omega2.5x25dtl Elküldve Január13, 2013 Megoszt Elküldve Január13, 2013 Sziasztok! Nem egyszerű problémába kérném a segítségeteket! Megpróbálom pontosan leírni a hibajelenséget. 3 hónapja vagyok egy 2.5 td soros hatos tulaja (1996 évj,x25dtl), amikor elhoztam a kereskedésből semmi baja nem volt,szépen ment az autó nem vettem észre semmit.Mentem vele kb.1000-1500km és kezdődött a gond,olyan mintha a gázpedál nem érzékelne egy pontot.Tehát ha adok egy pici gázt úgy 900-1000 fordulatig minden rendben,tovább nyomom egy kicsit vissza esik a fordulatszám alapjáratig,ha mégtovább nyomom akkor ujra van gáz,de már 1800-2000-es a fordulatszámnál folytatódik és innentől kezdve minden rendben. Tehát éppen az a tartomány "hiányzik" ahol rendesen, nyugodtan lehet autózni.Nem lehet vele egy másik autó mögött úgymond csorogni,mert vagy túl nagy gázt ad vagy visszaesik alapjáratra,ezáltal úgytűnik mintha lefulladt volna az autó.Egy rángató érzés.Autószerelőnél is volt már a kocsi ezzel a hibával azt mondta a szerelő hogy nem lesz gond,meg lesz a hiba. A szerelő arra a hibára bukkant, hogy adagolót kell cserélni,mert túl sokat futott (320000),és annyira kopott. Jó! Beszereztem egy másik adagolót (134000km futott),szerelés,jön a telefon hogy mehetek érte kész,indítok pöccre indul,jön a próba, autózok egy órát,minden rendben,legalábbis a hiányzó tartomány leszűkült annyira hogy alig észlelhető,csak ha nagyon nagyon odafigyel valaki akkor veszi észre hogy, mintha valami lett volna,de lehet hogy nem is az. Nagyon nagyon picikét. Úgy itéltem meg, hogy ennyit bármelyik autó csinál.Haza is hoztam a kocsit,letettem.Másnap reggel útnak indultam 10 km után elkezdte megint,ugyanazt,ugyanúgy,ugyanabba a tartományba mint az előző adagolóval.Nehezen tudom elhinni, hogy mindkét adagolónak ugyanaz a hibája.Van más jelenség is,bár ez csak 2 szer volt,reggel beindítottam,hagytam melegedni és kb 2-3 perc múlva mintha beleült volna valaki,saját magának felemelte a fordulatszámot 3000-ig,majd kb 20 másodperc múlva visszaált alapjáratra magától,ez volt első esetbe.Másodjára beültem nyomtam gázt,de 3000 alá nem engette többszöri próbálkozásra sem,mígnem leálítottam.Közvetlen utánna újból indítottam és az alapjárat teljesen jó volt.Ez már az új (bontott) adagolóval. Nem értem mi van vele. Ha találkoztatok ilyen hibával,légyszives adjatok tippet,hogy mit csináljak.A szerelő azt mondta,hogy nem tud vele mit csinálni.(vagy nem akar!) Előre is köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Január14, 2013 Megoszt Elküldve Január14, 2013 Sziasztok! Nem egyszerű problémába kérném a segítségeteket! Megpróbálom pontosan leírni a hibajelenséget. 3 hónapja vagyok egy 2.5 td soros hatos tulaja (1996 évj,x25dtl), amikor elhoztam a kereskedésből semmi baja nem volt,szépen ment az autó nem vettem észre semmit.Mentem vele kb.1000-1500km és kezdődött a gond,olyan mintha a gázpedál nem érzékelne egy pontot.Tehát ha adok egy pici gázt úgy 900-1000 fordulatig minden rendben,tovább nyomom egy kicsit vissza esik a fordulatszám alapjáratig,ha mégtovább nyomom akkor ujra van gáz,de már 1800-2000-es a fordulatszámnál folytatódik és innentől kezdve minden rendben. Tehát éppen az a tartomány "hiányzik" ahol rendesen, nyugodtan lehet autózni.Nem lehet vele egy másik autó mögött úgymond csorogni,mert vagy túl nagy gázt ad vagy visszaesik alapjáratra,ezáltal úgytűnik mintha lefulladt volna az autó.Egy rángató érzés.Autószerelőnél is volt már a kocsi ezzel a hibával azt mondta a szerelő hogy nem lesz gond,meg lesz a hiba. A szerelő arra a hibára bukkant, hogy adagolót kell cserélni,mert túl sokat futott (320000),és annyira kopott. Jó! Beszereztem egy másik adagolót (134000km futott),szerelés,jön a telefon hogy mehetek érte kész,indítok pöccre indul,jön a próba, autózok egy órát,minden rendben,legalábbis a hiányzó tartomány leszűkült annyira hogy alig észlelhető,csak ha nagyon nagyon odafigyel valaki akkor veszi észre hogy, mintha valami lett volna,de lehet hogy nem is az. Nagyon nagyon picikét. Úgy itéltem meg, hogy ennyit bármelyik autó csinál.Haza is hoztam a kocsit,letettem.Másnap reggel útnak indultam 10 km után elkezdte megint,ugyanazt,ugyanúgy,ugyanabba a tartományba mint az előző adagolóval.Nehezen tudom elhinni, hogy mindkét adagolónak ugyanaz a hibája.Van más jelenség is,bár ez csak 2 szer volt,reggel beindítottam,hagytam melegedni és kb 2-3 perc múlva mintha beleült volna valaki,saját magának felemelte a fordulatszámot 3000-ig,majd kb 20 másodperc múlva visszaált alapjáratra magától,ez volt első esetbe.Másodjára beültem nyomtam gázt,de 3000 alá nem engette többszöri próbálkozásra sem,mígnem leálítottam.Közvetlen utánna újból indítottam és az alapjárat teljesen jó volt.Ez már az új (bontott) adagolóval. Nem értem mi van vele. Ha találkoztatok ilyen hibával,légyszives adjatok tippet,hogy mit csináljak.A szerelő azt mondta,hogy nem tud vele mit csinálni.(vagy nem akar!) Előre is köszönöm! Üdv! Ezt hívják szívásnak. Sajnos a szerelőnek valahol igaza van, ugyanis az alkatrészt te vitted, tied a garanciás probléma. Ettől függetlenül a szerelőnek foglalkoznia kellene az autóval, tekintve hogy ő állapította meg mi a baj (és a javítás után se lett jó)... Mielőtt nekiállnál az autóval bármit is kezdeni, vidd vissza, és bírd rá hogy foglalkozzon vele. Ha nem, akkor panaszkönyv, majd másik szerelő, szakvélemény.... Persze csak ha van számlád...... Keress itt a fórumon egy ajánlott szerelőt, vele kezdd a dolgot! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve Január14, 2013 Megoszt Elküldve Január14, 2013 Sziasztok! Nem egyszerű problémába kérném a segítségeteket! Megpróbálom pontosan leírni a hibajelenséget. 3 hónapja vagyok egy 2.5 td soros hatos tulaja (1996 évj,x25dtl), amikor elhoztam a kereskedésből semmi baja nem volt,szépen ment az autó nem vettem észre semmit.Mentem vele kb.1000-1500km és kezdődött a gond,olyan mintha a gázpedál nem érzékelne egy pontot.Tehát ha adok egy pici gázt úgy 900-1000 fordulatig minden rendben,tovább nyomom egy kicsit vissza esik a fordulatszám alapjáratig,ha mégtovább nyomom akkor ujra van gáz,de már 1800-2000-es a fordulatszámnál folytatódik és innentől kezdve minden rendben. Tehát éppen az a tartomány "hiányzik" ahol rendesen, nyugodtan lehet autózni.Nem lehet vele egy másik autó mögött úgymond csorogni,mert vagy túl nagy gázt ad vagy visszaesik alapjáratra,ezáltal úgytűnik mintha lefulladt