Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikus gondok


Jocek MV6

Recommended Posts

Egy naív kérdésem lenne hozzátok.

Az autómban 2.5 dt motor van ami a BMW 2.5 tds motorjának a lebutított változata.Míg az opelben 131 addig a BMW-ben 150 lovas ez a motor.Nos a kérdés a következő,mit gondoltok ha a motor vezérlő elektronikát kicserélem akkor elérhetem-e a teljesítmény növekedést, ugyanakkor nem okozok kárt a motornak?

Ez csak azért lenne fontos mert egy jobb tuning is 70 000 ft körül mozog és soha sem biztos hogy nem ártok vele, viszont Németországban az említett elektronika 50-100 euró körül beszerezhető.Utána néztem és a rendszercsatlakozás kompatibilis.

http://www.ebay.de/itm/181083469113?ru=http%3A%2F%2Fwww.ebay.de%2Fsch%2Fi.html%3F_from%3DR40%26_nkw%3D181083469113%26_rdc%3D1 :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Remek,de ha 3 hónap múlva bedöglik tőle a kocsi,mit csinálok? Felteszem én is az ebay-re hátha egy hozzám hasonló balek megveszi.És van egy tönkrement motorom.Szóval én nem bízok az ilyen messziről jött ajéánlatokban.

Ez fenn áll a BMW Ecu-val is... Sőt, bármiféle tuningnál. Ez a 'szép benne' :)

De ha belegondolunk, ez a lényege a tuningnak. Valamit nyerünk valahol. Csak ugye a motor az egy teljesen zárt rendszer, ha valamit valahol változtatunk, az más paraméterek változását is magával hozza.

Magasabb teljesítmény, magasabb fogyasztás, rövidebb élettartam.

Persze ezzel nincs probléma, ha játszós autóról van szó...

Viszont én a családi járművel nem mókolnék, ott fontosabb a megbízhatóság, mint az a plusz akármennyi lóerő.

Amúgy egy elméleti kérdés. Hogy lehet elektronikusan befecskendezési nyomást állítani egy mechanikus adagolón (mert hogy a chip leírása ezt mondja)?

Link to comment
Megosztás:

Amúgy egy elméleti kérdés. Hogy lehet elektronikusan befecskendezési nyomást állítani egy mechanikus adagolón (mert hogy a chip leírása ezt mondja)?

Ugyan forgóelosztós, de elektronikus vezérlésű az adagoló. Amúgy bírom az ilyen dízel tunereket, akik a 15-20 éves 500 ezret futott motorokat akarják csipelni. Lehet, de először illik olajat, vezérlést cserélni és még sok mást. Utána lehet...

Link to comment
Megosztás:

Ugyan forgóelosztós, de elektronikus vezérlésű az adagoló. Amúgy bírom az ilyen dízel tunereket, akik a 15-20 éves 500 ezret futott motorokat akarják csipelni. Lehet, de először illik olajat, vezérlést cserélni és még sok mást. Utána lehet...

Ja, tényleg. 'Elektromos gázpedál'... :)

Én megálltam a pusztán mechanikus dízelnél. Az az utáni fejlesztések már a sátán műve (elektromos vezérlés, közös nyomócső, dpf, és a tsaik :) ) ! :D

Amúgy pokolba a csipptyuning-al!

Kikötni a nyomáshatároló szelepet a turbóról, aztán adj neki!

(csak aztán nem kell meglepődni ha lelöki magáról a hengerfejet :D )

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet mindenkinek! Nekem egy C-omega van, amihez a gyári kulcsokat próbáltuk, próbálták összepárosítani, de a végén mindig azt írja, hogy hiba... A szoftver szerint a párosítást végigcsinálva a végén gondolkodik, és kiírja, hogy nem sikerült. A gombokat rendesen látja, tehát ha bármelyik bombot megnyomják, a távirányítón, akkor a szoftver látja, de párosítani nem lehet... Ilyenkor mi a teendő? Hárha valaki már belefutott ilyenbe...

