Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikus gondok


Jocek MV6

Recommended Posts

Na hogy ne lankadjon a figyelem: :lol:

Hogy lehet legegyszerűbben kikapni a klíma kapcsolóját?

Nem világít a visszajelzője (de működik a klíma).

Ja, és aki tud, mondjon nekem lécci jó és viszonylag olcsó helyet

a klíma ellenőrzéshez/töltéshez.

Link to comment
Megosztás:

Na hogy ne lankadjon a figyelem: :lol:

Hogy lehet legegyszerűbben kikapni a klíma kapcsolóját?

Nem világít a visszajelzője (de működik a klíma).

Ja, és aki tud, mondjon nekem lécci jó és viszonylag olcsó helyet

a klíma ellenőrzéshez/töltéshez.

Olcsó és jó nincs, drága, esetleg jót, vagy jót, de drágát azt tudok ajánlani a 16. kerületben :lol: Csak neked az egy icicpicit kiesik...

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Megjavult a klíma kapcsolójának visszajelzője magától. :lol:

Kérdezném hogy a középkonzolban ugyanolyan háttérvilágítás égők

vannak, mint az Astrában/Corsában?

Szted melyik Omegás tudja, hogy mi van a Corsában? :( :lol: ;)

Link to comment
Megosztás:

Ne örülj előre, mert sztem csak időleges a javulás :twisted: . Nekem is hol jó hol nem. Amúgy sztem ua lehet az égő: kicsi rizsszemégők. Nem bonyolult kicserélni. Forgókapcsolokat lehúz, mindegyik mögött csavar. Hamutartó kiszed, egy csavar tartja, ésmögötte még két csavar. Sok sikert.

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Kicsit pörögjön ez a topik is, kérdeznék:

Szereztem egy B Omi tetőablak-motort, amit jól be is kötöttem. Természetesen nem működik jól, asszem, fel kellene programozni, ahhoz hasonlóan, ahogy az ablakemelőket is. Ennek a menetére lennék kíváncsi, magamtól nem jöttem rá. Találtam gyári kezelési utasítást, amiben van egy csomó aláhúzott rész a naptetővel kapcsolatban, de sajnos lengyelül van, az meg nem megy...

Kösz a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

A magazin oldalon van fenn b omi prospekt. Amúgy el kell tekerni a gombot a végállások felé, és közben benyomva kell tartani a gombot.

Olyan mértékben mentem át vakegérbe, hogy magamtól nem találtam meg... 8)

Már olvasom is :(

Ha van benne info erről, holnap nekiugrok megint!

Köszi szépen! :wink:

Link to comment
Megosztás:

Ma ki lettek mérve a lamba szondák, és mindkettő tökéletes. A hőmérséklet jelado 99 fokot mutatott, az óra 95-öt. Sztem ez sem vészes eltérés. Így már tényleg nem tudom, hogy meleg indítás után ez első nagygázg miért fullad néha? Ráadásul észrevettem, hogy a három ventillátorból csak egy kapcsol be, és ha leállítom, az is leáll. Eddig mindig ment egyszerre mindhárom, és ha leállítottam működtek tovább. Ez egy újabb omega rejtély.

Link to comment
Megosztás:

hát szerintem rossz helyen javítattad.... kiindulva a te esetedből, meg abból hogy atommanó motorját generál után n+1 szer szétszedték (ahol n>5), és még mindig rosszabbul megy mint előtte, az elmélet nagyjából alá is van számítva.

Ilyen tanulópénzt én is kifizettem. Pl meghengerfejezték a Calibrát,majd egy év múlva újból meg kellett csinálni, mert szarul rakták össze.

Az Omega fordulatszámjeladóiról ne is beszéljek.

Ez egy szomorú történet. Mekk mesterek mindig voltak, és lesznek is.

Link to comment
Megosztás:

Na, tegnap próbálkoztam a naptetŰmotorral.

Teljes a sikertelenség. :( Első lépésben furcsa volt a leírás is, aminek az egyik lépése úgy kezdődik, hogy a forgókapcsolót zárt állásba kell tekerni, majd úgy folytatódik a következő pontban, hogy a kapcsolót zárt állásba kell tekerni. :?

Aztán az ablak sem azt csinálja, amit leírás szerint kellene neki. Ha a leírásban az áll, hogy nyomd addíg a gombot, míg az ablak teljesen kibillen felfelé, akkor tutira hátra indul el, ha végállásban van, és a prospekt szerint be kellene záródnia, akkor semmit nem csinál. Illetve, mihelyt elengedem a gombot, elindul, megy pár centit, aztán megáll.