volna az autó.Egy rángató érzés.Autószerelőnél is volt már a kocsi ezzel a hibával azt mondta a szerelő hogy nem lesz gond,meg lesz a hiba. A szerelő arra a hibára bukkant, hogy adagolót kell cserélni,mert túl sokat futott (320000),és annyira kopott. Jó! Beszereztem egy másik adagolót (134000km futott),szerelés,jön a telefon hogy mehetek érte kész,indítok pöccre indul,jön a próba, autózok egy órát,minden rendben,legalábbis a hiányzó tartomány leszűkült annyira hogy alig észlelhető,csak ha nagyon nagyon odafigyel valaki akkor veszi észre hogy, mintha valami lett volna,de lehet hogy nem is az. Nagyon nagyon picikét. Úgy itéltem meg, hogy ennyit bármelyik autó csinál.Haza is hoztam a kocsit,letettem.Másnap reggel útnak indultam 10 km után elkezdte megint,ugyanazt,ugyanúgy,ugyanabba a tartományba mint az előző adagolóval.Nehezen tudom elhinni, hogy mindkét adagolónak ugyanaz a hibája.Van más jelenség is,bár ez csak 2 szer volt,reggel beindítottam,hagytam melegedni és kb 2-3 perc múlva mintha beleült volna valaki,saját magának felemelte a fordulatszámot 3000-ig,majd kb 20 másodperc múlva visszaált alapjáratra magától,ez volt első esetbe.Másodjára beültem nyomtam gázt,de 3000 alá nem engette többszöri próbálkozásra sem,mígnem leálítottam.Közvetlen utánna újból indítottam és az alapjárat teljesen jó volt.Ez már az új (bontott) adagolóval. Nem értem mi van vele. Ha találkoztatok ilyen hibával,légyszives adjatok tippet,hogy mit csináljak.A szerelő azt mondta,hogy nem tud vele mit csinálni.(vagy nem akar!) Előre is köszönöm! Mennyiért vetted a 134-et futott adagolót és mi biztosított, hogy csak 134-et futott? Valószínű, hogy van két lefutott adagolód. Bár az adagolóhiba nem - mindig - ilyen tünetet produkál. Hidegen hogyan indul? Na és melegen? No meg helyben, hidegen 3000 fölé pörgetni az kimondottan jót tesz neki. Nekem sanszosabb a gázpedál jeladó. Jut eszembe, hibajelzésed van, pinyol a motorcontroll? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Január14, 2013 Megoszt Elküldve Január14, 2013 Szerintem meg a HDK fej adta meg magát. Ha indul rendesen, hidegen-melegen, akkor nem hinném, hogy adagolóhiba. Link to comment Megosztás: More sharing options...
crka Elküldve Január14, 2013 Megoszt Elküldve Január14, 2013 Xenon izzóknál van olyan, hogy egy idő után elgyengülnek, elöregednek, és gyengén világítanak? Nekem nagyon gyengén világítanak, még sosem cseréltem... a fényszóró nincs megmattulva. Milyen izzót vegyek szerintetek? 2000-es 2.0 16v omega. köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisp113 Elküldve Január14, 2013 Megoszt Elküldve Január14, 2013 Xenon izzóknál van olyan, hogy egy idő után elgyengülnek, elöregednek, és gyengén világítanak? Nekem nagyon gyengén világítanak, még sosem cseréltem... a fényszóró nincs megmattulva. Milyen izzót vegyek szerintetek? 2000-es 2.0 16v omega. köszi. Igen, van. Akár néhány év használat után érezhetően csökkenhet a fényáram és a színhőmérséklet is elmászik, kékül-zöldül. D2S/D2C izzókat nagyon olcsón lehet már venni. Megéri kicserélni. Óvakodj a magas színhőmérséklettől, jól néz ki de annál kevésbé látsz vele. 4000K környéke az ideális. Link to comment Megosztás: More sharing options...