Link to comment
Megosztás:

Először is, C Omega nincs, az B2 lesz.

Másodszor, amennyire tudom csak adott számú kulcs lehet egy időben rátanítva az autóra (talán 5?), ha ez megvan akkor többet nem enged, előbb pár régit törölni kell. Meg kell nézni hogy melyik kulcs van nálad ami működik is, és ha olyan van ráprogramozva ami nincs a zsebedben, na azt sürgősen törlés.

Link to comment
Megosztás:

Először is, C Omega nincs, az B2 lesz.

Másodszor, amennyire tudom csak adott számú kulcs lehet egy időben rátanítva az autóra (talán 5?), ha ez megvan akkor többet nem enged, előbb pár régit törölni kell. Meg kell nézni hogy melyik kulcs van nálad ami működik is, és ha olyan van ráprogramozva ami nincs a zsebedben, na azt sürgősen törlés.

Én úgy tudom, hogy C-nek nevezik, de mindegy, 2001-es sedan... Egy kulcs sincs programozva, ha megnézik szoftverrel.... próbálták már törölni is, de utána sem fogadja el egyik kulcsot sem... :(

Link to comment
Megosztás:

Először is, C Omega nincs, az B2 lesz.

Másodszor, amennyire tudom csak adott számú kulcs lehet egy időben rátanítva az autóra (talán 5?), ha ez megvan akkor többet nem enged, előbb pár régit törölni kell. Meg kell nézni hogy melyik kulcs van nálad ami működik is, és ha olyan van ráprogramozva ami nincs a zsebedben, na azt sürgősen törlés.

Nem egyértelmű, hogy transzpondert, vagy távirányítót akar-e programoztatni...

Link to comment
Megosztás:

Rosszul tudod! Mivel programozzák? Tekkel?

Nem tudom, de több autóvillamossági szerelőnél is voltam. Volt aki azt mondta, hogy szét kell szedni a kocsit, mert lehet hogy valami kábel gondja van.. Azóta is mechanikusan nyitjuk, de sajna csak egy zár van, és félő, hogy egyszer megadja magát, akkor fel kell törni... Jó lenne ha valaki meg tudná oldani...

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom, de több autóvillamossági szerelőnél is voltam. Volt aki azt mondta, hogy szét kell szedni a kocsit, mert lehet hogy valami kábel gondja van.. Azóta is mechanikusan nyitjuk, de sajna csak egy zár van, és félő, hogy egyszer megadja magát, akkor fel kell törni... Jó lenne ha valaki meg tudná oldani...

tehát ezek szerint távirányítót akarsz programoztatni?

Link to comment
Megosztás:

Ez fenn áll a BMW Ecu-val is... Sőt, bármiféle tuningnál. Ez a 'szép benne' :)

De ha belegondolunk, ez a lényege a tuningnak. Valamit nyerünk valahol. Csak ugye a motor az egy teljesen zárt rendszer, ha valamit valahol változtatunk, az más paraméterek változását is magával hozza.

Magasabb teljesítmény, magasabb fogyasztás, rövidebb élettartam.

Persze ezzel nincs probléma, ha játszós autóról van szó...

Viszont én a családi járművel nem mókolnék, ott fontosabb a megbízhatóság, mint az a plusz akármennyi lóerő.

Amúgy egy elméleti kérdés. Hogy lehet elektronikusan befecskendezési nyomást állítani egy mechanikus adagolón (mert hogy a chip leírása ezt mondja)?

Isten ments a chippeléstől szó nem volt erről,sőt.Én sem driftelgetni vagy gyorsulni akarok vele.Csak azt akartam megtudni,hogy természetesen ésszel ki lehet e csalogatni a BMW blokkban szunnyadó 20 lovat.Nem hiszem,hogy ez akkora gondot okozna a szerkezeti egységeknek.