Most három eset kombinációja lehetséges:

- A leírás vagy nem jó, vagy nem ehhez a típushoz készült (mellékesen találtam másik leírást is, abban csak annyi van, hogy tartsd a kapcsolót lenyomva bezáródás közben, aztán még legalább öt másodpercig. Ennyi);

- Én vagyok debil, és nem tudom felfogni, mit akar a leírás készítője - ez sem kizárt;

- Valami baj van a vezérlőelektronikával.

Ha lesz valami fejlemény, majd megírom...

Link to comment
Megosztás:

Nekem is szokott bolondozni. Ha megvan a gyári takaróelem, arra fel van rajzolva hol kell záródnia, billennie, nyílnia. Ha nincs ,eg, okkar keresek neked képet. De eltekered egyik végállásba ésbenyomod míg meg nem áll az ablak, majd másik végállás, majd középállás, és mindig nyomod a kapcsolót.

Link to comment
Megosztás:

Persze, megvan a burkolat, ezzel együtt a végállások helyei is, nem mintha nehéz lenne kitalálni.

Ami nekem furcsa: tegyük fel, be van zárva az egész. Zárt állásba van tekerve a kapcsoló - ahogyan a leírásban van. Nyomom, kiér kibillentett végállásba, nyomom tovább a gombot, lekattan a relé, ahogy kell, de ezután - a leírás szerint - el kellene tekernem kiemelt állásba a gombot, és úgy nyomva tartani, mire a tetőnek be kellene záródni. Na, nekem ott marad, és megintcsak lekattan a relé, bármennyiszer próbálom. Hátra csak úgy tudom húzni, ha nyomogatom a kapcsolót, akkor pár centinként hátramegy. Amint nyomva tartom, bezár, aztán lendületből megemeli az üveget; ezt az ablak bármilyen állásában tudja produkálni. Már próbáltam az összes kapcsolóállásban, néha a másik irányba indul, de soha nem mozdult még meg addíg, míg le nem nyomtam a gombot.

Lehet, hogy most arra gondolsz, hogy egyáltalán nem kellene felengedni a gombot végállásban. Próbáltam ezt is, de közben hiába fordítottam rajta, nem reagált semmit, ugyanazt tette, mint előtte... :(

Mindenesetre elküldtem a jó édes anyukájába Hanst, Günthert, meg a többieket is név szerint. :evil: De ez már egy másik topik...

Link to comment
Megosztás:

Szerintem sem a legsikerültebb az elektronika. Nekem is csinált már olyat, hogy be akartam csukni, elindult, majd félúton visszanyitott. És nyáron indulás után kb öt percig még ment, de utána csak akkor, ha leállítottam az autót, innét volt újabb öt percem.Volt már, hogy ezmiatt jól megáztam az autóban :evil: De tettem be egy plusz kapcsolót, amivel akármikor be tudom csukni :idea:

Link to comment
Megosztás:

Ez igazán örömteli... :evil:

Ha lesz időm, még próbálkozom, de addíg nem akarom beszerelni, míg nem jövök rá, hogyan kell beidomítani. Viszont addíg minden alkalommal szét kell szednem mindent, ami útban van neki, és már ez is hosszadalmas.

Tegnap szétkaptam a forgókapcsolót, hátha van valami baja, de szemmel láthatóan jó, ráadásul egy egyszerű potméter van benne. Kimértem a vezetékeit, majd kapott egy kis kontársprét, hagy kenje, és összeraktam. Egyenlőre ennyi.

Arra kellene rájönni, hogy a bezárt állást hogyan lehet megtaníttani vele. A végállások egyszerűek, ott úgysem tud továbbmenni, ez viszont nem megy.

Link to comment
Megosztás:

Ma megnéztem, miért csak egy ventillátorom megy, és találtam ey kiment 30A-es biztit a motortérben, amit kicseréltem, de próbára majd később kerül sor. Arra gondolva, hogy biztos vmi kiverte, megjárattam mindegyik ventit külön, de mindegyik szépen megy erőlködés nélkül :shock: Remélem ez így is marad.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap sor került a próbára.Sajnos az egyik ventillátor ( a klíma hűtő előtti duplából a bal oldali) alig pörög, és le is tudom fogni. A venti biztos jó, mert simán rákötöttem a 12v-ot az akksiról és szuperül pörgött. Nem tudja vki, hogy a motortérban lévő bizt. dobozban lévő relék közül melyik ezé a ventié? Vagy vkinek tipp, hogy mi lehet ez?

Link to comment
Megosztás:

Szerintem elégtek a relé érintkezői...

Amikor pörögni kell(ene) a ventillátornak, egyenként szedd ki a reléket, és pillanatokon belül kiderül, melyik a ludas.

Mellesleg a helyedben kicserélném az összes ventillátorvezérlő relét. Az még mindig olcsóbb, mint egy hengerfejezés...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.