crka Elküldve Január14, 2013 Megoszt Elküldve Január14, 2013 Igen, van. Akár néhány év használat után érezhetően csökkenhet a fényáram és a színhőmérséklet is elmászik, kékül-zöldül. D2S/D2C izzókat nagyon olcsón lehet már venni. Megéri kicserélni. Óvakodj a magas színhőmérséklettől, jól néz ki de annál kevésbé látsz vele. 4000K környéke az ideális. Akkor nálam valószínűleg ez a tényállás, Az egyik oldal kékebb mint a másik, és a ködlámpa nagyobb fényt csinál mint a tompított. Esetleg tudnál ajánlani egy bizonyos típust, ami nálad, esetleg többeknél bevállt? Nem feltétlenül nagyon olcsót szeretnék venni, inkább valami tartósabbat jobbat. Köszönöm szépen a segítséget! Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisp113 Elküldve Január15, 2013 Megoszt Elküldve Január15, 2013 Akkor nálam valószínűleg ez a tényállás, Az egyik oldal kékebb mint a másik, és a ködlámpa nagyobb fényt csinál mint a tompított. Esetleg tudnál ajánlani egy bizonyos típust, ami nálad, esetleg többeknél bevállt? Nem feltétlenül nagyon olcsót szeretnék venni, inkább valami tartósabbat jobbat. Köszönöm szépen a segítséget! Van az index forumon egy xenonos topic ahol van egy srac akitol lehet venni GE 4300K-s izzókat 8-9000Ft/pár. Én anno nem tudtam, hogy az enyémnek izzó foncsor vagy egyéb baja van-e, ezért próbából 3000Ft-os kínait tettem bele(a kettő volt annyi házhozszállítással :D), hogy ha van változás kicserélem rendesre. Nem vártam tőle 1 hónapnál többet de azóta is benne van. Majd ha megadja magát jön a GE nekem is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
crka Elküldve Január16, 2013 Megoszt Elküldve Január16, 2013 Van az index forumon egy xenonos topic ahol van egy srac akitol lehet venni GE 4300K-s izzókat 8-9000Ft/pár. Én anno nem tudtam, hogy az enyémnek izzó foncsor vagy egyéb baja van-e, ezért próbából 3000Ft-os kínait tettem bele(a kettő volt annyi házhozszállítással :D), hogy ha van változás kicserélem rendesre. Nem vártam tőle 1 hónapnál többet de azóta is benne van. Majd ha megadja magát jön a GE nekem is. Megnéztem közelebbről a dolgot, omegaownersen olvastam, hogy egyszerűbb ha a 3 csavart kihajtom és az egész fényszórót kiveszem izzó cseréhez, a másik opció a légszűrőház, illetve az akku eltávolítása lett volna. Amit furcsálltam, hogy az egész szerkezet mozog a fényszórón belül, lötyög, vagy tudomisén. Ez így normális? Összefüggésben van esetleg a fényszóró szintezővel? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisp113 Elküldve Január16, 2013 Megoszt Elküldve Január16, 2013 Én az akku és légszűrő kivételt választottam. Sokkal kisebb szívás, a lámpatesthez oda van csavarva a trafó meg a lámpamosó dolgai is. Ha a magasságállító motor pöcke a helyén van és nincs széttörve a belseje akkor nem nagyon lötyöghet magától! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hooker Elküldve Január25, 2013 Megoszt Elküldve Január25, 2013 sziasztok valaki tudna segiteni egy digitklimás omegám van nos eddig müködtek a kapcsolok háttérvilágitásai,de miután ki lett szedve a konzol azóta nem müködik a világitás a jobb felén mármint a jobb szabályzó illetve a fütés állitón.funkcio müködik csak a gombok háttérvilágitása nem.csatlakozo a helyén(ellenőrizve)nos valami ötlet vagy kapcsolási ajz hogy kitudnám mérni hogy esetleg hol a hiba,mert gondolom a biztositék nincs megosztva hogy felén jo felén nem.ötleteket köszönök Link to comment Megosztás: More sharing options...