Omegatd.

Nem vagyok dízeltuner és nem ez az első autóm sőt nem az első Opelem.Tisztában vagyok a használt kocsi vásárlás utáni első,kötelező alkatrészek és olajak cserélyével.Meg is tettem már az első héten :)

Az autóm 2000 Májusi tehát közel13 éves és jelenleg 250 000 km van benne.Jó-jó tudom nem kell hinni az ilyen "idős" kilóméteróráknak.Igen,Magyarországon ez így is van.Ezt a kocsit viszont Ausztriában vettem az első tulajdonostól lévén,hogy itt élek és itt lehet hinni az órának.Már csak azért is mert a kocsi 8 éves koráig precizen vezetett szervízkönyvvel rendelkezik.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Dob az ABS vezérlőm egy ilyen hibát: "visszaszállító szivattyú áramkör relé ". Ha elindulok az autóval, világít a visszajelző, ha újraindítom a kocsit elalszik, majd ha megmozdulok, rögtön felvillan.

Meg tudjátok mondani hol találom ezt a relét? Ki volt véve a motor az autóból, lehetséges, hogy valami vezetéket bacstam el?

Köszi előre is.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok srácok!

Olvasgattam kicsit a fórumot ma délután, persze munka helyett :-) de nem találtam tuti megoldást az eddigi hozzászólásokban a saját problémámra. így ha valakinek van ötlete és szívesen is adna tippet egy új fórumozónak, akkor megköszönném.

Az alaphelyzet egy 98as évjáratú, benzines 2,5 V6os, automata váltós, sedan Opel Omega B, ami már 7. éve van nálam, mérsékelt használat mellett, értsd éve 5-6e km-t megyek vele csak, munkába járni nem nagyon van rá szükségem, vagy ilyesmi, szabadidőautó.

Nos, a hibákat hosszan sorolhatnám, hisz ez is egy 15 éves autó lett mára, viszont jelen esetben 2-3 dolog van, amelyek nagyon zavarnak és amelyek esetén némi összefüggést érzek a háttérben.

Lássuk csak sorban, listában:

- Utolsó szervíz óta (Kerepesi Wallis Opel, szelepfedél tömítés cserék mindkét oldalon, plusz tömítések cseréje az injektor részen. amúgy nem volt vészes összeg) benzinszaga lett az utastérbe áramló levegőnek, nem is kicsit... Viszont lehet, hogy ez eddig csak nem tűnt fel, hisz a szelepfedél tömítés problémája ezt lehet elnyomta, meg hát nyáron sokszor nyitott ablakkal autózom, mert az úgy kellemesebb, ha nincs 35 fok. 35 fokban meg néha sehogy, mivel a tömbszelence elereszti a gázt, amire meg nem szép összeget mondtak (Mondjuk ha valaki szerel és szívesen is vállalja erről is beszélgetnék)

- Az előbbi hiba okána keresésekor az is feltűnt, hogy a kipufogó gáz is eléggé benzinszagú, így pláne télen hidegben szép kis benzines párafelhőt ereget az autó melegen is, aminek azért nem kellene lennie. Plusz mára városban 16l-t eszik, amit részben magyaráz a sok piros lámpa és tökölő balfékek, meg a 235/45ös R17es gumik (Ilyennek vettem anno), de régebben nem ennyi volt, plusz pályára hajtva, mondjuk Siófok felé ebből azonnak 9,5-10 liter lesz. Szóval érdekes...

- Na és akkor egy ezer éves hiba, ami mára ritkább lett (fel nem sorolnám mi minden volt már kicserélve, de sosem oldott meg a problémát), ez annyi lenne, hogy fullad az autó, amit azért autmatának nem kellene, viszont nem is akármikor. Hidegindítás után nagyjából az első ventillátor indításkor, jellemzően piroslámpánál a város közepén. Ahonnan nem is akar tovább menni, csak fél - egy perc indítózás után. Próbáltam millió dolgot, más nem segít, próbálgatni kell és egyszer csak elindul (ez mondjuk elvileg főtengely jeladó hiba, de vajon tényleg az?).

