Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikus gondok


Jocek MV6

Recommended Posts

Szaiasztok

Azt miért csinálhatja az omegám, hogy amikor bemelegszik a motor erősebb gáz adásnál rángat de ha szép lassan viszem fel a fordulatot akkor meg jó, viszont ha kinyomom a kuplumgot és nyomok egy erős gázt akkor nincs baja. Sajnos még nem tudtam elvinni müszeres vizsgálatra.

95-os x20xev

Üdv:Hundor

forog a motor 4500 fölé? ha nem, akkor vezérműtengely jeladó (egyszerű cserélni, ebay-ről filléres tétel. nekem 25000km-t futott vele eddig az autó, probléma nélkül).
Link to comment
Megosztás:

forog a motor 4500 fölé? ha nem, akkor vezérműtengely jeladó (egyszerű cserélni, ebay-ről filléres tétel. nekem 25000km-t futott vele eddig az autó, probléma nélkül).

Sajnos a müszer csoportom még nem jó és így nem tudom mekkora fordulatig engedi.

Link to comment
Megosztás:

Kori, láttam a ledesítés projektet, zsír lett! A ledek fényerejét is tudod szabályozni?

koöszi. Igen, szabaályozza. Meég frissiteni fogom, mert megjoöttek az smd ledek. Azok keruülnek majd a gyaári magnoóba, a tetoőablak tekeroőgomjaához eés a vaáltoó fokozatjelzoőjeébe.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy másik topicban felvázoltam már egy két problémámat, melyek közül az egyik inkább ide tartozik. (Ha valamelyikőtök ismétlésnek veszi akkor bocsi! :D)

Szal van egy 96-os, x25xe, automata B Omegám. Tavaly került vissza bele a motor és folyamatosan szívat! Most épp az a baj, hogy nyugalmi helyzetben (motor nem jár, ajtók csukva, világítás nincs) 0,5 amper körüli értéket szív el az akksitól. Annyit ki tudttunk deríteni, hogy azon a szálon megy el az áram, amelyik az utastérbe megy és, ha jól követtük akkor a gyújtéskapcsolón át megy világgá valahova a műszeregység mögé. Kaptam a másik topicban egy tippet, hogy lehet a kijelző a ludas. Kicsivel korábban rámértem és olyan 0,38 körüli értéket mutatott amperban. Kivettem a műszerfalat, rámértem, a fogyasztás pedig leesett 0,15-0,16 körüli értékre. Amint bedugtam újra a kijelző két csatiját az érték visszament 0,4 körüli értékre. A kijelző egyébként működik ahogy kell (még a pixelek is), nincs megégve, legalábbis szaga nincs. Annyi a fura, hogy mielőtt kivettem a háttérvilágítás tökéletes volt, amikor viszont visszadugtam a jobb fele elment. Mondjuk az izzót még nem néztem, csak érdekes. Az lenne a kérdésem, hogy a műszerfaltól hova megy még táp. Asszem a digit klíma világítása is innen indul, de ebben nem vagyok 100ig biztos. A másik, hogy mi a tosz tud felvenni 0,2-0,3 ampert a kijelzőben, ráadásul úgy, hogy a motor nem jár, nincs gyújtáson.

Még egy dolog. Van plusz fej, de nem hinném, hogy az a baj. Van még benne plusz zene, de az külön biztit, tápon van bekötve, így az sem zavarhat be. Riasztó gyári, a központi motorok pedig le vannak kötve, mert kilincsmentes a vas. A nyitó is külön áramforráson van, ami szintén ki lett iktatva a körből mérés előtt, sőt arra is rámértem és nincs vele baj. Az összes biztosítékot kivettem már mérés közben egyesével, de nem mutatott változást!

Ha jól tudom, akkor nyugalmi állapotban 0,02 amper körüli a fogyasztás a memóriák miatt, de javítsatok ki, ha tévedek.

Előre is köszi, ha valaki tud segíteni nekem!

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Még egy érdekes jelenséget tapasztaltam! Kivettem a műszeregységet és a klíma vezérlőt! A mérőműszer folyamatosan mutatta, hogy 0,04 amper körüli érték a fogyasztás. Egyesével visszaraktam minden csatit, kapcsolót, de semmi változás. Kezdtem megörülni, de történt egy érdekes dolog. Pontosan nem tudom, hogy honnan, de valahonnan a műszerfal mögül úgy hallottam, mintha valami relé behúzott volna, de akkor épp nem csináltam semmit, csak ültem és bámultam ki a fejemből, hogy mit is próbáljak még ki. Amikor hallottam az a relé hanghoz hasonló kattanást az érték felugrott 1 amper fölé, majd visszaesett 0,5 körüli értékre. Bontottam a kört és újra kezdtem a mérést, de úgy, hogy rátettem a kezem a biztosítéktáblában lévő relékre. Eltelt kb. 10 perc és újra hallottam a relé hangot, viszont nem a biztosítéktáblában lévő relék közül húzott be valamelyik. Az érték megint felugrott 1 amper fölé, majd leesett 0,38-0,42 közé és ott motoszkált. Nem láttam, hogy felvillant volna valami és nem hallottam, hogy elindult volna valamilyen motor.

Nem kicsit vagyok tanácstalan!

Ha valamelyikőtök találkozott ilyen problémával vagy csak szimplán tudja mi lehet az oka, akkor ossza meg velem!

