítsetek mert én már tanácstalan vagyok :(.

http://kepfeltoltes.hu/view/130625/899363_529194263789203_1352627039_o_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ez bizony a tankszellőztető szelep,EV motor hátsó részére van szerelve,nekem is volt vele ismerkedésem.......van is itthon pár db tartalék,ha kell szólj!0670-220-59-97

Link to comment
Megosztás:

Megint szenvedek a hifimmel egyszerűen nem szól pedig jó mert a másik autómban működik.

Beraktam egy régebbi rádiót az megszólal de egy idő után mikor bekapcsolom elkezd villogni az autó kijelzőjével együtt és kész.

Megnéztem a gyári vezetékeléssel van bekötve csak a hangszórók vannak újra húzva.

Persze lehet élni autó hifi nélkül de minek. :D

A villamossági szerelő meg szabadságon van,a helyi Opel szervizben eddig csak elrontani tudták az autót megjavítani még nem. :confused:

Link to comment
Megosztás:

Én is megszenvedtem most a kábelköteg cserével. A 98-as kábelekhez beraktam a 94-es gyári hifit. Először egyáltalán nem szólt. Kiderült, hogy az A oszlop tövében szétcsúszött az erősítő vezetéke. Sajnos utána még mindig nem szólt. Kiderült, hogy a 98-as kötegben is elő van készítve az erősítő bekötése a cd-tár kábelkötegében és csatlakozójában. Beraktam azt a kábelkorbácsot is. Utána csak még mindig nem szólt. 98-tól a rádió csatlakozójában 3 vezeték bekötése változott. Egy használaton kívüli a diag vezeték lett, egy másik test helyett telefon jel vezeték lett harmadik pedig a riasztóra menő test helyett a távirányító vezetéke lett. Az utóbbi kettőt kikötöttem, ekkor már szólt, de csak bedugott antennával. A másodszor említett vezetéket testre kellett kötnöm. Ezután már minden rendben lett, de eltartott egy darabig, míg rájöttem.

Link to comment
Megosztás:

Megint szenvedek a hifimmel egyszerűen nem szól pedig jó mert a másik autómban működik.

Beraktam egy régebbi rádiót az megszólal de egy idő után mikor bekapcsolom elkezd villogni az autó kijelzőjével együtt és kész.

Megnéztem a gyári vezetékeléssel van bekötve csak a hangszórók vannak újra húzva.

Persze lehet élni autó hifi nélkül de minek. :D

A villamossági szerelő meg szabadságon van,a helyi Opel szervizben eddig csak elrontani tudták az autót megjavítani még nem. :confused:

Test és áramvezetékek rendben vannak? Innen tudsz letölteni kapcsolási rajzokat: https://www.box.com/s/1mjogk5aew7y4s5j2laj

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nem, de a megoldást ingyen elmondom bárkinek. Sőt, tudok AUX bemenetet CAR 300, 400-ra ISS...

Bocs ha félreérthető voltam, szóval vállalok ilyen bemenet létesítését az említett fejegységekre!

CDR2005 6000Ft

NCDC 2015 10000Ft

Link to comment
Megosztás:

Köszi a linket!

Szóval ha valaki nem ismeri ki magát, vagy nincs elektromos ismerete hozzá, akkor keressen meg!

Pacsi TD!

Erősen agyalok rajta, hogy nekem is jó lenne egy ilyen megoldás, de az a kérdés merült fel bennem, hogy a bementről érkező jel az esetleg valami helyett fog a kijelzőn szerepelni? Úgy értem, hogy monjuk ezzel bukom-e a cd lejátszót, vagy megmarad minden korábbi funkciója is a rádiónak?

Link to comment
Megosztás:

Erősen agyalok rajta, hogy nekem is jó lenne egy ilyen megoldás, de az a kérdés merült fel bennem, hogy a bementről érkező jel az esetleg valami helyett fog a kijelzőn szerepelni? Úgy értem, hogy monjuk ezzel bukom-e a cd lejátszót, vagy megmarad minden korábbi funkciója is a rádiónak?

Milyen rádiód van?

Link to comment
Megosztás:

2015

Megfog maradni minden funkció! Gyakorlatban úgy néz ki, hogy a cdc helyén fog működni, mégpedig úgy, hogy amikor az aux bemenetre bedugsz valamit automatikusan átvált arra, ha kihúzod szól tovább a cdc!

Teljes értékű marad!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.