A helyzet az, hogy szegény autót én nagyon szeretem, használom is minden héten, ha keveset is, de lassan cserélném főleg a kora miatt, így viszont még eladni sem tudom, meg kellene oldani a dolgot...

Előre is köszönök minden tippet és/vagy lelkes autószerelőt aki megnézné, megcsinálá, stb.

Ez makd kiderül... Egy tuti, mókolni nem akarok vele, bármennyire is szeretek autószerelőset játszani :-)

Üdv,

Zsolt

Link to comment
Megosztás:

Hm, majd még böngészek akkor, sajnos csak ebben a topicban van 2667 hozzászólás, jó szerelőt viszont nem ismerek, csak két tucatnyi kóklert vagy sunyit, aki valamit megcsinál ugyan, de hagy magának 2 hét mulvára is munkát. Meg akinek a nője hetekig furikázik az atuóval "próbaút" címszóval, na meg olyat aki kicserél egy önindítót, de hogy neki gyors, nekem meg olcsóbb legyen, nem szedi szét az autót csak betuszkolja, majd pár hét után mehetek motortartó bakot cseréltetni, amit tönkretett...

Így haladok évről évre és cserélgetek ezt azt évi pár százezer forintért, mikor mivel van gond, de hibátlan autóm azóta nem volt, hogy az elején egy nem annyira kedves, de hírhedt szerelő foglalkozott vele hosszabban...

Nos, akkor ezek szerint oldjam meg vagy kuka.

Kösz...

Link to comment
Megosztás:

A benzinszag miatt nézd meg a motor tetejénél lévő két benzincsövet. Nekem ott engedett. Sajnos az indítási problémára nincs meg a megoldás, pedig sokunk szenved ezzel.

Keresd a fórumról Wesszt. Esetleg Patyi Laci tudna segíteni. Mindketten Pesten tevékenykednek.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok tudna valaki segíteni?2.0 16v -ről lenne szó. Most esett át egy motorcserén,de nem igazán szeretne beindulni.Vissza durrog a kipufogóban. Vezérlés a helyén új vezérműtengely jeladó, 10x átnéztem mindent de nincs ötletem.Vezérmű kerekek is jól vannak fenn szerintem.Én csak az elektronikára tudok gondolni.Valaki találkozott már ilyennel?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok tudna valaki segíteni?2.0 16v -ről lenne szó. Most esett át egy motorcserén,de nem igazán szeretne beindulni.Vissza durrog a kipufogóban. Vezérlés a helyén új vezérműtengely jeladó, 10x átnéztem mindent de nincs ötletem.Vezérmű kerekek is jól vannak fenn szerintem.Én csak az elektronikára tudok gondolni.Valaki találkozott már ilyennel?

Évjárat??Lakhely??Lehet tudok segíteni neked....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok tudna valaki segíteni?2.0 16v -ről lenne szó. Most esett át egy motorcserén,de nem igazán szeretne beindulni.Vissza durrog a kipufogóban. Vezérlés a helyén új vezérműtengely jeladó, 10x átnéztem mindent de nincs ötletem.Vezérmű kerekek is jól vannak fenn szerintem.Én csak az elektronikára tudok gondolni.Valaki találkozott már ilyennel?

Én úgyanígy jártam, nálam az volt a baj, hogy kosárból kellett összeraknom az autót, előtte még nem láttam ilyen motorteret, és a rossz helyre dugtam a főtengely jeladót. Ugyanolyan a csatija a kopogásszenzornak a motor hátuljánál, meg még valaminek a befecskendezőknél, ahova nekem nem megy semmi. De ha beledurrog a kipufogóba, akkor lehet, hogy inkább gyújtás sorrendi hiba lesz.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.