ntr Elküldve Január25, 2013 Megoszt Elküldve Január25, 2013 sziasztok valaki tudna segiteni egy digitklimás omegám van nos eddig müködtek a kapcsolok háttérvilágitásai,de miután ki lett szedve a konzol azóta nem müködik a világitás a jobb felén mármint a jobb szabályzó illetve a fütés állitón.funkcio müködik csak a gombok háttérvilágitása nem.csatlakozo a helyén(ellenőrizve)nos valami ötlet vagy kapcsolási ajz hogy kitudnám mérni hogy esetleg hol a hiba,mert gondolom a biztositék nincs megosztva hogy felén jo felén nem.ötleteket köszönök A kiégett izzót cseréljétek ki. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve Január26, 2013 Megoszt Elküldve Január26, 2013 A kiégett izzót cseréljétek ki. No comment... Link to comment Megosztás: More sharing options...
MalterKoma Elküldve Február1, 2013 Megoszt Elküldve Február1, 2013 Rádióval kapcsolatos kérdés, hátha valaki már találkozott ilyesmivel. Beszereztem egy Blaupunkt Las Vegas típusú fejegységet, abban a hitben, hogy ezzel ugyanúgy működik a BC, mint a gyári rádiókkal. De sajna nem mén... Vagy kell még vmilyen átalakító, vagy valami turpisság kell hozzá, mert másnál már működött régebben.... Segítségnek néhány kép: http://kepfeltoltes.hu/view/130201/Blaupunkt_LasVegas_bek_t_s_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/130201/Blaupunkt_LasVegas_h_tlap_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hooker Elküldve Február2, 2013 Megoszt Elküldve Február2, 2013 Hello mindenki.Nos következő az eset az Omiban automatikus fényszoró állitás van aminek a szenzorja nem mükszik nos sehol nem találtam állitó szenzort .ha valaki tud segiteni hogy hol lehet ilyet venni vagy hol található az autón akkor legyen szives irja le nekem.Köszönet minden válaszért Link to comment Megosztás: More sharing options...
gsizoli Elküldve Február2, 2013 Megoszt Elküldve Február2, 2013 Hello mindenki.Nos következő az eset az Omiban automatikus fényszoró állitás van aminek a szenzorja nem mükszik nos sehol nem találtam állitó szenzort .ha valaki tud segiteni hogy hol lehet ilyet venni vagy hol található az autón akkor legyen szives irja le nekem.Köszönet minden válaszért Bal első és hátsó futóművön - lengőkaron. Csergő vagy ebay - előbbiben úgysem veszel, mert elájulsz mikor megtudod mennyibe kerül... Ha kiugrott az állító kar mákod van, de inkább idővel kikopik és azért ugrik ki....nincs mákod. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Február2, 2013 Megoszt Elküldve Február2, 2013 Vagy szét van törve a lámpa belseje, mint öcsémnél, és nem tud állítani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ntr Elküldve Február3, 2013 Megoszt Elküldve Február3, 2013 Rádióval kapcsolatos kérdés, hátha valaki már találkozott ilyesmivel. Beszereztem egy Blaupunkt Las Vegas típusú fejegységet, abban a hitben, hogy ezzel ugyanúgy működik a BC, mint a gyári rádiókkal. De sajna nem mén... Vagy kell még vmilyen átalakító, vagy valami turpisság kell hozzá, mert másnál már működött régebben.... Nekem Sony fejegységem van és igen, kell hozzá egy adapter hogy működjön a kormány vezérlő és a BC-re is írja a szöveget. Fontos hogy 2 külön fajta van: van amelyik csak a kormány vezérlőt támogatja, és van amelyik a BC-t is. Természetesen az utóbbi drágább. (Lehet van olyan is ami csak a BC-re írkál, nekem mindkét szempont fontos volt mikor kerestem.) 