Köszi még egyszer!

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Hello Mindenki!

Az eddigi gondjaim megoldodtak hála a sok segitő Omegás társnak amit eddig is köszönök.Most egy uj "gondom" adodott.Szeretném lecserélni a tető antennámat mert elég csunyán néz ki lekopott a gumi bevonat szoval gáz.Nos a probléma ott kezdődik ,hogy egy shark II. es antennát szemeltem ki de a gyárinak 3 csatija van a Shark II nek meg csak 2.Tud-e valaki valamilyen jó tipust a lényeg ,hogy rövid antenna fér el mert kombi lévén plussz hátsó spoiler a hosszut elnyomja mikor ki van nyitva.Köszönöm akinek valami hasznos tippje lenne.Vagy hogy mit tudtok a 3 csatlakozoról az eggyik az antenna vezeték egy a pozitivszál az erősitőjéhez de mi a harmadik??Olyan mint az antenna kábel de fogalmam nincs mi lehet.Nos köszi a segitséget aki tud.Üdv mindenkinek.

Link to comment
Megosztás:

Hello Mindenki!

Az eddigi gondjaim megoldodtak hála a sok segitő Omegás társnak amit eddig is köszönök.Most egy uj "gondom" adodott.Szeretném lecserélni a tető antennámat mert elég csunyán néz ki lekopott a gumi bevonat szoval gáz.Nos a probléma ott kezdődik ,hogy egy shark II. es antennát szemeltem ki de a gyárinak 3 csatija van a Shark II nek meg csak 2.Tud-e valaki valamilyen jó tipust a lényeg ,hogy rövid antenna fér el mert kombi lévén plussz hátsó spoiler a hosszut elnyomja mikor ki van nyitva.Köszönöm akinek valami hasznos tippje lenne.Vagy hogy mit tudtok a 3 csatlakozoról az eggyik az antenna vezeték egy a pozitivszál az erősitőjéhez de mi a harmadik??Olyan mint az antenna kábel de fogalmam nincs mi lehet.Nos köszi a segitséget aki tud.Üdv mindenkinek.

Mért adna az antenna pozitívat? Érdekes. A másik csati az valszeg a mibil antennáé, de nincs jelentősége. Egyet kell bekötni a rádiónak, ha jól szól akkor ennyi volt...
Link to comment
Megosztás:

Mért adna az antenna pozitívat? Érdekes. A másik csati az valszeg a mibil antennáé, de nincs jelentősége. Egyet kell bekötni a rádiónak, ha jól szól akkor ennyi volt...

Köszönöm szépen a választ.Az attenna nem ad pozitivat hanem vesz,mert erősitős a negativot a kasztnirol a pozitivat vezetékről kapja.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Facelift-es B Omegámban a gyári szivargyújtó aljzat tönkrement és szeretnék bele vásárolni egy újat, de sajnos csak zöld megvilágításút találtam ami passzolna bele. Valaki esetleg vásárolt esetleg már olyan narancssárga megvilágításút amit átalakítás nélkül be tudott szerelni? Előre is köszönöm! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Facelift-es B Omegámban a gyári szivargyújtó aljzat tönkrement és szeretnék bele vásárolni egy újat, de sajnos csak zöld megvilágításút találtam ami passzolna bele. Valaki esetleg vásárolt esetleg már olyan narancssárga megvilágításút amit átalakítás nélkül be tudott szerelni? Előre is köszönöm! :)

Miért nem veszel bele bontva, gyárit? Nem hinném, hogy sokkal többen lenne, mint egy univerzális.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Facelift-es B Omegámban a gyári szivargyújtó aljzat tönkrement és szeretnék bele vásárolni egy újat, de sajnos csak zöld megvilágításút találtam ami passzolna bele. Valaki esetleg vásárolt esetleg már olyan narancssárga megvilágításút amit átalakítás nélkül be tudott szerelni? Előre is köszönöm! :)

Én szétszedném és megnézném, hogy mitől zöld és azt kicsrélném narancsra. Ha mondjuk izzó akkor azt, ha valami fényáteresztő műanyag akkor azt. Ha műanyag akkor át lehet esetleg színezni vagy másikat csinálni otthon a garázsban. Nem lehet nagy durranás.

Link to comment
Megosztás:

azért előtte szedd ki a sárga szivargyújtót, és küldd el neki! :D :D :D

ui.: hamutartó nélkül! ;)

Tudod mit küldenék! De nem írom le, csak nem értem ilyenkor miért lapít a moderatúra. Illetve dehogy nem!!! Van a Viasaton ez az új műsor az Észbontók. Na igazi tükre a társadalomnak. Ennek a fórumnak meg különösen...

http://player.hu/kult/buta-emberek-a-viasat-vetelkedojeben/#.UXZ3AEoQOjg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Tudod mit küldenék! De nem írom le, csak nem értem ilyenkor miért lapít a moderatúra. Illetve dehogy nem!!! Van a Viasaton ez az új műsor az Észbontók. Na igazi tükre a társadalomnak. Ennek a fórumnak meg különösen...

http://player.hu/kult/buta-emberek-a-viasat-vetelkedojeben/#.UXZ3AEoQOjg

ezt neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!

ha ezek színészek, akkor baromira tehetségesek :D

"valamilyen szinten mozog a Föld is... de nem tudom konkrétan..."

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.