2010-ben vettem a http://www.carlink.hu-n "Connects2 CTDOPS004" (Sony specifikus) adaptert, azóta is remekül működik. Ír mindent BC-re: rádiót, hangerőt, MP3 szám címeket (scroll-ozva), stb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hooker Elküldve Február3, 2013 Megoszt Elküldve Február3, 2013 Vagy szét van törve a lámpa belseje, mint öcsémnél, és nem tud állítani. NIncs széttörve uj lámpák vannak benne,meg a diagnosztika irja hibaként hogy szintszabályzó hiba. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hooker Elküldve Február10, 2013 Megoszt Elküldve Február10, 2013 Nos hello mindenki szóval az automatikus lámpaállitás megoldodott.Az első futomüvön lévő volt kiugorva.Leszedtem kitakaritottam visszaraktam ahogy néztem nincs nagyon kikopva reméljük nem ugrik szét mostanában.Amikor megvettem a bálnát tavaj juniusban irta itt hogy Lightstand dimlight nevezetű hibát ir Holland az autó.Nos ez a hiba megszünt szóval ez volt a hibája.Vásárlás előtt volt müszakin lehet cseréltek ott valamit szilentet vagy vmit és elfelejtették visszapattintani.De köszönöm mindenkinek a tippeket és a segitséget.Üdv Mindenkinek Link to comment Megosztás: More sharing options...
ViktorTD Elküldve Február13, 2013 Megoszt Elküldve Február13, 2013 Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni. Van egy B Omegám, 94-es 2.5TD, és elromlott a kulcsban az elektronika, aztán az immó meg bekapcsolt, de kikapcsolni már nem tudom. Pár hete már áll az autó emiatt, de hétvégére mindenképp szükségem lenne rá. Tudtok nekem abban segíteni, hogy az immót hogyan lehet kiiktatni? Elvileg nem olyan nagy dolog, olvastam már róla, de pontos információt nem találtam. Nagyon köszönöm a segítségeteket előre is. Viktor Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Február13, 2013 Megoszt Elküldve Február13, 2013 Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni. Van egy B Omegám, 94-es 2.5TD, és elromlott a kulcsban az elektronika, aztán az immó meg bekapcsolt, de kikapcsolni már nem tudom. Pár hete már áll az autó emiatt, de hétvégére mindenképp szükségem lenne rá. Tudtok nekem abban segíteni, hogy az immót hogyan lehet kiiktatni? Elvileg nem olyan nagy dolog, olvastam már róla, de pontos információt nem találtam. Nagyon köszönöm a segítségeteket előre is. Viktor Mennyire vagy jártas az elektronikában? Ha nagyon, akkor küldhetek kapcsolási rajzot, ami alapján elvileg meg lehet csinálni, de én még sosem próbáltam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ViktorTD Elküldve Február14, 2013 Megoszt Elküldve Február14, 2013 Azt megköszönném! Email: no1gsm kukac gmail.com Köszi!! Mennyire vagy jártas az elektronikában? Ha nagyon, akkor küldhetek kapcsolási rajzot, ami alapján elvileg meg lehet csinálni, de én még sosem próbáltam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Február15, 2013 Megoszt Elküldve Február15, 2013 Azt megköszönném! Email: no1gsm kukac gmail.com Köszi!! Bocsi, de csak most volt időm, de küldtem a mailt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lujdzsi Elküldve Február22, 2013 Megoszt Elküldve Február22, 2013 Egy naív kérdésem lenne hozzátok. Az autómban 2.5 dt motor van ami a BMW 2.5 tds motorjának a lebutított változata.Míg az opelben 131 addig a BMW-ben 150 lovas ez a motor.Nos a kérdés a következő,mit gondoltok ha a motor vezérlő elektronikát kicserélem akkor elérhetem-e a teljesítmény növekedést, ugyanakkor nem okozok kárt a motornak? Ez csak azért lenne fontos mert egy jobb tuning is 70 000 ft körül mozog és soha sem biztos hogy nem ártok vele, viszont Németországban az említett elektronika 50-100 euró körül beszerezhető.Utána néztem és a rendszercsatlakozás kompatibilis. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts